KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 16:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 17:50 
Spiller

Jada-jada wrote:
KIL_Tommy wrote:
Savner Scoringer nå ja :evil:
Ingen poeng tapt og vi får håpe laget vårt får fart på angrepet sitt til seriestart....
Nå skal vi jo møte Hønsa i en treningskamp til før seriestart så får vi vel se da :wink:

Jepp... så langt har vi vel bare scoret og vunnet på hjemmebane ?.. utenom målet mot lørenskog på straffe da.... Men jada, Kommer seg nok : )

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 18:00 
Klubbdirektør

Men hva gjorde vi når de andre trente angrep i januar? jo vi løp og løp, DET får du se i de siste 15-20 min av kampene denne sesongen, det er god nok tid til å trene effektivitet foran kassa frem mot seriestart.. takk gud for at de ikke er i form nå i medio mars.

hadde dette vært i april/mai, da hadde det sett styggere ut for å si det sånn..sånn som jeg ser det så bekymrer jeg meg ikke før de står og sier at sjøltilliten er for dårlig, og at de ikke har trua på seg sjøl og medspillere slik at lærkula går mellom stengene.. da har vi et problem..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 22:27 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Men hva gjorde vi når de andre trente angrep i januar? jo vi løp og løp, DET får du se i de siste 15-20 min av kampene denne sesongen, det er god nok tid til å trene effektivitet foran kassa frem mot seriestart.. takk gud for at de ikke er i form nå i medio mars.

hadde dette vært i april/mai, da hadde det sett styggere ut for å si det sånn..sånn som jeg ser det så bekymrer jeg meg ikke før de står og sier at sjøltilliten er for dårlig, og at de ikke har trua på seg sjøl og medspillere slik at lærkula går mellom stengene.. da har vi et problem..

Vel vi snakker bare om drøye tre uker men vi mangler to viktige spillere i dag som garantert vil være i start elvern Hansen/ Guiomar men vi bør gi Hønsa skikkelig kamp uansett. Har jeg lest riktig så var vi på høyde med dem i første omg mens 2 omg var verken fugl eller fisk. Nå slakter Berntsen sine egne spillere i dag så han vet nok hva som bør gjøres mentalt hos spillerene, for kampen i dag var for dårlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 23:05 
Trener

1892 wrote:

Får virkelig tro du har rett, men liker ikke at de ikke greier å få den ballen i mål. Det er det fotball dreier seg om. Eneste forskjellen på Hønefoss og Kil i dag var å lage mål iflg. Glåmdalen :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 23:10 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
1892 wrote:

Vel vi snakker bare om drøye tre uker men vi mangler to viktige spillere i dag som garantert vil være i start elvern Hansen/ Guiomar men vi bør gi Hønsa skikkelig kamp uansett. Har jeg lest riktig så var vi på høyde med dem i første omg mens 2 omg var verken fugl eller fisk. Nå slakter Berntsen sine egne spillere i dag så han vet nok hva som bør gjøres mentalt hos spillerene, for kampen i dag var for dårlig.

Vi skal jo møte Hønefoss en gang til før seriestart, tror det var 24. Mars?
Da får vi jo se om det har vært noe fremdrift i angrepsspillet.

Det var jo angrep og avsluttninger som var det største problemet i seriestarten i fjor også. Vi scora jo ikke mål (bortsett fra selvmålet til Moss) før i 5 serierunde mot nettopp Hønefoss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 08:38 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article2654980.ece

Berntsen er rimelig sur etter trenignskampen og jeg forstår han. Å tape på innstilling og manglende innsats er ikke akseptabelt på noen nivåer i fotballen. Men greit at det kommer i treningskamp så får han justert dette så det ikke skjer igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 18:20 
Forumlegende

Karlsen wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article2654980.ece

Berntsen er rimelig sur etter trenignskampen og jeg forstår han. Å tape på innstilling og manglende innsats er ikke akseptabelt på noen nivåer i fotballen. Men greit at det kommer i treningskamp så får han justert dette så det ikke skjer igjen.

Forutsetningen er at det er korrekt at det var dårlig innstilling med påfølgende slapp innsats:

Helt enig. Om man ikke har kvaliteter nok, så er det ikke noe å kritisere for. Er det derimot innstillingen det kommer an på - får man si det før kampen slik at andre kan få spille. Kampen kom vel ikke overraskende på spillerne? Dette har også med respekt for supportere og støtteapparatet å gjøre, selv om det bare er en treningskamp.

Det er ikke sikkert det er så lett å gjøre noe med innstilligen til spillere framover om det er noe mangelfullt. Selvsagt har ingen bare gode dager, men er innstillingen godt forankret i sjel og sinn, viser den seg når det gjelder. Med drakta på i offisiell treningskamp representerer man klubben.

Det er ikke så ofte man spiller kamp. Derfor skal innstillingen være på topp i hver kamp. Ingen unnskyldning. Er det forhold som kan forandre på dette, og det kan det jo, bør det tas opp på forhånd.

Jeg er generelt møkk lei folk som i "høye"stillinger ikke gjør det de kan, og addecco-ligaen er slike stillinger. Gjør de det, står det respekt av det uansett resultat. Gjør man ikke det, er det skammelig.

**
Jeg tror at det er bedre "å hate å tape" enn å elske å vinne.....enige?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 22:06 
Forumlegende

Landet på Gardemoen samtidig med at KIL gutta kom fra La Manga og Berntsen så ikke så sur ut da. De fleste var mest opptatt med å rave rundt i tax feebutikken i ankomsthallen ;)

Blir ikke bra kondis av så mye bamsemums som de hadde i handlekurven sin :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Mar 2007, 06:46 
Forumlegende

Hehe selv trenere slutter å være sure etter en stund selv om laget ikke har levert. Sånt henger som regel i et par tre timer og kan soves bort.

Og glade blir vel både trenere, spillere og alle oss andre av taxfree:P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Mar 2007, 09:14 
Forumlegende

ingen grunn til langsurhet. en annen side a saken er vel at det ikke er så bra å henge ut spillerne i media. egentlig et tegn på at man ikke har helt kontroll.......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2007, 11:38 
Trener

Det er vel mer et tegn på at dette ikke aksepteres og at lista ligger mye høyere med tanke på forventninger til spillerne..

Nå var det ikke akkurat uthengig av spillere i media, han ville ikke trekke frem noen konkrete navn. Husk at alle har ansvar, man vinner og taper som ETT lag.. Syns denne utblåsningen er på sin plass, og den hadde kanskje kommet noe mer nyansert om de fikk tid til å bearbeide kampen og ikke bare uttale seg rett etter den, slik som i denne saken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2007, 13:06 
Forumlegende

Det er vel bare det at man alltid uttaler seg til media like etter en kamp......

Gjør man ikke det, vil jo media som oftest gjøre et nummer av det også......

Dette er like mye en "refleks" - enhver dårlig innsats (sånn sett) slår jo tilbake på trener også, om det er riktig alltid er vel dog tvilsomt.

Derfor blir reaksjonene også et slags selvforsvar. Slik er vi nok alle mer eller mindre....også her på nettet :oops:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2007, 18:45 
Reserve

Grunnen til at Berntsen ikke var sur på Gardermoen var kanskje at han ikke var der... Han er igjen på La Manga.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2007, 19:00 
Trener

ivo wrote:
Det er vel bare det at man alltid uttaler seg til media like etter en kamp......

Gjør man ikke det, vil jo media som oftest gjøre et nummer av det også......

Dette er like mye en "refleks" - enhver dårlig innsats (sånn sett) slår jo tilbake på trener også, om det er riktig alltid er vel dog tvilsomt.

Derfor blir reaksjonene også et slags selvforsvar. Slik er vi nok alle mer eller mindre....også her på nettet :oops:

Må vel si at jeg syns det var greit, jeg. De fleste trenere med gode resultater har jo et temperament som ikke passer noe annet sted enn i fotballen. Jfr Sir Alex` berømte "hårfønere", Nils A. sitt engasjement i Trondhjem m.fl. Så dette var jo bare "barnemat" sammenlignet med andre topptrenere...(Å trene KIL er jo selvfølgelig en større ære enn å trene bl.a. trollunger m.m. :wink: )

Det er viktig å si fra om hvor lista skal ligge i forhold til innsats, hva som er akseptabelt og ikke, slik at vi i sesongen kan slippe pinlige tap som dette. Hvis innsatsen var så slett som det blir fremstilt, vil jeg faktisk si at det er et krav til Berntsen om å si fra på en så klar måte. Det gir også signaler til oss supportere om at det kreves at man skal blø for drakta hver gang, og viser respekt ovenfor oss som bruker tid på klubben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2007, 20:29 
Klubbdirektør

Husker godt i 2005 da vi lå under 3-0 mot Hønefoss (mener det var dem) etter et kvarter eller noe. Da var ikke akkurat innsatsen maks for å si det slik. Berntsen virker nådesløs på slikt, og selv om vi må regne med at vi har minst 2-3 slike kamper pr sesong, så er det jo fint om de kommer før poengene skal fordeles ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]