KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Jul 2025, 03:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 13 Oct 2010, 22:03 
Klubbdirektør

aaandreas wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article5345687.ece

Ja, selvfølgelig kommer jo Glåmdalen på slep etter at det har stått i Oslo-avisene...

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:13 
Forumlegende

Libra wrote:
Dette vet du ikke, Ivo, hvem som har tatt kontakt med hvem. Og TV2 er ikke den mest pålitelige kilden jeg kan tenke meg. Og uansett så går det an og si at man regner med at dette vil ordne seg, eller et eller annet nøytralt svar, hvis man ikke vil henge ut noen. Jeg har skjønt det som at utbetalingen fra kommunen ikke kommer før KIL selv har sine 2,2 mill. på plass. Så da er det jo mulig at det ikke er "helt på skinner enda".

Nei, det gjør jeg ikke, men uansett trengtes det litt motvekt mot at TM framstilles som en "skurk".

Det kan da ikke være slik at spillerne ikke får lønn før man har skaffet fram 2,2 millioner...
De skal jo blant annet hentes fra testimonialen, merinntekter fra økt tilskuerantall (2000+), draktauksjon...

KIL har "et løfte" om utbetalinger av lønn på dato det og det.
Det har snart gått en uke og det virker da heller ikke som om det er noe orden der og kommunikasjon.
P Holtet (i en av linkene) uttalte at "han ikke visste når lønnen kom"...

Skal vi "gå over lik" for å opprettholde et etterhvert falmet bilde av Kil?

Fra Glåmdalen:
"- Hva sier ledelsen?
- De har ikke gitt noe klart svar på når vi får penger."

Det er like greit at dette kommer ut til offentligheten.
Bare de med dårlig samvittighet (i KIL) kan mene noe annet.
Synd, veldig synd alt sammen, men de nakne fakta får vi nå servert.

Last edited by ivo on 13 Oct 2010, 22:17, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:16 
Reserve

Her skal budbringeren skytes på, skjønner jeg.... At Myhre kanskje ikke står høyest i kurs hos alle kan jeg forsåvidt forstå, etter en høstsesong hvor han ikke har vært synlig sportslig som man forventer av en rutinert ledertype. Men som spillertalsmann må han få lov til å kommentere uteblitt lønn fra arbeidsgiver. De fleste av oss ville reagert sterkt på lønn som ikke kom som avtalt, ikke minst når styret kommuniserte i avisen at utbetalingene ville gå som planlagt.

Så; hvem bør bebreides? Spillere som sier fra når lønnen ikke har ankommet etter avtale? Eller klubben som lover at pengene kommer når de skal, men deretter velger å gå i dekning når det faktisk viser seg å være feil?

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:17 
Klubbdirektør

For meg ble dette prikken over i'en for det Thomas Myhre har hatt og by på den siste tiden. Han har ikke spilt en kamp på evigheter eller vært synlig i KIL-miljøet, og det eneste han uttaler seg om er penger, penger, penger...Men selvfølgelig alltid på vegne av noen andre stakkarer enn han selv.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:24 
Klubbdirektør

Oi, det skal bli godt når denne sesongen er over... Uansett hvordan det går til slutt har jeg vanskelig for å se for meg at det kan bli noe særlig verre enn i år.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:28 
Trener

Libra wrote:
For meg ble dette prikken over i'en for det Thomas Myhre har hatt og by på den siste tiden. Han har ikke spilt en kamp på evigheter eller vært synlig i KIL-miljøet, og det eneste han uttaler seg om er penger, penger, penger...Men selvfølgelig alltid på vegne av noen andre stakkarer enn han selv.

Jeg synes det blir feil å blande sammen TM's skadesituasjon i dette. Det er jo uholdbart at de ikke betaler ut lønn når de sier at de skal gjøre det. Heller ikke til å tro hvis redningspakken er skrudd sammen slik at de eksterne pengene først blir utbetalt etter at interne 2,2 millionene er på plass. Redningspakken må jo settes sammen slik at den løpende likvidieteten sikres!

Jeg skjønner ennå mindre enn før av dette rotet nå.

Last edited by David Justice on 13 Oct 2010, 22:28, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:28 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Oi, det skal bli godt når denne sesongen er over... Uansett hvordan det går til slutt har jeg vanskelig for å se for meg at det kan bli noe særlig verre enn i år.

Enig. Det har vært et sammenhengende mareritt, og det blir ikke bedre med spillere som ikke har klubbfølelse. Nettopp klubbfølelsen har vært KILs varemerke i alle år, og nå har til og med dette slått sprekker.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:32 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Libra wrote:

Jeg synes det blir feil å blande sammen TM's skadesituasjon i dette. Det er jo uholdbart at de betaler lønn når de sier at de skal gjøre det. Heller ikke til å tro hvis redningspakken er skrudd sammen slik at de eksterne pengene først blir utbetalt etter at interne 2,2 millionene er på plass. Redningspakken må jo settes sammen slik at den løpende likvidieteten sikres!

Det blir jo umulig og ikke kople pengesituasjonen med skadesituasjonen når det gjelder Thomas Myhre. Jeg klarer i hvert fall ikke og la det være. Og det er bare 3 dager siden lønningsdag, og det har vel hendt i andre bedrifter også at folk venter litt lenger enn normalt på lønn. Slike utspill i media minner meg mer om "sladring" enn vilje til og forstå og løse problemer.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:33 
Klubbdirektør

Spillerne skulle få lønn etter at Kommunen sa ja. Det står her, så hva som har skjedd vet vel bare styret og Kommunenhttp://www.glomdalen.no/kil/article5337579.ece

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:44 
Trener

Libra wrote:
David Justice wrote:
Libra wrote:

Jeg synes det blir feil å blande sammen TM's skadesituasjon i dette. Det er jo uholdbart at de betaler lønn når de sier at de skal gjøre det. Heller ikke til å tro hvis redningspakken er skrudd sammen slik at de eksterne pengene først blir utbetalt etter at interne 2,2 millionene er på plass. Redningspakken må jo settes sammen slik at den løpende likvidieteten sikres!

Det blir jo umulig og ikke kople pengesituasjonen med skadesituasjonen når det gjelder Thomas Myhre. Jeg klarer i hvert fall ikke og la det være. Og det er bare 3 dager siden lønningsdag, og det har vel hendt i andre bedrifter også at folk venter litt lenger enn normalt på lønn. Slike utspill i media minner meg mer om "sladring" enn vilje til og forstå og løse problemer.

TM er spillernes talsmann og mange i spillergruppa er frusterte. Det er vel fakta uavhengig av hva media skriver. Dessverre er det realitetene. Jeg må si at etterhvert forstår jeg godt frustasjonen!

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:48 
Materialforvalter

Nå må det sluttes å skyte på pianisten. TM er spillernes talsmann. TM er i tillegg styremedlem i NISO. Og da uttaler man seg seriøst og ærlig når journalistene kommer gravende. HVis ikke kommer de garantert gravende etter mer (det vet ihvertfall TM alt om...) At TM ikke har vært like mye i byen som vi skulle ønsket mens han har vært skadet er en helt annen sak, og har INGENTING med dette å gjøre.

Og Ernst Lersveen er vel antageligvis en av journalistene bosatt utenfor Kongsvinger kommune som har best kontakter og lengst erfaring i KIL-miljøet. Så at han har snappet opp denne misnøyen i spillergruppa i løpet av de tre dagene som har gått siden det var lønningsdag er ingen bombe. Vil heller si det hadde vært en bombe hvis han ikke hadde klart å få det med seg. Han ville neppe tatt et "ta det med ro, det ordner seg sikkert" for god ord. Så dette hadde nok kommet ut allikevel. At Glåmdalen ikke har fått det med seg (eller har valgt å vente med det i håp om at det "går nok snart over") er også en helt annen sak.

Det er nok dessverre (nok en gang) KIL som burde meldt seg på luksusfellen for lenge siden. Håper selvsagt at det nok en gang ordner seg. Og at det nå er siste gang på denne siden av 2020 at det hersker tvil om KILs økonomiske fremtid. Kommunestyremøte i morgen, så da kan det vel hende det kommer frem mer der. Er lønnen da fortsatt ikke betalt, vil nok det bli kommentert (kommunen er jo ikke interessert i å betale inn 2 mill i et bo hvis det allikevel går konkurs)

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:49 
Klubbdirektør

Nå blir det bedre http://www.glomdalen.no/kil/article5337579.ece

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:50 
Klubbdirektør

Jeg kunne også forstått situasjonen hvis det hadde gått lenger tid enn 3 dager, og det ikke nyttet og få oppklaring gjennom arbeidsgiver, etter gjentatte forsøk. Men jeg er en sterk tilhenger av lojalitet i alle sammenhenger, og foretrekker at den beholdes i det lengste. Tror du dette hadde skjedd hvis Thomas Myhre så på KIL som sin framtidige arbeidsgiver over tid, som han ville bevare et godt forhold til? De tror ikke jeg.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 23:07 
Forumlegende

Her må vi være klar over at når det skjærer seg i en klubb som etter sigende stod med mer enn det ene beinet i konkurs - så blir man mer skeptisk enn ved en glipp hvor alt er trygt og godt.
Og særlig hvis ledelsen ikke kan gjøre annet enn å himle med øynene.
Her er det nok også mangel på grunnleggende tilit ute og går.
Og kan man klandre noen for å ha slik mangel?

Ikke den beste oppladningen før neste kamp dette akkurat.
Huff.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 23:10 
Klubbdirektør

Jeg kan bare ikke forestille meg at dette hadde skjedd i de gode, gamle dager...med Tomteberget, Pellerud og co :) Jeg synes det er en uting og fly til media med en bedrifts problemer, så fort de dukker opp. Jeg synes virkelig det er en ting i vår tid som jeg gjerne kunne ha unnvært,og som bare skaper nye problemer.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]