DV wrote:
Zezza wrote:
Vi må nok være så ærlige å si at Angan er en del bedre enn Tuelo. Tuelo scoret vel ikke så mange mål i serien, gjorde han? Angan ble vel ikke akkurat toppscorer han heller, men han var i en divisjon høyere..
Men på sitt absolutt aller beste er Tuelo meget god, og da er han hvertfall på høyde med Angan. Hvis Tuelo fortsetter som mot Sarpsborg på Gjemselund i siste kamp, kan det bli riktig hyggelig. Men så var det det da, og ha et stabilt høyt nivå.
Faktisk helt uenig.
Holder på at de er like gode. Men hver på sin måte. Angan er som skrevet veldig god teknisk, og går langt utenpå Tuelo på det området. Men, han er som skrevet veldig egoistisk, og ødelegger mange sjanser ved å "konsekvent nekte" å slå en pasning til en medspiller i bedre posisjon. Tuelo og Angan er ca like gode/mindre gode til å avslutte, og begge har mye uutløst potensiale på den fronten. Tuelo viste ved enkelte anledninger i fjor at det kun er marginer som gjør at han ikke blir en veldig mye bedre avslutter enn han var i fjor. Og til sist, Tuelo er raskere enn Angan, og en bedre kontringsspiller.
Jeg forventer at vi vil ligge bakpå og trenge raske kontringsspillere i angrep neste år, så foretrekker faktisk Tuelo foran Angan pga farta.
Så selv om jeg vil hevde at de er ca like gode vil jeg også hevde at Tuelo er bedre for oss pga tempoet og forventet spillestil. At Angan har et større navn siden han har spilt i Tippeligaen interesserer meg ikke i det hele tatt/et sted der sola osv. Det medfører også et mye større potensielt fall....
DV wrote:
Og bare til slutt:
Glemte å påpeke at Angan, selv om navnet er større og potensialet er bra, ikke engang spilte fast på Lyn i fjor. Lyn som rykket ned med den kanskje klareste marginen noe lag har rykket ned med det siste tiåret.
Så selv om navnet er større pga ligaen, så er det faktisk ikke så fryktelig stor forskjell på de to ligaene, selv om mediedekningen tyder på noe annet.
Jeg er faktisk villig til å sette ganske mye penger på at hverken FFK eller Lyn kommer seg opp igjen neste år, og at begge kommer til å være mye nærmere nedrykk til 2. Tror faktisk Glimt også kommer til å slite med å holde seg på øvre halvdel neste år.
Du sier nok noe. Slik Tuelo spilte i årets aller siste kamp, var han nok bedre enn Angan. Angan er en spiller som kan skape noe ut av ingenting. Men det er jo forsåvidt også Tuelo, men han mangler det siste lille føler jeg. Han har vært for ustabil og litt dårlig trent. At han er super-rask vil jeg ikke si. Men han er rask ja, om han er raskere enn Angan vet ikke jeg. Jeg har ikke sett de løpe mot hverandre eller mot samme forsvarsspiller.
Det at Angan er en egoistisk spiller er jeg helt enig i. Men jeg ville helle ha prøvd å drible et par mann enn å sentre til Kim Holmen jeg også...
Hvis Tuelo får en god treningsvinter nå, uten å brekke beinet, og mye terping på avslutninger samt at han er seriøs i alt han gjør, kan han nok bli en stor overraskelse neste sesong.
Men som sagt, Angan scoret jo flere mål i den øverste divisjonen enn Tuleo gjorde i den nest øverste divisjonen. Nei, det er ikke så veldig stor forskjell, men det er en forskjell.