KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 22:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 04 Aug 2008, 20:23 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
KIL viste i går at spiller de 4-4-2 så spiller de bra.
Brenes og Digerud på topp = perfekt. To helt forskjellige spilletyper.
Samuelsson er også god på back. Gir også fin hodestyrke i forsvar.

Så i går endret jeg litt mening. Fortsetter man med 4-4-2 er det ikke sikkert man trenger noen ny trener, for laget er bra.

Leste på kil.no at KIL spilte bra også i 4-3-3 i går.. Sant nok, men da slapp de også inn 2 mål.....

Trener trenger Kil uannsett. Går ikke an å drive slik de gjør nå. Med 4-5 stk som alle har egne meninger. Få hit Amundsen så fort som mulig så det blir litt ro rundt gutta. Ikke enkelt å forhandle om kontrakter da man har så mange trenere og ikke vet hvem som er første trener, 8)

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 13:55 
Sjef

Ryktene sier at Espen Steffensen (Branns assistenttrener) skal være i forhandlinger med KIL. Noen som vet noe mer?

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 14:30 
Trener

admin wrote:
Ryktene sier at Espen Steffensen (Branns assistenttrener) skal være i forhandlinger med KIL. Noen som vet noe mer?

vet bare at han fått sparken i Brann i dag

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=198700

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 17:29 
Forumlegende

KIL-SMURF wrote:
admin wrote:

vet bare at han fått sparken i Brann i dag

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=198700

Første gang jeg har hørt om en assistens som må gå uten at hovedtreneren går, men det kan jo ligge andre ting bak.

EDIT: Når jeg tenker meg om så har nok dette skjedd før, Brogeland fikk jo nye oppgaver i Lyn foran sessongen bl.a.

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 20:54 
Forumlegende

Hæ?
Det må i så fall bety at han tilbys en kontrakt framover, og ikke bare ut sesongen...

Det virker også pussig om man her og nå skulle tilsette en helt fremmed trener når det er 12 kamper igjen etter kommende søndags kamp.

Da ville jeg heller fortsatt med de 2 som nå er.
Nå har man da faktisk tatt 4p på 2 kamper og prestert godt.
Er ikke så sikker på at noevilt fremmed er noe lurt akkurat nå...

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 21:12 
Forumlegende

ivo wrote:
Hæ?
Det må i så fall bety at han tilbys en kontrakt framover, og ikke bare ut sesongen...

Det virker også pussig om man her og nå skulle tilsette en helt fremmed trener når det er 12 kamper igjen etter kommende søndags kamp.

Da ville jeg heller fortsatt med de 2 som nå er.
Nå har man da faktisk tatt 4p på 2 kamper og prestert godt.
Er ikke så sikker på at noevilt fremmed er noe lurt akkurat nå...

Enig i det, etter å ha sett første omgang av Ventspils-Brann ble jeg ikke imponert av det de presterer ute på bana og en Mjelde disippel har vel ikke mye å tilføre KIL?

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 21:24 
Forumlegende

mikeb wrote:
Enig i det, etter å ha sett første omgang av Ventspils-Brann ble jeg ikke imponert av det de presterer ute på bana og en Mjelde disippel har vel ikke mye å tilføre KIL?

Man vet jo aldri, men det må da være en stor sjanse å ta.
Enhver ny trener vil alltid ha sine egne meninger.
Som regel vil man markere seg med å forandre på ting og tang, kanskje også for å "vise at man har inntatt stolen".

Slår man Moss nå på søndag, noe de faktisk kan klare, ville det være litt rullett å ansette ny "fremmed trener".

Det var vel Lyn som et år ledet TL - for så å sparke treneren midt i sesongen - fordi man hadde et "fint navn".

Men vi får se...
Intet forbauser...

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 21:31 
Klubbdirektør

Men det er kjekt å ha en trener klar når man skal ha tak i spillere og skrive kontrakt med de vi har nå. Litt enklere da. Kil har 4 stk som ikke har kontrakt lengre en til sesong slutt. Vet ikke om de har fått noen forslag heller. Men det begynner å haste.

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 22:14 
Forumlegende

Janko wrote:
Men det er kjekt å ha en trener klar når man skal ha tak i spillere og skrive kontrakt med de vi har nå. Litt enklere da. Kil har 4 stk som ikke har kontrakt lengre en til sesong slutt. Vet ikke om de har fått noen forslag heller. Men det begynner å haste.

Vi har sportslig leder og flere som kommer til å være med i set sportslige apparatet fremover som kan håndtere kontrakter.

Profile  

PostPosted: 07 Aug 2008, 23:18 
Klubbdirektør

Ja det har dem sikkert. Husker når dem begynte sist. Lenge etter at sesongen var ferdig. Er vel best å begynne nå med de som bare har 1 år igjen. Eller skal man vente til andre klubber kommer å tar de vi har. Så må Kil starte på nytt igjen med 5-6 nye spillere.

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2008, 00:04 
Trener

ivo wrote:
mikeb wrote:

Man vet jo aldri, men det må da være en stor sjanse å ta.
Enhver ny trener vil alltid ha sine egne meninger.
Som regel vil man markere seg med å forandre på ting og tang, kanskje også for å "vise at man har inntatt stolen".

Slår man Moss nå på søndag, noe de faktisk kan klare, ville det være litt rullett å ansette ny "fremmed trener".

Det var vel Lyn som et år ledet TL - for så å sparke treneren midt i sesongen - fordi man hadde et "fint navn".

Men vi får se...
Intet forbauser...

Her må du bruke google, ivo. Lyn sparket ike treneren den sesongen. Det som var tilfellet var at Sture Fladmark og Tommy Berntsen fikk ansvaret en halv sesong i påvente av at Sead Bramovitsj (? tar forbehold om stavingen her, gitt) skule komme fra Kroatia og ta over som en "topptrener". Det gikk jo over all forventning med Sture/Tommy B. og Lyn ledet ligaen til sommeren. Så kom denne kroatiske "topptreneren". I følge spillerne var han en gymnastikktrener og ikke en fotballtrener. Så etter mye bøy og tøy og dårlig fotball-trening så forsvant han etter å ha sendt laget mange plasser ned på tabellen, men det var ingen som fikk sparken i den opprinnelige situasjonen. Sture Fladmark var assistent før han i et halvt år fikk være hovedtrener før denne kroatiske gymnasten stakk hodet innom. Derimot fikk HAN fyken.

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2008, 01:56 
Forumlegende

Janko wrote:
Ja det har dem sikkert. Husker når dem begynte sist. Lenge etter at sesongen var ferdig. Er vel best å begynne nå med de som bare har 1 år igjen. Eller skal man vente til andre klubber kommer å tar de vi har. Så må Kil starte på nytt igjen med 5-6 nye spillere.

Tror ikke det hadde vært noen forskjell fra eller til, virker som om det er strategien i klubben ;)

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2008, 08:02 
Forumlegende

DV wrote:
Her må du bruke google, ivo. Lyn sparket ike treneren den sesongen. Det som var tilfellet var at Sture Fladmark og Tommy Berntsen fikk ansvaret en halv sesong i påvente av at Sead Bramovitsj (? tar forbehold om stavingen her, gitt) skule komme fra Kroatia og ta over som en "topptrener". Det gikk jo over all forventning med Sture/Tommy B. og Lyn ledet ligaen til sommeren. Så kom denne kroatiske "topptreneren". I følge spillerne var han en gymnastikktrener og ikke en fotballtrener. Så etter mye bøy og tøy og dårlig fotball-trening så forsvant han etter å ha sendt laget mange plasser ned på tabellen, men det var ingen som fikk sparken i den opprinnelige situasjonen. Sture Fladmark var assistent før han i et halvt år fikk være hovedtrener før denne kroatiske gymnasten stakk hodet innom. Derimot fikk HAN fyken.

Jo da.
Man kan trygt si det jeg sier, om man ser litt rundere på det enn strikte ordboksdefinisjoner...

Fladmark ledet Lyn til hele 10 poengs ledelse halvveis i sesongen.
Det kaller jeg kvalitetsutførelse av en oppgave.

Så ansetter likevel dustehuene Hrvoje Braovic sommeren 2002 da dette skjer, som hovedtrener.
Etter masse støy av forskjellig nivå fjernes denne fra sjefsjobben og sier selv opp i klubben og forlater Lyn.

Fladmark fullfører ut sesongen til bronsemedaljer.

Nå DU har en trenerstilling og leder serien suverent og klubben ansetter en annen i DIN stilling midt i sesongen, så har du selvsagt sparken fra den stillingen. Noen kaller det omplassering ettersom man ikke kickes ut av klubben, men i realiteten ble han [Fladmark] sparket fra stillingen som hovedtrener.
Dobbelt opp.
I neste sesong ble han igjen tatt vekk fra hovedtrenerjobben til fordel for Teitur T...

Kall det hva man vil, men her er et prakteksempel på begredelig ledelse.
Også i det "vanlige" arbeidslivet ser man ofte lignende.
A utfører en jobb langt bedre enn B noen gang kan klare.
A har erfaringen.
B er nyutklekket fra et universitet eller høyskole [og i dag masseproduseres det mye sekunda der].
B skal ha den stillingen A har vikariert i grunnet "bedre navn".
A må lære opp B, og full prosess tar gjerne lang tid.
bla bla bla - så bruker man mer midler enn nødvendig og det hele er mest et skuespill.

A - B.
SF - vs de 2 andre...

Så det er et sjansespill dersom Eide og Kristiansen nå begynner å plukke poeng jevnt og trutt og man ansetter Mr. Inconnu.
Det kan bli kjempebra, men også kjempesmell.
Det er et lotteri.

Eide og Kristiansen overtok midt i mai (sånn cirka).
Først nå kan det se ut til at resultatene begynner å vise seg.
Sesongen startet altså nå...

Det er noe annet å ta over 1.januar enn med 10-12 kamper igjen.

Men man kan jo bare avvente.

ps: google brukes ikke...

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2008, 09:41 
Spiller

Janko: Så vidt jeg husker så startet de kontraktsforhandlinger med Sylling Olsen i mai i fjor. At han ikke skrev under før lenge etter sesongslutt er vel fordi han helst ville til en eliteserieklubb.
Tror det pågår et par ting som Glåmdalen og kil.no ikke skriver om.

Så til trenerspm: Enig med de som mener det er en sjanse å ta å få inn en helt utenforstående trener nå, spes med tanke på at det kan se ut som om laget nå kan være på vei inn i en periode med litt flyt. Jeg ville ventet til etter sesongen. Tradisjonelt sett er det få spillere , både i kIL og andre klubber, som skriver under før sesongen er slutt uansett.

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2008, 10:42 
Reserve

KIL bør ansette en ny trener så snart som mulig.
Dette vil gjøre det enklere å få signert nye avtaler med de som allerede er i klubben og gjøre det lettere å finne nye spillere.
I klubber hvor trenersituasjonen er uavklart er det ofte vanskelig å få gjort denne jobben fordi spillerne vil se an hva som kommer som leder før de binder seg.

Og det er jo egentlig ikke noe rart.

Ville valgt å vente jeg og til jeg så hvem som skulle være min nærmeste leder i den kommende tiden hvis jeg hadde kontrakt som gikk ut i jobben min.
Dessuten tror jeg spillestilen til den nyansatte vil komme til å bety mye for spillerne. Er nok mange spillere som kommer til å ikke fornye evt signere for KIL hvis man velger en trener som ønsker en 4-5-1 med lavt press, overgangsspill og långa bollar på Bengt når man spiller mot etablert. Dessuten vil også formasjonen KIL fremstår i også kunne bety noe, for noen spillere ser mer på seg selv om 4-4-2 eller 4-3-3 spillere.

Det hjelper litt lite at KIL har ett godt sportslig apparat på plass utenom dette. Spillerne kommer til å ha lite med Olav og andre i sportslig å gjøre mens de kommer til å se han nye treneren nesten hver dag hele året i flere år.(forhåpentligvis)

Så ansett en ny kar så snart som mulig slik at spillerjakten blir enklere, men når han skal starte og på hvilken måte (om han skal inn som sjef fra dag 1 eller ei) er en annen diskusjon med dagens situasjon ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]