KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 17:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 101 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 18:47 
Raggen wrote:
ruben_nilsen wrote:
Skal vurdere det sterkt , du finner meg på motsatt side med TUIL supportene . Så vist dere vil samles for noen pils før kampen så er det bare å komme på ALEGRO før kampen i Tromsdalen. Alltids velkommen :P Så får vi se om vi treffes på vettu

Nå var det vel jeg som først inviterte deg over til oss, men det var vel ikke annet å vente!

Ellers var det jo pussig at du skal ut å drikke pils dagen før laget ditt skal ut i kamp.....kanskje noe av årsaken til at du ikke fikk sjansen i KIL?

Iallefall du som tar turen til Tromsdalen så er ikke trygt uansett om hvem som inviterer hvem. Tromsdalen er ikke laget mitt. Skarp er laget mitt. Kanskje 10ende gangen jeg sier det. Vi har kamp mot RBK2 mandag. Kanskje derfor du er supporter fordi du duger ikke til noe annet ! ;)

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 18:54 
Grævling

ruben_nilsen wrote:
Raggen wrote:
ruben_nilsen wrote:
Skal vurdere det sterkt , du finner meg på motsatt side med TUIL supportene . Så vist dere vil samles for noen pils før kampen så er det bare å komme på ALEGRO før kampen i Tromsdalen. Alltids velkommen :P Så får vi se om vi treffes på vettu

Nå var det vel jeg som først inviterte deg over til oss, men det var vel ikke annet å vente!

Ellers var det jo pussig at du skal ut å drikke pils dagen før laget ditt skal ut i kamp.....kanskje noe av årsaken til at du ikke fikk sjansen i KIL?

Iallefall du som tar turen til Tromsdalen så er ikke trygt uansett om hvem som inviterer hvem. Tromsdalen er ikke laget mitt. Skarp er laget mitt. Kanskje 10ende gangen jeg sier det. Vi har kamp mot RBK2 mandag. Kanskje derfor du er supporter fordi du duger ikke til noe annet ! ;)

Hva får deg egentlig til å tro at jeg ikke er klar over at du har kamp...det vil si....skal sitte på benken, mot RBK2 på MANDAG? Det er da for faen nettopp det jeg skriver!!! Er kanskje greit å supe pils dagen før kamp i Skarp, men det vitner ikke om mye seriøsitet!

Hva jeg duger til har du faktisk fint lite innsikt i, etter dine tirader her inne har derimot snart hele Vinger fått se hva du "duger til"....må si jeg er mektig imponert!

....med fare for at også dette skal missforstås er det vel best å gi klar beskjed, det siste jeg skrev i siste avsnitt er IRONI!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 18:59 
Grævling

.......forresten:

ruben_nilsen wrote:
Iallefall du som tar turen til Tromsdalen så er ikke trygt uansett om hvem som inviterer hvem..........

Hva insinuerer du med dette egentlig? At det skal bli bråk? Har fortsatt tilgode å ende opp i "næva-dans" etter over 25 år som KIL-supporter, så jeg tror jeg skal klare meg bra også i Tromsdalen..... Men du står selvfølgelig ansvarlig for dine egne handlinger selv!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:08 
Klubbdirektør

Tor Christian Bekken spiler for Lyn-ntg Er ikke en gang med i diskosjon om noe a lag i det hele tatt. Spiller forsatt junior spill. Er han ikke god nok i Lyn så skjønner jeg hvorfor han ikke var god nok for Kil. Hvis du Ruben eller jeje er så talentfulle hvorfor satser dere ikke mer en dere gjør. Hvis dere hadde satset så hadde dere ikke hatt tid til å chatte her inne nesten hele døgnet. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:11 

I det forrige lange innlegget jeg skrev føler jeg ikke jeg er usaklig på noen måte. Det må få være lov å komme med egne meninger om hvordan KIL behandler unge spillere på, og hvordan KIL fungerer generelt sett. Jeg tenker ikke bare på spillere, men også det som skjer i det indre.

Det er sikkert mange som tror jeg sitter her å skriver bare for å kødde til stemningen, men det er så slettes ikke målet med denne diskusjonen. Målet med denne diskusjonen er å skape en debatt omkring hvordan KIL satser på unge spillere, og hvordan det hele styres. Men det eneste man får tilbake er en hel del drittslenging som snart begynner å bli ganske så kjedelig å høre på. Som jeg skrev i det forrige innlegget : ” Jeg hater på ingen måte KIL ”.

Sånn det ser ut her, så er det ingen andre enn meg og Ruben Nilsen som setter spørsmålstegn ved talentsatsingen i KIL og det som skjer i det indre. Alle dere som er på det her forumet kan ikke ha samme mening om alt sammen. Dere må jo klare å komme opp med en mening om hvordan ting er, i stedet for å begynne stille meg og Ruben nye spørsmål hele tiden. Vi svarer dere hele tiden, men det sjelden vi får noen konstruktive svar tilbake, mener jeg.

Det som jeg hele tiden har sagt er at satsingen på de unge i KIL er altfor dårlig. Noen som er enig med meg i det? Og begynne dra inn Bjørnebye og Hai, da er vi på ville veier. Vi snakker om nyere tid. Jeg har mange kontakter i KIL, og får høre ganske mye som sikkert ikke så mange andre får høre. Men derimot, så er det mye jeg ikke skal nevne her. For da vil det nok ende opp i en hel masse tull.

Men tilbake til KIL og de unge. Jeg er ganske så enig i det Trond Amundsen sier om at : ” KIL er den verste klubben å være ung i ” Dette er tatt i betraktning at han ikke er trener her. De unge spillerne i KIL hadde en god dialog med Trond og han stilte alltid opp. Da mener jeg ALLTID! Hvor er det blitt av den typen i KIL nå? Nei, det har vi ikke KIL og det ser heller ikke ut som det vil dukke opp noen. Det mener jeg er ganske synd. For enhver klubb trenger en spillerutvikler som kan hjelpe de unge, men også de litt eldre spillerne på visse områder de kanskje vil forbedre på.
Og hvordan skal satsingen på de unge bli når Berntsen forteller til kilder i KIL at han liker ferdigutviklete spillere. Da vet jeg ikke hvor de unge skal gjøre av seg! På kil.no før seriestart sa Berntsen og Steen at Fredrik Nilsen kom til å få spilletid i årets Adeccoliga, men det virker ikke sånn. Greit nok, det har bare gått 5 kamper, men ikke et eneste innhopp. Herman Odden startet kampen i Mandal med et håp om kanskje spille seg til fast plass. Men det håpet så han forsvinne når KIL ødelegger guttens selvtillitt med å hente inn enda en stopper, Arnar Førsund. Når skal Herman få spille? Hvorfor ikke bruke han og gi han selvtillitt? Nei, her i klubben skal vi ha staute karer som er/nærmer seg ferdigutviklet i stedet for å satse på de unge. Jeg mener det dårlig gjort ovenfor et godt ungt talent. Er det ingen andre enn meg som deler det synet? Eller er det slik at det er bedre å hente inn ”stjerner” i stedet for å slippe til de unge?

Petter Linstad har nå vært i a – stallen i 2 år uten en gang å få spille over 45 min sammenlagt i seriesammenheng. Her skal dem heller trekke ned, eks : Patrick Holtet, Arnar Førsund eller andre spillere som Berntsen mener skal være SÅ mye bedre enn Petter. Hvorfor ikke heller da slippe til Petter? Så får gutten heller gjør noen feil, men man vokser samtidig på opplevelsen, mener da jeg. Jeg skal vedde på at om Berg Hansen ikke hadde rukket oppgjøret mot Glimt, så hadde ikke Petter fått spille da, heller. Da hadde enten Sylling, Fremming eller noen andre blitt flyttet ned for å ta det defensive ankeret. Hvorfor? Det er det spørsmålet jeg stiller meg..

Se på Ham Kam for eks. De startet med 2 gutter under 20 år mot oss, sist. Venstreback John Anders Riise og høyreback Truls Hagen. I tillegg satt en gutt født i 90 på benken. Når det skjer i KIL har det skjedd et under..

Jeg har en viss følelse av at KIL ikke bryr seg så masse om de unge. De tenker mest på hvordan laget skal gjøre det, og ikke hvordan de unge skal utvikle seg. Man blir ingen bedre fotballspiller av å sitte på benken i flere år. Men det virker også som mange av de på forumet her ikke en gang bryr seg om hvordan de unge har det i KIL og hvordan de blir satset på. Det er alltid de gode gamle spillerne som blir diskutert.

Planen til KIL Toppfotball er at de skal tilbake til Tippeligaen i 2009? Det finnes ingen penger i klubben til å hente inn gode nok spillere som kan hjelpe oss opp i det gode selskap. Da må vi se å få ansatt en spillerutvikler som kan være med å hjelpe den yngre garde til å ta det steget opp blant det beste. Det hjelper ikke å kun ha Thomas Berntsen, Jørn Karlsrud, Morten Kristiansen…Sorry, men her tror jeg de fleste må bite i det sure eplet å være enig med meg..

" Jakter midtbanespiller " er den nyeste nyheten nå.. Det er bra man tørr å satse på de unge.. Her henter man inn nye spillere så fort en ny blir skadet, i stedet for å prøve en unggutt.. Dette konkluderer igrunn mye av det jeg har sagt..

Last edited by Jeje! on 08 May 2007, 20:16, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:14 
Klubbdirektør

Jeje! wrote:
I det forrige lange innlegget jeg skrev føler jeg ikke jeg er usaklig på noen måte. Det må få være lov å komme med egne meninger om hvordan KIL behandler unge spillere på, og hvordan KIL fungerer generelt sett. Jeg tenker ikke bare på spillere, men også det som skjer i det indre.

Det er sikkert mange som tror jeg sitter her å skriver bare for å kødde til stemningen, men det er så slettes ikke målet med denne diskusjonen. Målet med denne diskusjonen er å skape en debatt omkring hvordan KIL satser på unge spillere, og hvordan det hele styres. Men det eneste man får tilbake er en hel del drittslenging som snart begynner å bli ganske så kjedelig å høre på. Som jeg skrev i det forrige innlegget : ” Jeg hater på ingen måte KIL ”.

Sånn det ser ut her, så er det ingen andre enn meg og Ruben Nilsen som setter spørsmålstegn ved talentsatsingen i KIL og det som skjer i det indre. Alle dere som er på det her forumet kan ikke ha samme mening om alt sammen. Dere må jo klare å komme opp med en mening om hvordan ting er, i stedet for å begynne stille meg og Ruben nye spørsmål hele tiden. Vi svarer dere hele tiden, men det sjelden vi får noen konstruktive svar tilbake, mener jeg.

Det som jeg hele tiden har sagt er at satsingen på de unge i KIL er altfor dårlig. Noen som er enig med meg i det? Og begynne dra inn Bjørnebye og Hai, da er vi på ville veier. Vi snakker om nyere tid. Jeg har mange kontakter i KIL, og får høre ganske mye som sikkert ikke så mange andre får høre. Men derimot, så er det mye jeg ikke skal nevne her. For da vil det nok ende opp i en hel masse tull.

Men tilbake til KIL og de unge. Jeg er ganske så enig i det Trond Amundsen sier om at : ” KIL er den verste klubben å være ung i ” Dette er tatt i betraktning at han ikke er trener her. De unge spillerne i KIL hadde en god dialog med Trond og han stilte alltid opp. Da mener jeg ALLTID! Hvor er det blitt av den typen i KIL nå? Nei, det har vi ikke KIL og det ser heller ikke ut som det vil dukke opp noen. Det mener jeg er ganske synd. For enhver klubb trenger en spillerutvikler som kan hjelpe de unge, men også de litt eldre spillerne på visse områder de kanskje vil forbedre på.
Og hvordan skal satsingen på de unge bli når Berntsen forteller til kilder i KIL at han liker ferdigutviklete spillere. Da vet jeg ikke hvor de unge skal gjøre av seg! På kil.no før seriestart sa Berntsen og Steen at Fredrik Nilsen kom til å få spilletid i årets Adeccoliga, men det virker ikke sånn. Greit nok, det har bare gått 5 kamper, men ikke et eneste innhopp. Herman Odden startet kampen i Mandal med et håp om kanskje spille seg til fast plass. Men det håpet så han forsvinne når KIL ødelegger guttens selvtillitt med å hente inn enda en stopper, Arnar Førsund. Når skal Herman få spille? Hvorfor ikke bruke han og gi han selvtillitt? Nei, her i klubben skal vi ha staute karer som er/nærmer seg ferdigutviklet i stedet for å satse på de unge. Jeg mener det dårlig gjort ovenfor et godt ungt talent. Er det ingen andre enn meg som deler det synet? Eller er det slik at det er bedre å hente inn ”stjerner” i stedet for å slippe til de unge?

Petter Linstad har nå vært i a – stallen i 2 år uten en gang å få spille over 45 min sammenlagt i seriesammenheng. Her skal dem heller trekke ned, eks : Patrick Holtet, Arnar Førsund eller andre spillere som Berntsen mener skal være SÅ mye bedre enn Petter. Hvorfor ikke heller da slippe til Petter? Så får gutten heller gjør noen feil, men man vokser samtidig på opplevelsen, mener da jeg. Jeg skal vedde på at om Berg Hansen ikke hadde rukket oppgjøret mot Glimt, så hadde ikke Petter fått spille da, heller. Da hadde enten Sylling, Fremming eller noen andre blitt flyttet ned for å ta det defensive ankeret. Hvorfor? Det er det spørsmålet jeg stiller meg..

Se på Ham Kam for eks. De startet med 2 gutter under 20 år mot oss, sist. Venstreback John Anders Riise og høyreback Truls Hagen. I tillegg satt en gutt født i 90 på benken. Når det skjer i KIL har det skjedd et under..

Jeg har en viss følelse av at KIL ikke bryr seg så masse om de unge. De tenker mest på hvordan laget skal gjøre det, og ikke hvordan de unge skal utvikle seg. Man blir ingen bedre fotballspiller av å sitte på benken i flere år. Men det virker også som mange av de på forumet her ikke en gang bryr seg om hvordan de unge har det i KIL og hvordan de blir satset på. Det er alltid de gode gamle spillerne som blir diskutert.

Planen til KIL Toppfotball er at de skal tilbake til Tippeligaen i 2009? Det finnes ingen penger i klubben til å hente inn gode nok spillere som kan hjelpe oss opp i det gode selskap. Da må vi se å få ansatt en spillerutvikler som kan være med å hjelpe den yngre garde til å ta det steget opp blant det beste. Det hjelper ikke å kun ha Thomas Berntsen, Jørn Karlsrud, Morten Kristiansen…Sorry, men her tror jeg de fleste må bite i det sure eplet å være enig med meg..

Hakk i plate bla bla bla bla bla bla............................................Ikke interesant hva du mener bla bla bla bla bla bla.............................. phu det var godt å få ut gitt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:31 

Vet ikke hvem som er saklig her nå, jeg? Hehe Ihvertfall ikke du Jada - Jada!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:32 
Klubbdirektør

Enig i noe av det du sier. Men se på Rosenborg-Brann eller Viking eller noen av de store laga. Er ikke mange i de klubbene fra egen stall der nei. Det er for mye penger å tape i å ligge på nedre halvdel av tabellen. Men hvis Kil hadde hatt en eller to som hever seg over de andre på b laget hadde dem nok fått sjansen. Se bare på Jørgen Albertsen som Kil tok opp i a laget. Falt helt igjennom og spiller nå 3 div. Han hadde talent helt til han kom opp i a laget, Å vips borte ble han, Samme skjedde med Leikvin. Kim Roger også. Dem er gode i de lavere div men ikke i 1 eller eliten. Det er kanskje 2 av 40 som utvikler seg til å bli riktig gode. Ikke enkelt det gitt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:43 
Forumlegende

Av og til kan det være greit å være på ferie så man slipper å hisse seg opp over usaklige debattinlegg ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:48 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
.......forresten:

ruben_nilsen wrote:
Iallefall du som tar turen til Tromsdalen så er ikke trygt uansett om hvem som inviterer hvem..........

Hva insinuerer du med dette egentlig? At det skal bli bråk? Har fortsatt tilgode å ende opp i "næva-dans" etter over 25 år som KIL-supporter, så jeg tror jeg skal klare meg bra også i Tromsdalen..... Men du står selvfølgelig ansvarlig for dine egne handlinger selv!

ÅJ ÅJ ÅJ.. dette blir MORRO! :D :D :D
Lets go fucking mental :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 20:52 
Klubbdirektør

Sigurd, vil si at Vidar Riseth også ble en grei fotball spiller i KIL :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 21:04 
Reserve

I siste kamp mot Sogndal spilte Linstad hele kampen på sentral midtbane og Tor Christian Bekken kom inn...Bare nevner det. Kil tok opp 6 junior spillere før 2006 sesongen. To måte reise til sommeren fordi de ikke holdt nivå. Den gang kunne man lønne junior spillere som skulle på proffkontrakt svært lavt. Nå må de tjene minimum 5 tusen pr mnd pluss utdanningskomp. til tidligere klubb. For en klubb som kil blir dette mye penger og man bør være ganske sikker før man skriver kontrakt. Tror det er grunnen til at færre blir tatt opp i år samt at Kil hadde en svært god 86 årgang som a laget plukket de beste fra i fjor. Det er nok enkelt å sitte på tribunen og si at den og den burde spilt,men jeg er trygg på at Berntsen bruker de 11 beste. Han har jo krav på å levere resultater og da må man være kynisk og tenke resultat. Dette henger jo igjen sammen med økonomi da lagene nå får penger ut fra tabellplassering. Det er selvsagt en skam at ikke kil har fått på plass en spillerutvikler...,em igjen kan jeg tenke meg at dette dreier seg om økonomi. Men når denne engang kommer blir våre unggutter tatt godt vare på. Bare så utrolig synd at de ikke får en bedre kamparena enn den elendige 3 div avdelingen de er i.Når det gjelder keeperne til Kil så vet jeg at det er Ystenes/Kristiansen som står bak de fleste valg på den biten. Knashaug skulle få kamp erfaring på vår sesongen og ble leid ut som en del av utviklingen. At det er noe kompis opplegg mellom Thomas og faren til Alex er jeg helt sikker på det ikke er.Dette har dere tatt ut fra løse luften på samme måte som konflikten mellom Trond og Morten. Skjerp dere!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 21:16 
Reserve

Jeg syns det blir feil å sammenlikne KIL med Viking, Rosenborg etc fordi de rett og slett har mye bedre ressurser og ligger på et nivå der de ikke kn kan tåle en liten nedtur. Mulig ikke vi heller har tid til å vente på at de nge skal bli gode men det er likevel slik ar det er på utfordringer og erfaring du vokser.

Jeg syns det er rart og bekymringsfullt at Kil ikke får mer ut av at NTG ligger i byen. De som går/gikk der mener tydeligvis at det er systemet rundt A-laget sin feil mens mange andre her inne ser ut til å mene at det er guttas egne holdninger/kvaliteter/ambisjoner som er avgjørende for at de ikke når opp. Jeg kjenner ikke miljøet rundt NTG og forsåvidt ikke innad i KIL. Men jeg må jo holde med ruben_nilsen og jeje at det er utrolig rart at så godt som ingen har tatt steget. Selv ikke fra tiden da juniorene herja i interkretsserien. Samtidig tror jeg at en spiller som er god nok klarer å overbevise såpass på treningsfeltet at en plass på laget eller evt et innhopp gir seg selv. Jeg syns det er vanskelig å bli klok på hvor feilen ligger men at det er en feil et sted mener nå jeg at det er. For en liten klubb som KIL mener jeg at NTG burde vært en utrolig ressurs som hadde fostret gode sultne spillere av høy kvalitet.

For å oppsummere: Jeg mener at talentutviklingen eller mangel på sådan er et problem i KIL fordi NTG i teorien skulle ha "foret" A-laget med talenter. Om det er spillerne som er for dårlige eller A-lagets trenere etc som ikke tørr å gi de sjansen/ evner å se talentet kan ikke jeg uttale meg om. Men som sagt: hvis en spiller er så jævlig god tror jeg trenere som Skogen og Berntsen hadde sett det. Og samtidig; Unge spillere vokser på tillit og utfordringer. Ikke lett dette her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 21:23 
Klubbdirektør

Er det noen som vet hvor mange av de som har godt på NTG på Kongsvinger som har slått til i adeccoen eller eliteserien. Jeg har prata med mange om akkurat dette, men har ikke hørt om en spiller enda. Noen av de 50-100 som går der må da ha slått til i andre klubber. Hvis ikke så er det jo noe feil med hele skolen og trener opplegget der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 21:27 
Trener

Tror nok det er en kombinasjon mellom de to. NTG på Kongsvinger sliter med å tiltrekke seg de beste spillerne og trenerne. KIL har ikke fått det beste ut av samarbeidet med NTG. Det burde jo være slik at minst en fra hvert kull er god nok til å ta steget opp i a-stallen. Det er ikke slik enda, men NTG har ikke vært på Vinger mer enn 6(?) år, så det er forstatt håp.

Hvordan spillere blir gode kan diskuteres opp og i mente, men når det ikke er plass til dem på 1.laget kan jo muligens et lån til en 2.div klubb være en mulighet? Og jeg støtter meg til ordtaket om at er man god nok er man gammal nok..

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 101 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]