KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 18:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 14 Oct 2010, 12:47 
Forumlegende

ivo wrote:
Libra wrote:
Jeg kan forsvare og akseptere slike ting når det er store konflikter og alt annet er prøvd. Men som jeg tidligere har sagt at jeg mener: Det er ikke det første man skal ty til, for det skaper bare større avstand mellom partene, fiendtlighet og dårligere muligheter for samarbeid.

Nå kan det se ut til at KIL framviser ekstremt dårlig ledelse.
I så fall nytter ikke normale framgangsmåter.
Det er også mer enn betenkelig dersom kommunen har som krav - forsinket lønn...

Tyder jo på at ett skinn er solgt før bjørnen var helt dau ja, om det ikke var ett grevlingskinn de forsøkte å selge :?

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 13:28 
Materialforvalter

Libra wrote:
Jeg kjenner noen mennesker som er slik. De vil løpe til media med alt de opplever av motgang. Men heldigvis så er det som regel noen som får stoppet dem. Jeg kan forsvare og akseptere slike ting når det er store konflikter og alt annet er prøvd. Men som jeg tidligere har sagt at jeg mener: Det er ikke det første man skal ty til, for det skaper bare større avstand mellom partene, fiendtlighet og dårligere muligheter for samarbeid.

Ennå ikke sett noen her inne som har konkret informasjon om hvem som løp til hvem. Hvis du har det Libra, vær snill å påpek det. Jeg tror minst like mye på at her er det TV2 som har været en sak og startet å grave.

Gjentar derfor nok en gang at du må slutte konsekvent syte på TM, og gjentar derfor noe jeg skrev i går kveld:

"TV2-journalisten bak denne saken, Ernst Lersveen, er vel antageligvis den journalisten bosatt utenfor Kongsvinger kommune som har best kontakter og lengst erfaring i KIL-miljøet. Så at han har snappet opp denne misnøyen i spillergruppa i løpet av de tre dagene som har gått siden det var lønningsdag er ingen bombe. Vil heller si det hadde vært en bombe hvis han ikke hadde klart å få det med seg. Han ville neppe tatt et "ta det med ro, det ordner seg sikkert" for god ord. Så dette hadde nok kommet ut allikevel. "

Last edited by Oppover on 14 Oct 2010, 13:29, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 13:29 
Klubbdirektør

Jeg syns det er rart at en eller annen tulling i styret ikke kommer ut med sannheten. Det blir jo bare tull og rykter av hele dritten.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 13:44 
Klubbdirektør

Oppover: Nei, selvfølgelig vet jeg ikke det. Og som jeg skriver tidligere: Det kommer vi aldri til og få vite heller. Jeg kan ikke annet enn og skrive hva jeg mener og tror ut i fra den informasjonen som har kommet fram, som alle andre her gjør. Burde jeg heller holde kjeft? Og Thomas Myhre har ikke spilt kamper siden pengekrisa begynte, og han har løpt til media med interne problemer i KIL før.

Thomas Myhre var min store helt den første halvdelen av sesongen, og jeg kunne ha kysset hans svette keeperhansker :shock: Men han er ikke det lenger, dessverre. Og dessuten må han tåle at det blir spekulasjoner når han framstår i media som han gjør, og aldri har et godt ord og si om den klubben han jobber i.

Ok?

Last edited by Libra on 14 Oct 2010, 13:45, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 14:07 
Klubbdirektør

Dette er forresten en kommentar i Origo/Glåmdalen fra Kjell A. Hansen om situasjonen:

"Trolig mye taktikk her. Noe kan man med sikkerhet slå fast etter å ha lest uttalelser fra noen av de innvolverte.
1. Kil er vel teknisk sett konkurs om ikke alle forutsetningene kommer på plass. I prinsippet det som resursgruppa jobber mot. Men resursgruppa jobber jo kun for å hjelpe styret og er ikkeen del av det valgte styret.

2.Man driver vel i realiteten akkordforhandlinger med alle kreditorer eller tar jeg feil?
Har jeg rett er vel ansatte også kreditorer og kan ikke forfordeles i forhold til andre?
3. iflg avtalen med kommmunen kommer ingen penger inn, før alle har godtatt forslaget fra resursgruppa og kommunens vedtak.
Ps Formannskapets vedtak ligger forøvrig ute på kommunens internettsider."

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 17:06 
Trener

Skriver ikke alle spillere under på disse kontraktene om å jobbe inn noen kroner går klubben konkurs!
De får ikke 1 krone av kommunen før det er gjort, og når noen spillere nekter dette så går det her desverre rett vest!

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 17:19 
Forumlegende

Libra wrote:
Dette er forresten en kommentar i Origo/Glåmdalen fra Kjell A. Hansen om situasjonen:

"Trolig mye taktikk her. Noe kan man med sikkerhet slå fast etter å ha lest uttalelser fra noen av de innvolverte.
1. Kil er vel teknisk sett konkurs om ikke alle forutsetningene kommer på plass. I prinsippet det som resursgruppa jobber mot. Men resursgruppa jobber jo kun for å hjelpe styret og er ikkeen del av det valgte styret.

2.Man driver vel i realiteten akkordforhandlinger med alle kreditorer eller tar jeg feil?
Har jeg rett er vel ansatte også kreditorer og kan ikke forfordeles i forhold til andre?
3. iflg avtalen med kommmunen kommer ingen penger inn, før alle har godtatt forslaget fra resursgruppa og kommunens vedtak.
Ps Formannskapets vedtak ligger forøvrig ute på kommunens internettsider."

2. En ansatt er en ansatt og ikke en kreditor.
Lønn til ansatte er absolutt førsteprioritet ved konkurs.
Den skal dekkes før alle andre krav.

http://www.konkursradet.no/Innf%C3%B8ri ... nkurs-139/
http://www.oklandco.no/html/bobehandlin ... ling4.html

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 17:22 
Forumlegende

Drublic wrote:
Skriver ikke alle spillere under på disse kontraktene om å jobbe inn noen kroner går klubben konkurs!
De får ikke 1 krone av kommunen før det er gjort, og når noen spillere nekter dette så går det her desverre rett vest!

Da er det som jeg sa.
Man sitter på sin egen tue og lager avtaler og prater uten at rekkefølgen av hendelsene er i varetatt og uten at man egentlig har klarhet i alle forhold man burde ha klarhet i.
Slik er vanlig når ledere som er ledere ikke burde vært ledere.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 17:27 
Klubbdirektør

ivo wrote:
2. En ansatt er en ansatt og ikke en kreditor.
Lønn til ansatte er absolutt førsteprioritet ved konkurs.
Den skal dekkes før alle andre krav.

Jeg er klar over dette, men tydeligvis ikke Hanssen :)

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 17:30 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Drublic wrote:

Da er det som jeg sa.
Man sitter på sin egen tue og lager avtaler og prater uten at rekkefølgen av hendelsene er i varetatt og uten at man egentlig har klarhet i alle forhold man burde ha klarhet i.
Slik er vanlig når ledere som er ledere ikke burde vært ledere.

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 15204.html

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 20:12 
Forumlegende

Her er teksten:

FS-098/10
VEDTAK:
1. Forutsatt at alle krav stilt i pkt 2 og 3 oppfylles, gir Kongsvinger kommune KIL
Toppfotball et økonomisk bidrag på kr 2 000 000 som følger:
a. Kr 1 000 000 utbetales umiddelbart etter at pkt 2 og 3 er oppfylt.
b. Kr 1 000 000 benyttes til å ettergi evt. gjeld fra KIL Toppfotball til Kongsvinger
kommune, til å betale KIL Toppfotballs gjeld til Kongsvinger Sportsanlegg AS,
samt til å betale baneleie for resterende hjemmekamper i 2010. Eventuelt
restbeløp utbetales til KIL Toppfotball.

2. KIL Toppfotball skal
c. Forplikte seg til å gjennomføre ressursgruppens anbefalinger til
inntektsøkninger og kostnadsreduksjoner i 2010, herunder bidrag fra spillere,
som beskrevet i dokument datert 27.09.2010.
d. Gi Kongsvinger kommune opsjon frem til 31.12.2010 på å kjøpe KIL
Toppfotballs aksjer i Kongsvinger Sportsanlegg AS til pålydende.
e. Velge nytt styre som godkjennes av hovedsponsorene.
f. Forplikte seg til å delta i profileringsaktiviteter i regi av Kongsvinger kommune
i rimelig omfang.

Punkt 3 omfatter sponsorer og er neppe noe problem i seg selv.

http://websak.sorhedmark.no/innsyn6/wfi ... teid=1119&

Dette dokumentet av 27.09.2010 finner jeg ikke. (punkt 2c).
Så blir man ikke enige om spillernes bidrag for kutt / inntektsøkning ligger man tynt an ja.
Men annen info tyder jo på at det var å generere et visst antall 100-tusener via bla bla bla (sikkert med lønnskuttgaranti om målet ikke nås).

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 20:23 
Klubbdirektør

Ja,...og det er jo dette spillerene nå nekter og underskrive på. Og da kommer det jo ingen penger fra kommunen - og heller ingen lønn. Selv om det uansett ser ut til at det ekstraordinære styremøtet 21.10., med presentasjon av nytt styre, må avholdes først. Så kanskje det er grunnen til at 26.10 ble nevnt som dato for utbetaling av resten av lønna?

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 20:41 
Forumlegende

Libra wrote:
Ja,...og det er jo dette spillerene nå nekter og underskrive på. Og da kommer det jo ingen penger fra kommunen - og heller ingen lønn. Selv om det uansett ser ut til at det ekstraordinære styremøtet 21.10., med presentasjon av nytt styre, må avholdes først. Så kanskje det er grunnen til at 26.10 ble nevnt som dato for utbetaling av resten av lønna?

Det er ganske rotete dette, og virker en smule dårlig planlagt / satt opp, synes jeg.
Men det er klart, klubben er vel nærmest raka fant.
Kommunikasjonen har tydeligvis ikke holdt mål, eller vært til stede.
Men alt dette er altfor vanlig og ikke bare her i denne saken.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 22:01 
Klubbdirektør

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 15997.html

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 22:29 
Klubbdirektør

Da har jeg satt inn 1300 kr til KIL (som er det jeg har solgt billetter for til Testimonalkampen så langt). Ikke mye, men alle penger inn er viktig nå! :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]