KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 17:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 06 Dec 2010, 10:01 
Marius Pierau ble løst fra sin kontrakt med Skeid i sommer. I høst har han spilt for Eidsvold Turn under nettopp Brogelands ledelse.

PostPosted: 06 Dec 2010, 13:48 
Reserve

Slik jeg har forstått info som har gått ut fra KIL-brakka, har det hørtes ut som Aas og Pierau har vært i kategorien "lokale talenter". Men det er vel ikke slik realitetene er; begge er vel Oslo-gutter... Ikke at det er noe galt i det, men de går vel ikke akkurat under betegnelsen "unggutter fra distriktet".

Linnes har bevist at det finnes spillere verdt å satse på i distriktet, og jeg er spent på om det er mulig å finne flere som klarer å ta steget. Dette er veien å gå for framtida, og sånn sett blir Per Brogelands jobb med å få til et godt samarbeid med Glåmdals-klubbene svært viktig.

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2010, 20:45 
Klubbdirektør

Jeg stusset litt på det samme. For all del, sikkert gode spillere og fint hvis vi får dem, men skulle ikke fokuset være på lokale talenter? De er jo, som du så riktig påpeker, Oslogutter begge to...

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2010, 21:10 
Kaptein

men nå kan vi ikke bare fylle stallen med spillere som har rykket ned til 3. divisjon da.
men det er bra vi får litt bredere stall!

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2010, 21:34 
Klubbdirektør

catoholtet wrote:
Slik jeg har forstått info som har gått ut fra KIL-brakka, har det hørtes ut som Aas og Pierau har vært i kategorien "lokale talenter". Men det er vel ikke slik realitetene er; begge er vel Oslo-gutter... Ikke at det er noe galt i det, men de går vel ikke akkurat under betegnelsen "unggutter fra distriktet".

Linnes har bevist at det finnes spillere verdt å satse på i distriktet, og jeg er spent på om det er mulig å finne flere som klarer å ta steget. Dette er veien å gå for framtida, og sånn sett blir Per Brogelands jobb med å få til et godt samarbeid med Glåmdals-klubbene svært viktig.

Hvor mange Linneser tror du det finnes rundt i distriktet her? Finner du 2 stk i løpet av et år er du heldig. Og de to som er fra Eidsvoll er jo unge gutter. Bra er det.

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 09:35 
Reserve

Vanskelig å si hvor mange som finnes siden det er unntaksvis at noen får sjansen. Linnes spilte seg til en plass på laget i første sesong, det er imponerende - klarer vi å finne en eller to som gjør det samme (Adecco-nivå er heller ikke TL-nivå...) så er vi på vei. Jonas Enkerud var jo et navn som ble nevnt før han gikk til Sundet, men han og Linnes er vel ikke de eneste unge spillere i distriktet som kan nå Adecco-nivå i løpet av 6-12 mnd. Jeg har trua på at minst èn spiller klarer steget, og håper på to (og gjerne fler, men det er neppe realistisk).

Poenget var mer at de to gutta det er snakk om - Aas og Pierau - ikke er lokale, selv om de har spilt på Eidsvold. De er jo Oslogutter begge to. Da kan vi jo like gjerne gå rett på junioravdelingene til Skeid eller Vålerenda for å rekruttere. Kristian Brix fra Vålerenga forsvant jo til Sandefjord, så hvorfor ikke.

Per sa jo også i nettpraten på glomdalen.no at de også søkte spillere utenfor distriktet, det spørsmålet stilte jeg han faktisk sjøl. Så, jeg er spent på hva som skjer. Tipper det blir noen spillere rundt omkring som får et tilbud fra KIL å tygge på i jula, men blir ikke overrasket om vi bikker nyttårsaften uten annet enn (forhåpentligvis) re-signeringer. Is i magan gjør det ikke akkurat rolig...

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 18:53 
Klubbdirektør

Quote:
Poenget var mer at de to gutta det er snakk om - Aas og Pierau - ikke er lokale, selv om de har spilt på Eidsvold. De er jo Oslogutter begge to. Da kan vi jo like gjerne gå rett på junioravdelingene til Skeid eller Vålerenda for å rekruttere. Kristian Brix fra Vålerenga forsvant jo til Sandefjord, så hvorfor ikke.

Var dette jeg mente også

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 20:30 
Klubbdirektør

Hadde vi hatt slike juniorer som dem har i Vif og Skeid hadde det hvert kjempe bra. Men slike har vi ikke rundt omkring her desverre.

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 21:58 
Klubbdirektør

Nok en gang så var vel poenget at disse to gutta er oslogutter, så om enga og Skeid har slike juniorer og vi ikke har det, så har jo ikke det noe med saken å gjøre

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 22:16 
Kaptein

kan ikke bare ha lokale spillere når vi er i adeccoligaen. men er det gode spilere i lokalmiljøet er det klart dem skal til KIL.

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 23:01 
Klubbdirektør

Nei, det er klart, men disse guttene er uansett ikke lokalgutter

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 23:04 
Kaptein

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/s ... d=10012203

Hva med å hente han? har blitt sparket i AIK.
Kan hende han er god selv om han er tidligere dømt for mishandling og fyllekjøring.
men han har vel kanskje høy lønn :)

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2010, 23:06 
Klubbdirektør

Nå for alle gi seg med pratet om lokale spillere. Hvordan tror dere laget klarer seg da? Hvis det er så mange gode rundt omkring hadde de nok spilt høyere opp i divisjonene en det de gjør nå. Nå skal jo Kil prøve å få ned seg 4-5 stk, så da for vi ser hvor mange som slår til i løpet av året.

Profile  

PostPosted: 08 Dec 2010, 09:51 
Reserve

Janko wrote:
Nå for alle gi seg med pratet om lokale spillere. Hvordan tror dere laget klarer seg da? Hvis det er så mange gode rundt omkring hadde de nok spilt høyere opp i divisjonene en det de gjør nå. Nå skal jo Kil prøve å få ned seg 4-5 stk, så da for vi ser hvor mange som slår til i løpet av året.

Nei, vi skal ikke gi oss med pratet om lokale spillere. Det bør være det viktigste satsningsområdet for KIL i framtida og skal ikke ignoreres.

Det er ingen her som har skrevet at KIL skal bestå utelukkende spillere fra Kongsvinger, Odalen, Solør og Eidskog. Da hadde ikke laget vært i Adeccoen. Men å ha flere lokale på laget - selvfølgelig er det ønskelig. Poenget med lokale spillere er håp og tro om at de er mer lojale mot klubben, og det vil garantert vekke mer interesse i regionen. Under 2000 tilskuere på Gjemselund i Tippeligaen - hva er det for noe da? Jeg tror at interessen stiger og klubbfølelsen for KIL blir større med lokale spillere på laget.

Poenget med å påpeke at Aas og Pierau ikke er fra Eidsvoll er at de ikke har den lokale profilen det var snakk om. Om Per Brogeland mener de er spillere som vil gjøre KIL til et bedre Adeccoligalag, og klarer å hente de - så er det bra - men det gjør dem ikke til lokale unggutter for det. Og det var jo det det var snakk om at vi skulle hente.

Jeg sier det igjen, får vi fram 1-2 lokale unggutter i neste års Adecco skal vi være fornøyd. Det er urealistisk at stammen i laget vil bestå av halvparten lokale spillere. Pr i dag har vi jo kun 3 spillere med lokal tilknytning. Så det arbeidet som Per starter på nå er utrolig viktig. KIL bør være samlende for regionen og ikke en fiende for andre lokale lag i 2./3. div. På et helt annet nivå sier Alex Ferguson at unggutter aldri vil få utvikle seg om de ikke får sjansen heller. Jeg krysser fingra, og så får vi se.

Til sammenligning kom Follo FK seg til cupfinale og holdt seg sportslig sett i Adeccoen, der 9 av de 11 startende på Ullevål var fra distriktet. Så det ER mulig; det er et mer folkerikt område, men jammen er det større konkurranse om spillerne fra andre klubber og.

Jeg setter pris på en diskusjon og det blir det ikke uten forskjellige synspunkter Janko :) Setter pris på bidraget! (setter også pris på bifall for mitt eget syn på saken :))

Profile  

PostPosted: 08 Dec 2010, 13:41 
Forumlegende

catoholtet wrote:
Linnes spilte seg til en plass på laget i første sesong, det er imponerende - klarer vi å finne en eller to som gjør det samme (Adecco-nivå er heller ikke TL-nivå...) så er vi på vei.

Hørte fra velinformert hold at det er en viss "uro" (kall det hva man vil) for at spesielt Stabæk er interesserte i Linnes.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]