lurer wrote:
man må få tillit i klubben for å utvikle seg, har vært spillere med potensiale i kil, som feks, gerhartsen, krybelserud, forfot, lindstad, osv.
Vi driver toppfotball, har jeg ikke allerede nevnt dette? Hvis de unge med potensial er gode nok så vil vel for pokker en trener vurdere å bruke dem. Disse gutta du drar frem nå, hvor har potensialet deres blitt av etter at de dro fra KIL? Forfot er vel fortsatt i klubben, men de andre? Er det altså bare KIL's feil at de ikke ble etablerte spillere i Adeccoligaen? Virkelig helt utenkelig at de rett og slett ikke var gode nok? Og hvorfor i all verden klarer de ikke ta seg videre fra det nivået de nå spiller på hvis de har så stort potensial?
lurer wrote:
Kil som klubb må bygge talenter, se på jahr, digerud, gerson, hvor mye spilletid har de fått, hvor motiverende er det å reise rundt å sitte på ytterste venstre benker,s.
At KIL som klubb må bygge talenter er jeg selvfølgelig helt enig i, men det er ingen formel som sier at du får ut 5 kjempespillere av 30 stk hvert eneste år. Det er vel bare å se på NTG som nok en gang har rykket ned selv om det liksom skal være talenter som kommer inn i byen. Bare ledere og trenere på NTG sin feil? Helt utenkelig at det er gutta på laget som ikke er gode nok? Jeg bare lurer, har dessverre fått sett for lite av jr-laget denne sesongen. Ellers.....hvis det å komme med i A-troppen til KIL ikke virker motiverende, ja da er noe virkelig galt, ikke med klubben, men med spilleren!
lurer wrote:
Blir ikke mye bedre fotballspiller av det. Satses ikke akkuratt på de gutta, er nå 19 år så begynner å bli på tide( det er kun adeccoliga vi snakker om)hvor lenge er du et "ungt lovende talent"
"Kun Adeccoliga"....jo du, det kreves jo ikke stort med ferdigheter for å spille seg inn der mener du? Når det er så såre enkelt er det vel ganske betenkelig at ingen av de du tidligere nevnte har funnet seg en ny klubb i Adeccoligaen og spiller fast!
lurer wrote:
Mener du med hånden på hjertet at kil jobber bra som spillerutvikler, nei kiss my ass ........ så naiv og dum går det ikke ann å bli. Sats på de unge i steden for dårlige spillere som moen, larsen................. blitt ødlagt mange talenter under kil.
Med hånden på hjertet mener jeg at ALT i KIL kunne vært bedre, ja rent bortsett fra vaffel-røra, den er det ikke mulig å få gjort bedre etter hva jeg har forstått. Så selvfølgelig kan sikkert også talentene få bedre oppfølging. Men først og fremst dreier vel det seg om hva som skjer på treningsfeltet. Det er ikke snakk om at talenter skal spille for enhver pris. Som jeg har nevnt, de må også være gode nok. Hadde KIL kjørt på med Jahr, Krogh og Digerud fra start i hele sesongen dette året så føler jeg meg rimelig sikker på at vi hadde spilt 2. divisjon i 2009.....men for enkelte er dette kanskje ikke så viktig? Disse gutta får jobbe steinhardt utover vinteren for å bli enda bedre. Ingen ting hadde gledet meg mer enn at disse gutta ble bærebjelker på laget i årene fremover.
Så kan vi jo hoppe over til noen stats fra VG, i den grad disse tallene er riktige:
Digerud: Deltatt i 18 kamper, spilt totalt 502 minutter, har 1 mål og 3,8 i snitt på VG's børs.
Jahr: Deltatt i 8 kamper, spilt i totalt 365 minutter, har 3,5 i snitt på VG's børs.
Krogh: Deltatt i 7 kamper, spilt 214 minutter, har 2,7 i snitt på VG's børs.
Moen: Deltatt i 14 kamper, spilt 514 minutter, har 3,6 i snitt på VG's børs.
Larsen: Deltatt i 5 kamper, spilt i 141 minutter, har 1 mål og 5 i snitt på VG's børs.
Digerud og Moen har altså spilt så og si like mye, mens Jahr og Krog har spilt mer enn Larsen. Til Moens forsvar så skal det vel sies at han har levert strålende i 2. divisjon før, til og med så bra at Sogndal hentet han før fjorårssesongen. At han ikke har fått det til hos oss så langt er vel noe alle er klar over, sikkert han selv også. Larsen har stort sett vært skadet fra han kom til langt ut på sommeren, hva som bor i den gutten er det fortsatt ingen på Kongsvinger som har fått sett, kan fort bli en viktig spiller neste sesong. Jeg kommer uansett ikke til å bli med på noen drittkasting etter spillere som allerede er i troppen, så lenge folk spiller for klubben i mitt hjerte så har de min støtte så lenge de ikke oppfører seg som Abiodun på HamKam!
lurer wrote:
Du kan ikke skylde på umotiverte unge spillere som bare sutrer, for de som nevnt over trente hardt og jobbet veldig målbevisst,.
Etter dine ord så er det altså slik at unge spillere blir umotivert av å sitte på benken i Adeccoligaen, så jo.....er det virkelig slik så blir jeg rett og slett småskremt. Men mest kom jeg med dette utbruddet på generellt grunnlag. Vi har altså i dag en situasjon der spillere rår totalt, både unge og eldre. Et talent kan faktisk kreve å få en hel del i betaling selv om han bare er 16 år gammel og bor hjemme på gutterommet til mor. Ellers rundt i verden så kryr det av 1000-vis med spillere som har større talent. Og i andre idretter har vi feks olympiske mester i samme aldrestrinn (feks Lars Bystøl) som ikke kan gjøre krav på et rødt øre i betaling for det de driver med.....ja greit, nå beveger jeg meg vel langt utenfor diskusjonen, og i hvertfall langt utenfor Kongsvingers sfære. Uansett, markedskreftene rår så dette får jeg vel bare leve med....
At de gutta du har nevnt trener/trente både hardt og jobbet målrettet får jeg da virkelig håpe, jeg stiller i hvert fall ingen andre krav til dem enn at de gjør så godt de kan. Til syvende og sist så vil det uansett komme til et punkt der det vil vise seg om de er gode nok eller ikke. JA.....KIL kan sikkert bli bedre, men det er for pokker ingen garanti for at disse du nevner ville blitt etablerte spillere i Adeccoligaen uansett hvor godt KIL hadde tatt vare på dem!
lurer wrote:
du sitter ikke inne med all kunnskap om alt av treningsgrunnlag hos de unge. Du vet ikke hvor mye tid som de
gutta legger ned, tror ikke de trente såååååååå myyyyye mere holtet, fremming og co. De ble det satset på.,.
Nei, det skal sies at jeg nok ikke sitter inne med detaljkunnskaper om hvor mange timer som legges ned hver uke. Og ja....vi hadde en god del yngre gutter på laget i 2001 og 2002.......resultatetne disse årene kjenner du kanskje til? Nedrykk til 2. divisjon i 2001 og en satans elendig sesong i 2. divisjon året etter. Gutta fikk jo uansett verdifull erfaring etter mye spill, men er det da dette du mener vi skal gå for? Nedrykk til 2. divisjon skal ha mindre betydning enn kampen for å holde seg i Adeccoligaen, og kanskje snuse på en mulighet for opprykk til Tippeligaen?
lurer wrote:
Tåpelig av deg å si det ikke finnes talenter som kil kunne satset på i distriktet, sier mere om deg som person. Manglende kunnskap
Du drar det muligens litt langt med å påstå at jeg sier at det ikke finnes talenter i distriktet KIL kunne satset på, men samme faen. Hvor har dem gjort av seg? Det er 29 andre klubber i landet som driver på samme nivå, eller høyere enn KIL. Er det virkelig INGEN av alle disse klubbene de heller kunne gått til?
Jeg håper virkelig KIL blir landets beste på utvikling av talenter i fremtiden. Økonomisk vil det gi enorme besparelser å kunne få frem folk fra egne rekker i stedet for å måtte kjøpe ferdigutviklede spillere fra andre. Men, å kun se på distriktet holder ikke i lengden, vi vil aldri kunne få frem et lag som er godt nok utelukkende ved å hente spillere fra glåmdalsregionen. Det første klubben må ta tak i er å bli distriktets flaggskip nummer 1. Talenter fra området må ha lyst til å komme til Vinger for å spille på KIL i stedet for å bli værende i sine lokale klubber. De må se at det gir mulighet til utvikling over tid. Dette er derimot ikke ensbetydende med at de skal være garantert spill i Adeccoligaen, det må de først gjøre seg fortjent til gjennom prestasjoner på banen. Det beste hadde vært om vi en gang kunne fått rotet oss opp i Tippeligaen på nytt og fått litt sving på talentutviklingen slik at vi kunne fått et Jr-lag i norgestoppen og et B-lag som hadde kommet seg opp i 2. divisjon med hovedsaklig unge talenter. Det er vel dessverre fortsatt et stykke igjen til dette......og hovedfokuset bør i mellomtiden ligge på å ha et A-lag som presterer så godt som mulig....så får det andre komme etterhvert.....hvis det er mulig å få til!