Jeje! wrote:
I det forrige lange innlegget jeg skrev føler jeg ikke jeg er usaklig på noen måte. Det må få være lov å komme med egne meninger om hvordan KIL behandler unge spillere på, og hvordan KIL fungerer generelt sett. Jeg tenker ikke bare på spillere, men også det som skjer i det indre.
Det er sikkert mange som tror jeg sitter her å skriver bare for å kødde til stemningen, men det er så slettes ikke målet med denne diskusjonen. Målet med denne diskusjonen er å skape en debatt omkring hvordan KIL satser på unge spillere, og hvordan det hele styres. Men det eneste man får tilbake er en hel del drittslenging som snart begynner å bli ganske så kjedelig å høre på. Som jeg skrev i det forrige innlegget : ” Jeg hater på ingen måte KIL ”.
Sånn det ser ut her, så er det ingen andre enn meg og Ruben Nilsen som setter spørsmålstegn ved talentsatsingen i KIL og det som skjer i det indre. Alle dere som er på det her forumet kan ikke ha samme mening om alt sammen. Dere må jo klare å komme opp med en mening om hvordan ting er, i stedet for å begynne stille meg og Ruben nye spørsmål hele tiden. Vi svarer dere hele tiden, men det sjelden vi får noen konstruktive svar tilbake, mener jeg.
Det som jeg hele tiden har sagt er at satsingen på de unge i KIL er altfor dårlig. Noen som er enig med meg i det? Og begynne dra inn Bjørnebye og Hai, da er vi på ville veier. Vi snakker om nyere tid. Jeg har mange kontakter i KIL, og får høre ganske mye som sikkert ikke så mange andre får høre. Men derimot, så er det mye jeg ikke skal nevne her. For da vil det nok ende opp i en hel masse tull.
Men tilbake til KIL og de unge. Jeg er ganske så enig i det Trond Amundsen sier om at : ” KIL er den verste klubben å være ung i ” Dette er tatt i betraktning at han ikke er trener her. De unge spillerne i KIL hadde en god dialog med Trond og han stilte alltid opp. Da mener jeg ALLTID! Hvor er det blitt av den typen i KIL nå? Nei, det har vi ikke KIL og det ser heller ikke ut som det vil dukke opp noen. Det mener jeg er ganske synd. For enhver klubb trenger en spillerutvikler som kan hjelpe de unge, men også de litt eldre spillerne på visse områder de kanskje vil forbedre på.
Og hvordan skal satsingen på de unge bli når Berntsen forteller til kilder i KIL at han liker ferdigutviklete spillere. Da vet jeg ikke hvor de unge skal gjøre av seg! På kil.no før seriestart sa Berntsen og Steen at Fredrik Nilsen kom til å få spilletid i årets Adeccoliga, men det virker ikke sånn. Greit nok, det har bare gått 5 kamper, men ikke et eneste innhopp. Herman Odden startet kampen i Mandal med et håp om kanskje spille seg til fast plass. Men det håpet så han forsvinne når KIL ødelegger guttens selvtillitt med å hente inn enda en stopper, Arnar Førsund. Når skal Herman få spille? Hvorfor ikke bruke han og gi han selvtillitt? Nei, her i klubben skal vi ha staute karer som er/nærmer seg ferdigutviklet i stedet for å satse på de unge. Jeg mener det dårlig gjort ovenfor et godt ungt talent. Er det ingen andre enn meg som deler det synet? Eller er det slik at det er bedre å hente inn ”stjerner” i stedet for å slippe til de unge?
Petter Linstad har nå vært i a – stallen i 2 år uten en gang å få spille over 45 min sammenlagt i seriesammenheng. Her skal dem heller trekke ned, eks : Patrick Holtet, Arnar Førsund eller andre spillere som Berntsen mener skal være SÅ mye bedre enn Petter. Hvorfor ikke heller da slippe til Petter? Så får gutten heller gjør noen feil, men man vokser samtidig på opplevelsen, mener da jeg. Jeg skal vedde på at om Berg Hansen ikke hadde rukket oppgjøret mot Glimt, så hadde ikke Petter fått spille da, heller. Da hadde enten Sylling, Fremming eller noen andre blitt flyttet ned for å ta det defensive ankeret. Hvorfor? Det er det spørsmålet jeg stiller meg..
Se på Ham Kam for eks. De startet med 2 gutter under 20 år mot oss, sist. Venstreback John Anders Riise og høyreback Truls Hagen. I tillegg satt en gutt født i 90 på benken. Når det skjer i KIL har det skjedd et under..
Jeg har en viss følelse av at KIL ikke bryr seg så masse om de unge. De tenker mest på hvordan laget skal gjøre det, og ikke hvordan de unge skal utvikle seg. Man blir ingen bedre fotballspiller av å sitte på benken i flere år. Men det virker også som mange av de på forumet her ikke en gang bryr seg om hvordan de unge har det i KIL og hvordan de blir satset på. Det er alltid de gode gamle spillerne som blir diskutert.
Planen til KIL Toppfotball er at de skal tilbake til Tippeligaen i 2009? Det finnes ingen penger i klubben til å hente inn gode nok spillere som kan hjelpe oss opp i det gode selskap. Da må vi se å få ansatt en spillerutvikler som kan være med å hjelpe den yngre garde til å ta det steget opp blant det beste. Det hjelper ikke å kun ha Thomas Berntsen, Jørn Karlsrud, Morten Kristiansen…Sorry, men her tror jeg de fleste må bite i det sure eplet å være enig med meg..
Hakk i plate bla bla bla bla bla bla............................................Ikke interesant hva du mener bla bla bla bla bla bla.............................. phu det var godt å få ut gitt.