KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 16:18

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Next
Author Message
PostPosted: 09 Nov 2011, 01:53 
Reserve

Ja ja Magott. Du ønsker lokale helter,men du refererer til gode stunder på Gjemselund med folk fra Tønsberg,Raufoss,Oslo og England. Styret på sin side kjører en Ole Brum. "Vi vil jo gjerne være med i toppen neste år...men vi kutter budsjettet med nesten 3 mill". Jeg tror dette hadde gått veldig bra hvis klubben hadde turt å innvestere i en skikkelig markedsavdeling. Det kommer ikke folk og banker på døra for å gi bort penger. Man må faktisk ha et produkt..altså fotball lag å selge. Her hadde man muligheten og jeg mener markedssjefen må se seg i speilet og spørre: Hva fikk jeg ut av dette? Pinlig

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:53 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Tror ikke den tonen gjør så voldsomt inntrykk på han. Han er 76 år, og har erfaring med det meste her i livet.

Spiller ikke så stor rolle hvilken tone debatten går i, bortsett fra at den bør ha en viss saklighet. MEN NÅR MENINGENE BLIR SÅ JÆVLA BASTANTE MÅ DET DA VÆRE LOV Å SVARE PÅ SAMME MÅTE.

Imponerende av en 76 åring å være på Face forresten, men kanskje han likegodt kunne holdt seg til budstikka.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 02:01 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Libra wrote:
Tror ikke den tonen gjør så voldsomt inntrykk på han. Han er 76 år, og har erfaring med det meste her i livet.

Spiller ikke så stor rolle hvilken tone debatten går i, bortsett fra at den bør ha en viss saklighet. MEN NÅR MENINGENE BLIR SÅ JÆVLA BASTANTE MÅ DET DA VÆRE LOV Å SVARE PÅ SAMME MÅTE.

Imponerende av en 76 åring å være på Face forresten, men kanskje han likegodt kunne holdt seg til budstikka.

Du får mene/tro hva du vil. Du kjenner han ikke, og aner ingenting om han og hva han har tilført Kongsvinger. Men du har helt rett i at han er meget oppegående, og er mer velformulert enn de fleste. Han la forresten til at han var så forbannet at han ikke orket og moderere uttrykkene sine.

Nå er jeg ferdig med disse KIL-diskusjonene. Har brukt hele fridagen min bak tastaturet, så nå får det jammen være nok :wink:

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 02:15 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Roll wrote:
Libra wrote:

Du får mene/tro hva du vil. Du kjenner han ikke, og aner ingenting om han og hva han har tilført Kongsvinger. Men du har helt rett i at han er meget oppegående, og er mer velformulert enn de fleste. Han la forresten til at han var så forbannet at han ikke orket og moderere uttrykkene sine.

Nå er jeg ferdig med disse KIL-diskusjonene. Har brukt hele fridagen min bak tastaturet, så nå får det jammen være nok :wink:

Du har helt rett i at jeg ikke kjenner ham. (Tror jeg da). Og at han har tilført Kongsvinger mye tviler jeg ikke på. Jeg er nok ikke så mye mindre irritert enn menigmann på at Nordlie forsvinner, men er også litt opptatt av å se ting fra styrets side. Sett deg/dere inn i deres situasjon...
Og etter 14 timers arbeidsdag/vakt i svømmehallen med påfølgende 5 timer på kil.no tar jeg også kvelden. Opp på jobb om 5 timer...
Å være supporter er jobb natt og dag. :wink: Ikke alle KIL-dager er så dramatiske som denne (heldigvis) :roll: .

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 03:28 
Trener

allan wrote:
Ja ja Magott. Du ønsker lokale helter,men du refererer til gode stunder på Gjemselund med folk fra Tønsberg,Raufoss,Oslo og England. Styret på sin side kjører en Ole Brum. "Vi vil jo gjerne være med i toppen neste år...men vi kutter budsjettet med nesten 3 mill". Jeg tror dette hadde gått veldig bra hvis klubben hadde turt å innvestere i en skikkelig markedsavdeling. Det kommer ikke folk og banker på døra for å gi bort penger. Man må faktisk ha et produkt..altså fotball lag å selge. Her hadde man muligheten og jeg mener markedssjefen må se seg i speilet og spørre: Hva fikk jeg ut av dette? Pinlig

Ja jeg ønsker faktisk flere lokale helter.....noe TN har sagt rett ut at han ikke ønsker og satse på fordi det i hans øyne ikke er bra nok. Jeg føler vel uansett at flere av de spillerne jeg refererte til er mer intergrerte i byen enn overbetalte heltidsfotballspillere bosatt i Oslo, uten snev av tilhørlighet verken for klubben eller byen. Dessuten var også litt av poenget at vi fortsatt ha meget gode spillere i klubben som kan utvikle seg videre.....men nei da, her er det sorg og elendighet for alle penga. folk nekter og gå på kamp og KIL rykker ned.....virker jo nesten som om klubbens eksistens er avhengi av denne mannen.
Jeg sier det nok engang. Neste sesong skal jeg følge KIL sitt jentelag i 1 divisjon....spennende, lokalt og de jeg kjenner til flere av jentene.
KIL sitt herrelag kommer til og klare seg bra dem også......gi det tid og gi det en sjanse, også kan hele vinger by blåse i og surmule for TN sine uoppfylte krav. Hvis han er en så innmari flink og begavet som trener så burde han vel klare og lage et orgentlig fotballag ut av det mannskapet vi har nå også. Det er da aldri vært noen hemmelighet at KIL trenger en trener som kan lage gull av gråstein.....ikke en som skal kjøpe seg til suksess. Han kan jo ikke forlange at en knøttliten fattig klubb skal være med på hans skyhøye fotballambisjoner???

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 10:21 
Forumlegende

Fra TV2-Sporten som siterer styrelderen:
"– Jeg må bare få presisere at dette ikke handler om Nordlies lønnskrav. Det handler om at vi har gått fra rundt 26 millioner i budsjett fra tippeliga, til 13 millioner denne sesongen og må kutte ytterligere en eller to millioner foran kommende sesong. "

Mye kunne sikkert vært lettere å forstå dersom man kunne konkretisere de 1-2 millioner som må kuttes foran 2012.
Er det noen sponsor som kutter eller forsvinner, eller hva er det?
Investorer som stopper opp?
Noe dyppende etterslepsinntekter fra TL-sesongen som forsvinner ?
Oppsparte midler?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 10:27 
Forumlegende

David Justice wrote:
http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7868069

"Tviler på at det er økonomisk forsvarlig å satse mer
Tom Nordlie (Foto: Junge, Heiko/SCANPIX)

KB-gruppen er en av Kongsvingers sponsorer. Styreleder Roy Holth er i tvil om det er forsvarlig av klubben å satse mer enn den gjør per dags dato.

– Jeg kjenner ikke til hva som er sagt og gjort de siste dagene, men dette er en diskusjon vi har hatt oppe før. Spørsmålet er om det er økonomisk forsvarlig å satse på toppfotball i Kongsvinger, sier Holth.

– Det er jo ikke bare i Kongsvinger man må stille seg det spørsmålet, fortsetter Holth og viser til den trange økonomiske situasjonen i norsk fotball."

Tydelig at der i gården er pengesekken knyttet godt igjen og Njøsen sørget for å tuppe ut Vidar Riseth og kanskje kunne funnet en erstatter for KB gruppen.

Gamle sure gubber...

Jo, det er mye liknende forhold ellers rundt om i fotball-Norge nå.
Men hvorfor da ikke gjøre som japanerne da de slo seg opp til en økonomisk makt.
Da det ikke var marked for varene deres (grunnet økonomiske forhold) hadde de den filosofien av de i stor stil produserte for lager...
Når markedet snudde (noe alle visste det ville før eller senere) kunne de pøse ut produkter billigere enn andre, og slo seg fram.

Altså: gripe situasjonens mulighet og gå litt imot strømmen.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 11:06 
Trener

ivo wrote:
David Justice wrote:
http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7868069

"Tviler på at det er økonomisk forsvarlig å satse mer
Tom Nordlie (Foto: Junge, Heiko/SCANPIX)

KB-gruppen er en av Kongsvingers sponsorer. Styreleder Roy Holth er i tvil om det er forsvarlig av klubben å satse mer enn den gjør per dags dato.

– Jeg kjenner ikke til hva som er sagt og gjort de siste dagene, men dette er en diskusjon vi har hatt oppe før. Spørsmålet er om det er økonomisk forsvarlig å satse på toppfotball i Kongsvinger, sier Holth.

– Det er jo ikke bare i Kongsvinger man må stille seg det spørsmålet, fortsetter Holth og viser til den trange økonomiske situasjonen i norsk fotball."

Tydelig at der i gården er pengesekken knyttet godt igjen og Njøsen sørget for å tuppe ut Vidar Riseth og kanskje kunne funnet en erstatter for KB gruppen.

Gamle sure gubber...

Jo, det er mye liknende forhold ellers rundt om i fotball-Norge nå.
Men hvorfor da ikke gjøre som japanerne da de slo seg opp til en økonomisk makt.
Da det ikke var marked for varene deres (grunnet økonomiske forhold) hadde de den filosofien av de i stor stil produserte for lager...
Når markedet snudde (noe alle visste det ville før eller senere) kunne de pøse ut produkter billigere enn andre, og slo seg fram.

Altså: gripe situasjonens mulighet og gå litt imot strømmen.

Forskjellen fra Holth & co og praktisk talt alle andre "rike onkler" (i Norge og i utlandet) er at mens Roy Holth har bestemmt seg for å se på dette som en ren økonomisk handling, ser de andre på dette mer som filantropi, ref. Trond Mohn, Røkke, Sunde, Reitan, Fredriksen, Hønefoss gutta, Sandnes næringslivet, etc, etc. Lista med navn kunne vært mye lenger.

Den er ingen av disse som har tjent penger på fotball, men de synes det er morsommt likevel.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 13:15 
Forumlegende

Ingen er villige til å bidra med mer penger, sier styrelederen.
Men ingen fra klubbens ledelse har vært ute i media for å skape blest om saken.
Hvorfor ikke?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 13:25 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Ingen er villige til å bidra med mer penger, sier styrelederen.
Men ingen fra klubbens ledelse har vært ute i media for å skape blest om saken.
Hvorfor ikke?

Det har du rett i. Tvert i mot, så har det vært stillere enn noen gang fra dem. Kanskje de egentlig ikke ønsket Nordlie som trener?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 14:01 
Reserve

2-3 millioner.

Hvis ikke Gazza eller Maradonna blir trener for KIL så er jeg sikkert på at KIL taper på denne løsningen.
Hva tjener KIl penger på?
1. Billetter
2. Sponsorer
3. TV inntekter
4. Kaffe og vaffel
5. Skrapelodd, kalendere ol.

1. 15 hjemmekamper med Nordlie edrulig 1500 tilskuere betaler ca 150 pr billett= 3.375.000
15 hjemmekamper uten Nordlie opptimistisk 850 tilskuere = 1.912.500,-
2. Sponsorer blir muligens som før, men umulig med sponsing utenfra Kongsvinger. tipper ett tap på min 500.000,-
3. Tv inntekter, med Nordlie viste NRK mange kamper med KIL, uten Nordlie nesten ingen.
4. Tap på ca 50.000
5. Same som før.

Regn sammen selv og se logikken...not

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 15:57 
Forumlegende

"Styreleder i Kari Andreassen bekrefter til TV 2 Sporten at forhandlingene med Nordlie er avsluttett.

– Ja forhandlingene er avsluttet og bakgrunnen er at det ikke er samsvar mellom ambisjonene Tom Nordlie har for klubben og det styret følte vi kunne klare.
" (fra http://www.tv2.no)

Først så *føler* daglig leder et eller annet, så *føler' styret et eller annet.
Når du sier *føler* så er det noe som det er klin umulig å argumentere imot.

Så bør man i alle fall konkretisere dette etter hvert slik at alle spekulasjoner eventuelt kan legges til side.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 19:02 
Forumlegende

Intervju med styrelederen her. på Radio Kongsvinger: http://www.glomdalen.no/kil/article5801639.ece

Interessant at det nevnes at man mååå utenfor Kongsvinger og distriktet for å få sponsormidler.
Mens man sist høst ikke var spesieltr interesserte i det.
Hennes utsagn på spøsmål om Vidar Riseth ---...

Så får vi håpe og tro at ingen som har sagt de ikke ville bidra med mer --- gjør det senere versus 2012-sesongen...ikke sant...

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 20:00 
Reserve

Ivo er inne på det samme som meg. Hva har Kil gjort i løpet av sesongen for å få større økonomiske muskler? Vi har vel aldri hatt en mere usynelig markedssjef. Hvilke tiltak er gjort? Gjorde man i det hele tatt ett forsøk på å selge nasjonale sponsorer på Nordlie de kampene han var her? Jeg har selv snakket med flere bedriftsledere i byen som hverken har sett eller hørt ett pip fra noen i Kil. Man kan si hva man vil om Riseth,men han sitter på et nasjonalt nettverk som er enormt stort. Nordlie sa "det nytter ikke med en lokal trener fra Odalen". Det samme bør gjelde for markedsavdelingen!

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 20:54 
Spiller

Kanskje vi endelig har sett et voksent styre som tok en riktig men upopulær avgjørelse? De hadde sikkert klart å skrape sammen cash nok nå, men da hadde vi stått der med innsamlingsbøssene igjen til høsten...Da er det jaggu bedre å bli nummer 10 spør du meg. Så få satsingen komme når grunnlaget er på plass. Helt enig i at de må tenkes nytt/jobbes bedre for å skaffe mer penger, men greit å se om man klarer det før man bruker opp pengene...

På tide å gi Eide sjansen?

Og forresten: De som skriker høyest og mest usaklig her inne har vel aldri hatt ansvaret for mer enn å kjøpe brød når kjerringa har glemt det. :shock:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]