KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 01:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 554 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Nye spillere
PostPosted: 14 Jun 2012, 14:01 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Daggers wrote:
Leser i dagens nettpapirGlomdalen at Grues Harald Holter er høyaktuell for Stabæk, men at det er flere interesserte. Håper virkelig at KIL er blant disse, for vil være utrolig skuffende om ikke KIL klarer plukke opp dette lokale talentet (og andre lokale talenter).

Han er vel allerede landslagsspiller på yngre lag også, Stabæk har vel knapt penger igjen så de må det vel gå ann å konkurrere om for å få en underskrift.

Og ikke minst så er vel Stabæk og KIL på samme nivå neste år, om ikke Kongsvinger er enda høyere :-D
Denne bør hukes tak i asap !

Profile  

PostPosted: 15 Jun 2012, 13:03 
Klubbdirektør

Daggers wrote:
Leser i dagens nettpapirGlomdalen at Grues Harald Holter er høyaktuell for Stabæk, men at det er flere interesserte. Håper virkelig at KIL er blant disse, for vil være utrolig skuffende om ikke KIL klarer plukke opp dette lokale talentet (og andre lokale talenter).

Det står i Glåmdalen papir i dag: "Vi strekker oss langt for talenter. For første gang er KIl Toppfotball villig til å betale skoleplassen til et stortalent. Fotballspilleren heter Harald Holter og kommer fra Grue. Glåmdalen skrev om stortalentet på torsdag. Der kom det fram at flere klubber ønsker 16-åringen, som er kaptein på det norske G-16-landslaget. Stabæk, Lillestrøm og Rosenborg skal alle ha unggutten på blokka. "Jeg håper ikke folk tror at KIL Toppfotball har sovet i timen og ikke er på banen. For et par mnd. siden var jeg og spillerutvikler på Grue. Der møtte vi Harald, hans foreldre og Grue-trener Patrick Holtet. Møtet varte rundt 2 timer, og dialogen var meget god," minnes daglig leder Asger Jensby. "Jeg føler at vi strakk oss så langt vi kan, og at vi også kan tilby en skole- og treningshverdag som matcher de beste. Vi var villig til og betale skoleplassen ved NTG. Det utgjør rundt 50 000 kr. pr. år. Vi diskuterte også treningssituasjonen, som vi mener er veldig god både ved skolen og i KIL. I tillegg var vi villige til og betale Grue rundt 70 0000, som de har krav på i utdanningskompensasjon. "

Profile  

PostPosted: 15 Jun 2012, 13:28 
Forumlegende

Libra wrote:
Daggers wrote:

Det står i Glåmdalen papir i dag: "Vi strekker oss langt for talenter. For første gang er KIl Toppfotball villig til å betale skoleplassen til et stortalent. Fotballspilleren heter Harald Holter og kommer fra Grue. Glåmdalen skrev om stortalentet på torsdag. Der kom det fram at flere klubber ønsker 16-åringen, som er kaptein på det norske G-16-landslaget. Stabæk, Lillestrøm og Rosenborg skal alle ha unggutten på blokka. "Jeg håper ikke folk tror at KIL Toppfotball har sovet i timen og ikke er på banen. For et par mnd. siden var jeg og spillerutvikler på Grue. Der møtte vi Harald, hans foreldre og Grue-trener Patrick Holtet. Møtet varte rundt 2 timer, og dialogen var meget god," minnes daglig leder Asger Jensby. "Jeg føler at vi strakk oss så langt vi kan, og at vi også kan tilby en skole- og treningshverdag som matcher de beste. Vi var villig til og betale skoleplassen ved NTG. Det utgjør rundt 50 000 kr. pr. år. Vi diskuterte også treningssituasjonen, som vi mener er veldig god både ved skolen og i KIL. I tillegg var vi villige til og betale Grue rundt 70 0000, som de har krav på i utdanningskompensasjon. "

Sier ikke noe om hva han vil få som personlige betingelser (lønn). Kan jo være at Stabæk og andre er villig til å gi mer enn KIL her. Uansett gjør KIL ett fremstøt på ham og har en prosess på gang.

Profile  

PostPosted: 15 Jun 2012, 13:52 
Klubbdirektør

Det står videre: "Vi kunne selvsagt gitt Grue en større sum og håpet at klubben overtalte spilleren til og velge oss, men det har vi ikke økonomi eller lyst til. Jeg føler heller ikke at vi kunne garantert spilleren proffkontrakt, som ifg. fotballforbundets regelverk ikke kan tegnes før man er 17 år" sier Jensby. "Vi har ikke vært flinke nok, verken med de største lokale talentene eller de yngre talentene. Men jeg kan love at det jobbes med dette."

Profile  

PostPosted: 15 Jun 2012, 23:11 
Klubbdirektør

Jeg syns at KIL strekker seg ganske langt i denne saken. De viser i hvert fall at han er ønsket i klubben :D . Det er viktig å ikke tilby mer enn man kan klare å innfri også. Tror egentlig ikke at mange klubber kan tilby så mye mer enn KIL. Det kan jo være at det frister med nytt postnummer og "spenning" i Tigerstaden men det er ikke sikkert det er så lurt for å utvikle seg.

Håper selvfølgelig at Harald Holter velger KIL for å utvikle seg videre. Som 16 åring er det stor sannsynlighet for at han vil utvikle seg best under "trygge rammer", dvs ikke gjøre alt for store endringer i forhold til flytting osv. Lykkes han i KIL så har historien vist at veien videre kan ligge åpen :wink:

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2012, 12:17 
Saftblander

Quote:
proffkontrakt, som ifg. fotballforbundets regelverk ikke kan tegnes før man er 17 år

Hva ligger egentlig i proffkontrakt? Kan man f.eks ikke motta lønn før man har en proffkontrakt, eller? Siden Jensby ikke nevner noe om personlige betingelser...

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2012, 12:31 
Klubbdirektør

Etter som jeg har skjønt så må spilleren ha proffkontrakt - ansettelse med lønn - for og kunne spille i de to øverste divisjonene i Norge. Det motsatte er og være amatør.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2012, 13:20 
Forumlegende

Libra wrote:
Etter som jeg har skjønt så må spilleren ha proffkontrakt - ansettelse med lønn - for og kunne spille i de to øverste divisjonene i Norge. Det motsatte er og være amatør.

Klubben kan i tilegg nominere noen unge spillere som kan spille noen kamper uten proffkontrakt.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2012, 23:05 
www.kilsk.com

Libra wrote:

I 2. Divisjon kan man ha både amatør og deltid tror jeg...

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2012, 23:32 
Klubbdirektør

Cisse wrote:
Libra wrote:

I 2. Divisjon kan man ha både amatør og deltid tror jeg...

Ja, men ikke i Eliteserien og Adecco.

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2012, 00:13 
www.kilsk.com

Nei der er vi veldig gode så vi må ha proffkontrakter! :D

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2012, 10:46 
Reserve

Klubben gjorde det samme for Magnus Solum i 2009. Bra de går etter de største talentene som Linnes,Solum og Holter. Heller tre gode enn 15 som ikke er gode nok,men bare lokale.

Profile  

PostPosted: 23 Jun 2012, 13:12 
Klubbdirektør

Er en ung gutt på 14 år som er en av 24 største talenter i denne klassen. Han er med på Statoil talentleir i en hel uke. En av trenerne der er B. Hangeland. Det er NFF som har valgt disse guttene. Han er tatt ut pga. fotballferdiheter- holdningen- læringsvillig og sosiale egenskaper. Der har Kil en spiller å satse på. Han heter Garib Gerkondani.

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2012, 00:38 
www.kilsk.com

Garib er en god spiller! Han bør bli sett mer på av Tom også...

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2012, 10:05 
Klubbdirektør

Jeg tar det nesten for gitt at også Garib (på lik linje med Holter) har vært i kikkerten til KIL lenge. Det er i alle fall en spiller jeg har visst om i noen år, og som en "local lad" som han er så regner jeg med at KIL også er førstevalget hans. En veldig spennende spiller som jeg altså håper vi får nyte mye godt av i rødt og hvitt fremover

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 554 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]