KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 23:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Godset
PostPosted: 11 Jul 2010, 18:42 
Forumlegende

En som pleier å fyre løs på forumet sitter nå som et spørsmålstegn egentlig. Hva i alle dager er galt? Makan til tafatt fotball er det lenge siden jeg har sett på Gjemselund. Så jeg fyrer løs med noen spørsmål jeg. Her kommer jeg med en del spørsmål som må stilles på det selvfølgelige krisemøtet som arrangeres så raskt som mulig på Gjemselund:

- Er det bevisst at man presser så lavt på hjemmebane? Hvorfor kontrer man da ikke helhjerta?
- Ettersom man ligger lavt så er det jo kontringsfotball som må være målet, så hvorfor ligger man da ikke igjen med en til to mann ved midtstreken på cornere imot?
- Trener man på omstilling? (Spurt hjem ved balltap - spurt framover ved kontringsmuligheter)
- Har man ingen plan i spillet mot etablert forsvar? Ingen vet hvor de skal løpe når vi har upressa rettvendt ballfører. Og da velger man heller å stå rolig. Ja eller skyldes stillstanden holdninger/vilje i gruppa?
- Hvorfor utfører man ikke 1. forsvarsrerjobben på den eneste fornuftige måten? Full spurt/aggressivitet med medspillere som "presser etter"
- Hvorfor ikke gå ut og "bestemme" som hjemmelag, fosse fram i angrep mot antatt svak motstand?
- Har man kastet alt det Tom Nordlie bygget opp i profesjonalitet, holdninger og spillestil i elva?
- Beviser spillere som sippet om at Tom er "for streng" at de faktisk trenger nettopp en slik trener?
- Er det en gave for klubben at vi har så mange bosmanspillere? Har de ikke de rette holdningene? frykter de ikke for jobben sin? Helt greit om noen av dem drar...(Om de ikke snart begynner å bevise noe)
- Er det tilfeldig at den skuddøvelsen jeg overværte her om dagen var slapp og halvhjerta? det eneste interessante på feltet, hver dag, hele tida, uansett hva man trener på er kvalitet, kvalitet, kvalitet, og atter kvalitet. Hvert bidige spark på ballen!! (Jeg har ikke sett nok treninger så jeg er åpen for at akkurat denne treninga skulle være sånn)

Last edited by Karlsen on 11 Jul 2010, 18:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:11 
Klubbdirektør

Det er rett og slett smertefullt å se på...
Spørsmålet er jo om laget rett og slett er så dårlig.. det kan faktisk virke sånn.
Nå blir jeg positivt overrasket over hvert eneste poeng fremover, for meg har vi rykket ned allerede..

Eneste lyspunktet jeg klarer å finne, er nok en gang Calle. Dæven for en spiller, som vi mest sannsynligvis mister. Regner med at andre klubber har notert seg han.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:18 
Materialforvalter

Enig i en hel del av det Karlsen skrev over her (gidder ikke qoute alt).

Tafatt er virkelig det rette ordet for det som ble prestert i dag.

Hva som skjer på trening vet jeg ikke, så om spillerne har de rette holdningene der kan jeg ikke uttale meg om.

Men jeg tror at mye sitter mellom øra på spillerne. Godt mulig at et KIL-lag med hodet på plass også ville tapt for Godset - men det ville ikke sett så tafatt ut.

Psyke er en rar ting - man kan ikke bare bestemme seg for å snu den. Man må jobbe med det over tid - og sjefen må ha evnen til å påvirke den i positiv retning.
Virker som om alt rakner når vi får mål i mot - som om alle gir opp.
Da blir det seende ganske så tragisk ut. Men jeg tror ikke det er at alle spillerne ikke gidder.

Mentaliteten i laget burde vært underdog'ens fandenivolskhet - med innsats over hele linja og troen på å sjokkere. I stedet ser det ut som om alle gruer seg til tapet som kommer - og ingen vet helt hva de skal gjøre.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:20 
Forumlegende

1892 wrote:

Spørsmålet er jo om laget rett og slett er så dårlig.. det kan faktisk virke sånn.

Betimelig og forståelig spørsmål. Dog er jeg helt sikker på det bor mye mer i dette laget, både på det kollektive og det individuelle nivå. Dette er omtrent samme gjeng som snurra rundt med med de fleste på Gjemselund i fjor (Jada, vet det er bedre motstandere i år).

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:24 
Trener

I dag stakk jeg før dommeren blåste av! Orket ikke å se på mer.
Har bedre ting å bruke fridagen min på.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:28 
Materialforvalter

Ja, det lukter nedrykk av KIL. Men det gjør det jammen av felt J også.
Psyken til spillerne er viktig og treneren har en jobb å gjøre. Men den jobben ble effektivt motarbeidet av en del på felt J i dag.
Det tok ikke lang tid før ropene fra tribunen ble mer og mer negative. Det ble slengt negative kommentarer til både egne spillere og trener en rekke ganger gjennom kampen.
Når så stemningen var på bunn dominerte ufine tilrop til ass. dommer. Ja, det skal være større takhøyde på felt J, men er det nødvendige å rope at man skal kn***e mora til ass.dommer?

For at trenerteamet og spillerne skal få et positivt fokus og sterkere psyke så må supporterne hjelpe til. Vær positive eller hold kjeft.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:39 
Forumlegende

Og et spørsmål til:
- Er det god psykologi å gå ut foran Viking Kampen og si at "vi må vinne for å få penger i kassa"? Eller før denne kampen hvor det også ble snakket om "må vinne"? Og samtidig kan det kanskje være lurt å slutte på å fokusere så mye på de spillerne man ikke har før tidligst 1. august? Man KAN forstå at ting knyter seg iblant...

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:41 
Klubbdirektør

Draugen wrote:
Ja, det lukter nedrykk av KIL. Men det gjør det jammen av felt J også.
Psyken til spillerne er viktig og treneren har en jobb å gjøre. Men den jobben ble effektivt motarbeidet av en del på felt J i dag.
Det tok ikke lang tid før ropene fra tribunen ble mer og mer negative. Det ble slengt negative kommentarer til både egne spillere og trener en rekke ganger gjennom kampen.
Når så stemningen var på bunn dominerte ufine tilrop til ass. dommer. Ja, det skal være større takhøyde på felt J, men er det nødvendige å rope at man skal kn***e mora til ass.dommer?

For at trenerteamet og spillerne skal få et positivt fokus og sterkere psyke så må supporterne hjelpe til. Vær positive eller hold kjeft.

Jeg vet ikke hva som er feil, men noe er det. Og jeg skal ikke begi meg ut på analyser om ting jeg ikke har nok greie på. Men jeg skjønner såpass som at når det bare møter opp 1500 tilskuere og felt J setter seg på rompa og tier stille etter scoring i mot, og lar noen få Godset-supportere overta hele stadion, så har ikke gutta akkurat den støtten de trenger heller. Det er flaut rett og slett!

Last edited by Libra on 11 Jul 2010, 19:46, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:42 
Forumlegende

1892 wrote:

Eneste lyspunktet jeg klarer å finne, er nok en gang Calle.

Synes han var svak i dag.
Surret med masse feilpassninger.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:52 
Forumlegende

Ang den kollektive fristrasjon fra Felt J får jeg bare snakke for meg selv. Å rope at man skal gjøre obskøen ting med bikkja til tanta til linjemann eller no sånt er selvsagt lavmål og helt uinteressant.

Men den kollketive frusrtasjonen, det som gjorde at folk ble frustrerte bunner ut i en eneste ting. Nemlig det eneste man kan kreve av en KIL spiller:
Når du bærer KIL drakt BLØR du for drakta

Bryter man noe så grunnleggende blir det reaksjoner.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 19:58 
Forumlegende

0-1. Nok en gang er man særs sårbare for kontringer etter offensiv dødball.
Og de offensive dødballene er ofte - ikke alltid - men ofte helt elendige slått, nærmest som kontringsballer imot seg selv.
Man burde jo ha i bakhodet at Godset kanskje er det beste kontringslaget i TL.

0-2. Nok en gang får motstanderen stå med 3 -tre - spillere helt alene i returrom like utenfor 16-meteren.
KIL sauser alle sine egne i forsvaret.
Med 1 - én - stående oppe vil man binde ekstra motstanderspillere.
Mot Brann så man akkurat det samme.

Jeg har sagt det før og sier det igjen at laget har ikke blitt en centimeter bedre under TG enn under TA.
Til og begynne med tapte man dog bare med 1 mål stort sett, og selv i 0-2 kampen mot Godset i åpningen hadde man nok sjanser til å vinne faktisk.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:01 
Materialforvalter

Karlsen wrote:
Ang den kollektive fristrasjon fra Felt J får jeg bare snakke for meg selv. Å rope at man skal gjøre obskøen ting med bikkja til tanta til linjemann eller no sånt er selvsagt lavmål og helt uinteressant.

Men den kollketive frusrtasjonen, det som gjorde at folk ble frustrerte bunner ut i en eneste ting. Nemlig det eneste man kan kreve av en KIL spiller:

Det er forståelig at man blir frustert og ønsker å gi uttrykk for det. Men hvis målet er å bygge opp laget er det bedre å jage dem i gang med positive tilrop.
For de fleste i samfunnet fører negative kommentarer til mer nagative handlinger/atferd. Oppmuntring og støtte fører positivitet med seg. Supporterne (og da alle, ikke bare felt J) bør jage hele laget i gang med kamprop, ikke trekke dem ned med piping og utskjelling.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:05 
Trener

Ja, da var den turen unnagjort. Hva skal man si som ikke har vært sagt før?

Fra vondt til værre. Det er kun Thomas Myhre som holder nødvendig kvalitet i dette laget for tiden.

Til tross for at man må være evig takknemmlig til Henrik Mohn, må jeg innrømme at jeg er bitter på det forrige styret som satset på at KIL skulle spille TL med 13 utespillere. Kanskje KIL burde søke om å overta Lyn's plass i Adecco for resten av sesongen? :cry:

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:06 
Forumlegende

Å ikke blø for drakta er en gedigen provokasjon. Blir man provosert, samtidig som man selv bærer en sterk stolthet og ydmykhet for klubblogoen blir det mange følelser satt i sving. Som kjent er alle slags følelser som regel irrasjonelle. Så ja, psykologisk og rasjonelt sett burdet det ikke kommet reaksjoner. Men så er det det med sterke følelser da som som regel overstyrer rasjonalitet.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 20:08 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:

Ifg. Tony, så er det det psyiske som ikke holder etter at de har sluppet inn et mål. De håndterer ikke motgang:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 47534.html

Men det burde kanskje supporterne gjøre, i større grad, og støtte laget sitt til kampen er over. Det å sitte på felt J forplikter i den sammenhengen, synes jeg. Ellers må man heller sette seg et annet sted. Slik som jeg selv gjør, i og med at jeg surner når det ikke går bra. Men jeg merker at skuffelsen blir mindre og mindre for hvert tap. Alt blir tydeligvis en vane :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]