KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 16 Nov 2008, 16:39 
Kaptein

Syntes ikke det var noen påfallende kritikk fra ivo sin side, men ser jo at det kunne tolkes som et irritasjonsmoment. Minstegrensen for å gi har både pluss og minus. Tror det er rimeling ying-yang når alt kommer til alt. Uansett:

Bidrag sendt!

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 19:33 
Forumlegende

Ja da drar det seg mot 200000:
http://www.glomdalen.no/kil/article3925532.ece

Flott at man er pågående, og flott tiltak og initiativ, og strålende at man ahr vært aktive og vært ute i byen etc. All ære til aksjonisten(e).

Men ser noen her inne nesten har lyst til å henrette de som ikke følger mengden i gammel-Stalinistisk ånd. Jeg synes det er litt drøyt. Alle KIL supportere er oppegående enkeltindivider med forstand som selv kan ta et valg i forhold til om de kan støtte og eventuelt hvor mye de ønsker å bidra med. Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltindivider som ikke er med på dette av forskjellige årsaker. Og det er nesten skremmende at folk tydeligvis har så lite å finne på i livet sitt at de går gjennom lister etc for å finne ut hvem som ikke er på den av supportere og folk "her inne".

"rangering" av supportere bør vi finne oss for gode til. Og heller fokusere på hva vi selv kan gjøre. Man kan oppfordre alle til å støtte, det gjør jeg også. Men man kan ikke kappe huet av de som ikke gjør det.

Og da kommer sikkert spørsmålet: Hva med deg Karlsen, har du støttet?
Svar: Hvorvidt jeg har støttet og med evt hvor mye er en sak mellom meg og sjefs-aksjonisten.

Last edited by Karlsen on 16 Nov 2008, 19:34, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 20:25 
Kaptein

Karlsen wrote:
Ja da drar det seg mot 200000:
http://www.glomdalen.no/kil/article3925532.ece

Flott at man er pågående, og flott tiltak og initiativ, og strålende at man ahr vært aktive og vært ute i byen etc. All ære til aksjonisten(e).

Men ser noen her inne nesten har lyst til å henrette de som ikke følger mengden i gammel-Stalinistisk ånd. Jeg synes det er litt drøyt. Alle KIL supportere er oppegående enkeltindivider med forstand som selv kan ta et valg i forhold til om de kan støtte og eventuelt hvor mye de ønsker å bidra med. Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltindivider som ikke er med på dette av forskjellige årsaker. Og det er nesten skremmende at folk tydeligvis har så lite å finne på i livet sitt at de går gjennom lister etc for å finne ut hvem som ikke er på den av supportere og folk "her inne".

"rangering" av supportere bør vi finne oss for gode til. Og heller fokusere på hva vi selv kan gjøre. Man kan oppfordre alle til å støtte, det gjør jeg også. Men man kan ikke kappe huet av de som ikke gjør det.

Og da kommer sikkert spørsmålet: Hva med deg Karlsen, har du støttet?
Svar: Hvorvidt jeg har støttet og med evt hvor mye er en sak mellom meg og sjefs-aksjonisten.

Ingen grunn til å bli så hårsår.Alt i alt vil alle bare hjelpe KIL.Om mann har rom nok økonomisk eller ikke til å støtte er en privatsak .Men tror mange trenger å bli puffet litt på for å gi bort litt av private middler.Er liksom litt av hedmark sjela det..
.Er forsåvidt enig i posten til jada jada var litt i grenseland.
Men har mann penger i boka men ikke vil støtte synes jeg det er meget betenkelig.(regner å håper at det ikke er noen av de her inne;))

Last edited by Brandt on 16 Nov 2008, 20:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 20:41 
Forumlegende

Ikke hårsår gitt. Bare prinsipper.

Har selv støttet aksjonen men velger likevel å støtte individets rett til å ikke støtte. Og ja, kan man støtte så oppfordrer også jeg til det.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 20:57 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:

Har selv støttet aksjonen men velger likevel å støtte individets rett til å ikke støtte. Og ja, kan man støtte så oppfordrer også jeg til det.

Hmm du hadde jo ikke støttet saken sist gang vi så oversikten sist gang Karlsen "meget forundret" så kansje derfor angrep kontra forsvar i denne tråden :roll: Rart at du tok deg sååå lang tid for å støtte...

Last edited by Jada-jada on 16 Nov 2008, 20:59, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 22:02 
www.kilsk.com

Karlsen wrote:

Helt enig med deg her.
Jeg synes det er kjempeflott av de som velger å støtte denne innsamlingen, men det blir alt for dumt å føre en slags heksejakt etter de som har valgt å vente, eller ikke har tenkt/penger til å bidra.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2008, 22:05 
Trener

En til nå så runder vi 200.000

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 00:00 
Reserve

[quote="Karlsen"] Jeg synes det blir feil å kritisere enkeltindivider som ikke er med på dette av forskjellige årsaker. Og det er nesten skremmende at folk tydeligvis har så lite å finne på i livet sitt at de går gjennom lister etc for å finne ut hvem som ikke er på den av supportere og folk "her inne".

quote]

Kjøper innspillene, Karlsen, spesielt i disse ulvetider må man ha forståelse for at ikke alle velger å bruke mer penger på KIL. (Det samme kan forsåvidt sies om næringslivet. Står man som arbeidsgiver foran oppsigelser eller permitteringer ønsker man selvsagt ikke opptre på en slik liste). Men samtidig, som det blir påpekt over, er det et stort avvik mellom de nærmere 1000 som har meldt seg på Facebook-listen med "Nordlie i KIL", og antallet på innsamlingsaksjonens liste. Vi vet også at tilskuerantallet økte med 6-700 etter at Nordlie kom, og heller ikke "Nordlie-supporterne" deltar i fullt monn. Uansett hvordan man snur og vender på det, er det mange som vil ha Nordlie til byen og langt færre som vil bidra økonomisk. Noen med gode grunner, noen med andre grunner. Så får man være forsiktig med å konkludere på enkelperson-nivå.

Jeg støtter også enkeltindividets eventuelle ønske om IKKE å støtte, men samtidig støtter jeg også enkeltindividets mulighet for å holde kjeft når intet positivt skal sies. Det var DET som tente pluggene hos meg i går. Man kan la være å støtte, man kan la være å oppfordre andre til å støtte, men skal man kritisere de som gjør en skikkelig innsats for å være for slappe - ja, da opptrer man i drøyeste laget.

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 00:47 
Trener

201.450,- :D

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 17:30 
Kaptein

Berntsen wrote:
201.450,- :D

aplaus :)

Men synes dette stangnerte litt for fort ,kommer aldrig opp i 6 700 000 uten massiv hjelp fra næringslivet :(

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 17:36 
Klubbdirektør

Men jeg registrerer at Glåmdalen og en del andre store bedrifter ikke stiller opp. Jeg hadde vel også regnet med at de ansatte i KIL og de i styret også hadde gått forran som gode forbilder og bidratt med 500 kr.

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 19:34 
Kaptein

Neil Lennon wrote:
Men jeg registrerer at Glåmdalen og en del andre store bedrifter ikke stiller opp. Jeg hadde vel også regnet med at de ansatte i KIL og de i styret også hadde gått forran som gode forbilder og bidratt med 500 kr.

Helt enig,samt også lokale politiske partier har en gylden mulighet til å vise hvem som støtter kultur og idrett i regionen ;);)

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 21:51 
Materialforvalter

Neil Lennon wrote:

Det er nå ihvertfall et styremedlem på listen. Men, til dere som kritiserer næringslivet: Det har ikke slått dere at flere av dem kanskje allerede har bidratt med penger eller skal bidra gjennom direkte kontakt med KIL-administrasjonen? Kan derfor ikke bare forvente at alle og enhver skal melde seg på også her.

Aksjonen har satt seg som mål å skaffe til veie det som for en drøy uke siden ble omtalt å være de 600.000 som manglet. Det betyr at atskillige midler allerede var skaffet til veie. Og forhåpentligvis har ikke denne aksjonen betydd at KIL-administrasjonen har satt seg ned og bare venter på at pengene skal ramle inn av seg selv. Derfor må det lov å håpe på at de gjør det de kan for at det beløpet som til slutt mangler vil være langt mindre enn dette.

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 21:55 
Grævling

Dette beløpet var vel det som måtte til for lønna til Nordlie slik det ble omtalt i avisa, men det er vel mer som må på plass. Skulle nå KIL ha fått på plass mer kroner...og aksjonen når målet så byr det vel ikke på noe problem....for MYE penger får vi vel aldri :D

....i så fall får vi sende dem til LYN, så ikke Skamma ender opp med å spille i TL også neste sesong!!!

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2008, 22:32 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Dette beløpet var vel det som måtte til for lønna til Nordlie slik det ble omtalt i avisa, men det er vel mer som må på plass. Skulle nå KIL ha fått på plass mer kroner...og aksjonen når målet så byr det vel ikke på noe problem....for MYE penger får vi vel aldri :D

....i så fall får vi sende dem til LYN, så ikke Skamma ender opp med å spille i TL også neste sesong!!!

Nå er det endelig bestemt at Skamma kommer til Gjemselund neste år 8)
http://www.glomdalen.no/sport/fotball/a ... 928650.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]