Slapp av folkens. Gjentar meg selv her samt tilføyer:
Berntsen viste handlekraft og en nese for gode spillere da han lånte Førsund og Strømsnes i fjor. Ingebrigtsen imponerte ikke så mye og han..oi..nå står det stille på navn..backen fra LSK ga stallen bredde men fikk nesten ikke spille. Jeg tror Berntsen har full kontroll. Ser han at vinduet er i ferd med å stenge og man har 3-4 skader tviler jeg ikke på handling.
Følgende er fakta nå:
- KIL har en meget sterk spillergruppe, kvalitet blir det på benken åkke som
- KIL har trolig nå penger til å forsterke laget om det skulle bli behov enten før sesongstart eller i sommer
- Jeg liker at man ikke forhaster seg med å hente inn spillere, det virker som man er svært bevisste på hvem man vil ha. Får man ikke kloa i de man vet har kvalitet er det bedre å vente
- Hele stallen er nå i boks tidlig på året. Nå har man god tid til å kjøre inn et lag fram til seriestart. Til og med det offensive spillet kan sitte spikra allerede fra seriestart nå.
- KIL sitter på noen juniorer som fort kan risikere å få kontrakt før sesongstart. Dersom disse ikke innfrir framover har man trolig penger til å hente folk.
- KIL/Berntsen har et nettverk i fotballnorge som tilsynelatende gjør det rimelig greit å hente U21 folk på lån. Man har jo for eksempel nå knyttet kontakter med RBK etter et visst salg. Jeg tror de da er smarte nok til å si "fus på å låne talentene deres om behov"
- KIL viser seg stadig som en god klubb for unge spillere med ambisjoner. Hvorfor skulle de ikke ville komme hit?
Så slapp av folkens, dette blir bra.