KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 30 Jul 2025, 22:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 11:03 
Forumlegende

spissplassen er vel en av de vanskligste plassene å fylle, mange lag som sliter med det

skogens syn på saken er jo at det ikke er spissene som må score, men kan være med på å lage sjansene ved å være ett oppspilspunkt eller binde opp forsvarsspillere og i fjor funket jo det bra ved at Kalsæg var en bra avslutter, men i år mangler vi en kantspiller med de egenskapene, selv om det er mulig Pelu har de egenskapene

men jeg er enig med deg ivo jeg skulle gjerne sett at vi hadde spisser og kantspillere som scoret mer mål og regner med at Skogheim også er oppmerksom på denne utfordringen og har som mål å gjøre noe med det

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 11:07 
Forumlegende

sant no kat Foday ikke hadde all verdens kondis, men den kan jo trenes opp. men det erikke hovedpoenget. i midtspissrolla til KIL's 4-3-3 skal midtspissen også jobbe som en gal på ofte håpløse baller + være oppspillspunkt. Foday var ikke noe av dette. Foday var en ekstrem boksspiller med egenskaper som hurtighet, lavt tyngdepunkt etc. som ofte kjenne tegner gode spisser brukt riktig. uansett hvordan Foday's karriere er idag eller blir videre, så kunne han ikke lykkes skikkelig i det systemet.
for å sette det på spissen: ingen ville finne på å sette den gamle tyske storscoreren Gerd Muller som midtspiss i 4-3-3 a la KIL's stil. (det var en del likt ved Foday og tyskeren).

nå kan vi trekke det videre: det er vel heller ikke slik at et talent som Gunders blomstrer som midtspiss i KIL?

det er helt flott med 4-3-3 og at man henviser til RBK, men RBK hadde jo Brattbakk som kantspiller og han skåret bare han rørte ballen......
KIL har ikke materiale til å spille 4-3-3 og samtidig få nok av ressursene, mener jeg. det er dette som skiller at laget ikke har over 30p og kamp om 3.plassen. bortsett fra noen lapsuser (Sparta f.eks) har jo laget klart seg brukbart så langt i år selv om de ikke har gjort noe særlig med mål.

talentet er der og blir slevsagt utnyttet, men ikke slik det burde kunne utnyttes forover.........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 11:21 
Kaptein

Totalt uenig med deg, Ivo! En spillertype som Gerd Müller hadde vært perfekt i midtspissrollen i KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 11:26 
Forumlegende

ikke slik som KIL faktisk nytter sitt system.........i RBK så kanskje, men ikke her.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 11:33 
Forumlegende

feilskriving av meg i forrige:

nei, Skogheim hevder hele tiden at det er kantspillerne som er lagets hovedmålscorere (skal være). GM var en som stort sett lurte innenfor 16-meteren og dyttet inn ballen.

men det er jo lov å være uenig, kil4ever......men som "fotballsupporter" sa så kan man lure på hvorfor alle stort sett ikke fpr det til der......

med dagens mannskap er ikke 4-3-3 det KIL skal spille, men det er jo for sent i år å forandre grunnspillet. med et annet mannskap, greit, men ikke nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 13:21 
Spiller

Selv om alt selvsagt kan bli bedre er jeg ikke enig i at KIL ikke utnytter spillerne godt. KIL har vært ekstremt flinke og er fortsatt flinke til å få det beste ut av spillere. Nesten alle KIL-spillere de siste 25 åra er henta fra lavere nivå og mange har gjort det godt i KIL.

Og vi kan vel telle på en hånd hvor mange som har gjort det bra på tilsvarende eller høyere nivå etter at de har forlatt KIL. Det kan da ikke tyde på annet enn at KIL får det beste ut av spillerne?

Når det gjelder Foday kan det jo være verdt å ta med i betraktningen at lønna kanskje ikke sto i stil til det å være supersub og at han ikke akkurat var treningsvillig etter det jeg har hørt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 13:29 
Forumlegende

haraball,
helt korrekt det du sier om spillere fra KIL....men jeg tenker på idag.......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 13:50 
Spiller

Jeg mener mye tyder på at det fortsatt er slik. De fleste som er gode på KIL er enten avlet opp i KIL eller kommer 2. div. De som har forlatt oss spiller enten i 2. div eller gjør det OK eller dårlig på tilsvarende/høyere nivå. (Espen, Einar Jakko).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2006, 07:10 
Forumlegende

Espen gjør det vel i alle fall ikke så godt......

men mitt poeng er at KIL i dag ikke klarer å uttnytte spillernes potensiale / egenskaper i sitt eget system / eget spill

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2006, 09:05 
Spiller

Alt kan alltid gjøres bedre, :) men det blir for enkelt å feks bare si at vi må legge om til 4-4-2. Hadde det vært det beste så hadde Skogen sikkert gjort det.

Jeg tror ikke det er noen grunn til panikk når det gjelder dette. Jeg mener fortsatt at angriperne er "dårlige" fordi midtbanen er for lite kreativ.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 18:56 
Trener

Rødfoss putta i dag. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 20:12 
Grævling

....da er det vel bare å vente på hyling om at vi skal hente han tilbake........rekker jo det før overgangsvinduet stenger ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 21:03 
Trener

Raggen wrote:
....da er det vel bare å vente på hyling om at vi skal hente han tilbake........rekker jo det før overgangsvinduet stenger ;-)

bra skrevet....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 22:44 
Klubbdirektør

Rødfoss spilte på midtbanen i dag og Strand skaffa straffespark. Endte 2-2 mellom Eidsvold og Alta for de som måtte bry seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Aug 2006, 23:41 
Klubbdirektør

Ok, hvem tar på seg å lage Bjørn Inge Rødfoss 2006-tråden?
Dette er bare ett bevis på hvor stor forskjell det er på Adecco og 2div.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]