KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jun 2024, 03:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:15 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
oj, vært her etter jeg kom hjem fra byen i går ser jeg :oops:

hvem er med å lage banner? hvor og når?

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:21 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
Oppover wrote:
Lag istedet bannere som kan henges opp rundt omkring i byen med Oppfordring om å komme på kamp. Hva med

"Et kapittel er over men eventyret fortsetter
Møt opp på Gjemselund og støtt gutta"

(tillot meg å låne deler av et tidligere forslått tekst)


bra forslag! dette burde vi fått til...

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:35 
Offline
Reserve

Joined: 07 Apr 2006, 00:20
Posts: 224
Location: Vinger
På russekort i min ungdom (hvilket ikke var ifjor....) sto det iblant noe sånt:
"Du tok, du fikk, du ga faen og gikk".

Det oppsummerer bannerinnholdet for meg, men egner seg kanskje ikke for tv. :lol:

Henvisning til hvalfangst/poengfangst hadde vært morsom om det var Sandefjord det handlet om. Men det er Fredrikstad.

Noe "Takk får alt" (som Plankehaugen skrev til Marcus Ringberg i sin tid) blir bare tull. 2-3 millioner og diverse andre frynser, samt en gudestatus som varte i et snaut år, får være takk nok.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:39 
Offline
Saftblander

Joined: 07 Apr 2009, 12:36
Posts: 12
Nessjøen IL wrote:
pokermoen wrote:
skal vi i det hele tatt ha ett banner ta ett med sarkastisk humor i og la det stå. "i fredrikstad er det hvalfangst, på vinger er det poengfangst"! det er uskyldig moro ;)


Nordli som er fangsten da vell? :D


Uskyldig? Ja - så uskyldig at folk faktisk må spørre om de har skjønt poenget.

Moro? Nei. Ikke i det hele tatt faktisk. Men det er jo min bare min helt private oppfatning. Jeg syns det er litt stusslig om vi plutselig skal begynne å dra paralleller til hval og Keiko igjen nå. Skivebom etter min mening, men jeg håper ikke pokemoen tar det for personlig. Smaken er som baken og jeg har jo dessuten ikke sans for Karl & co heller, så jeg er kanskje diska?

Jeg syns fortsatt at ikkeno' banner er det beste statement vi kan gi i denne saken, alternativt bannere i byen som oppfordrer folk til å gå på kamp - det er faktisk en meget god idé som jeg slutter meg 100 % til.

Men! Hvis noen hadde holdt en pistol mot hodet mitt og tvunget meg til å godta ta et banner, er jeg imidlertid ikke i tvil om at jeg ville valgt tilnærmingen med solid tømmer og spinkle planker som en nær bekjent av meg har foreslått tidligere i tråden. Sannsynligvis ikke noen bombe for noen :o) Det hinter til at Nordlie kanskje ikke har gjort et av sine lureste valg i livet og kan muligens gi han den lille bismak han burde hatt i munnen da han skrev under for FFK.

For å legge hodet ytterligere til rette på blokka har jeg også gjort meg noen tanker om angivelig grining i telefonen til styreleder. For meg blir det litt ynkelig, faktisk. Jeg mener, du ringer vel ikke til kjæresten din og sier "kjære, jeg har truffet en annen ... egentlig elsker jeg deg mest, men hun er mye rikere (eller penere) enn deg så jeg er dessverre nødt til å slå opp ... du skjønner vel det? ... og vi kan vel fortsatt være gode venner?" Jeg vet hvor jeg ville plassert støvelen min på den typen, for å si det sånn ...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:40 
Offline
Saftblander

Joined: 07 Apr 2009, 12:36
Posts: 12
TaigerVudds wrote:
På russekort i min ungdom (hvilket ikke var ifjor....) sto det iblant noe sånt:
"Du tok, du fikk, du ga faen og gikk".

Det oppsummerer bannerinnholdet for meg, men egner seg kanskje ikke for tv. :lol:

Henvisning til hvalfangst/poengfangst hadde vært morsom om det var Sandefjord det handlet om. Men det er Fredrikstad.

Noe "Takk får alt" (som Plankehaugen skrev til Marcus Ringberg i sin tid) blir bare tull. 2-3 millioner og diverse andre frynser, samt en gudestatus som varte i et snaut år, får være takk nok.


Amen!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:40 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
TaigerVudds wrote:
På russekort i min ungdom (hvilket ikke var ifjor....) sto det iblant noe sånt:
"Du tok, du fikk, du ga faen og gikk".

Det oppsummerer bannerinnholdet for meg, men egner seg kanskje ikke for tv. :lol:

Henvisning til hvalfangst/poengfangst hadde vært morsom om det var Sandefjord det handlet om. Men det er Fredrikstad.

Noe "Takk får alt" (som Plankehaugen skrev til Marcus Ringberg i sin tid) blir bare tull. 2-3 millioner og diverse andre frynser, samt en gudestatus som varte i et snaut år, får være takk nok.


syns forsatt hvalfangst er bra siden Tom blir kalt Keiko.. men hadde blitt latterlig mye bedre om det var sandefjord som henta'n ja :lol:

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:53 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
trofast wrote:
Banner?? Hvorfor i all verden skal vi nedlate oss til å lage noe banner til TN? :evil: Og hvert fall ikke noe stakkarslig takke-banner. Nei, glem hele fyren. Han har glemt KIL for lengst og ofrer oss ikke en tanke. Alt han sa om dugnadsånd og grasrota er bare bullshit og publikumsfrieri. TN bryr seg om seg selv og hva han tjener. Dypere stikker det ikke. :evil:


Du er neppe klar over hvor feil mye av det du her skriver faktisk er. Mannen er oppriktig lei seg, og han har ikke hoppet over til FFK uten at det har "kostet", også for han.

Mye surving fra mange her nå, jeg er enig i at det er på tide og se opp og fremover, men det må for faen være lov å være takknemlige for den tiden vi fikk med Tom, han tross alt tatt oss fra sikker død til opprykkskandidat til TL på 1 år. Henrik Mohn er den som fortjener mest kred i min bok for det siste året, men Tom følger rett bak, sammen med resten av folka på lunden, inkludert alle frivillige, her er det mange som har tatt tak...... Men for all del, dropp survingen, virker mest som en reaksjon på kjærlighetssorg fra fjortiss-tida.

Skal like å se hvor mange som med hånden på hjertet kan garantere at de hadde takket nei til ny jobb hvis faren for arbeidsledighet om noen mnd var overhengende stor.

Når det gjelder banner så overlater jeg dette fullt og helt til andre i supporterklubben, har nok med Haraballfestivalen for tiden. Mange gode forslag her inne, og enig i at det bør være litt humor med i bildet. Budskapet trenger ikke få det til å virke som om vi har lagt oss ned for å dø, men det trenger heller ikke få oss til å virke som noen bittre survunger. Ellers hadde det vært fint om de som skal ta seg av dette tar en diskusjon utenfor alles åsyn, et banner skal stoss alt være "ferskvare" når det henges opp på stadioen, slår liksom ikke like mye hvis Glåmdalen har skrevet om hva som vil stå på banneret dagen før avspark ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 15:58 
Offline
Reserve

Joined: 15 Mar 2008, 00:37
Posts: 288
Location: Vinger
Jeg syns vi skal drite i banner jeg... Hvis noen har sett pressekonferansen i FFK i dag, så sier Tom at det er veldig vemodig det som har skjedd... Mannen har sterke følelser for klubben, men turte rett og slett ikke ta sjansen på å rykke opp med oss! Skjønner det godt jeg!

_________________
Flæsk og duppe


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 16:07 
Offline
Reserve

Joined: 07 Apr 2006, 00:20
Posts: 224
Location: Vinger
Raggen wrote:
Du er neppe klar over hvor feil mye av det du her skriver faktisk er. Mannen er oppriktig lei seg, og han har ikke hoppet over til FFK uten at det har "kostet", også for han.

Skal like å se hvor mange som med hånden på hjertet kan garantere at de hadde takket nei til ny jobb hvis faren for arbeidsledighet om noen mnd var overhengende stor.


Hvor oppriktig lei seg er jeg faktisk usikker på at han er, og noen overhengende sannsynlighet for arbeidsledighet blir bare tull å snakke om. Nordlie har vel vært arbeidsledig drøye 2 måneder i sin over 10 år lange trenerkarriere, og ville garantert funnet seg en ny klubb raskt. Eventuelt fått lov til å bli her litt til. Kanskje ikke med 2 mill i året, men neppe til knapper og glansbilder.

Jeg har null og niks sympati og forståelse for måten Nordlie agerte på i sin siste uke (og så forbanna fort som dette gikk kan det tyde på at noen hadde snakket sammen litt tidligere også), og jeg mener det er feigt av ham å pakke inn klubb-bytte med tåpelige unnskyldninger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 16:08 
Offline
Saftblander

Joined: 07 Apr 2009, 12:36
Posts: 12
Raggen wrote:
Skal like å se hvor mange som med hånden på hjertet kan garantere at de hadde takket nei til ny jobb hvis faren for arbeidsledighet om noen mnd var overhengende stor.


Prøver virkelig å holde meg i skinnet her nå, og ikke kommentere alt jeg kan ha lyst til å kommentere - MEN .... for meg er hvis nøkkelordet i setningen din, Raggen. Jeg tror - med hånden på hjertet - at den faren ikke var overhengende stor ...

OG jeg tror kanskje det kostet han litt forbigående dårlig samvittighet, men det skulle da også bare mangle.


Last edited by Anne on 29 Aug 2009, 16:10, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 16:27 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ja da.... mannen hadde sikkert fått seg ny jobb rimelig raskt. Klarer KIL opprykk hadde han sikkert også fått fornyet kontrakt med oss, men da hadde han neppe fått penger nok til det han kunne ønsket seg for å sette sammen et slagkraftig lag til TL.

Men da er jeg ferdig med å forsvare TN, syns bare han fortjener sin del av æren for det som har skjedd her det siste året, sammen med alle andre.

Når det så gjelder om vi skal ha banner eller ikke, og hva budskapet skal være..... som vi ser, folk har forskjellig mening, og noen skriker høyere enn andre. Blir ikke lett å enes om noe ser det ut til. Tror like godt alle som har sterke meninger får gjøre som de vill, og når alt kommer til alt så er det vel bare ytterst få her inne som faktisk gidder å sette i gang med å lage banner. Men... ønsker noen å si takk - Værsegod! Ønsker noe å slenge med leppa - Væresgod!

....men det blir kanskje litt dumt med flere budskap på flere banner rundt bana ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Last edited by Raggen on 29 Aug 2009, 16:34, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 16:55 
Offline
Reserve

Joined: 28 Nov 2008, 12:41
Posts: 206
Noen bra og noen dårlige forslag her. Vi i TIFO gruppa skal lage et banner så får folk være enige i det eller ikke. Blir nok ingen av forslagene her inne, men noen gode tips tar vi med oss! :wink:

Så på tirsdag får alle i Norge se hva vi mener om det ene eller andre... Mye å ta av, ikke nødvendigvis noe som har med Nordlie å gjøre. Time vil showe :lol:

_________________
Samme hva som skjer så vil vi alltid følge deg, du er det vakreste du er det eneste for meg!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 17:03 
Offline
Kaptein

Joined: 04 Sep 2007, 22:01
Posts: 747
Location: kongsvinger
:D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 17:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Når og hvor skal dere lage banneret?

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2009, 18:49 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 01 Mar 2009, 20:32
Posts: 249
Location: Kongsvinger
A4Tech wrote:
Når og hvor skal dere lage banneret?


Det blir flere banner denne gangen selv uten hva TIFO gruppa ønsker å lage...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group