Vedr. Gerson.
22. januar skrev Norrköping-avisa Folkbladet om at "
Krogh Gerson tränar med IFK".
"
Klubbarna har förhandlat under en tid nu och att Lars Christian är här i Norrköping tyder på att de närmar sig en lösning.
- Jag hoppas att de kommer överens snart. Jag tror att det ska lösa sig trots att det dragit ut lite på tiden, säger Krogh Gerson som är inställd på en framtid i IFK."
23. januar skrev samme avisa, "
Första träningen för Gerson".
"
I dag gjorde Luxemburg-födde norrmannen Lars Christian Krogh Gerson (bilden) sitt första pass med klubben. Kongsvinger-spelaren har redan enats med IFK om de personliga villkoren i kontraktet. Däremot är klubbarna fortfarande oense om ersättningen för det så kallade utbildningsbidraget."
Hvilket nok betyr at de fortsatt er uenige, men at de nærmer seg såpass stor grad av enighet at LCKG i det minste får trene med klubben. Har alltid regnet det som rimelig usannsynlig at svenskene er interesserte i å betale et 7-sifret beløp for han, så det interessante her er jo hvor mye KIL "gir".
Men nok om de som er på vei vekk og ikke kommer til å spille mer for KIL (i denne omgang?). Jeg er spent på de tre spillerne fra El Salvador, som prøvespiller på Kongsvinger om dagen. Hva har de vist på trening, er de noe tess? Merker meg at de har vært innom både en dansk eliteserieklubb og Stabæk uten å få kontrakt ... Kan selvfølgelig allikevel være gode nok for KIL, men hva forventningene om lønn er ... kan bli interessante. Det foresvever meg dog at de ikke er like gjennomtrente som resten av KIL-gutta, hva vil Tom & co si til det?