KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 14:25 
Klubbdirektør

De som sitter på benken i dag forsterker ikke Kil. Samme hvem av dem som kommer innpå tilfører ikke laget noen ting. Vi må nok hente spillere fra eliten eller 1 div om vi i det hele tatt skal ha noen mulighet til å henge med i toppen.Alle på forumet er nok enige der. Skal det stases er det bare å starte nå og ikke vente lenger med det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 14:51 
Forumlegende

Janko wrote:
De som sitter på benken i dag forsterker ikke Kil. Samme hvem av dem som kommer innpå tilfører ikke laget noen ting. Vi må nok hente spillere fra eliten eller 1 div om vi i det hele tatt skal ha noen mulighet til å henge med i toppen.Alle på forumet er nok enige der. Skal det stases er det bare å starte nå og ikke vente lenger med det.

Det er klart at idet øyeblikket man bestemmer seg for å satse mot direkte opprykk til eliteserien så må vi ha enda bedre spillere i stallen, men det er nok en litt lengre prosess for KIL p.g.a ressurssituasjonen så Åge må nok bygge Sten på Sten for å få til dette, er ingen mirakeloppskrift som kan få en klubb som KIL tilbake i eliteserien, da er det kun ressurser det står på, eller at man blir verdensmester i å utvikle unge spillere fra egen eller lokale klubber.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 15:01 
Klubbdirektør

Det spørs jo hvor lenge man har tenkt å vente da. Spillerne sier jo at de ikke er inntersert i å spille for Kil hvis de ikke skal satse. Vi for ikke spillere hit hvis vi spiller for å komme på 6-8 plassen. Hvis man skal satse på de lokale er jeg redd for at man fort havner i 2 div igjen. Nivået begynner å hardne til 1 div også. Det ser man bare på resultatene. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 15:07 
Forumlegende

Janko wrote:
Det spørs jo hvor lenge man har tenkt å vente da. Spillerne sier jo at de ikke er inntersert i å spille for Kil hvis de ikke skal satse. Vi for ikke spillere hit hvis vi spiller for å komme på 6-8 plassen. Hvis man skal satse på de lokale er jeg redd for at man fort havner i 2 div igjen. Nivået begynner å hardne til 1 div også. Det ser man bare på resultatene. :)

Klart det må satser, men det er ikke bare å gå ut å si at det skal satses og 1. 2. 3. så er vi i tippeligaen, det er en prosess som vil ta mer enn en sessong dersom ikke vi plutselig får like mange millioner som Godset, og det er heller ikke en garanti for opprykk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 15:34 
Spiller

Jeg mener bare at klubben bør være realistisk i forhold til økonomi, og da mener jeg det er bedre å ha 15 gode spillere enn 20 litt gode spillere. Da forutsetter jeg selvsagt at gode spillere koster mer enn litt gode spillere og at WIbe og Kamark er litt gode spillere.

Og jeg har vel ikke skrevet at Kamark og Wibe er stallfyll? Jeg har skrevet at Wibe kanskje er stallfyll (og da skjønner vel de fleste at jeg mener Kamark kan satses videre på mens Wibe kanskje bør kvittes (ja, jeg vet jeg banner i kjærka Korslundinho:-), men det holder etter min mening ikke med innsats og flotte holdninger for å hevde seg i Adeccoligaen))

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 16:33 
Forumlegende

Haraball wrote:
Jeg mener bare at klubben bør være realistisk i forhold til økonomi, og da mener jeg det er bedre å ha 15 gode spillere enn 20 litt gode spillere. Da forutsetter jeg selvsagt at gode spillere koster mer enn litt gode spillere og at WIbe og Kamark er litt gode spillere.

Og jeg har vel ikke skrevet at Kamark og Wibe er stallfyll? Jeg har skrevet at Wibe kanskje er stallfyll (og da skjønner vel de fleste at jeg mener Kamark kan satses videre på mens Wibe kanskje bør kvittes (ja, jeg vet jeg banner i kjærka Korslundinho:-), men det holder etter min mening ikke med innsats og flotte holdninger for å hevde seg i Adeccoligaen))

Jeg tror 15 spillere er for få til å prestere i Adecco ligaen. Jeg tror man bør ha mellom 22-25 spillere hvor du har full dekning på alle plasser på laget + noen unge lovede juniorer. Tror ikke KIL har økonomi til en så bred stall så da kan man alternativt lete etter spillere som kan dekke flere posisjoner på bana på en tilfredsstillende måte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 18:28 
Spiller

Ja, 15 er kanskje snaut, men vi nærmer oss vel enig så vidt jeg skjønner. Å ha 20-25 spillere av feks Harald eller Ørjan kvalitet kan vi ihverfall se langt etter slik økonomien er.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 20:08 
Klubbdirektør

Haraball wrote:

Ja, jøss... Da kan vi jo bare ta å kaste ut Fremming også, han har for gode holdninger og for stor innsats. Kamark holder jo langt fra 1.div nivå. Vet at jeg er Wibe patriot og kanskje er jeg litt "overbeskyttende", men ALLE må da se at Wibe er en mye bedre høyre back enn Kamark? Kamark blir jo rundet gang på gang på gang der. Og kan du fortelle meg hvorfor Kamark kan satses videre på og ikke Wibe?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 20:41 
Klubbdirektør

Hvorfor drar du inn Fremming? Det er vell ferdigheter vi snakker om her.
Er selv tilhenger av Wibe, er en flott fyr som gir 110%, spørsmålet er jo om han er god nok,... jeg stiller dog spørsmålstegn til både Kamark og Wibe..
men sånn som situasjonen er nå mener jeg begge er gode nok.. for å si det sånn, kamark mot godset var vell ikke akkurat noen rundingsbøyle..

Ja Korslund, du er overbeskyttende ovenfor Wibe og greit nok det, men håper ikke du er like overbeskyttende hvis plutselig kil skulle rykke opp..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 20:45 
Forumlegende

Syns Kamark og Wibe er ganske jevngode, men det er nok en grunn til at Kamark har blitt valgt flest kamper i år ikke bare at Wibe var skadet i oppkjøringen. Ingen av spillerne er perfekte backer, og har litt ulike kvaliteter. Syns Wibe er mer villig til å gå på løp og delta i det offensive spillet, defensiv er det ganske jevnt og jeg klarer ikke å peke på de helt store forskjellene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 20:51 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Hvorfor drar du inn Fremming? Det er vell ferdigheter vi snakker om her.
Er selv tilhenger av Wibe, er en flott fyr som gir 110%, spørsmålet er jo om han er god nok,... jeg stiller dog spørsmålstegn til både Kamark og Wibe..
men sånn som situasjonen er nå mener jeg begge er gode nok.. for å si det sånn, kamark mot godset var vell ikke akkurat noen rundingsbøyle..

Ja Korslund, du er overbeskyttende ovenfor Wibe og greit nok det, men håper ikke du er like overbeskyttende hvis plutselig kil skulle rykke opp..

Quote:
men det holder etter min mening ikke med innsats og flotte holdninger for å hevde seg i Adeccoligaen

Derfor drar jeg inn Fremming. Fremming er nogenlunde fast inventar og han har ikke de beste passningsferdighetene, ikke noe spesielt skuddbein, ikke noe spesielt overblikk eller teknikk av noe slag, men han har bevist at hvis du ikke gir deg, så blir du belønnet.

Og jo, jeg synes Kamark var rundingsbøye mot Godset. Han ble tatt på senga så mange ganger i den kampen, at jeg var nervøs så fort de fikk ballen på den kanten. Synes jeg da. På tross av dette syns jeg Fremming er en av KILs beste spillere.

Wibe gir seg aldri, han har gode taklinger og er ikke så verst offensivt heller. Han legger (til tider) gode cornere, og har ett ganske greit skuddbein. I tillegg er han en ledertype. Wibe er mer enn god nok for KIL, og han har vært med laget ett par sesonger også. Han var en av de beste i "pre-season" før han ble uheldig skadet og det ødelag kanskje sesongen hans. For før skaden rocket han jo i treningskampene. Ingen som klagde så fælt da....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:12 
Spiller

Vel, Fremming har vel en litt annen rolle på bana enn Wibe, og ja han har sine begrensninger, men holder etter min mening greit Adecconivå som rivjern på midten.

Kamark bør satses på fordi han bare har en sesong foran seg i Acecco og har vist at han henger greit med. Han har MYE bedre pasnings og skuddbein enn Wibe, men trenger en vinter med god trening nå. Kamark var ingen redningsbøye mot Godset, og kan faktisk bli bedre en det han har vist i år.

Wibe tror jeg har nådd sitt potensiale og med pasninger i hytt og pine og drøssevis med feilplasseringer i hver kamp så er det dessverre ikke bra nok (se feks på målet til FKH nå sist).

Forøvrig enig i at Håkon er en trivelig og suveren fyr, men man rykker ikke opp selv om alle er trivelige og står på til blodet spruter ut av øra. Slike sentimantale hensyn kan man ikke ta.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:26 
Forumlegende

Haraball wrote:
Vel, Fremming har vel en litt annen rolle på bana enn Wibe, og ja han har sine begrensninger, men holder etter min mening greit Adecconivå som rivjern på midten.

Kamark bør satses på fordi han bare har en sesong foran seg i Acecco og har vist at han henger greit med. Han har MYE bedre pasnings og skuddbein enn Wibe, men trenger en vinter med god trening nå. Kamark var ingen redningsbøye mot Godset, og kan faktisk bli bedre en det han har vist i år.

Wibe tror jeg har nådd sitt potensiale og med pasninger i hytt og pine og drøssevis med feilplasseringer i hver kamp så er det dessverre ikke bra nok (se feks på målet til FKH nå sist).

Forøvrig enig i at Håkon er en trivelig og suveren fyr, men man rykker ikke opp selv om alle er trivelige og står på til blodet spruter ut av øra. Slike sentimantale hensyn kan man ikke ta.

Innsats kan kompansere for mye på fotballbana, men enig i at Wibe ikke var spesiellt gof mot Haugesund, det var han da heller ikke alene om.

Når det er sagt så vet man ikke om spillere er gode nok for et vist nivå før de får prøve seg på et vist nivå, alle lagene som har rykket opp fra 1. div til tippeligaen de siste årene har klart seg overraskende bra og de har jo ikke kunnet bytte hele stallen når de rykka opp, der har vært nødt til å bruke mange av spillerne som spilte i 1. div og som sikkert mange så som ikke gode nok for eliteserien, har desverre ingen gode eksempler, men det er fordi jeg ikke har tatt meg bryet og sjekke stallen til f.eks Sandefjord, Start eller Stabæk. Disse lagene har vi spilt jevnt med de siste sessongene og det med spillere som Wibe og Fremming i startelveren.

Ingen tvil om at vi må styrke laget ved et evt. opprykk, det vil også være et naturlig frafall av spillere fremover så noen utskiftninger vil komme av det. Selv er jeg ikke tilhenger av å tuppe spillere ut av klubben fordi de ikke holder det nivået man forventer etter lang og tro tjeneste, men heller at klubben behandler de skikkelig og er med for å finne nye klubber som man har gjort med suksess med fler spillere som bl.a de som har gått til Eidsvold Turn, får man til et slikt samarbeid med fler klubber kan vi også få noen talenter derfra til KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:37 
Reserve

Skjønner ikke hva Fremming har gjort for at han ikke er bra nok. Han har spilt en sterk sesong i år, og man kan jo strengt tatt ikke sammenligne han med Wibe. Delvis fordi de har totalt forskjellig måte å spille fotball på. Fremming har hevet seg denne sesongen, og spiller mer med hue nå enn før. Før virket det som om det var om å gjøre å løpe i beina på flest mulig å lage mest mulig krøll for han. Nå bruker han hue, og får til noe ordentlig fine pasninger ut til vingene, som så igjen har ført til sterke sjanser, om ikke mål. Vel, forutsatt at vingene er i form og Gundersen får med seg ballen. :roll: Det eneste er at det er ikke langt mellom en veldig bra kamp og en relativt dårlig kamp for han. Han kan være veldig vinglete i formen.
Når det gjelder Kamark så har ikke han så mye å gå på som enkelte her ser ut til å tro. Han er eldre enn han ser ut, og mulighetene til å utvikle seg kan ha løpt litt fra han. Han er like gammel/ung som Fremming, så de stiller så og si på samme fot i mine øyne. Den som imponerer meg spesielt denne sesongen er Ryen, uten tvil. Stor forskjell i forsvaret med og uten han.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:37 
Klubbdirektør

Haraball wrote:

Om ikke du har noe sånn inside information så spilte nok Wibe høyre back mot FKH, og målet det ble satt inn fra venstresiden, hvor målscoreren hadde halve 16meteren for seg selv. Spør du meg er det ikke Wibe, men heller Byfuglien som burde vært der.

Og Kamark har bare 1 sesong i Adeccoligaen?
Wibe har jaggu i meg ikke mange flere. 2004 var han skadet, 2005 briljerte Jensen på høyrebacken og i år var han ute i hele vårsesongen med skader. Man så hvor god Wibe er om han går i en periode uten skader i sesongoppkjøringa, og greier han å holde seg frisk så ser jeg ingen grunn til at Kamark er noe mer å satse på enn ham. Skjønner heller ikke hvorfor Fremming skal få "tillatelse" til å blø for drakta og ikke Wibe bare fordi de spiller i forskjellig posisjon.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]