KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 14:24 
Forumlegende

jo MIKEB, men det er vel ikke lett å legge 5-årsplaner for en liten klubb uten særlig økonomi. særlig ikke etter at Ystenes i avisa lørdag nærmest sa at man ikke brude få penger heller.........det blir litt att og fram der. men tin gkan jo tolkes forskjellig da.

derfor må nok klubben, mener jeg da, opp på et høyt nivå kortsiktig før noen store vyer er mulig........

følelsene for KIL kom vel først når laget hadde kommet seg opp i toppserien i gamle dager. det er neppe særlig mye av det for et lag i 1.div uansett i pereferien. var ikke mange som dro fra flisa eller eidskog for å se kil-steinskjer i daværende 2.div (nest høyeste...)........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 15:09 
Forumlegende

Visjonene har vært ganske like de siste årene ja. Man kan få inntrykk av at målet til enhver tid er å overleve den sesongen man er inne i, sportslig og administrativt. Årets administrative mål er vel som de foregående sesongene, å få godkjent toppfotball på Gjemselund også neste år. Greit nok det, men har man som mål å ha toppfotball på Vinger om tre år, eller skal man bare overleve fra dag til dag inntil det stopper av seg selv? Noen ansvarlige har da vel noen tanker og planer rundt dette? Alle profesjonelle bedrifter har jo planer for framtida som innebærer vekst.

De sportslige målene er å bli bedre hele tida. Det har det vært i tre år nå. Man kan vel ikke akkurat si det er tilfelle rent resultatmessig. Man ser fortsatt mange av de "barnesykdommene" vi også så i 2004 med helt utrolige baklengsmål, stor variasjon i omgangene i samme kamp, og fortsatt "bygger vi for framtida". Jeg savner resultatmål! Resultatmål som gradvis blir bedre. Skal vi overleve i år? Skal vi være etablerte i Adeccoligaen? Når skal vi gå fra å være etabalert til et stabilt topplag?

Hver sesong er jo sånn at vi må begynne på nytt med å bygge et nytt lag. Det holder ikke i lengden.

Fotball på dette nivået har kun et eneste formål: resultater!
Et evig mål bør derfor hele tiden være å bedre alle sider ved klubben.

I år burde man hatt resultatmål å havne blant de 6 beste. Dersom det ikke hadde blitt infridd måtte man tatt en grundig evaluering på hvorfor det ikke gikk og rettet opp i de faktorene som hindret dette. Dersom man hadde hatt som mål å komme blant de 6 beste i år for eksempel, måtte man justert dette neste år til for eksempel å havne blant de 4 beste.

Derfor er jeg grunnleggende uenig når Skogen sier at tabellen ikke er interessant. Tabellen er det eneste som er interessant i en ærverdig klubb som Kongsvinger!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 10:29 
Forumlegende

ser på Aalesund sine hjemmesider at blant supporterne regner man med minst 300 derfra og hit på søndag. så da blir det vel 1000 sammenlagt igjen.

merkelig at kun mindre enn 800 kom mot FFK, tross alt et lag i tippeligaen med Kvisvik som en av de mest profilerte der..........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 20:18 
Klubbdirektør

Får vi 1000 så får det være bra i forhold til de tallene vi har hatt i de siste kampene.. Men enig i at det er stusselig publikumsoppmøte ja..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 20:32 
Saftblander

Først må jeg si at jeg er glad i kil.Men kongsvinger er drit dårlig på markedsføring av egen klubb.
de viser seg knapt nok i by bilde,må jobbe mer for å bli synlige.
og han som er markedssjef, olav Lund er ikke akkurat en typisk "selger" for klubben. han er den som må ta størst kritikk her.klarer ikke å skape noe atmosvære ved å være markedssjef.blir for mye av det samme om og om igjen.
selge skjerf etc,det er brukt opp.her må det ny tenktning til.
er er en traust hedmarking og de er ikke akkurat de som er best til å reklamere for seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 22:23 
Klubbdirektør

Dette har vi diskutert lenge på debattsidene. Vi er alle enig i at det er et visst utviklingspotensialet når det gjelder å markedsføre KIL-kampene. Min påstand er at 95 prosent av de som går på Gjemselund i dag kommer uansett om det regner blyhagl eller om kampen ikke anonsereres i avisa. Det er synd og en skam at vi ikke klarer å dra mer folk til kampene. Ser man på tilskuertallene i de andre lagene i ligaen, er det mange klubber som der som vi burde hat 3-4 ganger større tilsuertilstrømming enn hva som er tilfelle. Jeg synes det er direkte flaut å prate fotball på jobb når det har vært 700 på Gjemselund.

Håper noen snart tar tak i dette. Men det sier jo litt synes jeg når gjennomgangstonen er; Folk er så trause, de er redd for at naboen ser deg, og så finner de alltid på dårlige unnskyldninger.

- Ja vel, men prøv å gjør noe med det. Finn på noe underholdning før kampen og i pausa. Da kommer sikkert folk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 22:48 
Forumlegende

[quote="Neil Lennon"]

Håper noen snart tar tak i dette. Men det sier jo litt synes jeg når gjennomgangstonen er; Folk er så trause, de er redd for at naboen ser deg, og så finner de alltid på dårlige unnskyldninger.

quote]

er jo ingen fare for at nanoen skal se deg så få som det er på lunden om dagen ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2006, 23:15 
Klubbdirektør

Veldig liten fare her, for en som bor midt i Vålerengen-land i hovedstaden;-)- Godt poeng forresten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2006, 20:05 
Materialforvalter

jeg kan ha pause underholdning vettu :roll: mm

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2006, 11:21 
Forumlegende

i forhold til folketallet er det vel ikke så ille...jamfører med

Moss, Sparta, Godset, Hønefoss...........

men det kunne vært flere ja.....

OK ....har VI noen forslag til pauseunderholdning eller ett eller annet som kan dra folk dit.....så bør vi få konkretisert det og legge det fram for KIL TF........man er jo kerative ellers på forumet, så hvorfor ikke................

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jul 2006, 12:12 
Forumlegende

har sånn løst og fast snakket med den del folk om dette. konklusjonen synes delvis klar:

1) mange som opplevde KIL i den øverste serien gjennom mange år, finner det lite interessant å se et lag som ligger middels i 1.div....dersom man ikke er en person som har et hjerteforhodl til KIL som klubb...
det er ikke spennende nok med middels plas i 1.div....

KIL - Follo lokker ikke slik som KIL-Brann...........

2) noen av de som opplevde KIL i glansårene gidder sjelden å gå da de mener nivået / underholdningen i seg er for dårlig nå........om man da ikke har KIL som hjerteklubb.....

3) jeg vet ikke, men KIL er kanskje ikke en klubb å bli glad i sånn uten videre om man kommer utenfra......og hvor stort er KIL som merkevare
ute i glåmdalsdistriktet --- herunder popularitet?

ikke for å være pessimist, men laget må nok være helt i toppen av 1.div eller helst i TL for å få "godt med folk hit". synes ikke at 1000 på kampene her er så dårlig når man tenker seg godt om..........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jul 2006, 14:26 
Klubbdirektør

Jeg og mine 2 kompiser har hvert på Gjemslund i 26 år på rad. Og jeg tror at det ikke hjelper med underholdning i pausa eller før kampen. Hvem av de neste 1000 eller 1500 gidder å komme hit for å høre eda pelle eller Trond Erics eller hvem nå det er som skal underholde. Det vi 3 savner mest på Gjemslund er, noen profiler. Teknikkere, ballkunstnere og noen som lager MÅÅÅÅÅÅL. Det hadde hvert morro det. Er vel enig der dere også.Det trekker nok mer publikum en det Eda Pelle gjør, nei få tak i noen spillere med klang i så skal vi få se at publikum kommer sakte men sikkert tilbake.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jul 2006, 19:44 
Forumlegende

hørte at de server middag på stadioen i Sogndal til 150,- på kmapdager, kanskje det kunne lokke noen fler om vi får ferdig tilbygget noen gang

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2006, 20:11 
Klubbdirektør

Nå håper jeg virkelig at folk, det være seg innad i KIL T, eller andre, gir seg med å kritisere det lave publikumsoppmøte på Gjemselund. Jeg forstår folk VELDIG godt, da dem lar være å ta turen til Stadion. Sånn fotball som KIL presterer om dagen er IKKE underholdene, og det er vel det folk vil ha: UNDERHOLDNING

....Forøvrig går jeg på Gjemselund uansett TL, 1.Div, 2Div osv.. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2006, 22:00 
Materialforvalter

Er det rart det ikke kommer flere tilskuere på Gjemselund?? Er jo mer moro å sitte hjemme å strikke!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]