KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 May 2025, 00:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener for 2013
PostPosted: 06 Nov 2012, 18:59 
Spiller

Det finns nok bare to realistiske trenere for KIL de nærmeste åra og det er Håpnes eller Aasen. Dem får trene KIL sammen med NTG. Tar jeg ikke feil så hadde vel Lyn sammen med fotballgymnas stor suksess på 80/90 tallet, og treneren på linja var vel Tor Røste Fossen. Mulig jeg har litt fakta feil, men det er den modellen jeg håper det blir for KIL. Valget er vel ikke så mange om dagen?

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2012, 17:06 
Spiller

Glåmlia-rampen wrote:
Det finns nok bare to realistiske trenere for KIL de nærmeste åra og det er Håpnes eller Aasen. Dem får trene KIL sammen med NTG. Tar jeg ikke feil så hadde vel Lyn sammen med fotballgymnas stor suksess på 80/90 tallet, og treneren på linja var vel Tor Røste Fossen. Mulig jeg har litt fakta feil, men det er den modellen jeg håper det blir for KIL. Valget er vel ikke så mange om dagen?

Jeg trodde på Aasen og Håpnes, men etter at investorene har kommet så sterkt banen. Vil jeg per i dag tro at Charles Berstad blir trener for KIL :?:

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2012, 17:16 
Klubbdirektør

Ikke dumt gjetta rampen. Det har jeg hørt også.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2012, 18:37 
Spiller

Ok Janko! da vil jeg si 90 % sikkert. Velkommen tilbake og Charles Berstad sin filosofi går ut på at hardt arbeid er det eneste som nytter - om det gjelder fotball eller andre ting. Gode holdinger og folkeskikk er nøkkelfaktorer fra sin tid i MO IL.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2012, 10:55 
Klubbdirektør

Glåmlia-rampen wrote:
Ok Janko! da vil jeg si 90 % sikkert. Velkommen tilbake og Charles Berstad sin filosofi går ut på at hardt arbeid er det eneste som nytter - om det gjelder fotball eller andre ting. Gode holdinger og folkeskikk er nøkkelfaktorer fra sin tid i MO IL.

Good Times Charlie :wink:

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2012, 22:51 
Trener

wangern wrote:
Jeg har lenge fulgt med Kongsvinger, er inne her på forumet og leser også men er ikke så aktiv i diskusjonene.

Det er mye sutring her inne nå om TN. Men jeg vil bruke noen ord på å hylle mannen som har gitt oss mange gode opplevelser. Tom Nordli gjorde omtrent gull av gråstein da vi rykket opp til Tippeligaen. Han har reddet oss to ganger fra nedrykk, og akkurat DET er det mange av dere i hylekoret som har glemt.
Det har vært mange trenere innom Kongsvinger de siste årene, noen med suksess og noen som ikke har lykkes. Men en ting er sikkert, og dette skal dere tenke nøye igjennom før dere hyler ut om prestasjoner og lignende. Dersom dere jobber i en bedrift, ikke får lønn og det er usikkert om arbeidsplassen deres i det hele tatt klarer å unngå konkurs, ja da er det mange av dere som ikke klarer å yte maksimalt på jobb. Slik er det i arbeidslivet og slik er det nok i Kil også. Du kan være så god trener du bare vil, men betaler ikke arbeidsgiver lønn så kan en ikke forvente noe gode ytelser tilbake heller.

Takk heller mannen for den innsatsen han har gjort, uten den mannen hadde ikke denne klubben rykket opp i tippeligaen. Glem ikke det. For det kan gå flere tiår før Kongsvinger er tilbake i øverste divisjon igjen.

Det er vel noe som heter at man skal æres den som æres bør......jeg synes absolutt at Tom Nordlie har fått både ros og ære for sin innsats i KIL, og da bør han også tåle kritikk når ting har buttet litt. Og når det gjelder den økonomiske situasjonen og manglende lønn så er det da noe som heter yrkesetikk og i det minste gå ut med æren i behold selv. Ikke falle sammen som en potetsekk og starte et uendelig hylekor som sverter både klubben og byen.
Surrete økonomi......lite publikum...bla bla bla fra Tom Nordlie. Sorry, Tom Nordlie...slik ER adeccoligaen. Kongsvinger har ikke så veldig mye dårligere snitt enn andre adeccoligalag hvis man tar med innbyggertall i forhold.

Og hva med det sportslige i år da? Vi mistet halve laget i fjor og bla bla bla......men at vi fikk klassespillere i retur har han ikke nevnt med et ord.
Myklebust, Moen, Tuelo, Hæstad osv....vi har faktisk hatt et lag i år som kunne ha gjort det veldig bra. Et lag med masse rutine og en god del tippeligaerfaring som egentlig burde gjort det svært bra i årets sesong.
Vi har tapt halvparten av kampene blant annet mot lag som Tromsdalen, Strømmen, Bærum og Notodden. Ikke har det vært mye entusiasme og spirit og spore i laget heller.......så hva skal vi hedre Tom Nordlie for i årets sesong? Gjøre en gjeng med gode spillere til en middelmådighet?

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2012, 14:07 
Saftblander

Tuelo og Hæstad var jo også med forrige sesong, og laget gjorde det langt bedre den perioden Tuelo var i Start.

Har man erstattet Holmen, Guven, Gerson, Berg Hansen, Frejd m/flere med Moen og Myklebust? De er bra, men kan ikke sammenlignes. De er også de eneste forsterkningene å snakke om. Moen skulle erstatte en Tippeligaspiller (Guven) og har i tillegg vært ute av spill en del. Det har også vært flere andre skader på det som nå har vært en veldig tynn tropp (jfr Holmen-Johansen, Solum m/flere). Kim Holmen er vel den eneste som har blitt erstattet av en like bra eller bedre spiller gjennom at Myklebust kom inn, men det er også det.

Det har vært godt gjort av Nordlie holde laget i Adecco denne sesongen!

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2012, 14:49 
Grævling

Åmot wrote:

Vel.... med det vi har hatt av spillere så burde vi minst kommet oss til kvalifisering, er heller ikke stort som skiller. Gøy å se Ull/Kisa fortsatt henge med i kampen om opprykk. Det er 2 lag i årets adeccoliga vi slo både hjemme og borte i årets serie. Ull/Kisa spiller om opprykk til TL, og Hødd skal ut i cupfinale..... fotballen er tydeligvis fortsatt rund!

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2012, 16:31 
Forumlegende

da blir det minst 4 poeng mot Bodø_Glimt neste om dette slår til... :twisted:

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2012, 00:53 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article6352018.ece

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2012, 13:50 
Reserve

Spennende med lokal trener med hjertet i KIL. Sinnsykt kult hvis han skulle gjøre det bra i tillegg. Og liker at han sier at det økonomiske ikke er det viktigste.

Noen som veit hva slags spillestil han står for? Har prøvde å grave litt, og finner vel at innsats og hardt arbeid står høyt (noe som er veldig positivt). Og resultatene har vel vært mer enn ok. Var sammen med Ola Brende med på å få Nybergsund opp i 1. divisjon. Og klarer han etablere KIL i adecco, på like trygg måte (og gjerne litt høyere) som han gjorde i Eidskog, blir det her bra.

Åssen er han i forhold til å satse på unggutter? Han kan jo ta med seg Adrian Ovlien hvis han kommer.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2012, 16:54 
Spiller

Daggers wrote:
Spennende med lokal trener med hjertet i KIL. Sinnsykt kult hvis han skulle gjøre det bra i tillegg. Og liker at han sier at det økonomiske ikke er det viktigste.

Noen som veit hva slags spillestil han står for? Har prøvde å grave litt, og finner vel at innsats og hardt arbeid står høyt (noe som er veldig positivt). Og resultatene har vel vært mer enn ok. Var sammen med Ola Brende med på å få Nybergsund opp i 1. divisjon. Og klarer han etablere KIL i adecco, på like trygg måte (og gjerne litt høyere) som han gjorde i Eidskog, blir det her bra.

Åssen er han i forhold til å satse på unggutter? Han kan jo ta med seg Adrian Ovlien hvis han kommer.

Valget blir vel ikke så stort for Berstad tror jeg? KIL stallen til neste år blir nok meget ungt.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2012, 20:07 
www.kilsk.com

Nå bør de satse på lokal trener som kjenner til unge og lokale spillere. Lite budjsett, og en del god innsats bør ikke 2013 bli et dårligår heller!

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2012, 23:15 
Trener

Åmot wrote:
Tuelo og Hæstad var jo også med forrige sesong, og laget gjorde det langt bedre den perioden Tuelo var i Start.

Har man erstattet Holmen, Guven, Gerson, Berg Hansen, Frejd m/flere med Moen og Myklebust? De er bra, men kan ikke sammenlignes. De er også de eneste forsterkningene å snakke om. Moen skulle erstatte en Tippeligaspiller (Guven) og har i tillegg vært ute av spill en del. Det har også vært flere andre skader på det som nå har vært en veldig tynn tropp (jfr Holmen-Johansen, Solum m/flere). Kim Holmen er vel den eneste som har blitt erstattet av en like bra eller bedre spiller gjennom at Myklebust kom inn, men det er også det.

Jeg er helt uenig. Tom Nordlie kom som vanlig inn og gjorde sin vante snuoperasjon for så og bevise at han sliter på en spillergruppe over lengre tid. Han er vel strengt talt mer kjent for disse snuoperasjonene enn for andre strålende resultater.
Guven som du snakker så varmt om hadde en bra høstsesong men ble jo benket tidligere på sesongen pga dårlig spill. Tuelo bøttet jo inn mål før han forsvant til Start. Og Guven gjør det vel omtrent like bra i Odd i dag som Myklebust gjorde det i klubben......bare at Myklebust har mye mer tippeligaerfaring og ble tidligere sett på som et stortalent med snakk om landslagsspill i en god periode for noen år siden.
Moen har bøttet inn mål for lille Strømmen i et par sesonger.....faktisk flere enn Guven klarte i fjor.
Hæstad var kun på lån og burde jo egentlig hatt bedre forutsetninger for og kjenne laget bedre og prestere bedre i år. Tiller Larsen skulle jo være som skapt for TN sitt system og skulle visst være veldig så målfarlig...jadda.

Sorry men jeg er ikke enig i at laget har gjort en bra sesong "på tross av ditt og datt". Vi hadde langt høyere ambisjoner enn og skulle unngå nedrykk og tap i 50 prosent av kampene kan vi ikke være kjent med....særlig når vi blir rundspilt av lag som Bærum og Tromsdalen. Jeg har faktisk ikke sett makan til jojo-opplegg på årevis.
Jeg tror TN var lei Kongsvinger, folkene her og den dårlige økonomien.....og byen begynte og bli lei han også. Han har ikke iallfall ikke imponert meg på noen som helst måte.
Håper på en mer lokal trener og lokal profil....hurra og heia KIL med noen som faktisk brenner for klubben.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2012, 15:11 
Forumlegende

Aasen seiler opp som en ung og olkal og ikke minst god kandidat i følge Glåmdalen. Flott. Men hva med Tom Gulbrandsen?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]