Jada-jada wrote:
Jeg syntes det var "godt skrevet" og jeg tenkte mest på om målsettningen om å være en klubb midt på tabellen i divisjonen vi nå er i...
Jeg tror vel også at mange trenere kunne fått oss opp i 2 div, men Skogheim kom inn på riktig tidspunkt og ga sultle gutter energi... (syntes uansett gutta skal ha den støste æren for den sesongen)
Noen kaller Skogheim frelser, jeg kaller han en god trener, ikke glem at Skogen kun har hatt "suksess" med Kil som fotballtrener...
Du er veldig ung og gikk vel med bleier når jeg så Kil mot Juventus samt dem tok sølv i Eliteserien...
For deg og den yngre garde er nok Skogheim en frelser, for meg er han bare en trener i rekken som bør få Kil tilbake der jeg mener dem hører hjemme...
"ja det er lov å drømme om gamledager Raggen"
Ja....drømme og håpe skal du få lov til å gjøre helt til krampa tar deg
Men......jeg ser nok også på det Skogheim leverte de første årene i KIL som en litt ekstra stor prestasjon. Vi hadde også en "god trener" i vårt første år i 2. divisjon. Faktisk et mye større navn enn det Skogheim var når han kom inn, men Kenneth fikk ikke ut en dritt av gutta på laget. Vi hadde gode nok gutter på laget til å rykke opp.....men jeg er klinkende sikker på at en lavmælt figgur uten motiverende egenskaper ikke hadde klart denne jobben bedre enn Skogheim. Dette er trolig Skogheims største styrke som trener, og det var denne egenskapen som fikk løftet hele stallen av spillere i 2003.......de fleste trodde vel på den tiden at de faktisk ikke var bedre enn middels 2. divisjons spiller.
Ellers kan vi jo se tilbake til 92, og også lenger tilbake i tid.....men vi bør jo også innrømme at det nå er en helt annen hverdag.......økonomien er i en annen dimensjon, og har utrolig betydning.....det er bare å se på Godset.....uten penger.....under middels adeccolag, med penger.....vinner av adecco!
En ting er at KIL tydelig jobber hardt med å skaffe spillere.......jeg håper virkelig at de jobber minst like hardt med å få tak på mer penger og flere investorer!!