KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2006, 22:23 
Forumlegende

KilGutt wrote:
Er det rart det ikke kommer flere tilskuere på Gjemselund?? Er jo mer moro å sitte hjemme å strikke!

da er oppgaven til klubben å gjøre det mer morro å være på Gjemselund enn å sitte hjemme å strikke, kanskje en strikke konkurannse i pausa hadde vært noe for å dra mer folk ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2006, 08:00 
Grævling

KilGutt wrote:
Er det rart det ikke kommer flere tilskuere på Gjemselund?? Er jo mer moro å sitte hjemme å strikke!

Går heller på Gjemselund enn å sitte hjemme å strikke, men for all del, folk får gjøre hva de har mest lyst på!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2006, 10:11 
Saftblander

KilGutt wrote:

"KilGutt" må gjerne sitte hjemme og pelle navlelo for min del - jeg kan ikke forestille meg at han er en som flommer over av entusiasme og begeistrede tilrop om han skulle finne veien til Gjemselund. Maken til negativ innstilling skal man lete lenge etter, selv på sittetribunen. :(

Entusiasmen på banen (og benken?) henger nødvendigvis sammen med stemningen på tribunen - og omvendt. Dette er altså faktorer som er gjensidig avhengig av hverandre, for at gutta skal vinne slike kamper som igår. Sittetribunen er som vanlig preget av trykkende stillhet ispedd ett og annet surt gulp, og "Rødt felt" blir jo bare mer og mer glissent som resten av ståtribunen. Supporterklubben er redusert til en puslete liten gjeng som lett overdøves av tilreisende supportere - enten det er 700 fra Ålesund eller 3 fra Alta (ifjor).

Det virker som om vi har havnet i en litt ond sirkel. Jeg er ikke det minste bekymret for om KIL klarer å holde seg i Adeccoligaen - det er jeg overbevist om at de gjør. Gutta kommer til å heve seg og det forundrer meg slett ikke om de tar skalpen til ett eller to av topplagene i løpet av høsten. Supportere og publikum forøvrig er jeg derimot langt mer bekymret for. Når typer som KilGutt får være dominerende på forumet og gjennomgangstonen blir negativ, i tillegg til at den harde kjerne tynnes mer og mer ut, da er det grunn til bekymring. Flere og flere faller fra og trekker seg litt lenger unna på tribunen kan det se ut som. (Bruker dere ikke Sterilan, tro? :wink: )

Som alle andre på forumet er jeg ikke istand til å gi noe svar på hvorfor folk ikke lenger går på kamper, men jeg er ikke i tvil om at gutta ville yte mer om det var fler på tribunen og om stemningen hadde vært bedre og mer høylytt. Fotball og supportersang hører sammen og gutta presterer utvilsomt bedre hvis supporterne presterer bedre!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2006, 10:32 
Materialforvalter

Svaret på hvorfor folk flest ikke kommer er enkel: de krever underholdning, over tid!

Selv har jeg vært på de fleste hjemmekampene i år, og noen bortekamper, og hvis det var underholdningen som drev meg ville jeg også vært borte for lengst...men de for de faste 600-700 som kommer så er det nok ikke underholdning i seg selv som er det viktige, men det er spenningen ved å se KIL spille, at de ikke klarer å holde seg borte..

I går klarte jeg til og med å få med meg et par stk som ikke går på kamp til vanlig, og dessverre blir det nok lenge til neste gang de blir med, ettersom det som ble servert rett og slett ikke var bra nok.
Mulig jeg er enkel, men jeg tror faktisk det er så enkelt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]