Daggers wrote:
Leser i dagens nettpapirGlomdalen at Grues Harald Holter er høyaktuell for Stabæk, men at det er flere interesserte. Håper virkelig at KIL er blant disse, for vil være utrolig skuffende om ikke KIL klarer plukke opp dette lokale talentet (og andre lokale talenter).
Det står i Glåmdalen papir i dag: "Vi strekker oss langt for talenter. For første gang er KIl Toppfotball villig til å betale skoleplassen til et stortalent. Fotballspilleren heter Harald Holter og kommer fra Grue. Glåmdalen skrev om stortalentet på torsdag. Der kom det fram at flere klubber ønsker 16-åringen, som er kaptein på det norske G-16-landslaget. Stabæk, Lillestrøm og Rosenborg skal alle ha unggutten på blokka. "Jeg håper ikke folk tror at KIL Toppfotball har sovet i timen og ikke er på banen. For et par mnd. siden var jeg og spillerutvikler på Grue. Der møtte vi Harald, hans foreldre og Grue-trener Patrick Holtet. Møtet varte rundt 2 timer, og dialogen var meget god," minnes daglig leder Asger Jensby. "Jeg føler at vi strakk oss så langt vi kan, og at vi også kan tilby en skole- og treningshverdag som matcher de beste. Vi var villig til og betale skoleplassen ved NTG. Det utgjør rundt 50 000 kr. pr. år. Vi diskuterte også treningssituasjonen, som vi mener er veldig god både ved skolen og i KIL. I tillegg var vi villige til og betale Grue rundt 70 0000, som de har krav på i utdanningskompensasjon. "