Forza_Vinger wrote:
Jeg mener vi har alt for tynn bredde i de bakre ledd. Går rykter om at Vedeler og Wang er/har vært skadet og Steiring er operert. Da står vi kun med Smedplass som "seniorkeeper" og kun Røer, Lysgård, Nygård og Aadnøy som stoppere. Til å spille fast på dette nivået mener jeg kun Røer er god nok. Det blir for tynt gjennom en hel sesong. Er forsåvidt legitimt å spørre hvorfor klubben ikke kommuniserer skadesituasjon utad, og vil åpne opp klubben for supporterne som betaler lønnen deres.
De siste 10 årene er det vel 15, 16 og 19 som står igjen som "vellykkede" sesonger. I disse sesongene sto vi med Fredriksson og Ahamada, samtidig som vi hadde målscorere som Moldskred, Güven og Ibrahim i andre enden av banen. Har vi disse matchvinnerne i begge ender av banen i år? 2. divisjon er en ekstremt vanskelig divisjon å komme seg opp fra (mye vanskeligere nå enn i 2015 pga halvering av antall avdelinger). Kombinerer man tynn tropp i de bakre rekker, manko på matchvinnere og uerfarent trenerteam frykter jeg vi kan få det tøft i år. Motbevis meg gjerne!
Tja, jeg kan jo prøve

.
Jeg har ingen anelse om hvordan dette kommer til å gå jeg heller altså.
Men hvis man skal se positivt på det så er 2. divisjon like tett og jevn for de andre klubbene, som den er for KIL.
Det er egentlig vanskelig å sammenligne med tidligere år da vi rykket opp, fordi hele systemet er lagt opp til en mye jevnere liga.
Med andre ord; våre konkurrenter kommer til å stjele en drøss med poeng av hverandre de også.
I forhold til de bakre rekker så er jeg enig i at det ser tynt ut. Røer bør være en bra spiller på dette nivået, mens en friskmeldt Steiring bør være minst like god (om ikke bedre).
Om han ikke er langtidsskadet så kommer han nok til å bidra stort utover sesongen. Jeg vet også at Grodås kan vikariere på stopperplass.
Det positive med forsvaret vårt er at vi har flere ulike typer. Man kan sikkert si at typer som Lysgård og Nygård ikke holder nivået, men de kan gjøre det bra i kamper vi dominerer med sin hurtighet. Det er jo uansett alltids en vurdering om man skal la unge spillere slippe til og gi dem tid til å utvikle seg. Om det ikke fungerer så kommer vi garantert til å få se en solid stopper inn ved neste overgangsvindu i høst.
I forhold til keeper-plassen så er jeg nesten sikker på at vi får inn en erstatter ganske raskt.
Nystuen snakker jo om dette nesten årlig; hvordan logistikken med nye spillere fungerer.
Utfordringen i år (som den var i fjor i bunnsjiktet) er jo at det er vanskelig å få tak i spillere som vil spille i 2. divisjon, som er gode nok til å gå rett inn og forsterke laget, og som synes at Kongsvinger er et ok sted å være.
I forhold til nivå og antall spisser så vil jeg faktisk påstå at vi er bedre stilt nå enn vi var i de årene du nevner. Vi har fortsatt Guven som kan komme inn og avgjøre enkeltkamper, vi har Hoel Andersen som bør være et monster på dette nivået, og det er vanvittig med potensial i spillere som Pedersen og Langrekken.
Det er en bredde der iallfall.
i 2019 hadde vi jo knapt andre målskårere enn Guven. Faktisk så skåret vi knapt mål i det hele tatt med unntak av han.
Så får vi se da......hva som blir fasit etterhvert.
Taim vill shov