Karlsen wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article2654980.ece
Berntsen er rimelig sur etter trenignskampen og jeg forstår han. Å tape på innstilling og manglende innsats er ikke akseptabelt på noen nivåer i fotballen. Men greit at det kommer i treningskamp så får han justert dette så det ikke skjer igjen.
Forutsetningen er at det er korrekt at det var dårlig innstilling med påfølgende slapp innsats:
Helt enig. Om man ikke har kvaliteter nok, så er det ikke noe å kritisere for. Er det derimot innstillingen det kommer an på - får man si det før kampen slik at andre kan få spille. Kampen kom vel ikke overraskende på spillerne? Dette har også med respekt for supportere og støtteapparatet å gjøre, selv om det bare er en treningskamp.
Det er ikke sikkert det er så lett å gjøre noe med innstilligen til spillere framover om det er noe mangelfullt. Selvsagt har ingen bare gode dager, men er innstillingen godt forankret i sjel og sinn, viser den seg når det gjelder. Med drakta på i offisiell treningskamp representerer man klubben.
Det er ikke så ofte man spiller kamp. Derfor skal innstillingen være på topp i hver kamp. Ingen unnskyldning. Er det forhold som kan forandre på dette, og det kan det jo, bør det tas opp på forhånd.
Jeg er generelt møkk lei folk som i "høye"stillinger ikke gjør det de kan, og addecco-ligaen er slike stillinger. Gjør de det, står det respekt av det uansett resultat. Gjør man ikke det, er det skammelig.
**
Jeg tror at det er bedre "å hate å tape" enn å elske å vinne.....enige?