KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 19:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 08 Jan 2010, 22:51 
Saftblander

Veldig synd at Brenes gir seg. Men jeg støtter det DV poengterer.
Det begynner å haste med å få inn forsterkninger/backup spillere, men det er bedre å ha litt is i magan nå og kanskje snappe opp et par tre virkelig gode spillere, enn å hente inn en 5-6 spillere nå som vi egentlig ikke vil forsterke oss no særlig.

Og jeg er ganske sikker på at folka på brakka jobber hardt med å få forsterka laget, men vi har ikke millioner på bok, og vi har ikke en rik onkel som pøser inn penger når han føler for det. Det er nok ikke så enkelt å hente spillere som folk trur ;)

Hva med denne tyskern, har noen fulgt med på noen treninger og kan fortelle litt om han?

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 23:03 
Grævling

Det var kanskje en plan med at Gambino er i byen. Syns det var merkelig at de prioriterte å hente enda en flankespiller når vi tross alt allerede hadde 4 stk fra før som kunne fungere der.

Meeeeen...skulle gjerne sett Randall med videre. Han hadde ingen stor sesong i fjor, men var utrolig viktig høsten 2008.

Uansett, han var en av de best betalte i KIL, så dette frigjør i det minste litt grunker. Blir kanskje Tysk-Italiensk samba på flanken til året nå da, så får vi bare håpe han viser seg å herje villt i TL!

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 23:11 
Kaptein

Libra wrote:
Dette er bare trist. Og på grensen til flaut.... :( Nå MÅ vi snart få noen gode nyheter...

Trist er det definitivt, men flaut er det ikke. Hvis Randall har gode familiære grunner for å reise hjem til Costa Rica er det mer medmenneskelig enn flaut. Jeg synes ledelsen gjør det rette her fremfor å tvinge Randall til å bli eller legge opp. Det er bedre både for oss og Randall at han reiser hjem når det er det han ønsker.

Det kommer til å bli flere ledige spillere på markedet, men det er litt viktig å få på plass noen av forsterkningene snart. Vi kan ikke gamble helt heller, så vi plutselig står der med halv stall når alvoret begynner. Hvilke klubber kan vi "regne med" må la spillere gå? FFK er garantert, men hvem andre sliter kraftig?

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 23:44 
Klubbdirektør

Jeg blir litt deppa av dette her. Sikkert feil...men sånn er det :(

Får håpe vi klarer å stille lag til våren :shock:

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 23:45 
Trener

Libra wrote:

Null problem. I verste fall stiller Raggen som tanksenter. En jævel til å skjerme ballen, den gutten ;-)

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 23:54 
Klubbdirektør

DV wrote:
Libra wrote:

Null problem. I verste fall stiller Raggen som tanksenter. En jævel til å skjerme ballen, den gutten ;-)

LOL :D Takk for at du får meg til å dra på smilebåndet :-) Ikke for å fornærme Raggen da, men .... :mrgreen: Jeg skjønner bare egentlig ikke hvorfor de jublet for opprykket :?:

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:22 
Grævling

For det første.... det er faen meg ikke noe å le av skal jeg si deg!!! Hadde det ikke vært for offside-regelen i TL så skulle jeg garantert for 30 mål av meg neste sesong ;-)

For det andre: Når det gjelder og juble for opprykk så skal jeg forklare et par ting.... Hadde KIL ikke rykket opp så hadde vi kanskje vært konkurs nå, eventuelt skulle vi gått på en ny sesong i Adeccoligaen, med ca 10 mill i budsjett, altså vært tilbake til å være et bunnlag i Adecco, i hvert fall økonomisk. I stedet skal vi spille TL, og jaggu er det bedre å være et økonomisk-bunnlag i TL enn å være det samme i Adecco.

Skulle det nå ende slik at vi rykker ned i år, så har vi et helt annet utgangspunkt for Adeccoligaen i 2011. Det var kanskje rett og slett helt avgjørende for vår videre eksistens at vi rykket opp i år.... så nyt livet mens du kan :-)

Og ja.... skulle det virkelig bli helt krise når det gjelder spillere så skal jeg da for fanken stille opp jeg også, men jeg vil tro det er en og annen som burde være før meg i køen, til og med fra supporterklubben ;-)

Last edited by Raggen on 09 Jan 2010, 00:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:30 
Klubbdirektør

Amen, Raggen.

Vi må kjøre en fornuftig økonomisk linje.
Har fortsatt tro på at vi stiller et slagkraftig manskap (innenfor våre rammer).

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:34 
Trener

Raggen wrote:
Og ja.... skulle det virkelig bli helt krise når det gjelder spillere så skal jeg da for fanken stille opp jeg også, men jeg vil tro det er en og annen som burde være før meg i køen, til og med fra supporterklubben ;-)

Får ta det viktigste først. :mrgreen: Dette er det særdeles stor tvil om. Du er da (nesten) like høy som Hoås. Og med en betraktelig større bredde over skuldrene (les: overkroppen) så er du mye vondere å flytte på enn Hoås. Dette går riktignok noe utover spensten, men likevel.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tviler på at noen andre fra supporterklubben kunne overgått deg som tanksenter :lol:

Raggen wrote:
For det andre: Når det gjelder og juble for opprykk så skal jeg forklare et par ting.... Hadde KIL ikke rykket opp så hadde vi kanskje vært konkurs nå, eventuelt skulle vi gått på en ny sesong i Adeccoligaen, med ca 10 mill i budsjett, altså vært tilbake til å være et bunnlag i Adecco, i hvert fall økonomisk. I stedet skal vi spille TL, og jaggu er det bedre å være et økonomisk-bunnlag i TL enn å være det samme i Adecco.

Skulle det nå ende slik at vi rykker ned i år, så har vi et helt annet utgangspunkt for Adeccoligaen i 2011. Det var kanskje rett og slett helt avgjørende for vår videre eksistens at vi rykket opp i år.... så nyt livet mens du kan :-)

Og til denne, den litt mer seriøse, så er jeg også ufattelig glad for opprykket. Ikke bare pga økonomien, men fordi vi er der vi skal være.

Ja, vi har eliteseriens suverent laveste budsjett neste år. Ja, vi har p.t. en veldig tynn stall. Ja, vi kommer til å kjempe helt i bånn av tabellen.

Men, får vi mot formodning tauet inn Rønning og Førsund, kanskje en eller to fightere til kan vi kanskje nå mitt mål neste sesong.

Det er ultradefensiv fotball med spillere som har hjertet ca ti mil utenpå drakta og gir alt i alle dueller. Og til slutt så ender vi 4. sist i Tippeligaen. Da feirer jeg like mye som når opprykket var klart.....

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:36 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
For det første.... det er faen meg ikke noe å le av skal jeg si deg!!! Hadde det ikke vært for offside-regelen i TL så skulle jeg garantert for 30 mål av meg neste sesong ;-)

He..he...Jeg tror du er i stand til det meste jeg :D Bare se hvilken dreis du har fått på supporterklubben :) Det skal ingen kimse av :!:

Men spillerene visste jo ikke hvor viktig det var at de rykket opp, sånn rent økonomisk, mener jeg, da det skjedde...Det er klart vi må tenke økonomisk og fornuftig. Men at Randall forsvant...det var et slag i trynet som jeg ikke hadde regnet med :cry:

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:47 
Reserve

ikke for å legge noen demper på stemningen, men dette begynner å bli krise nå. (rettelse, nå ER det krise)Se på profilene Chickenfalls har klart å få tak i, og vi har jo nesten ikke en 11`er engang. Jeg er dessverre redd for at det bærer rett ned igjen hvis ikke det kommer noen med penger på banen.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:52 
Reserve

Brurud wrote:
ikke for å legge noen demper på stemningen, men dette begynner å bli krise nå. (rettelse, nå ER det krise)Se på profilene Chickenfalls har klart å få tak i, og vi har jo nesten ikke en 11`er engang. Jeg er dessverre redd for at det bærer rett ned igjen hvis ikke det kommer noen med penger på banen.

AMEN!

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 00:56 
Klubbdirektør

Brurud wrote:

Helt enig med deg. Det nytter ikke å drømme seg bort lenger, dessverre. Spesielt hvis vi sammenligner oss med Hønefoss, så blir resultatet utrolig nedslående.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 01:27 
Trener

Libra wrote:
Brurud wrote:

Helt enig med deg. Det nytter ikke å drømme seg bort lenger, dessverre. Spesielt hvis vi sammenligner oss med Hønefoss, så blir resultatet utrolig nedslående.

Sammenlignet med Hønefoss, så har hønsa tauet inn 2 sentrale midtbanespillere som er ca like gode som de de hadde fra før.

Vi har ikke tauet inn noen nye midtbanespillere som skal varme opp benken, men er godt besatt der fra før.

Hønsa har fått en ny stopper som er "på hell" i Ørn S. Vi har tauet inn en midtstopper som er "på hell" i Riseth. Riseth viste dessuten bedre takter i fjor enn Ø.S.

Ok, Hønsa har tauet inn Angan. En helt grei spiss. Vi har ikke tauet inn noen spiss, men jeg gidder ikke legge med ned og grine av den grunn. Tuelo er ikke noe dårligere enn Angan. I alle fall ikke slik jeg forventer at vi skal spille. (Edit: tenker på Guven som ving, ikke spiss. Guven er egentlig (mye) bedre enn angan)

Angan er god teknisk, men veldig egoistisk. Bedre teknisk enn Tuelo, men tregere. Begge har mye å gå på når det gjelder avslutninger.

Hønefoss har til gjengjeld brukt mye mere penger enn oss hittil.

Noen som kan forklare meg hva som er feil i resonnementet mitt og hvorfor jeg skal legge meg ned i fosterstilling og hulke desperat?

Last edited by DV on 09 Jan 2010, 01:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 01:29 
Materialforvalter

Oppdaget at Randall er ute og ble fryktelig trist. Han har vært min favorittspiller med et utrolig potensiale.
Bidro i svært stor grad til at KIL ikke rykket ned og hadde også en meget god sessong sist. Ikke minst tatt i betraktning at han langtfra fikk starte alle kampene. Vil ønske ham og familien alt mulig godt videre i livet. Håper KIL klarer å komme opp med noen nye spillere. Viktig at det ikke går for lang tid, laget skal spille seg sammen og det er slett ikke lang tid igjen til serien er i gang.
Kryss fingre og tær for nye, gode spillere.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]