KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 14 Oct 2009, 09:37 
Klubbdirektør

Det er helt vilt hvor sinnsykt elendige vi klarer å være enkelte ganger..
Jeg var borte mot Kamma, så der kan jeg ikke uttale meg, men kampen mot Skeid må ha vært noe av det aller aller svakeste jeg har sett KIL spille, og da tenker jeg ikke bare på akkurat i år.

Tipper at vi denger Sarpsborg til helgen, siden det er "sånn vi er"
Kommer det et godt lag, så plutselig pisser vi på hele gjengen, men møter vi et antatt svakere lag, så ser det hele ut som en dårlig komedie...

Tipper at vi rævkjører S09 og får deng av TUIL og Mjøndalen IF.

Dog har jeg egentlig trua ;)

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 09:51 
Klubbdirektør

YES!!! Klarer trenerene å banke attityd inn i gutta?? Jeg tviler. Å stå uten en skikkelig SJEF kan bli vår bane. En som trykker på de rette psykologiske knappene og lærer gutta å senke skuldrene og fokusere på arbeidsoppgavene.

Skal vel ikke forklare spillere som har hvert med i mannsalder om hvordan de trenger å spille??? Har ikke gutta sagt i media over en lang tid at de skal rykke opp?? Skryter jo om hvor bra det går på trening og at alle er sugne på å vinne. Jeg tviler etter de 2-3 siste kampene jeg har sett. Trodde helt ærlig at Risholt og de som har spilt i eliten skulle gå foran som et godt eksempel. Men nei, de faller jo helt sammen som alle de andre på laget. Men for all del, vi skal egentlig være fornøyd med kvalikk da.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 09:56 
Forumlegende

Janko wrote:
YES!!! Klarer trenerene å banke attityd inn i gutta?? Jeg tviler. Å stå uten en skikkelig SJEF kan bli vår bane. En som trykker på de rette psykologiske knappene og lærer gutta å senke skuldrene og fokusere på arbeidsoppgavene.

Skal vel ikke forklare spillere som har hvert med i mannsalder om hvordan de trenger å spille??? Har ikke gutta sagt i media over en lang tid at de skal rykke opp?? Skryter jo om hvor bra det går på trening og at alle er sugne på å vinne. Jeg tviler etter de 2-3 siste kampene jeg har sett. Trodde helt ærlig at Risholt og de som har spilt i eliten skulle gå foran som et godt eksempel. Men nei, de faller jo helt sammen som alle de andre på laget. Men for all del, vi skal egentlig være fornøyd med kvalikk da.

Joda ser dine poenger. Men gruppepsykologi virker uansett. Hva som sies før kamper, hva som sies og gjøres på feltet. Gode fotballtrenere er gode psykologer. Noen kan få spillerne til å tro at de kan gå på vannet. Her har vi nok et savn etter Nordlie som sterk leder. Hans pedagogoikk og psykologi ville nok vært bra nå.

Når det er sagt betviler jeg ikke et sekund at vi har to store trenertalenter i Eide og Holtet.

Og OPP skal vi samma f... :twisted:

Last edited by Karlsen on 14 Oct 2009, 09:57, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 11:22 
Klubbdirektør

Det er lenge siden jeg har vært så skuffet. Egentlig burde jeg vært strålende fornøyd med at vi fikk med oss ett poeng, for det kunne fort gått skikkelig galt på slutten.

Men dele poeng med det desidert dårligste laget i divisjonen skal ikke gå an når man har mål om å rykke opp. En del bjeller bør ringe hos 11 utespillere og trenerapparatet.

Ikke noe galt om Edier, men jeg mener det er betimelig å stille spørsmålet med troppen når en spiller som er hentet fra 2.div er den beste vi har. Ved siden av Håkonsen.

Skuffet er jeg også over innsatsen til Roger Risholt som har dalt i takt med lufttemperaturen siden i sommer. Kanskje er det på tide at han blir benket. Men jeg tror ikke vi har råd til det. Det virker som om de gangene han spiller virkelig dårlig så smitter det over på de andre spillerne.

Men uansett. Nå er alt opp til oss selv. I går kveld satt jeg og så reprisen av kampen. Selv om vi tapte kampen på banen, er det tiår siden jeg har sett så mye KIL-folk på en bortekamp og med så bra liv.

Men er det flere som har lurt på hvorfor det er slik at når folk virkelig møter opp for å se KIL spiller vi dårlig. Er ikke første gang vi har sett det i år.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 11:57 
Materialforvalter

Neil Lennon wrote:
I går kveld satt jeg og så reprisen av kampen.

Reprisen?? Hvor??

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 12:29 
Klubbdirektør

Litt lite presis fra min side: Jeg tok opp sendingen på DVD-opptakeren

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 13:02 
Klubbdirektør

Jeg er redd at dette nok desverre var den berømte spikeren i kista. Jeg tror fortsatt at ståa er den samme...at vi trengte 10 poeng på de fire siste. Men uavgjortkampen skulle ikke komme mot Skeid! Nå må vi vinne de resterende tre kampene og det tror jeg ikke vi klarer. Det vi må håpe på nå, er at Haugesund avgir 3 poeng i noen av sine. Det tviler jeg sterkt på at de gjør, men på den annen side...man vet jo aldri mot Skeid eller Særp.

Som andre har vært inne på også, så er jeg allikevel sjeleglad for at vi tok ett poeng og ikke null. Det kan utgjøre den minimale forskjellen.

MEN...spillerne må skjerpe seg. Makan til tafatthet og liten vilje er lenge siden jeg har sett. En spiller som f.eks Roger er ikke i nærheten av like god som han var i starten. Faktisk har han vært så dårlig i det siste at han ikke fortjener en plass i startoppstillingen. Og hvorfor i all verden startet ikke Calle????

En ting er hvertfall sikkert....nå må vi ha tre poeng på lørdag!

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 15:58 
Forumlegende

Og Frejd er jo ute mot Sarpsborg.
Og de har jo Hoås som ikke trenger å hoppe engang...

Guiomar - Strømnes - Ryen - Håkonsen...eller
Strømes - Guiomar - Ryen - Håkonsen...eller
Henry - Guiomar - Ryen - Håkonsen...eller
Henry - Strømnes - Ryen - Håkonsen...eller...

Borte har man slått på kunstgress Alta, Notodden, Stavanger
På vanligs gras Sogndal, Moss,

Uavgjort mot Skeid (gras) og LøvHam (kunstgras).

Så visst kan man vinne på vanlig gras også...
Så det ligger neppe der...

Det var liksom daft helt fra starten av, selv om man spilte brukbart til 0-1.
Men spiriten manglet likevel.
Så veldig avventende...

Det er ikke noe i veien med moralen.
Men husk at mange som for ett år siden var nederlagsdømte og som hadde rykket ned i en vanlig sesong (bare 2 i fjor),
ja - av disse forventes det nå nærmest opprykk til TL.
Det er jo ikke annet enn at situasjonen ikke takles helt greit...
Dette er knapt anmnet enn balansen mellom å skulle sikre det man har og det å gripe noe enda større som forvirrer og faktisk -lamslår litt.

Nå er man 1p foran Sogndal.
En sund var man 6p foran.
En stund var man 8p bak.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 16:41 
Reserve

Alle er selvsagt skuffet etter kampen i går og jeg tviler sterkt på at laget vårt vinner de 3 siste kampene dessverre men samtidig så tviler jeg like mye på at Sogndal og Haugesund også gjør dette så det blir nerve til siste kamp er spilt. Roger R er stadig ute og sier at alle må blø for drakta men kanskje han bør tenke på sin egen oppgave som har vært slett i de siste kampene... Det blir også noe hakk i plata da vår trener er overasket og skuffet hver gang vi taper en kamp uten at det forbedres. Ønsker man opprykk? i så fall må alle gi full gass i dueller og få til et angrep som faktisk fungerer.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 17:16 
Forumlegende

Jeg savner litt mer at man plukker ut laget etter hvem man spilller mot, i går var det en kamp hvor vi kunne få bra med plass og trengte hurtighet på topp. Bislett er en stor bane hvor tekniske spillere får vist seg frem og stopperne til Skeid er ikke de raskeste så der hadde det vært en fordel å ha en rask spiss. I tidligere kamper hvor vi har hatt behov for mer muskler og fysikk på topp har man spillt med Tuelo som spiss, mens i går fikk Kai prøve seg.
Lurer også litt på hvordan Andreas hadde klart seg som midtspiss og også Digerud.

Enig med Heisann i at neppe de 3 andre i toppfirern tar full pott på de 3 siste kampene så her gjelder det bare å kapre så mange poeng som mulig og det er en klar fordel at vi står med to hjemmekamper igjen da vi har vunnet det aller meste hjemme.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 17:24 
Materialforvalter

Redd for at Haugesund vinner sine tre siste. De har to hjemmekamper og på hjemmebane er de ikke lette å ta poeng fra. I beste fall klarer Skeid uavgjort mot de på Bislett. Siden vi har dårligere målforskjell tror jeg vi minst må ha 7 poeng på de siste kampene, kanskje 9.

Når man spiller 4-3-3 må man i hvertfall ha indreløpere som løper. Det gjør ikke Johansen og skjønner ikke hvorfor han spiller indreløper. Mot Haugesund hjemme spilte vi en meget bra kamp med Torp og Berg Hansen som inderløpere. Da hadde vi to løpssterke mann på midtbanen. Veldig synd at Berg Hansen er skadet.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2009, 20:00 
Forumlegende

lfc wrote:
Redd for at Haugesund vinner sine tre siste. De har to hjemmekamper og på hjemmebane er de ikke lette å ta poeng fra. I beste fall klarer Skeid uavgjort mot de på Bislett. Siden vi har dårligere målforskjell tror jeg vi minst må ha 7 poeng på de siste kampene, kanskje 9.

Når man spiller 4-3-3 må man i hvertfall ha indreløpere som løper. Det gjør ikke Johansen og skjønner ikke hvorfor han spiller indreløper. Mot Haugesund hjemme spilte vi en meget bra kamp med Torp og Berg Hansen som inderløpere. Da hadde vi to løpssterke mann på midtbanen. Veldig synd at Berg Hansen er skadet.

jepp, ørjan er en viktig brikke på midten

Profile  

PostPosted: 15 Oct 2009, 09:30 
Klubbdirektør

Var det noen som så disse sjansene Kil hadde Sjanser Skeid - KIL
1.omg: 6-6
2.omg: 3-3

Profile  

PostPosted: 15 Oct 2009, 11:50 
Trener

Jeg registerte 8 - 7 i sjanser. 2 sjanser til KIL i 2. omg.

Profile  

PostPosted: 15 Oct 2009, 18:03 
Forumlegende

Et spørsmål er vel hva man definerer som målsjanse...
Jeg vet ikke hvordan man teller disse på kil.no

Et stolpeskudd kan jo aldri gå inn...
Ethvert skudd på mål kan gå inn...

Men nå er det vel filosofi...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]