Janko wrote:
Nff skal bare ansette en trener i 1 år foreløpig. For TM 6-7mill for det, er det ikke enkelt åsi nei.Det er penga sombestemmer dette her. Ikke Kil desverre.
Man skjønner fort hvilke folk som er oppriktige og ærlige. Nordlie er en sånn en. Jeg er rimelig sikker på at Nordlie ikke ville logra vilt KUN av et eventuelt lønnsbeløp. Han kunne helt sikkert allerede sitti med en feitere kontrakt enn han har i KIL.
Synes Nordlie har uttalt en del viktige ting: Ikke minst om magefølelsen. Det må trigge det indre i en å være trener eller så går man ikke i det med hele sjela. Herregud..hvem har "normal" jobb og legger hele sjela si i det da? ikke mange. Men i en slik type jobb Nordlie har så er det svært viktig. Det tar han konsekvensen av. Det er tiltalende for han å trene KIL. Derfor valgte han det. Foran mer penger.
Derfor tror jeg ikke Nordlie helt ukritisk hopper på en ettårskontrakt som landslagssjef uten videre. Tror nok mer enn penga vil trigge han i forhold til å ta en slik jobb.
Jeg er ikke redd for å miste Nordlie nå. NøFF tør rett og slett ikke å ansette en sterk personlighet som av og til bryter med akademikernes ståsted.