KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 17:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 09 Jan 2010, 01:32 
Klubbdirektør

He..he.....Jeg synes det er godt å lese andres optimisme. For akkurat her og nå- så er jeg helt blottet for den selv. Jeg lukter krise og bare krise. Men jeg får håpe at det skjer ting som gjør at den følelsen rettes opp igen. Og det håper jeg skjer ganske snart :?

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 02:04 
Trener

Vil heller kjempe i bunn av Tippeligaen med 17 mann enn en ny runde til med frykten for å møte Brumumddal, Hamkam og Raufoss!

Men såklart, til å være ett Eliteserie lag er pengesekken vår litt bekymringsverdig.

Uansett, det året her er bare en ren bonus. Vi er årets dumpe kandidat og kan spille alle kamper uten noen form for press, både hjemme og borte. Alle lag kommer til å undervurdere oss neste år, og det vil kan straffe seg!

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 02:14 
Reserve

Vi må nok være så ærlige å si at Angan er en del bedre enn Tuelo. Tuelo scoret vel ikke så mange mål i serien, gjorde han? Angan ble vel ikke akkurat toppscorer han heller, men han var i en divisjon høyere..
Men på sitt absolutt aller beste er Tuelo meget god, og da er han hvertfall på høyde med Angan. Hvis Tuelo fortsetter som mot Sarpsborg på Gjemselund i siste kamp, kan det bli riktig hyggelig. Men så var det det da, og ha et stabilt høyt nivå.

Last edited by Zezza on 09 Jan 2010, 02:16, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 02:27 
Trener

Zezza wrote:
Vi må nok være så ærlige å si at Angan er en del bedre enn Tuelo. Tuelo scoret vel ikke så mange mål i serien, gjorde han? Angan ble vel ikke akkurat toppscorer han heller, men han var i en divisjon høyere..
Men på sitt absolutt aller beste er Tuelo meget god, og da er han hvertfall på høyde med Angan. Hvis Tuelo fortsetter som mot Sarpsborg på Gjemselund i siste kamp, kan det bli riktig hyggelig. Men så var det det da, og ha et stabilt høyt nivå.

Faktisk helt uenig.

Holder på at de er like gode. Men hver på sin måte. Angan er som skrevet veldig god teknisk, og går langt utenpå Tuelo på det området. Men, han er som skrevet veldig egoistisk, og ødelegger mange sjanser ved å "konsekvent nekte" å slå en pasning til en medspiller i bedre posisjon. Tuelo og Angan er ca like gode/mindre gode til å avslutte, og begge har mye uutløst potensiale på den fronten. Tuelo viste ved enkelte anledninger i fjor at det kun er marginer som gjør at han ikke blir en veldig mye bedre avslutter enn han var i fjor. Og til sist, Tuelo er raskere enn Angan, og en bedre kontringsspiller.

Jeg forventer at vi vil ligge bakpå og trenge raske kontringsspillere i angrep neste år, så foretrekker faktisk Tuelo foran Angan pga farta.

Så selv om jeg vil hevde at de er ca like gode vil jeg også hevde at Tuelo er bedre for oss pga tempoet og forventet spillestil. At Angan har et større navn siden han har spilt i Tippeligaen interesserer meg ikke i det hele tatt/et sted der sola osv. Det medfører også et mye større potensielt fall....

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 02:32 
Trener

Og bare til slutt:

Glemte å påpeke at Angan, selv om navnet er større og potensialet er bra, ikke engang spilte fast på Lyn i fjor. Lyn som rykket ned med den kanskje klareste marginen noe lag har rykket ned med det siste tiåret.

Så selv om navnet er større pga ligaen, så er det faktisk ikke så fryktelig stor forskjell på de to ligaene, selv om mediedekningen tyder på noe annet.

Jeg er faktisk villig til å sette ganske mye penger på at hverken FFK eller Lyn kommer seg opp igjen neste år, og at begge kommer til å være mye nærmere nedrykk til 2. Tror faktisk Glimt også kommer til å slite med å holde seg på øvre halvdel neste år.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 03:38 
Kaptein

Er det noen som virkelig tror Hønefoss skal kjempe i toppen neste år? I utgangspunktet var de omtrent som oss i 2009. De har beholdt spillerene de ville og fått inn fire "forsterkninger". Jeg sier "forsterkninger" fordi jeg i likhet med DV tror dette er fire spillere som sikrer Hønsa bredde i stallen. Hønsa vil kunne klare en del skader/karantener uten at laget blir vesentlig svekket. Jeg tror Lafton og Saaliti for eksempel er bedre spisser enn Angan.

Det som er synd for oss er at vi har mistet noen vi gjerne ville hatt med videre (Guiomar, Sylling Olsen og Brenes) og nå ikke har noen bredde igjen i stallen. Heldigvis er det noen midler igjen så det vil komme inn erstattere, men siden vi ikke har råd til å bomme med kjøpene kan vi ikke få panikk nå.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 03:44 
Kaptein

DV wrote:
Jeg er faktisk villig til å sette ganske mye penger på at hverken FFK eller Lyn kommer seg opp igjen neste år, og at begge kommer til å være mye nærmere nedrykk til 2. Tror faktisk Glimt også kommer til å slite med å holde seg på øvre halvdel neste år.

Jeg begynner faktisk å få trua på at Sarpsborg 08 kan overraske igjen neste år og at det denne gangen kan holde helt inn. FFK kommer til å bli rasert på alle plan og blir nok ikke de favorittene vi trodde i november.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 04:53 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Fotballkamper avgjøres på banen av 22 spillere som må vise innsatsvilje, fandenivoldskhet, styrke, vinnervilje og samhold. Det laget med de 11 utvalgte som fikser det best vinner.. om de koster 2 mill per pers å har en haug i lønn spiller ingen trille når ballen sparkes igang å dommer`n blåser. Det laget som har gutter fostra opp av egen stall eller har spillere av mindre "lukrative navn" kan fikse det overnente like bra eller bedre en overbetalte "stjerner"..
Der er KIL en "stjerne" i mine øyne.. Vi har aldri hatt behov for "rike onkler" for å bevise at vi kan. KIL er laget som ikke eier noe respekt for noen såkalte "lukrative" motsandere. Det har vi aldri hatt. Hvorfor begynne med det nå.. :roll: Nei for pokker.. Vi er Tømmerhøggere vi veit hva som må tell for å vinne en match.. Blod, svette og tårer.. å staute karer.. Itte feinsmekkere, flotte biler, karer med høy sigarføring å svære i kjeften. La de komme hele hurven.. Penger å lukrative signinger har dem, MEN HAR DEM VINNERSKALLEN???

FOR DET HAR VI. VI ER KIL HAR DÅRLIG RÅD, MEN MED ET LAG BESTÅENDE AV KARER SOM BRETTER OPP ARMA. SÅ TUKTER VI HVEM SOM HELST. HVOR SOM HELST.
Det gjorde vi i Toppdivisjonen i 17 år å vi stopper da ikke nå.. :wink:

Detta ordner seg..

VI ER KIL. Å JA VI KAN :wink:

Last edited by Roller on 09 Jan 2010, 04:55, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 12:58 
Kaptein

Samir Fazlagic blir ikke Kongsvinger-spiller, og en av grunnene er at Sturød behersker backplassen.
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2173

Tysk-italieneren skal vurderes i løpet av helgen.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 13:07 
Reserve

DV wrote:
Zezza wrote:

Faktisk helt uenig.

Holder på at de er like gode. Men hver på sin måte. Angan er som skrevet veldig god teknisk, og går langt utenpå Tuelo på det området. Men, han er som skrevet veldig egoistisk, og ødelegger mange sjanser ved å "konsekvent nekte" å slå en pasning til en medspiller i bedre posisjon. Tuelo og Angan er ca like gode/mindre gode til å avslutte, og begge har mye uutløst potensiale på den fronten. Tuelo viste ved enkelte anledninger i fjor at det kun er marginer som gjør at han ikke blir en veldig mye bedre avslutter enn han var i fjor. Og til sist, Tuelo er raskere enn Angan, og en bedre kontringsspiller.

Jeg forventer at vi vil ligge bakpå og trenge raske kontringsspillere i angrep neste år, så foretrekker faktisk Tuelo foran Angan pga farta.

Så selv om jeg vil hevde at de er ca like gode vil jeg også hevde at Tuelo er bedre for oss pga tempoet og forventet spillestil. At Angan har et større navn siden han har spilt i Tippeligaen interesserer meg ikke i det hele tatt/et sted der sola osv. Det medfører også et mye større potensielt fall....

DV wrote:
Og bare til slutt:

Glemte å påpeke at Angan, selv om navnet er større og potensialet er bra, ikke engang spilte fast på Lyn i fjor. Lyn som rykket ned med den kanskje klareste marginen noe lag har rykket ned med det siste tiåret.

Så selv om navnet er større pga ligaen, så er det faktisk ikke så fryktelig stor forskjell på de to ligaene, selv om mediedekningen tyder på noe annet.

Du sier nok noe. Slik Tuelo spilte i årets aller siste kamp, var han nok bedre enn Angan. Angan er en spiller som kan skape noe ut av ingenting. Men det er jo forsåvidt også Tuelo, men han mangler det siste lille føler jeg. Han har vært for ustabil og litt dårlig trent. At han er super-rask vil jeg ikke si. Men han er rask ja, om han er raskere enn Angan vet ikke jeg. Jeg har ikke sett de løpe mot hverandre eller mot samme forsvarsspiller.
Det at Angan er en egoistisk spiller er jeg helt enig i. Men jeg ville helle ha prøvd å drible et par mann enn å sentre til Kim Holmen jeg også...
Hvis Tuelo får en god treningsvinter nå, uten å brekke beinet, og mye terping på avslutninger samt at han er seriøs i alt han gjør, kan han nok bli en stor overraskelse neste sesong.
Men som sagt, Angan scoret jo flere mål i den øverste divisjonen enn Tuleo gjorde i den nest øverste divisjonen. Nei, det er ikke så veldig stor forskjell, men det er en forskjell.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 13:27 
Klubbdirektør

Må egentlig si at jeg er veldig overrasket om Gambino får kontrakt. Tror vi kan finne bedre spillere i Norge eller andre steder.
Amundsen sa til kil.no at han vurderte han ut fra en mot en og fart, og i internkampen utfordret han vel ett par ganger (Sturød og Gard fra NTG), og feilet hver gang. Ellers tok han fint i mot langpasningene, men det ble som regel et innlegg som ble klarert eller en støttepasning hver gang. Linnes på det andre laget som spilte mot bedre spillere på sin kant (Fazlagic og Sturød) greide seg mye bedre spør du meg.

Gambino fra youtube-videoen hadde vært knall i KIL, men dette er 4-5 år siden og han har vel hatt endel problemer med knærne siden? Når han i tillegg sliter med kunstgress og mye av farten er borte, tror jeg vi kan finne bedre spillere, med større potensiale og vilje til å vise seg frem i tippeligaen. Gambino har jo vært på toppen av sin karriere allerede. Spilt i angrep sammen med spillere som b.l.a Rosicky og Jan Koller. Hvis det butter mot, noe det sannsynligvis kommer til å gjøre, har han motivasjonen og viljen til å gjøre en forskjell? Har han nivået som trengs i seg?

Jeg er litt skeptisk.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 13:29 
Kaptein

Hadde ikke Hønefoss uansett to meget gode spisser i Lars Lafton og Saaliti? Det er ingen tvil om at Hønefoss hadde bedre spisser enn oss i fjor, og sånn sett tror jeg ikke Angan gjør dem så mye bedre. Men med de fire siste forsterkningene vil de selvsagt kunne mønstre et bra lag selv med skader og karantener. Noe topplagg er de dog ikke ennå.

Ellers enig i at Tuelo må trene på avslutninger og få opp kondisen. Han spilte bra, men holdt bare en omgang mor Sarpsborg i opprykkskampen. Han har et stort potensiale, men det gjelder å få det ut.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 13:56 
Reserve

Saturnus wrote:
Er det noen som virkelig tror Hønefoss skal kjempe i toppen neste år? I utgangspunktet var de omtrent som oss i 2009. De har beholdt spillerene de ville og fått inn fire "forsterkninger". Jeg sier "forsterkninger" fordi jeg i likhet med DV tror dette er fire spillere som sikrer Hønsa bredde i stallen. Hønsa vil kunne klare en del skader/karantener uten at laget blir vesentlig svekket. Jeg tror Lafton og Saaliti for eksempel er bedre spisser enn Angan.

Det som er synd for oss er at vi har mistet noen vi gjerne ville hatt med videre (Guiomar, Sylling Olsen og Brenes) og nå ikke har noen bredde igjen i stallen. Heldigvis er det noen midler igjen så det vil komme inn erstattere, men siden vi ikke har råd til å bomme med kjøpene kan vi ikke få panikk nå.

Jeg tror ikke Hønsa kommer til å melde seg inn i toppen, men jeg tror de kan havne midt på tabellen hvis de får det til å fungere med den stallen. Vi har altfor smal stall sånn som det er i dag, og de som sies er at økonomien til å hente inn spillere ikke er noe særlig mer enn nok til èn til. èn til????

Jeg har akkurat opplevd liknende som jeg har pratet om før, mitt kjære wolverhampton rykket opp til PL, de kjøpte inn endel spillere, brukte vel snaue £10 mill og jeg hadde kjempe trua på at de skulle spille bra fotball. Men så begynner skadene å melde seg. De som spilte konge i fjor, Ebanks-Blake ble toppscorer i coca cola skrotingship med 24 mål ca. får ikke til noen ting lenger. Det er veldig avhengig av at de som var store i fjor klarer å ikke bare levere, men de er nødt til å overprestere i hver kamp. Som sagt, jeg tror dette blir meget vanskelig dessverre. Hadde vi hatt tilsvarende samme lag som i fjor pluss 3-4 gode erstattere så skulle jeg vært optimist. Ja, vi kommer til å bli undervurdert. Men ikke i alle kampene vi spiller.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 14:21 
Trener

Zezza wrote:
Det at Angan er en egoistisk spiller er jeg helt enig i. Men jeg ville helle ha prøvd å drible et par mann enn å sentre til Kim Holmen jeg også...

Denne reddet hele dagen min, hehe. Holdt akkurat på å sette kaffen i halsen når jeg leste dette og kjente en latterkule spre seg fra magen og videre opp halsen der kaffen befant seg. :lol:

Er forsåvidt helt enig, men det der var jo en knallgod formulering.

Uansett, selv om jeg også er utålmodig etter nye signeringer, så vet jeg at det kommer til å være mange gode spillere ledige på markedet fremover. Så det er viktig å ha tålmodighet. Litt is i magen nå, så kan vi forhåpentligvis glede oss over noen gode signeringer utover vinteren...

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 14:22 
Trener

Saturnus wrote:
Hadde ikke Hønefoss uansett to meget gode spisser i Lars Lafton og Saaliti? Det er ingen tvil om at Hønefoss hadde bedre spisser enn oss i fjor, og sånn sett tror jeg ikke Angan gjør dem så mye bedre. Men med de fire siste forsterkningene vil de selvsagt kunne mønstre et bra lag selv med skader og karantener. Noe topplagg er de dog ikke ennå.

Ellers enig i at Tuelo må trene på avslutninger og få opp kondisen. Han spilte bra, men holdt bare en omgang mor Sarpsborg i opprykkskampen. Han har et stort potensiale, men det gjelder å få det ut.

Helt enig. Så krysser vi fingrene for at Amundsen klarer å få ut hele det potensialet.

Og gleder meg til å se en godt trent Sturød neste sesong. Har troen på ham. Og som bl.a. ivo regner jeg også Sturød som en "ny" signering...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]