KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 23:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Godset
PostPosted: 11 Jul 2010, 20:09 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Og et spørsmål til:
- Er det god psykologi å gå ut foran Viking Kampen og si at "vi må vinne for å få penger i kassa"? Eller før denne kampen hvor det også ble snakket om "må vinne"? Og samtidig kan det kanskje være lurt å slutte på å fokusere så mye på de spillerne man ikke har før tidligst 1. august? Man KAN forstå at ting knyter seg iblant...

Kanskje ikke, men før eller senere kommer kampen som --- må vinnes---.
Hva da?

Hvis man legger for mye vekt på nye fra 1.august er det det samme som å si at dagens ikke holder mål.
Selvsagt kan spillerne nå motbevise dette.
Eller kan de det?
Er egentlig den saken allerede "avgjort" fra ledelse / trener / bla bla bla.
Da vet man at man skal "skiftes ut" uansett.
Det fører lett til feil innstilling og heller ikke det go'et man må ha.
Helt naturlig, for slik er det i arbeidslivet ellers også.
Kan man kritisere spillerne for det, egentlig, om det blir slik?

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:11 
Klubbdirektør

Draugen wrote:
Karlsen wrote:
Ang den kollektive fristrasjon fra Felt J får jeg bare snakke for meg selv. Å rope at man skal gjøre obskøen ting med bikkja til tanta til linjemann eller no sånt er selvsagt lavmål og helt uinteressant.

Men den kollketive frusrtasjonen, det som gjorde at folk ble frustrerte bunner ut i en eneste ting. Nemlig det eneste man kan kreve av en KIL spiller:
Når du bærer KIL drakt BLØR du for drakta

Bryter man noe så grunnleggende blir det reaksjoner.

Det er forståelig at man blir frustert og ønsker å gi uttrykk for det. Men hvis målet er å bygge opp laget er det bedre å jage dem i gang med positive tilrop.
For de fleste i samfunnet fører negative kommentarer til mer nagative handlinger/atferd. Oppmuntring og støtte fører positivitet med seg. Supporterne (og da alle, ikke bare felt J) bør jage hele laget i gang med kamprop, ikke trekke dem ned med piping og utskjelling.

Akkurat dette trodde jeg var elementær lærdom....Det er da ingen som blir bedre av skittkasting og tause tribuner...

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:11 
Forumlegende

David Justice wrote:

Fra vondt til værre. Det er kun Thomas Myhre som holder nødvendig kvalitet i dette laget for tiden.

Har han egentlig vært noen særlig matchvinner i år?

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:13 
Forumlegende

Libra wrote:
Ifg. Tony, så er det det psyiske som ikke holder etter at de har sluppet inn et mål. De håndterer ikke motgang:

Gjør han det egentlig selv?

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:14 
Forumlegende

Libra wrote:
Men jeg merker at skuffelsen blir mindre og mindre for hvert tap. Alt blir tydeligvis en vane :wink:

Heldigvis har vi et stykke igjen til man får den resignerte galgenhumoren på Felt J. Sinne først og det er langt igjen til resignasjon. Vi har resignert nok opp gjennom.

Litt rart at en underdog skal slite med det mentale. Man slår jo nedenifra og opp hver gang. Da skulle det jo bare være å senke skuldrene og trå til og så får man se hva man får ut av kampen.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:18 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Libra wrote:
Ifg. Tony, så er det det psyiske som ikke holder etter at de har sluppet inn et mål. De håndterer ikke motgang:

Gjør han det egentlig selv?

Jeg vet ikke...har sett at det er langt mellom "glimtet i øyet" og smilet som preget han de første ukene. Han har sett sliten ut etter VM-turen..

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:19 
Forumlegende

ivo wrote:

Gruppelder/arbeidsleder/trener må jo motivere kollektivet. Men i bunn og grunn er psykologi å bestemme seg for hva man skal tenke. Og det kan ikke en trener bestemme til syvende og sist.

Og bør spillere i slutte av 20, starten av 30 årene gå foran og vise styrke. Hadde vi hatt en gjeng med 20 åringer på banen haddet dette vært mer forståelig. Mentale ferdigheter er en svært viktig og stor del av det å være fotballspiller

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:19 
Materialforvalter

Libra wrote:
Men jeg merker at skuffelsen blir mindre og mindre for hvert tap. Alt blir tydeligvis en vane :wink:

Skuffelsen blir mindre og mindre ja. Og så er det jo håpet og troen på at det en gang vil snu som gjør at det er like morro å se frem til neste kamp.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:20 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Libra wrote:

Heldigvis har vi et stykke igjen til man får den resignerte galgenhumoren på Felt J. Sinne først og det er langt igjen til resignasjon. Vi har resignert nok opp gjennom.

Litt rart at en underdog skal slite med det mentale. Man slår jo nedenifra og opp hver gang. Da skulle det jo bare være å senke skuldrene og trå til og så får man se hva man får ut av kampen.

Ja, men usikkerheten lyser jo lang vei av gutta...Den som ikke har noen forventninger blir heller ikke skuffet, heter det. Så kanskje det er en forsvarsreaksjon fra min side. Det går akkurat som jeg forventer, hvis du skjønner. Og jeg ser det fra første spark...

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:25 
Klubbdirektør

Draugen wrote:
Libra wrote:

Skuffelsen blir mindre og mindre ja. Og så er det jo håpet og troen på at det en gang vil snu som gjør at det er like morro å se frem til neste kamp.

En stund så. Men vi har opplevd 1 seier på Gjemselund i år, så det begynner jo å røyne på tålmodigheten.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:33 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Libra wrote:

KIL skuffet i dag igjen. Og vi supporterene skuffet også. Greit at det er tungt for tiden og at det er lite folk på stadion. Likevel er det dumt at det er så ekstremt negativt og aggressivt fra tribunen. Der VAR for dårlig innsats og kvalitet på banen. VI bør ikke senke nivået, men gjøre alt vi kan for å støtte laget!

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:36 
Forumlegende

Karlsen wrote:
ivo wrote:

Gruppelder/arbeidsleder/trener må jo motivere kollektivet. Men i bunn og grunn er psykologi å bestemme seg for hva man skal tenke. Og det kan ikke en trener bestemme til syvende og sist.

Og bør spillere i slutte av 20, starten av 30 årene gå foran og vise styrke. Hadde vi hatt en gjeng med 20 åringer på banen haddet dette vært mer forståelig. Mentale ferdigheter er en svært viktig og stor del av det å være fotballspiller

Kollektivet er bare en betegnelse for summen av individene.
Hvis man hele tiden på feil vis (om det skjer da) gir inntrykk av at flere forsterkninger må inn, vil enkelte helt bestemt føle at de skal "ut".
Da vil det jeg skisserte uunngåelig skje.
I verste fall vil endog antipatier utvikles, uten at jeg har noen grunn til å tro det da i denne saken.
Selv man supportere kan en slags tanke om at det er like greit det går skeis helt, når det går dårlig over tid.
Altså, man snur seg til "hatforhold" i stedet - kalt til h... med alt.

Men for all del - løpet er ikke kjørt.
KIL taper borte mot Vif til helga (stor sannsynlighet).
Hønefoss taper borte mot Viking til helga (stor sannsynlighet).
Slik vil det kanskje fortsette mellom disse 2, og 1p her og 1p der i tillegg til kampen dem imellom - blir nok utslagsgivende for å klare kvalikkplassen.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:59 
Reserve

Veldig skuffet og spesielt da de gjør samme feilene som mot Brann. Jeg reiser ikke lenger fra Oslo for å se på slikt det blir for vondt. Jeg tror Tom Nordlie skulle vært på plass og vår svenske trener burde funnet noe annet å gjøre.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:59 
Reserve

Slettet

Last edited by Camilla on 11 Jul 2010, 20:59, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 21:06 
Klubbdirektør

Camilla wrote:
Veldig skuffet og spesielt da de gjør samme feilene som mot Brann. Jeg reiser ikke lenger fra Oslo for å se på slikt det blir for vondt. Jeg tror Tom Nordlie skulle vært på plass og vår svenske trener burde funnet noe annet å gjøre.

Tror vi skal vente og se hva Tony presterer bla.a. etter at han har fått en erstatter for Vidar Riseth.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]