Raggen wrote:
Nå drar jeg den kanskje litt langt her....men vi må vel klare å se at hvis KIL skal bli VELDIG MYE bedre så må vi ha bedre spillere.....og da snakker jeg faktisk om på samtlige plasser!
Alle i dagens stall, og laget i helhet, kan nok levere bedre enn de har gjort i år med litt mer flyt, men hvis vi liksom skal snakke om å bli mye bedre enn det vi har vært i år, så snakker vi faktisk om opprykk. Og hva da?.....hvem i dagens stall mener dere er gode nok for TL?
For å kunne stable et rimelig bra lag på beina for TL så må minst opp på nivået til Godset og AaFK. På sitt beste vil jeg påstå at disse lagene er på nivå med bunnlagene i TL......og det skulle vel ikke være noe poeng i å vise til budsjettene disse lagene lever på, sett i forhold til vårt budsjett?
Og hva så hvis vi først kommer oss dit? Da må vi jo ha mål om å overleve også??
........for at det skal kunne skje så må jeg dessverre si at det neppe er mange av dagens spillere som har sjans til å bli med hele veien!
Bare å se på hva vi har, og har hatt av spillere på KIL de siste årene. Nystuen har kommet lengst......men er ikke i nærheten av å være fast på Stabæk lenger. Jaakko bytta til en klubb som bare er litt bedre en KIL sportslig, men en god del bedre økonomisk. Kalsæg har stort sett vært fast på Godset som er klare for TL.....men jeg tror neppe han kommer til å prege tippeligaen. Den beste fra fjoråret er trolig Persson, som i år har vært med å spille opp Trelleborg til Allsvenskan, og tydelig har hatt en kjempesesong!
Dette er da stjernene våre fra de siste årene, noen stjerner har vi fortsatt i klubben........men hva kan vi egentlig forvente fremover? Ambisjoner henger dessverre sammen med økonomi, i stor grad.....det må skje noe drastisk med økonomien hvis vi igjen skal kunne håpe på å kunne etablere oss i tippeligaen. Men....for opprykk trenger vi egentlig ikke noe annet enn en sesong som i år, med litt mer flyt, og litt færre tap mot bunnlag på hjemmebane.
meget bra skrevet. Du har riktig i alt her. Ser bare 4-5 stk som kan holde mål i eliten.