KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 13:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 21:38 
Forumlegende

Veldig mye bra i 1.omgang.
Selv om Haugesund har et par "åpne muligheter".
Flott 1-0 skåring.

Nesten 2-0 i starten av 2.omgang på det gode skuddet fra JJ.
Deretter blir man regelrett utspilt i en lengre periode.
Knapt et eneste eller et eneste forsøk på noe konstruktivt angrep.
Heldigvis en sterk utlikning og 1 viktig poeng.

Men Haugesund var vel flest klare sjanser og et kunne veldig fort gått galt.
Blant annet ehadingen utenfor fra 6 meter hvor nærmeste KIL-spiller var metervis unna.

Usaklig, men sant:
Haugesund er det laget jeg liker minst i 1 div.
Godt de ikke vant.

En bruker her inne sa tidligere at han mente den første seieren ville kunne komme mot Sandnes Ulf hjemme 6.juli.

Med Moss (b), Sogndal (h) og Sandefjord (b) kan det jommen fort bli en stygg realitet.

Jo, det var framgang fra de forrige hjemmekampene.
Men likevel er jeg skuffet over måten man er helt utenfor mesteparten av 2.omgang.
Men samtidig må det ha vært en klar nedtur etter Start-kampen, hvor en del skrøt voldsomt av laget...

Man er kommet inn i denne "må-vinne-neste-kamp-tunnellen".
Selvsagt er det mange kamper igjen, men en dag er det ikke nok kamper igjen.

Jeg veit faktisk ikke om laget rett og slett er godt nok.
Måtte jeg ta fryktelig feil.
Fryktelig feil...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 21:48 
Forumlegende

12 Hødd 7
13 Sarpsborg Sparta FK 7
14 Alta 6
15 Nybergsund IL-Trysil 4
16 Kongsvinger 3

Med 3 poeng for seier ser jeg ikke helsvart på situasjonen. Tenk hva for eksempel seier mot Sogndal og Sandnes/Ulf kan hjelpe på? Alle lagene over er antatte bunnlag, Alta og Sundet kommer ikke til å ta mye poeng framover. KIL bør helt klart ha potensiale til å ta poeng litt jevnere enn disse. Vi trenger kun to lag bak oss. DET klarer vi med tanke på hvor mange kamper det er igjen.

Nå er det snart EM pause, kjærkommen! Her får man tatt å trent fotballen man skulle trent i vinter.

KIL reiser seg. Potensialet er der. Samtidig tar jeg det for gitt at man låner 1-2 spillere i overgangsvinduet dersom situasjonen skulle kreve det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 21:52 
Kaptein

Karlsen wrote:
12 Hødd 7
13 Sarpsborg Sparta FK 7
14 Alta 6
16 Kongsvinger 3

Med 3 poeng for seier ser jeg ikke helsvart på situasjonen. Tenk hva for eksempel seier mot Sogndal og Sandnes/Ulf kan hjelpe på? Alle lagene over er antatte bunnlag, Alta og Sundet kommer ikke til å ta mye poeng framover. KIL bør helt klart ha potensiale til å ta poeng litt jevnere enn disse. Vi trenger kun to lag bak oss. DET klarer vi med tanke på hvor mange kamper det er igjen.

Nå er det snart EM pause, kjærkommen! Her får man tatt å trent fotballen man skulle trent i vinter.

KIL reiser seg. Potensialet er der. Samtidig tar jeg det for gitt at man låner 1-2 spillere i overgangsvinduet dersom situasjonen skulle kreve det.

helt enig med karlsen der det er ikke så mye som skal til før vi er over streken.......

det kan vel å hende at det hjelper om flere av oss supporterne viser litt mere engasjement på tribuna??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 21:54 
Forumlegende

Hva Haugesunderne sier:

http://www.haugesunds-avis.no/article/2 ... 58/AKTUELT

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 22:00 
Forumlegende

ivo wrote:

Tror diverne skal la være å klage. Hadde jeg vært Haugesund-trener skulle neste trening dreid seg om å klare å stå på beina selv om det kommer et og annet vindkast!! Direkte rødt kort for filming ville fått vekk faenskapet!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 22:58 
Klubbdirektør

På radio'n snakket de om dårlig sportsmanship når Haugesund scoret (1. målet ?) fordi KIL skulle hatt ballen igjen etter et innkast som de hadde sparket ut ballen pga skade. Noen som så dette, eller har jeg fulgt med i ørska ? :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 23:17 
Trener

KIL hadde Sylling liggende nede, og valgte å spille ut ballen til inkast for Haugesund. På det påfølgende innkastet, som vanligvis da blir kastet til motstander eller spillt inn til keeperen som et ledd i fair play. Valgte Laget fra vest å sette igeng ett angrep, som resulterte i mål. Det er ikke ulovlig, og KIL burde fulgt bedre med. Men jeg synes nå det var relativt usportslig gjort da...

Jeg har forøvrig laget spillerbørs for kampen på KIL Magasinet.

http://www.origo.no/-/poll/show/664_spi ... -haugesund

Last edited by Berntsen on 25 May 2008, 23:18, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 23:18 
Klubbdirektør

bergerud wrote:
Karlsen wrote:
12 Hødd 7
13 Sarpsborg Sparta FK 7
14 Alta 6
16 Kongsvinger 3

helt enig med karlsen der det er ikke så mye som skal til før vi er over streken.......

det kan vel å hende at det hjelper om flere av oss supporterne viser litt mere engasjement på tribuna??

Det er mye som skal til før vi er over streken. For da må man begynne å vinne kamper. Kil har jo tapt mot de såkalte bunnlaga. Desverre ser det ikke bra ut når man ser de 3 neste kampene Kil har heller. Syns VanWijk burde få sjansen snart nå. Har sett han i mange b kamper i år og han har stor spilt der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 23:31 
Klubbdirektør

Berntsen wrote:
KIL hadde Sylling liggende nede, og valgte å spille ut ballen til inkast for Haugesund. På det påfølgende innkastet, som vanligvis da blir kastet til motstander eller spillt inn til keeperen som et ledd i fair play. Valgte Laget fra vest å sette igeng ett angrep, som resulterte i mål. Det er ikke ulovlig, og KIL burde fulgt bedre med. Men jeg synes nå det var relativt usportslig gjort da...

Dette er rimelig usportslig ja, for å si det mildt. Rart ingen medier har fokus på dette. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 00:13 
www.kilsk.com

Dommern var dritdårlig begge veier i dag, det kan man si med strak arm.
Venta på en avblåsning følr Samuelsson scora, og han samtykka det når jeg snakket med ham selv.

Har uansett bildebevis på en hands i en annen situasjon, men da var ballen vent mot meg som fotograf, så det var vel vanskelig for alle å se tror jeg.
Image

Ellers var det feildømming over hele linja, så ting kunne falt begge veier!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 11:35 
Reserve

Nå har jeg riktignok bare sett målene på TV2 sine sider, men å si at 2-1 målet til Haugesund var en tabbe er vel litt drøyt? Passivt, greit nok, men å kalle det en tabbe synes jeg er vel strengt...

Jeg også stusser på at ingen har tatt for seg saken med Haugesunds første scoring. Hvis det var så soleklart brudd på Fair Play som jeg fikk inntrykk av på radion, så synes jeg det er rart at ingen av mediene har tatt opp dette. Og da spesielt Glåmdalen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 11:39 
Grævling

FIkk rett og slett ikke med meg at KIL spilte ballen ut pga skadet spiller før 1-1, men men, hjelper ikke stort nå uansett!

Ellers.....denne beskrivelsen fra A-pressens oppdatering av målet til Samuelsson er jo bare vakker:

"Samuelsson forførte ballen og lobbet elegant over Kristiansen"

....var vel helst dommeren han "forførte" i den situasjonen ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 12:06 
Reserve

Har nå sett målene på TV2 flere ganger. Å kalle 2-1 målet for tabbe er drøyt. Eriksen er litt passiv, men det er også en vanskelig ball å bryte.
Ser at Haugesund mener at dommeren ødela seieren deres. Etter å ha sett 2-2 målet på TV2 noen ganger nå synes jeg ikke situasjonen er så mye å skrike for. La oss si at det var Peter som hadde fått den lille dytten og dommeren hadde blåst straffe. Regner med at mange der borte i vest hadde vært forbannet da. Synes han Skarsfjord bør dempe seg litt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 19:00 
Klubbdirektør

Synes dette var veldig positivt. Iallefall første omgang. Tuelo med vakker scoring, og om han ikke bidro så altfor mye offensivt som jeg hadde håpet så synes jeg han jobbet knallhardt defensivt.

Samuelsson jobber utrolig hardt på topp (Som resulterte i en scoring). Vinner utrolig mange hodedueller. Synd ingen rundt er og vinner andreballen.

Sylling er ikke helt seg selv, men.. Ser i det minste ut som han er litt på veg. Volleyen etter 2 min så jeg i mål!

Strømnes, Berg Hansen og Torp funket bra sammen. Men noe slurv må vekk for å få det lille ekstra som gir tre poeng.

Forsvarsrekka er OK, men jeg har tilgode av å bli imponert av JJ og Guiomar er absolutt ingen back. Kanskje god defensivt, men offensivt er han ikke god i det hele tatt. Nilsen best i 4ern i går synes jeg.

Ikke et vondt ord om Eriksen, men blir godt å få tilbake Conny. Han har det lille ekstra.

Det som skuffet mest var at laget ikke turte og kjøre mer fram i andre omgang for å drepe kampen. Det ble meget defensivt. Ser ut som gutta er altfor nervøse for å miste ledelsen. Og da kommer det som regel en i rævva med en gang..'

Andreas Moen........... Herregud. :cry: :cry: :cry:
(I år hadde jeg rett Ivo)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 20:24 
Reserve

Har nå sett igjennom FXTV's oppsummering.

Antall tapte hode dueller i eget felt er virkelig skremmende. Når en ser alle disse tapte duellene hos utespillerne synes jeg det blir helt feil å henge ut Eriksen for 1-2 målet. Hvor var backen eller midtbanekant spilleren som skulle markere på 1-1 målet?

Ihvertfall ut i fra de drøye 4 minutters sammendrag som blir vist er vi heldige som fikk uavgjort. Liten tvil om at det trengs forsterkninger, både i forsvarsrekka og fremover på banen for å overleve i a-ligaen.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]