KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 00:06

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kamptråd: Bryne-KIL
PostPosted: 02 Sep 2012, 20:04 
Klubbdirektør

Noen som vet hvordan ligasystemet i 2.divisjon fungerer? Nei, jeg tuller ikke. Hadde faktisk vært kult om vi havna i avdeling med Lyn og Flisa neste år. Hadde blitt noen morsomme oppgjør.
Trekkes avdelingene, eller settes de opp etter område klubben kommer fra?

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:06 
Spiller

Tuelo synes jeg har tuslet rundt på banen nå i kamp etter kamp uten å gjøre en flis. I dag også roter han bort opplagte muligheter ved å ikke spille til medspiller som kommer på siden med større fart...
Virker som han er fredet fordi han har puttet noe mål - men det får da være grenser! Vi har hentet an landslagspiller fra et sted på kloden hvor de har tekniske ferdigheter - og de trenger ikke lete lenge på nett for å finne tekniske finesser og mål fra den karen...så hvorfor i alle dager sliter han benken - og putter mål for 3-divisjonslaget i stedet???

Nei, nå skal jeg bruke uken til å svelge skuffelsen - så jeg er klar på Gjemselund igjen neste helg...

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:07 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Noen som vet hvordan ligasystemet i 2.divisjon fungerer? Nei, jeg tuller ikke. Hadde faktisk vært kult om vi havna i avdeling med Lyn og Flisa neste år. Hadde blitt noen morsomme oppgjør.

Det settes vel opp, om jeg ikke tar feil...

Kan med andre ord blir noe spennende lokaloppgjør neste sesong :)

Spørsmålet er vel heller om vi kommer til å spille på et så høyt nivå som 2.div neste sesong, hvis vi rykker ned. Det er denne økonomien da vet du...

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:10 
Klubbdirektør

Roffa wrote:
Er så driiiit kje heile KIL...spillere, ledere å trener at jeg trur jeg spyr!

Trur mange har det slik akkurat nå...

Vi får prøve å ta det med fatning. Det positive er jo at vi egentlig er det klart beste laget. Så ubeskrivelig bittert og egentlig unødvendig å tape slike kamper.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:16 
Klubbdirektør

Da ville jeg i så fall ønsket meg: :mrgreen:
Kongsvinger
Lyn
Skeid
Moss
Elverum
Flisa
Raufoss
Frigg
Kvik Halden
Eidskog
Eidsvold Turn
Mandalskameratene
Kjelsås
Fram Larvik

Men som du sier....kan jo fort til og med bli 5.divisjon det her

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:17 
Klubbdirektør

ManUtd wrote:
A4Tech wrote:

Det settes vel opp, om jeg ikke tar feil...

Kan med andre ord blir noe spennende lokaloppgjør neste sesong :)

Spørsmålet er vel heller om vi kommer til å spille på et så høyt nivå som 2.div neste sesong, hvis vi rykker ned. Det er denne økonomien da vet du...

Har tenkte samma tanker selv i enkelte svarte øyeblikk. Elverum, Nybergsund og Raufoss ligger å vaker i toppen. Men bare en av dem kan rykke opp til adecco. Så om atte hvis atte det verste skulle skje så kan det bli noen lokaloppgjør ja. Men herregud så dystre tanker orker jeg ikke tenke på eller skrive om for den slags skyld.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:25 
Kaptein

A4Tech wrote:
Da ville jeg i så fall ønsket meg: :mrgreen:
Kongsvinger
Lyn
Skeid
Moss
Elverum
Flisa
Raufoss
Frigg
Kvik Halden
Eidskog
Eidsvold Turn
Mandalskameratene
Kjelsås
Fram Larvik

Men som du sier....kan jo fort til og med bli 5.divisjon det her

KIL-Kjelsås hadde jo vøri stas att. Husker kvalikk i 98 og at døm dro en Kuvicec på oss i 2000 var det vel. Skeid ligger på nedrykk i 2.div avd.2 så spørs om dom klarer seg. Man trenger jo ikke profflisens i 2.div heller så det passer jo bra, er mye amatørtakter over KIL om da'n. Har vøri tålmodig lenge men kjenner at jeg har mista trua på Nordlie nå.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 20:51 
Klubbdirektør

AH.. Dette er jo bare til å kaste opp av.
Spent på neste 11er. Er det de samme gang på gang, som i det siste ikke akkurat har vunnet fotballkamper, ja, da veit jeg da faen hvor "artig" det blir å gå på kamper fremover..

Mitt stalltips er at Solum blir solgt etter sesongen. Ikke fordi vi har lyst, men for at vi må pga økonomi og fordi gutten fortjener det. Kanskje flere spillere også. Så får vi se litt på trenere som har lykkes, LYKKES (Nei, Brogeland hadde INGEN suksess før han ble henta) med klubber på størrelsen med KIL. Hva er det MIF gjør f.eks?? Klubb som "kjemper" med Godset og Hønefoss om spillere..

Nå er det litt svart hos meg. Uka er ødelagt før den har starta. Som "vanlig"..

Artig å se Ojo, en tidligere Nybergsund spiller i flere sesonger, pisser på stjernegalleriet til Molde.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 21:07 
Forumlegende

Huff og gru, 2. divisjonstankene likes ikke. Nå må klubben gjøre alt for å hindre nedrykk!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 21:38 
Forumlegende

Man spiller jo glimrende i store deler av kampen, men sløser / bommer på store sjanser.
Både Myklebust og Solum har gode sjanser til å lage 2-0 i 2.omgang.
Men Bryne-keeperen er også god i dag.

Minner en god del om hjemmekampen hvor også Bryne snudde til 2-1 seier.

Nå må man ikke få fullstendig hetta og panikk.
Laget har jo vist idet siste at man kan vinne kamper... (hamkam + hødd og ull/kisa).

Kanskje mangler det noe glede og moro i det de driver med.
Har man det moro så går ting som regel mye bedre!
Da er det ikke bra om ryktene om "pøbelopptreden" fra trenersiden stemmer.
Da er man kanskje mettet når kampdagen er der?

Det er ny sjanse mot Alta om ei uke.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2012, 22:06 
Forumlegende

Bra det er noen som bevarer fattningen her ivo ;)

Jeg var på Bryne stadion og så kampen og vi spiller en av årets beste bortekamper i 75. min. Vi leder sjansestatistikken med 9-2. Så klarer vi å balle det til for oss med noen personlige feil som vi blir nådeløst straffet for. Først mister Hæstad ballen i oppspillsfasen, men da slipper vi unna med skrekken. Like etterpå er det vel en sliten Førsund som mister ballen og soikk orker å løpe den opp igjen. Hvorpå Bryne scorer på sin første sjanse i andre omgang. Etter dette mister vi hodet og glemmer helt hvordan man skal spille ball. Vi glemmer at kampen er 90 min. lang. Desperate etter å ta tilbake ledelsen, glipper det enda en gang bak. Forsvaret har ikke fart til å hindre Bryne fra å gå opp i ledelse.

Om jeg også glemmer de siste 15 min. så syntes jeg at Solum, Tiller og Hæstad konkurrerte om bestemanns premien i dag. Hæstads blunder på slutten ødelegger kampen for hans del. Tiller kjemper heroisk til siste slutt, men er ikke nok til å hindre oss fra dette tapet. Solum hadde gått av banen når det rakner for oss og gjør en god kamp og bør fortsette å starte som spiss. Sterk og rask og jobber i herdig, får en scoring, men burde hatt en eller to til. Bommer veldig på en volley i ander omgang som kunne ha punktert kampen for oss. Også flere andre som sløser med sjansene, Myklebust misser, Tuelp tråkler seg igjennom 3 Bryne forsvarer og er mm. fra å øke til 2-0. Tuelo skal ikke gjøres om til syndebukk i dag, han har flere gode trekk og tar sin del av den defensive jobben. Blir også skada så han kan heller ikke lastes for at KIL rakner.

Vanskelig å forklare hva som skjedde i dag, men fotball er og blir blodig urettferdig. Vi må ta samlibng i bånn, jeg tror ikke det er noen fare for at vi mister plassen i 1. div om ikke økonomien roter det til for oss. Sportslig så er vi gode, men har hatt veldig mye marginer i mot oss i år.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2012, 18:41 
Materialforvalter

Dessverre for dere ble det 2-1. Dette var en seier som smakte utrolig godt for mitt vedkommende. Ble overfalt på det siste målet! :p

Ja, resultatet var flatterende, det innrømmer jeg lett, men jeg er sjeleglad over at det ble tre poeng i går.

Lykke til med resten av sesongen, det mener jeg! (Vi røde og hvite må da holde sammen... :p)

Drublic wrote:
Men har dem ikke flomlys der?

Jo, vi har flomlys!

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2012, 20:00 
Forumlegende

Det er 10 kamper igjen.
Hjemme mot:
Alta
Sandefjord
Bodø Glimt
Ranheim
Strømmen
Sarpsborg

Borte mot:
Ull/Kisa
Notodden
Bærum
Start

Så kan man nå nullstille seg.
Samle trenere og spillere i et rom, slå av lyset bokstavelig talt, slå det så på igjen --- som en ny start.
Så starter man en Nordlie-tabell fra neste søndag og leker at han kommer inn nå,og så gjør man som ved de to andre anledningene, så går nok dette bra.
Altså, glem alt hittil og start igjen på denne måten.

Men også - man skal ha det moro og være gale!

Profile  

PostPosted: 04 Sep 2012, 09:40 
Grævling

ivo wrote:
Det er 10 kamper igjen.
Hjemme mot:
Alta
Sandefjord
Bodø Glimt
Ranheim
Strømmen
Sarpsborg

Borte mot:
Ull/Kisa
Notodden
Bærum
Start

Så kan man nå nullstille seg.
Samle trenere og spillere i et rom, slå av lyset bokstavelig talt, slå det så på igjen --- som en ny start.
Så starter man en Nordlie-tabell fra neste søndag og leker at han kommer inn nå,og så gjør man som ved de to andre anledningene, så går nok dette bra.
Altså, glem alt hittil og start igjen på denne måten.

Men også - man skal ha det moro og være gale!

Det må skje noe mentalt med gutta tror jeg, dette er ingen enkel høst, på papiret.

Av hjemmekampene bør vi slå Alta og Strømmen greit, men jaggu er det voksen motstand på de øvrige lagene vi møter hjemme i høst, alle kjemper om opprykk/kvalifisering. Når det gjelder bortekampene så er flere av dem mot grei motstand, men bortekamp er bortekamp, ikke enkelt uansett hvem vi møter.

Får håpe Sarpsborg og Start allerede er klare for TL før de 2 siste serierundene, slik at de kanskje ikke gir like mye gass på tampen av sesongen.

Men herregud, det er vel egentlig bare å spille som de gjorde mot Bryne i helgen, og sette sjansene, så vinner vi resten av kampene denne sesongen!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 22:14 
Spiller

Første bud er i alle fall å stille opp på Gjemselund alle mann...er det 519 pers nå i supporterklubben? Ta med bamser, hunder kosedyr og unger - og alt som ellers måtte være medlem - og gi gass!! Vi kan ikke være bekjent med at det er halvglissent på J-feltet når gutta og klubben sliter, så kom igjen! Ta med en venn...eller helst to!! HEIA KIL!!!!!!!!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]