KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 15:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 09 Oct 2010, 12:02 
Trener

Libra wrote:
ivo wrote:
Man har jo sagt at alt over 2000 tilskuere per kamp nå er bonus.
Med 3000 si snitt på de 2 siste kampene henter man altså inn 400 000.

Òg - kampen mot Start er jo en skjebnekamp de luxe.
Husk at Hønefoss møter Rosenborg hjemme, og der skal Rosenborg gjøre jobben sin!
Da kan det være bare 3 poeng som skiller etter neste serierunde.

Òg - nå som spillerne har en gyllen mulighet til å slippe å miste faktisk kroner, så bør de være mer tente enn noen gang i år.
Dette halmstrået må gripes og omgjøres til 3 pinner.
Nå eller aldri!

Òg - klarer man å kjempe seg til kvalikk, og det er ikke umulig om de våkner av dvalen - så gir det 2 hjemmekamper.
Da kan det faktisk hende at det kan avveies mot de 675 tusen og man slipper å gjøre noe annet vedrørende pengene.

Se nu - mulighetene er der!

Herlige optimistiske ord, Ivo :D

Yep, kvalik gir minimum 1 hjemmekamp, men gjerne 2. Imidlertid hjelper det oss ikke selv Hønene ikke tar flere poeng. Vi må score mål for å vinne kamper, og hvem kan det av våre gutter?

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2010, 18:21 
Forumlegende

David Justice wrote:
Imidlertid hjelper det oss ikke selv Hønene ikke tar flere poeng. Vi må score mål for å vinne kamper, og hvem kan det av våre gutter?

Blitz-fotball.
Tegneseriefotball.

KIL tok 11 poeng i vårsesongen, så langt i høstsesongen har man bare 7 poeng.
Òg normalt sett skal man ikke ta så mye mer i de siste kampene.
Faktisk bare mot Start...

Altså har høstsesongen vært en fiasko.
Det hjelper ikke med noen nesten-seire.
Så nå bø man muligens finne på noe nytt.
Tennisspillere må iblant det.
Går det dårlig må de kanskje løpe mer fram til nettet, eller motsatt.
Slik også med KIL?

Prøver man det spillet man hittil har prøvd og det plutselig løsner blir alle glade.
Hvis det ikke løsner blir ingen glade.

Blitz- eller tegneseriefotballen kan være å løpe mindre fram til nettet hvis man blir passert hele tiden.
Holmen - Niang - Risholt som spisser.
Prøve å få flere innkast som Holmen kan "prøve å kaste direkte i mål".
Alle keepere og forsvarere vil i de fleste tilfeller prøve å stoppe slike kast. Alt kan skje da.
Altså satse på kaos og hodestyrken, og Niang er en av de råeste i lufta i hele Tippeligaen. Så bruk det fullt ut da!
Pøse høye lange baller inn i feltet så lenge man orker.
Altså fra starten av og ikke bare de siste 5 minuttene!

Noen ganger må man gå bananas og gjøre noe nytt.
Kanskje er tiden inne for dette i neste kamp eller i den første bortekampen av de som er igjen...

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2010, 01:51 
Trener

Libra wrote:
ivo wrote:
En liten anerkjennelse til Eva Arnseth, tross alt:

Ja dao, men tross alt skal hun roses for - mot og vilje.
Styrleder forsvant.
Nestleder tok over og ble så vekke som styreleder.
Eva Arneth tok over og viser mot og vilje ved å fullføre jobben.

Hun visste sikkert at hun ville være upopulær, bli kritisert og utsatt for fotballtilhengeres "hat".
Visste hun det ikke, fikk hun fort erfare det.

Det skal faktisk mot til å ta tak når ulvene hyler og pilene flyr igjenom lufta og hoder skal rulle.

Ta med i totalvurderingen.

Helt enig med deg, Ivo. Jeg synes hun har framstått glimrende etter at krisen ble offentliggjort. Det er mange som ikke hadde taklet den situasjonen hun tross alt har stått helt oppreist gjennom. Jeg synes hun har gjort seg fortjent til en plass i det nye styret. Men det er vel ikke sikkert at hun ønsker og være med videre.

Jo, enig med ivo. Trass i det jeg skrev en side eller to tidligere om at jeg ikke skjønner hvordan hun eller noen i styret kan være kvalifisert til å håndtere egen økonomi slik KIL-budsjettet er blitt håndtert de siste månedene, så har Arnseth tross alt tatt tak. Det fortjener hun kred for.

Hun har nesten en liten eim av de som melder seg på i luksusfellen. De har innsett at de har "bajset" på leggen, men prøver å ta tak i det og står frem og viser at de er klare til å krumme nakken for å rette opp i tidligere feil.

All ære til Arnseth for at hun ikke gjør som den sykmeldte styrelederen vår m.fl. i styret og stikker hodet i sanden og håper at alt går over.

Selv om jeg er særdeles skeptisk til de 400 000 som skal inn i "økte tilskuerinntekter" så må jeg gi Arnseth kred, og også ønske henne en videre rolle i KIL-styret. Men da under forutsetning at en eller annen kan supplere med økonomisk innsikt så vi kan ha litt likviditetskontroll fremover.

Så når det gjelder dette sitatet fra ivo; "Hun visste sikkert at hun ville være upopulær, bli kritisert og utsatt for fotballtilhengeres "hat".
Visste hun det ikke, fikk hun fort erfare det."

Så var det vel fortjent den gang.

Men nå fortjener hun litt ros også.... Vi fotballtilhengere er vel ikke verre enn at vi kan slakte mennesker for å være udugelige, for så å anerkjenne at de har tatt seg sammen og tatt tak.... Litt som de fleste av oss. Vi er jo alle mennesker.

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2010, 15:33 
Klubbdirektør

Flere som sliter med økonomien:

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10033609

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2010, 21:52 
Klubbdirektør

Her er det enda verre http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... d=10033652

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 10:26 
Spiller

Ja, jeg har sagt det før og tar meg friheten til å sitere mitt eget innlegg fra en god stund tilbake.
Jeg står fortsatt for det, og tror egentlig at KIL kan komme brukbart ut av en liten "opprenskning" i økonomien i norsk fotball på sikt. Det betinger selvsagt at vi klarer å "holde oss på beina" noen sesonger fremover. Men jeg tror det at klubber som KIL og B/G sliter er toppen av isfjellet. For noen år siden spytta rikinger inn penger i klubber, og trodde nok de skulle få penger igjen for investeringa. Man trodde fotballkklubber, med TVavtaler og spillersalg var et tre som vokste seg inn i himlen og enda lenger. Slik er det ikke lenger, og rikingene er ikke så rike lenger. Så bloddopinga av middels gode norske fotballklubber vil minske betraktlig. Det at Stabæk sliter er et godt eksempel på dette.

Roger Freestone wrote:
David Justice wrote:
Slik som dette går nå kunne KIL nesten like godt rykket ned i 2. divisjon for 2 år siden. Bortsett fra gleden vi alle fikk oppleve i 2009 som jo er verdt en hel del da. Prisen for den gleden er vel da skuffelsen i år da.

Tja, er ikke helt sikker på om jeg er helt enig i det. Om vi ser oss litt rundt er jeg VELDIG sikker på at det er fler klubber som er i KILs situasjon. Feks er nok Bodø/Glimt enda verre ute å kjøre enn KIL da det kommer til stykket. Mener det er veldig sannsynlig at det i løpet av et par-tre år kommer til å være mange klubber i Norge som må revurdere økonomien sin. Noe som igjen vil bety at vi kanskje vil stå igjen med 6-8 lag med god økonomi, og vil være topp 10 i Tippeligaen hver sesong. Så mener jeg det vil bli et sjikt under disse lagene der klubber med stor dugnadsånd og fornuftige budsjetter kan klore seg fast. KIL burde absolutt ha potensiale til å bli en av disse, OM vi overlever 2010.
Spillerne vil også da etterhvert bli nødt til å forholde seg til den nye hverdagen i fotballnorge. Det vil (kanskje heldigvis) ikke være normalen lenger at de gode spillerne i Adeccoligaen tjener 750`-1mill, men har mer "normale" lønninger.

Jeg tror ihvertfall at dette er en sannsynlig utvikling i norsk fotball. Så da håper jeg vi klarer å klore oss fast til livet denne sesong, og at vi igjen kan oppleve noe av det samme som vi gjorde 12.november 2009 på Gjemselund om noen år!

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 20:40 
Klubbdirektør

http://www.dagbladet.no/2010/10/13/spor ... /13830279/

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 21:16 
Forumlegende

og mere her: http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 15100.html

"TV 2 Sporten har vært i kontakt med administrasjonssekretær Patrick Holtet. Han kommenterer saken slik:
- Jeg vet ikke mer enn spillerne. Du får snakke med styreleder Eva Ernseth."

Jeg synes litt synd på alle og enhver.
Dette burde vært unødvendig (hvis midlene da finnes...).
Dårlig reklame for KIL dette.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 21:21 
Forumlegende

På TV2 (TV-sporten på TV) om noen minutter...dette med manglende lønn.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 21:22 
Klubbdirektør

Jeg begynner faktisk og bli litt irritert på Thomas Myhre, jeg, og all hans uthenging av KIL i Oslo-avisene. Det sier jeg med minnet om at da de i sommer savnet Tony på treningsfeltet, så brettet han det ut i samme avis. Det er jo ikke så mye mer vi ser til han om dagen enn slike utspill i media. Det er noe som kalles lojalitet til klubben man tilhører.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 21:39 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Jeg begynner faktisk og bli litt irritert på Thomas Myhre, jeg, og all hans uthenging av KIL i Oslo-avisene. Det sier jeg med minnet om at da de i sommer savnet Tony på treningsfeltet, så brettet han det ut i samme avis. Det er jo ikke så mye mer vi ser til han om dagen enn slike utspill i media. Det er noe som kalles lojalitet til klubben man tilhører.

Amen!!! Spillere som har vært i ørten og en halv klubb har skjeldent klubbfølelse.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 21:47 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:
Libra wrote:

Amen!!! Spillere som har vært i ørten og en halv klubb har skjeldent klubbfølelse.

Begynner og ligne primadonnanykker :? Det har tross alt bare gått 3 dager over lønningsdagen, og han kunne jo tatt det opp med klubben først og fremst. Oslo-avisene er noe man tyr til når ikke noe annet nytter, i min verden. Så ut på TV2 nå som at han ble intervjuet foran huset sitt i Oslo...

Det jeg har sett av Thomas Myhre de siste ukene har ikke ført til at min respekt for han har økt, for og si det sånn. Det har vært en gedigen skuffelse.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 21:53 
Forumlegende

Sitat fra TV2 (understreking av meg):
"[i]TV 2 Sporten får bekreftet at spillerne ikke mottatt lønn 10. oktober, slik de skulle.[/i]"

Jeg tolker dette slik at TV2 selv er de som har tatt opp saken, altså rett og slett lagd en "story" rundt det om KIL faktisk klarer å betale ut lønnen, altså har kontroll.
Det er neppe Myhre som har ringt til noen dette.
Det er i så fall større sjanse at noen annen spiller har tipset (kun mine spekuleringsmuligheter er dette mitt utsagn her i denne setningen).
Òg - blir man først spurt må man holde munn eller bekrefte de faktiske forhold.
Holder man munn blir det like mye ståhei.
Lyve bør man ikke.

Her har man ikke gjort jobben sin i klubben.
Det er kun klubben som kan lastes her slik dette framstår.

Last edited by ivo on 13 Oct 2010, 21:55, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:01 
Kaptein

http://www.glomdalen.no/kil/article5345687.ece

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 22:01 
Klubbdirektør

Dette vet du ikke, Ivo, hvem som har tatt kontakt med hvem. Og TV2 er ikke den mest pålitelige kilden jeg kan tenke meg. Og uansett så går det an og si at man regner med at dette vil ordne seg, eller et eller annet nøytralt svar, hvis man ikke vil henge ut noen. Jeg har skjønt det som at utbetalingen fra kommunen ikke kommer før KIL selv har sine 2,2 mill. på plass. Så da er det jo mulig at det ikke er "helt på skinner enda".

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]