KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 18:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 14 Oct 2010, 00:37 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Faen så mye tull denne klubben klarer å stelle i stand!
Så møkk lei jeg har blitt av alt som heter KIL i år er nesten skremmende! Tenk da på hvordan den vanlige mannen i gata ser på klubben!

Nei, tar heller en ny kamp mot Ull/Kisa enn en ny runde ala 2010 og alt det rælet som har fulgt med i denne "tippeligaen".
Sylling, Brenes, Gouimar stikker, Conny skadet, dårlig trent stall, Ryen skadet, 15stk i stallen, penger mangler, stang ut, Niang blåser ballen over x3, trenere stikker, dritt dommmere, 44 dagers hovedtrener stuntet, stang ut igjen, Niang med ræva straffe, KIL spiller i fengsel, styret gir seg, tapet mot haugesund, nytt styre gir seg, konkurs fare, flere dritt dommere, 2000 tilskuere, Guven drar på ræva på nok en straffe, spillere får ikke lønn, spillere sutrer i media, kroken på døra?
... faen at ikke jeg ble født og oppvokst i barteland! Der klager man bare på Annan ikke burde voldta motspillere med fingeren sin

Dette var faktisk en veldig god beskrivelse av sesongen i all sin elendighet, dessverre. Og jeg kan ikke annet enn og le, for det er tragikomisk :mrgreen: Og ikke får jeg lagt meg til og sove heller, fordi jeg er så irritert :evil:

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 08:40 
Saftblander

Jeg blir så oppgitt over disse folka i klubben, og spillere som løper til media med alt. Enten det er en trener som ikke er på jobb, eller at Pat har sagt at penger er på vei.

Mest skuffa er jeg over hvor lite det egentlig er gjort for å få orden på økonomien. Målaksjer er fortsatt ikke sendt ut. I sommer fikk KIL navn på flere aktører i store nasjonale og internasjonale selskap som kunne være døråpnere for dem, med tanke på å få penger inn. Tok en liten runde i går, og det forbauser meg at KIL ikke har tatt kontakt med noen av dem. Får vel slenge over lista til denne arbeidsgruppa hvor jeg vet at det virkelig jobbes for å rydde opp.

På meg virker det ut som om det faktisk er få i KIL som ønsker hjelp fra andre enn de som sitter innenfor portene på Gjemselund

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 08:55 
Klubbdirektør

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10033777

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 08:59 
Reserve

Dem får se å gjøre seg fortjent til lønna først!
syns de begynner å opptre som en gjeng med sutrete kvinnfolk, prøv å skjerp dere litt å vinn tre av de fire siste kampene nå
så blir kanskje ting litt lettere for dere neste år også. Blir så frustrert

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 09:08 
Klubbdirektør

Brurud wrote:
syns de begynner å opptre som en gjeng med sutrete kvinnfolk, prøv å skjerp dere litt å vinn tre av de fire siste kampene nå

Ja, det virker som de har krava i orden i en vanskelig situasjon:

" Spillerne er blitt tilbudt å få halvparten av lønnen utbetalt nå og den siste halvparten 26.oktober, sier Arnseth, som viser til at kommunen og sponsorer vil gå inn med penger, men bare under forutsetning av at spillerne godtar utsatt lønnsutbetaling."

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 004398.ece

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 09:09 
Forumlegende

Jeg var dum nok til å skrive en anerkjennelse til Fungerende Styrleder.
Burde visst bedre.
Man kjenner igjen de som dukker opp med brede smil som brede seil over Nordsjø gikk - når medaljer skal deles ut i rampelysets forfengelighetens marked...

Man kan stille følgende spørsmål:
1) Visste FS da avtalen med spillerne ble undertegnet at det ikke ville være nok penger til full lønn den aktuelle utbetalingsdagen?
2) Hvis ja under 1) - ble dette framlagt i forhandlingene eller ble det holdt skjult?
2b) Hvis nei, mente man seg å ha kontroll?
3) Hvorfor skal man ha tilit til at FS snakker sant om at resten er på plass "rundt den 26.10"?
Hva ligger egentlig i uttrykket "regner med"?
4) Er kravet om individuelle avtaler noe som kom i forbindelse med tilbudet om 50% lønn ?
5) Eller er kravet om individuelle avtaler noe man forhandlet seg vekk i fra da avtalen ble inngått?
6) Hvis ja i 4) - er dette en ny idé eller var det en skjult agenda man hadde?
7) Hvis ja i 5) - hva skal man da egentlig si og mene?

Jeg nevnte det før i forbindelse med noe rot rundet billetter og litt eplekjekke kommentarer fra klubben.
At det var gått til hodet på dem det med å være tilbake i TL.
Samlet sett kan det faktisk se slik ut...

Ellers synes det å ha blitt begått klassiske feil her.
Nemlig at ting kanskje skjer / besluttes i feil rekkefølge.
At A og B og C treffer sine egne beslutninger uten at A og B og C koordinerer seg for å finne en felles løsning.

Som Baltus Brun sier det: "Jeg gremmes."

Last edited by ivo on 14 Oct 2010, 09:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 09:10 
Trener

Brurud wrote:

Tror neppe det står noe i arbeidsavtalene om at lønna er prestasjonsbetinget, dermed har alle spillerne gjort seg fortjent til lønn. Skjønner godt at prestasjonene på banen har vært svake med den totale mangel på ledelse KIL TF har utvist helt siden dagen etter KIL-Sarp 3-1 for ca. 11 mnd siden.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 09:38 
Klubbdirektør

Men spillerene har jo ikke villet skrive under på den avtalen som var forutsetningen for at kommunen skulle spytte inn penger:

" Dette må skje skal kravet til spleiselaget være oppfylt. Det uheldige skjedde at det ble tvil om lønna, og flere ville ikke skrive under. Det er helt avgjørende at alle er med, sier styreleder Eva Arnseth til VG Nett."

ifg. artikkelen i VG.

Så hva er høna og hva er egget?

Last edited by Libra on 14 Oct 2010, 09:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 09:52 
Forumlegende

Libra wrote:
Men spillerene har jo ikke villet skrive under på den avtalen som var forutsetningen for at kommunen skulle spytte inn penger:

" Dette må skje skal kravet til spleiselaget være oppfylt. Det uheldige skjedde at det ble tvil om lønna, og flere ville ikke skrive under. Det er helt avgjørende at alle er med, sier styreleder Eva Arnseth til VG Nett."

ifg. artikkelen i VG.

Så hva er høna og hva er egget?

Hvorfor skulle man skrive under når tingene ser ut til å ha forandret seg?
Man stoler vel rett og slett ikke på klubbens representanter i denne saken?

Igjen sier jeg at ting skjer i feil rekkefølge og uten at alle parter s-n-a-k-k-e-r sammen samtidig.
Til slutt rår prinsippene og det å ikke tape ansikt.
Alt som skjer rundt laget nå er lett igjenkjennelig fra "her og der".

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 10:01 
Klubbdirektør

De kan nå uansett ikke løse problemer gjennom media. Thomas Myhre viser seg ikke som en proff og god representant for spillerene i denne sammenhengen, i mine øyne. Litt smidighet må dessuten til fra spillerenes side også, for at en løsning skal være innen rekkevidde.

Det hele koker ned til, synes jeg, at spillerene gir blaffen i KIL og tenker kun på seg selv. Det finnes jo nok av arbeidsplasser der ute.

Og for første gang denne sesongen lurer jeg på om jeg i det hele tatt gidder og stille på kampen på søndag. Jeg føler ingen glød og iver lenger. Bare en enorm skuffelse.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 10:11 
Reserve

Ville det ikke uansett vært lettere om spillerne kunne driti i det der å konsentrert seg om hva de skal gjøre på søndag, nemlig å ta tre etterlengtede poeng.
også kan styre gjøre sin jobb, nemlig å få i stand lønninger til spillerne så fort det lar seg gjøre. Hvis man hadde sluppet å bruke tid på dette så kunne vel kanskje styret fått frem lønningene litt fortere. Hovedfokuset til spillerne bør uansett å være de gjenværende kampene.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 10:47 
Klubbdirektør

Jeg lurer på hvordan det hadde blitt mottatt hvis Arnseth hadde vært den som hadde gått ut i media, og hengt ut spillerene: "Spillerene nekter og skrive under på avtalen, og vi går konkurs, og får store problemer pga av dem." Noe som faktisk kan være tilfelle... Da tenker jeg det hadde blitt ramaskrik, og for en illojal og useriøs arbeidsgiver de hadde vært! Det er ikke bare den ene parten som skal vise lojalitet i vanskelige situasjoner.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 10:49 
Forumlegende

Dessverre er det ofte slik at for å få gjennomslag / aksept / bli hørt og sett/ --- så må media blandes inn.

Videre er det slik at et topplag innen fotball aktivt bruker media for å markedsføre seg selv.
Da blir også negativ oppmerksomhet et biprodukt, når leie ting skjer.

Uansett - dette er ikke bra foran være-eller-ikke-være-kampen på søndag mot Start.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 11:04 
Klubbdirektør

Jeg kjenner noen mennesker som er slik. De vil løpe til media med alt de opplever av motgang. Men heldigvis så er det som regel noen som får stoppet dem. Jeg kan forsvare og akseptere slike ting når det er store konflikter og alt annet er prøvd. Men som jeg tidligere har sagt at jeg mener: Det er ikke det første man skal ty til, for det skaper bare større avstand mellom partene, fiendtlighet og dårligere muligheter for samarbeid.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2010, 12:39 
Forumlegende

Libra wrote:
Jeg kan forsvare og akseptere slike ting når det er store konflikter og alt annet er prøvd. Men som jeg tidligere har sagt at jeg mener: Det er ikke det første man skal ty til, for det skaper bare større avstand mellom partene, fiendtlighet og dårligere muligheter for samarbeid.

Nå kan det se ut til at KIL framviser ekstremt dårlig ledelse.
I så fall nytter ikke normale framgangsmåter.
Det er også mer enn betenkelig dersom kommunen har som krav - forsinket lønn...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]