donald wrote:
Men sånn må det bare bli, når slike som deg langt ifra er gode nok...
Stian Kristiansen, Jonas Heimdal, Bjørn Erik Krogh, Martin Skogheim.
Dette er spillere fra Kongsvinger/Brandval som hadde vært mer enn gode nok for interkrets med riktig oppfølging. Istedefor prioriterer man samer som går på NTG, kun fordi de går på ntg.
Det jeg er lei av er interkretsgutta fra langtvekkistan som registrerer seg her inne og skriver at de burde få prøve seg mer og at KIL burde satse mer ungt og at ungdomspolitikken er så feil og blablabla...
Og det er det KIL nå har gjort. Satset stort på to lokale i Digerud og Krogh. De har fått så mye spilletid som de fortjener. Jahr har også fått sjansen etter glimrende spill over tid for interkrets og b-lag. Tre talenter som har fortjent å vise seg frem. Resten er ikke gode nok.
De som er gode nok får komme opp på a-laget. Argumentasjonen om at "Det vil å bli mere interesse for å se på laget når du faktisk kjenner noen på laget. (Lokale gutter)". Mulig det, men er Nordnes, Dalsberget, Knashaug, Haugen, Aso eller Forfot de som skal dra oss opp av sumpa? Me thinks not!
De som ikke er fra Kongsvinger, men som betaler 35000 i året for å spille andre divisjonsfotball når de blir voksne skjønner ikke noe av dette. De tror at siden de går på NTG, så er de endel av klubben. Snakket med to NTG spillere tidligere i vinter. De syntes det var helt riktig av Sverre Digerud om han avslo det første kontraktstilbudet fra KIL. De kjente nemlig en i Stabæk som tjente over dobbelt så mye...... De kunne heller ikke fatte og begripe hvorfor de måtte betale
hele 50 kr (Studentpris) for å komme inn og se et så dårlig lag som KIL, det gadd de rett og slett ikke. Er det folk med de holdningene til klubben vi vil at skal tre på seg klubbdrakta? De skjønte heller ikke hvorfor de ikke fikk gratis sesongkort, ettersom de gikk på NTG.
NEI JEG SKJØNNER IKKE HVORFOR JEG IKKE FÅR GRATIS SESONGKORT, ETTERSOM JEG ER KIL SUPPORTER.
I tillegg får jo hele interkretslaget sesongkort gratis. Hvorfor kan ikke de betale seg inn? Det er ca 3-4 spillere på det laget som møter opp og holder med KIL. Resten sitter bare og surmuler fordi de mener at den og den på KIL er rævva og at den og den fra interkrets er mye bedre og burde få prøve seg. Men sett inn en av de spillerne (Som ikke var gode nok til å komme inn på NTG Bærum) på samme nivå, så skal jeg vedde på at han blir så rundspilt at han pakker kofferten og drar tilbake dit han kom fra etter kampslutt.
Noe av det verste er at de som ikke er gode nok for Interkrets, blir sendt ned til Kongsvinger Fotballs Juniorlag og da er det snart så det laget også er stappet med trøndere, samer og særpinger!
Hvordan i helvette skal det bli lokale talenter på KIL da?[/i]