KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:42 
Forumlegende

Korslundinho wrote:
Om ikke du har noe sånn inside information så spilte nok Wibe høyre back mot FKH, og målet det ble satt inn fra venstresiden, hvor målscoreren hadde halve 16meteren for seg selv. Spør du meg er det ikke Wibe, men heller Byfuglien som burde vært der.

Og Kamark har bare 1 sesong i Adeccoligaen?
Wibe har jaggu i meg ikke mange flere. 2004 var han skadet, 2005 briljerte Jensen på høyrebacken og i år var han ute i hele vårsesongen med skader. Man så hvor god Wibe er om han går i en periode uten skader i sesongoppkjøringa, og greier han å holde seg frisk så ser jeg ingen grunn til at Kamark er noe mer å satse på enn ham. Skjønner heller ikke hvorfor Fremming skal få "tillatelse" til å blø for drakta og ikke Wibe bare fordi de spiller i forskjellig posisjon.

Wibe missa vel i duellen før krossballen kommer til umarkert spiller inne i feltet. Byfuglien er ikke i nærhetn der og da, det tror jeg er for de han ikke har kommet seg tilbake i posisjon etter å ha vært med frem i angrep, men Fremming burde ha markert FKH spillern der for Fremmin er den nærmeste spillern uten noen å markere og bør ta posisjonen når Byfugllien ikke er der. Slik oppfattet ihvertfall jeg situasjonen både på kamp og ved å se det på TV etterpå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:43 
Klubbdirektør

solstråla wrote:
Skjønner ikke hva Fremming har gjort for at han ikke er bra nok.

Når var dette sagt da?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:45 
Reserve

Korslundinho wrote:
solstråla wrote:
Skjønner ikke hva Fremming har gjort for at han ikke er bra nok.

Når var dette sagt da?

Ingen som har sagt det nei, :wink: jeg oppfattet det slik, og det får man vel lov til? :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:47 
Forumlegende

solstråla wrote:

Ingen som har sagt det nei, :wink: jeg oppfattet det slik, og det får man vel lov til? :shock:

Fremming ble vel litt uskyldig dratt inn i debatten, mye som diskuteres på en gang her nå ;)

Er forøvrig veldig enig med solstråla om utviklingen til Fremming i år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:53 
Reserve

mikeb wrote:
solstråla wrote:

Fremming ble vel litt uskyldig dratt inn i debatten, mye som diskuteres på en gang her nå ;)

Er forøvrig veldig enig med solstråla om utviklingen til Fremming i år.

Jøss, se da gutta! Eneste jenta på forumet ser ut til å ha kommet med noe fornuftig! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:53 
Klubbdirektør

Var mye rart her nå ja. Fremming har hvert bra i år, men tror ikke han er god nok for elitespill. Det er ikke bare han det gjelder da. Bare å se på hvordan de rundspilt av mange lag det. Haugesund var flere hakk bedre en kil på midtbanen. Det vi trenger på midten er et par typer som Nystuen. Det har vi ikke nå. Hvor mange hodedueller har kil vunnet på midten i år. Det er ikke mange ganger. Kil må få tak i et par Nystuen typer i høst.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:15 
Forumlegende

Janko wrote:
Var mye rart her nå ja. Fremming har hvert bra i år, men tror ikke han er god nok for elitespill. Det er ikke bare han det gjelder da. Bare å se på hvordan de rundspilt av mange lag det. Haugesund var flere hakk bedre en kil på midtbanen. Det vi trenger på midten er et par typer som Nystuen. Det har vi ikke nå. Hvor mange hodedueller har kil vunnet på midten i år. Det er ikke mange ganger. Kil må få tak i et par Nystuen typer i høst.

For tidlig å si om Fremming er god nok for eliteserien, gutten er ca. 24 og kan fortsatt utvikle seg masse som fotballspiller, han er ujevn, men vokst veldig på spillerforståelse og passningskvalitet i år, han ligner jo definitivt på Nystuen i spillerstilen men Nystuen var bedre på mange ting som f.eks hodedueller og blikk for spillet, men uansett for tidlig å avfeie Fremming som ikke god nok for elitespill
Han er definitivt god nok for 1. div spill og det er der han kommer til å spille neste år!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:18 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Janko wrote:

Han er definitivt god nok for 1. div spill og det er der han kommer til å spille neste år!

Det samme kan sies om Wibe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:30 
Grævling

Nå drar jeg den kanskje litt langt her....men vi må vel klare å se at hvis KIL skal bli VELDIG MYE bedre så må vi ha bedre spillere.....og da snakker jeg faktisk om på samtlige plasser!

Alle i dagens stall, og laget i helhet, kan nok levere bedre enn de har gjort i år med litt mer flyt, men hvis vi liksom skal snakke om å bli mye bedre enn det vi har vært i år, så snakker vi faktisk om opprykk. Og hva da?.....hvem i dagens stall mener dere er gode nok for TL?

For å kunne stable et rimelig bra lag på beina for TL så må minst opp på nivået til Godset og AaFK. På sitt beste vil jeg påstå at disse lagene er på nivå med bunnlagene i TL......og det skulle vel ikke være noe poeng i å vise til budsjettene disse lagene lever på, sett i forhold til vårt budsjett?

Og hva så hvis vi først kommer oss dit? Da må vi jo ha mål om å overleve også??

........for at det skal kunne skje så må jeg dessverre si at det neppe er mange av dagens spillere som har sjans til å bli med hele veien!

Bare å se på hva vi har, og har hatt av spillere på KIL de siste årene. Nystuen har kommet lengst......men er ikke i nærheten av å være fast på Stabæk lenger. Jaakko bytta til en klubb som bare er litt bedre en KIL sportslig, men en god del bedre økonomisk. Kalsæg har stort sett vært fast på Godset som er klare for TL.....men jeg tror neppe han kommer til å prege tippeligaen. Den beste fra fjoråret er trolig Persson, som i år har vært med å spille opp Trelleborg til Allsvenskan, og tydelig har hatt en kjempesesong!

Dette er da stjernene våre fra de siste årene, noen stjerner har vi fortsatt i klubben........men hva kan vi egentlig forvente fremover? Ambisjoner henger dessverre sammen med økonomi, i stor grad.....det må skje noe drastisk med økonomien hvis vi igjen skal kunne håpe på å kunne etablere oss i tippeligaen. Men....for opprykk trenger vi egentlig ikke noe annet enn en sesong som i år, med litt mer flyt, og litt færre tap mot bunnlag på hjemmebane.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:41 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Nå drar jeg den kanskje litt langt her....men vi må vel klare å se at hvis KIL skal bli VELDIG MYE bedre så må vi ha bedre spillere.....og da snakker jeg faktisk om på samtlige plasser!

Alle i dagens stall, og laget i helhet, kan nok levere bedre enn de har gjort i år med litt mer flyt, men hvis vi liksom skal snakke om å bli mye bedre enn det vi har vært i år, så snakker vi faktisk om opprykk. Og hva da?.....hvem i dagens stall mener dere er gode nok for TL?

For å kunne stable et rimelig bra lag på beina for TL så må minst opp på nivået til Godset og AaFK. På sitt beste vil jeg påstå at disse lagene er på nivå med bunnlagene i TL......og det skulle vel ikke være noe poeng i å vise til budsjettene disse lagene lever på, sett i forhold til vårt budsjett?

Og hva så hvis vi først kommer oss dit? Da må vi jo ha mål om å overleve også??

........for at det skal kunne skje så må jeg dessverre si at det neppe er mange av dagens spillere som har sjans til å bli med hele veien!

Bare å se på hva vi har, og har hatt av spillere på KIL de siste årene. Nystuen har kommet lengst......men er ikke i nærheten av å være fast på Stabæk lenger. Jaakko bytta til en klubb som bare er litt bedre en KIL sportslig, men en god del bedre økonomisk. Kalsæg har stort sett vært fast på Godset som er klare for TL.....men jeg tror neppe han kommer til å prege tippeligaen. Den beste fra fjoråret er trolig Persson, som i år har vært med å spille opp Trelleborg til Allsvenskan, og tydelig har hatt en kjempesesong!

Dette er da stjernene våre fra de siste årene, noen stjerner har vi fortsatt i klubben........men hva kan vi egentlig forvente fremover? Ambisjoner henger dessverre sammen med økonomi, i stor grad.....det må skje noe drastisk med økonomien hvis vi igjen skal kunne håpe på å kunne etablere oss i tippeligaen. Men....for opprykk trenger vi egentlig ikke noe annet enn en sesong som i år, med litt mer flyt, og litt færre tap mot bunnlag på hjemmebane.
meget bra skrevet. Du har riktig i alt her. Ser bare 4-5 stk som kan holde mål i eliten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:41 
Forumlegende

tror nok fler kan være med opp i eliten om det skulle bli aktuellt om et par sessonger, se på Sandefjord, fler av de faste på laget som har vært i stallen i flere sessonger, men er helt enig i at når det er et faktum at KIL skulle rykke opp så trenger vi forsterkninger på de aller fleste plasser, men noen av unggutta på laget nå vil være med å kjempe om plassene på laget også da tror jeg, siden snittalderen på laget er forholdsvis lav

vi kommer nok ikke til å trenge 22 nye mann på laget, men en del forsterkninger må til den dagen Gjemselund jubler igjen

Last edited by mikeb on 11 Oct 2006, 22:43, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:42 
Reserve

Jeg syns det er pinlig at vi sitter her å dømmer spillerne på KIL, og sier de ikke er gode nok for TL. Jeg VET at mange av spillerne på dagens KIL sliter for å gjøre KIL til et bedre lag, og kanskje til og med rykke opp, og de har vært veldig nære med å klare det! Hva så om de klarer det kanskje neste sesong, med en eller to forsterkninger. Hva gjør vi da? "Nei, ingen av dem gamle KIL spillerne er gode nok, dette gidder jeg ikke se på." Er det det som kommer til å skje? Det er dette de jobber for, og da hjelper det ikke om vi skal snu ryggen til FØR de når det målet. Istedenfor å si hvem som er for dårlig og må byttes ut, syns jeg man kan prate om hvem som har potensiale, og hva de som ligger lengst etter kan gjøre for å bli bedre! KIL har ikke råd til et helt nytt fotballlag uansett...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:44 
Forumlegende

solstråla wrote:
Jeg syns det er pinlig at vi sitter her å dømmer spillerne på KIL, og sier de ikke er gode nok for TL. Jeg VET at mange av spillerne på dagens KIL sliter for å gjøre KIL til et bedre lag, og kanskje til og med rykke opp, og de har vært veldig nære med å klare det! Hva så om de klarer det kanskje neste sesong, med en eller to forsterkninger. Hva gjør vi da? "Nei, ingen av dem gamle KIL spillerne er gode nok, dette gidder jeg ikke se på." Er det det som kommer til å skje? Det er dette de jobber for, og da hjelper det ikke om vi skal snu ryggen til FØR de når det målet. Istedenfor å si hvem som er for dårlig og må byttes ut, syns jeg man kan prate om hvem som har potensiale, og hva de som ligger lengst etter kan gjøre for å bli bedre! KIL har ikke råd til et helt nytt fotballlag uansett...

syns du som jente klarer deg bra i fotballdebatten jeg ;)

Kong Karlsrud blander seg også inn i denne debatten
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=373

Fortsatt ingen som har lansert ham som trenerkandidat ? ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:51 
Reserve

mikeb wrote:
solstråla wrote:

syns du som jente klarer deg bra i fotballdebatten jeg ;)

Kong Karlsrud blander seg også inn i denne debatten
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=373

Fortsatt ingen som har lansert ham som trenerkandidat ? ;)

takk for det, men stiller da like sterkt som hvem som helst annen her inne selv om jeg er jente :wink:
Karlsrud har ikke tilstrekkelig med trenerkurs, mener jeg å huske.. Men absolutt, tror han kunne gjort en god jobb. Kanskje han vil kunne involvere seg litt mer i trenerteamet neste sesong? Bedre enn ingenting :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:52 
Klubbdirektør

solstråla wrote:
Du husker vel hvordan det gikk sist de spilte kvalikk. Alt for dårlig. Hadde vi rykka opp med det laget hadde vi hvert desidert sist i tippeligaen. Og nå har de sliti livet av seg og ikke gjort kil noe bedre. Vi trenger nok mer en 1 eller2 forsterkninger til ja. Hvis dem ikke har fått ut potensialet i løpet av 2 år for dem det aldri. Det må jo du innse.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]