KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2006, 23:34 
Klubbdirektør

Greit nok spilte Mile noen få minutter. Men du ser jo at han forsøker å gjøre noe på bana, og du ser at det er mye fotball i gutten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2006, 07:33 
Materialforvalter

Det er vel bare å slenge seg på det meste som er sagt allerede; at dette var elendig, ræva osv.

Det er åpenbart at de har en del ting å ta tak i for å få skuta igang igjen, for nå begynner bunnlagene å komme faretruende nærme, selv om jeg ikke tror vi rykker ned..av den enkle grunn at det er for mange lag som ligger der nede, og vi trenger nok kun 3-4 poeng til for å være sikre.

Hva er egentlig problemet? Tror faktisk svaret kan være så enkelt som at det nesten ikke er konkurranse om plassene på laget. Eriksen er og blir førstekeeper, selv om han opptrer aldri så uryddig. Forsvaret: Der er det vel strengt tatt kun høyrebacken det er litt konkurranse om plassen.
Midtbanen: Ok, her er vi ganske bra besatt, og her er det forsøkt ulike oppstillinger, med varierende hell. Kaptein Stormoen er vel den som skuffer meg mest, javel han har vært skadet lenge, men nå har han spilt hele sesongen i år, og det er grenser for hvor lenge den unnskyldningen kan brukes.
Angrep: Med et par skader finnes det ikke konkurranse her heller..Jeg savnet Gundersen som midtspiss i vår, men skjønner ikke hvorfor. Han har vel ikke akkurat prestert etter at han fikk sjansen. Mulig jeg har urealistiske forventninger til gutten, men vi snakker om et talent som det kan virke som er i ferd med å stagnere..

Fra kampen i går er det vel kun 2 stk som får godkjent; Pelu-viser at det bor mye fotball i han, og han kunne fort avgjort kampen. Fremming- Står fram med tæl og innsats som vi stort sett alltid får fra den kanten.

Det er også rettet en del kritikk til trenerene her, og jeg er helt enig i at mye av ansvaret ligger der også. Når man ser det "kladder" til de grader, hvorfor ikke bytte inn tidligere?? Hvis du leser dette Skogheim: Det kunne vært interessant med et innlegg i Trenerens hjørne med noen tanker omkring hvilke vurderinger dere gjør underveis i forbindelse med en kamp som mot Hødd??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2006, 17:22 
Reserve

Dette var en forferdelig dårli kamp av gutta og neste kamp er Hønefoss og deretter Follo.. Tviler at det ikke blir så mange mot Follo, men noen kommer ihvertfall. Mot Follo må det bli seier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Aug 2006, 18:40 
Klubbdirektør

KilGutt wrote:
Neil Lennon wrote:
For å starte med det positive: Pelu er en spiller som vi har behov for. Selv om han ble litt borte i deler av 2.omg var han KILs desidert beste. Ellers er det vel på tide at Lindau får starte igjen, han var bra da han kom inn. Det samme var Milie.

Men det var det som var bra og, foruten at denne kampen faktisk var bedre enn kampen mot Sparta.

Straffen vi får mot oss er grei. Den er det ikke noe å si på. Dommeren gjorde ingen dårlig jobb, og vi tapte kampen fult fortjent. Faktisk var Hødd nærmere å score et til, enn vi var en nettkjenning.

Jeg synes vi startet kampen bra, men så falt det sammen etter pause. På meg virker det ut som det er innsatsen det står på.

Nei, jeg skal ikke skrive mer nå. Kjenner det bobler i kroppen og at det tydeligvis er noen spillere som kan føle seg truffet om jeg skriver videre.

Men det blir spennende å lese kil.no i morgen og hvorfor Gundersen er forbanna på publikum.

Faktisk synes jeg publikum forsøkte å løfte laget.

Men gud; dette tapet var direkte FLAUT. Vi møtte et lag som før denne kampen hadde tatt kun 7 poeng i serien. Dette skal ikke gå an.

Å Gundersen lever i skyene. Han forventer vel sikkert mer av publikum, ala sånn det er på Old Trafford. Gutten som forventer at vi skal gidde å støtte ett lag som knapt nok spiller fotball!!! (Gutten som ble ødelagt da han ble tatt opp på U-19...)

Og du da.. Gutten som vart bitter da han ikke fikk til non karriere?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Aug 2006, 16:46 
Grævling

KilGutt wrote:
Å Gundersen lever i skyene. Han forventer vel sikkert mer av publikum, ala sånn det er på Old Trafford. Gutten som forventer at vi skal gidde å støtte ett lag som knapt nok spiller fotball!!! (Gutten som ble ødelagt da han ble tatt opp på U-19...)

.....ble "reparert" i løpet av uka gitt ;-)

Merkelig stille fra deg når det går bra med laget :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 11:08 
Forumlegende

men en svale gir vel ingen sommer? vi får se litt over tid....gitt at vi ikke synes det er ok om kil er middelshavsfarer i 1.div eller top 4 i 2.div......
muligens vil jo aldri klubben bli noe mer i overskuelig framtid????

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 11:16 
Grævling

Drømmene kan vel ingen ta fra oss, men det er lov å være realistisk.

Skal vi kunne håpe på noe særlig mye bedre enn det vi fikk til i 2004 så må det til med Penger.....PENGER PENGER OG ATTER PENGER!

.....hvor skal vi få disse i fra? Den som har en løsning på dette er sikkert velkommen til å møte opp på KIL kontoret og gi dem svaret!

Må si jeg er rimelig fornøyd med tingenes tilstand rent sportslig, sett på bakgrunn av de ressursene vi har å jobbe med. Adecco ligaen er tross alt definert som toppfotball, i hvert fall noe helt annet en å kave rundt i 2. divisjon......men uansett lever selvfølgelig drømmen om å spille i TL, vinne cup-finalen, ja til og med vinne CL...men men.....slik er det bare!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 11:41 
Forumlegende

når pengene ikke finnes, er det dessto mer viktig at ressursene utnyttes maksimalt.....det mener jeg ikke skjer her nå.....men men

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 12:53 
Forumlegende

hvordan kan vi få mer ut av ressursene våre da ivo?

vi er blant de klubbene i 1. div med lavest budsjett likevel så holder vi et jevnt bra 1. div nivå?

spillerne i klubben brukes jo der treneren finner at de passer best, og der neppe noen av oss på tribunen som har bedre grunnlag for å uttale seg om hvem som skal spille og hvor den enkelte skal spille?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 14:49 
Grævling

ivo wrote:
når pengene ikke finnes, er det dessto mer viktig at ressursene utnyttes maksimalt.....det mener jeg ikke skjer her nå.....men men

Tja......å utnytte ressursene maksimalt, om vi gjør det? eller hvordan dette skal gjøres?......litt av en problemstilling det gitt.....hvordan skal vi kunne måle dette i sportslige resultater?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:09 
Reserve

KilGutt wrote:

Drit i å rakk ned på Gundersen er du snill, greit at han ikke hadde en god dag men, ærlig talt: at han ikke takla U-19 er vel ganske urelevant for hvordan han presterer nå? Den kampen var ikke noe høydepunkt for han, men vi vet alle hvorfor... Ikke gjør ting verre for han da. Hadde reagert på samme måten selv, og du vet med deg selv at det hadde du gjort også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 08:28 
Forumlegende

mikeb og raggen,

det går på det med å utnytte spillernesegenskaper på best mulig måte.
jeg sier ikke at det ikke gjøres brukbart, men jeg synes ikke det virker som om det gjøres best mulig når vi ser på hvordan enkelte brukes og hva de presterer og hva vi vet de kan prestere. akkurat dette er det delte meninger om innad også i klubben. det var en god del murring her i vår og uenighet også om hvordan å spille..........(troverdige kilder)......

vi kan jo bare tenke tilbake på alle de midtspissene som har "feilet"..........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 11:54 
Forumlegende

ivo wrote:
mikeb og raggen,

det går på det med å utnytte spillernesegenskaper på best mulig måte.
jeg sier ikke at det ikke gjøres brukbart, men jeg synes ikke det virker som om det gjøres best mulig når vi ser på hvordan enkelte brukes og hva de presterer og hva vi vet de kan prestere. akkurat dette er det delte meninger om innad også i klubben. det var en god del murring her i vår og uenighet også om hvordan å spille..........(troverdige kilder)......

vi kan jo bare tenke tilbake på alle de midtspissene som har "feilet"..........

det er sikkert mulig, desverre kjenner ikke jeg disse forholdene godt nok til å uttale meg om det, så er må jeg bare stole på de som styrer det sportslige i klubben og jeg har tiltro til at de vet hvem som er best til å spille til enhver tid

det er selvfølgelig enkelte spillere som har måtte forlate klubben som jeg syns har sett spennende ut, og som det hadde vært artig å følge utviklingen til om de hadde fått fortsette, tenker først og fremst på David Molnberg, kanskje også Kim Roger Strand og Leikvin, når det gjelder KIm så er jo han på utlån så det er jo fortsatt mulighet for at vi får se ham i rød drakt igjen. Men her er det pengene som bestemmer siden man ikke har mulighet for å la alle spillerne utvikle seg videre i klubben.

Når det gjelder de spillerene som fortsatt er i klubben så har jeg ingen formening om hvordan man kan utnytte disse bedre annet enn selvfølgelig å prøve de ut på litt forskjellige plasser på laget.

Hvilke måter mener du man kunne utnyttet spillerene bedre på, ivo?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Sep 2006, 07:49 
Forumlegende

mikeb,

nå har man satt LIndau som midtspiss. det var det flere av "oss" so mmente alt tidlig i vinter. i KIL's spillestil kreves det at denne kan ta imot og holde litt på ballen. den egenskapen har verken strand,koffeld eller rødfoss i særlig grad. dette er et stort og godt forsøk. Lindau er ingen goalgetter, men det er faktisk ikke den viktigste egenskapen her. dette er bra......nå bruker man Lindau i en posisjon han får utnyttet sin teknikk etc. på så lenge man spiller 4-3-3.

4-3-3 er greitt så lenge man bruker spillere som passer i det. man har nå pelu,olausson og gundersen der. gundersen kan væør god der ettersom kan få ballen og angripe litt fra skrå vinkel. da er han god, selv om han er ustabil. sjelden 2 gode kamper på rad.

så er det blitt 2 seire i kampene med dette opplegget...sikkert litt tilfeldig, men også ikke bare det.

neste steg bør være å få Pelu til å bruke farten sin og ikke minst sitt gode skudd fra langt hold også. å få ham innvolvert i lengderetningen mot mål. da blir han veldig farlig motalle forsvar framover.

synes man skal fortsette der man har vært de 2 siste kampene.
litt usikker på hvem som bør starte som flanker i neste kamp dog.
men ellers ser det langt bedre ut nå med Lindau som oppspillspunkt.
mot ham spiller man også på bakken. mot de andre spilte man ofte høye baller som i beste fall ble headet i det tomme intet.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Sep 2006, 10:26 
Forumlegende

nå er vel det i tråd med det jag sa at den muligheten man har til å utnytte spillere bedre er å bruke de på litt uvante plasser, men jeg mener at de som har det sportslige ansvaret i klubben har bedre utgangspunkt til å vurdere i hvelken grad de kan gjøre dette enn meg og deg og andre på forumet

men nå er det jo ikke første gang det skjer at man prøver ut litt ulike alternativer, og det har jo sett ut som om Skogheim har fulgt råd fra forumet her tidligere ,)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]