KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 01:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tom Nordlie!!
PostPosted: 09 Dec 2008, 19:19 
Reserve

Hvis Tom over all min tro får tilbud om denne jobben så ville dette vært for en kortsiktig løsning og gidder han dette selv? Han utaler jo det motsatte i Dagbladet at NFF bør ansette en mann for fremtiden med en gang og er imot en kortsiktig løsning... Jeg tviler NFF ser på Tom som er fremtidsrettet landslagtrener og jeg tviler Tom er int i en vikarjobb igjen.

Last edited by Najja on 09 Dec 2008, 19:19, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 19:27 
Klubbdirektør

Nff skal bare ansette en trener i 1 år foreløpig. For TM 6-7mill for det, er det ikke enkelt åsi nei.Det er penga sombestemmer dette her. Ikke Kil desverre.

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 19:27 
Forumlegende

hNk* wrote:
http://www.dagbladet.no/2008/12/09/sport/fotball/landslaget/3981084/

Når man ordlegger seg slik tolker jeg det dithen at han absolutt kunne tenkt seg landslaget, samt at kontrakten han har i Kil har en klausul som kan gi ham bort innen den egentlige kontrakttiden utgår. Solbakken skal ha ros for å iallefall si klart fra om at han var Københavntrener til 2011..

Mao: Jeg misliker det sterkt.

http://www.rb.no/lokal_sport/article3981346.ece

man prøver å påvirke ham, om...

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 19:53 
Reserve

Janko wrote:
Nff skal bare ansette en trener i 1 år foreløpig. For TM 6-7mill for det, er det ikke enkelt åsi nei.Det er penga sombestemmer dette her. Ikke Kil desverre.

Ja ja penger er fint men tjener en ladslagtrener 6-7 mill? Tror ikke det og det er vel noe som heter respekt for seg selv og stolthet.. Å få lov til å være vikar i noen mnd er vel ikke akkurat et skyv i karrieren for en mann som ønsker å være topptrener?

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 21:15 
Klubbdirektør

Han har jo kontrakt for bare 1 år i Kil også. Så det går vel ut på det samme

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 22:48 
Forumlegende

Janko wrote:

Man skjønner fort hvilke folk som er oppriktige og ærlige. Nordlie er en sånn en. Jeg er rimelig sikker på at Nordlie ikke ville logra vilt KUN av et eventuelt lønnsbeløp. Han kunne helt sikkert allerede sitti med en feitere kontrakt enn han har i KIL.

Synes Nordlie har uttalt en del viktige ting: Ikke minst om magefølelsen. Det må trigge det indre i en å være trener eller så går man ikke i det med hele sjela. Herregud..hvem har "normal" jobb og legger hele sjela si i det da? ikke mange. Men i en slik type jobb Nordlie har så er det svært viktig. Det tar han konsekvensen av. Det er tiltalende for han å trene KIL. Derfor valgte han det. Foran mer penger.

Derfor tror jeg ikke Nordlie helt ukritisk hopper på en ettårskontrakt som landslagssjef uten videre. Tror nok mer enn penga vil trigge han i forhold til å ta en slik jobb.

Jeg er ikke redd for å miste Nordlie nå. NøFF tør rett og slett ikke å ansette en sterk personlighet som av og til bryter med akademikernes ståsted.

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 23:21 

Noen som har et fat vi kan legge hode hans på?

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 01:56 
Klubbdirektør

Jeg vil ikke si jeg er bekymret, men det er litt nervepirrende å følge med. Jeg er under den oppfatningen at penger spiller enn mye større rolle en man tror. Jeg tror også at "ryktene" om at Nordlie kan få 6-7 mill for å ta over, er noe NFF har råd til. Hvorvidt Nordlie "bryr seg" om lille Kongsvinger hvis han skulle få et slikt tilbud er vanskelig å si, men som sagt: Pengene betyr nok mer en vi frykter. At mediene i tillegg hauser opp Nordlie som en eventuell arvtager etter Hareide er nok heller ikke særlig positivt.

Uansett, jeg er ikke nevneverdig bekymret, men det er litt skummelt det som har skjedd og den veien det kan bære videre.

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 11:01 
Saftblander

Som A4Tech skriver her så VAR jeg ikke veldig bekymret for at Tom skulle forsvinne. Bare litt. Men nå, etter at Jensby trakk seg og de 4 spillere som kunne vært signet må legges på is, er jeg veldig bekymret. For med Tom som trener var det jo en forutsetning at KIL måtte ha 6-7 klare forsterkninger.

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 15:46 

Tom var på ullevål idag...

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 16:06 
Forumlegende

toooralf wrote:
Tom var på ullevål idag...

Huff..dersom dette stemmer var det neppe for å beøke museet eller handle på Ica Ullevål...

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 16:19 
Reserve

"Tooralf" har skrevet totalt 3 innlegg på dette forumet, hvor to er tips MOT KIL på tippeforum, og et er opplysningen om at Nordlie var på Ullevål Stadion idag. Jeg påstår selvsagt ikke at Tooralf lyver, men det er ikke akkurat en av forumets mest navngjetne debattanter som kommer med infoen. Det er veldig lett å slenge ut en påstand om hvor Nordlie har vært idag, men ikke nødvendigvis sant. Men skulle det være sant, kan det også være noen grunner til at en trener i Adeccoligaen besøker Norges Fotballforbund sine lokaler.

Nå fikk NFF Hareides oppsigelse i fanget på mandag ettermiddag, og jeg tror ikke de på død og liv skal ansette noen før helgen. Eller før jul. De ønsker helt sikkert å bruke tid på å kartlegge kandidater, og en tidlig avklaring med Nordlie for å vite hans betingelser i KIL gjøres lett og elegang på telefon. Jeg blir veldig overrasket om det blir kjent at NFF har kjørt konkrete forhandlinger om landslagstrener mindre enn 48 timer etter at Hareide kastet kortene.

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 16:30 
Reserve

Er ikke Tom i Thailand da?

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 19:08 
Materialforvalter

Tror vi skal ta det med ro jeg. Han har kontrakt med KIL og helt seriøst tror jeg ikke han blir landslagstrener...men man vet jo aldri...at han kan gjøre det bra som landslagstrener er det ingen tvil om..

Han er ikke i Thailand enda i hvert fall... så han på Romerrike for ca 2 timer siden.

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2008, 21:53 
Klubbdirektør

Tviler på at Tom blir landslagstrener, når han har signert med KIL og flere spillere kom til oss på grunn av han. Men nå har vel alle her erfaring med hvordan NøFF tøffer frem med sine utpressingsmetoder for å nå frem med sine synspunkt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]