solstråla wrote:
At jeg støtter Gundersen her har med å gjøre at jeg har empati og sympati, noe flere tydeligvis mangler. Jeg tror neppe på at Gundersen har noe imot klubben, det er nok heller enkelte personer I klubben som har gjort denne saken verre for han. Og 14 000 eller ikke, å få riktig lønn er faktisk en prinsippsak. KiL fortjener litt pepper for den glippen der. Alle har en grense, inkludert Gundersen. Jeg roser han for å tørre å ha litt spisse albuer, han gjorde rett i å si ifra.
Problemet for mange av oss, som du hevder at mangler empati og sympati, er at Gundersen åpenbart har løyet på flere fronter, senest i sitt innlegg i spillerbloggen. Når det i tillegg blir et brudd på kontrakten, slik vi har sett her, skjønner man ganske enkelt at det ligger andre forhold til grunn enn at kil "ikke kan behandle spillerne sine og betale ut riktig lønnsbeløp". Det nytter ikke å forsøke å være en forståelsesfull supporter og søke etter et objektivt perspektiv, da det såkalte objektive perspektivet er at noen har tatt et par særdeles elendige avgjørelser, og det er ikke Kil!
To ting har ødelagt for at dette kunne møtt en viss forståelse blandt supportere (og det er sjelden jeg blir personlig opprørt), og det er:
1. Tøv fra Gundersens side i spillerbloggen.
2. Bruken av media, og utspill i forkant av episoden.
Jeg liker særdeles dårlig å slenge med leppa mot Kil-spillere, og ikke siden Gullerud har jeg åpnet kjeften. Og det sier sitt når jeg gjør det denne gangen også. Det gjelder de fleste her, og det har INGENTING å gjøre med at vi har det du gjentatte ganger mener er mangel på "empati og sympati".
De to begrepene tviler jeg på at du egentlig kan klare å pakke ut riktig også. Ta et grunnfag psyklogi, og lær at man har direkte vondt av å ikke høre noe, dersom man har gjort noe uklokt.