KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 11:54 
Klubbdirektør

Quote:
- Vi vet vel at Kongsvinger kommer ut med en annen taktikk etter pause, men i dag var vi enige om at vi skulle ha stolthet og blø for drakta vår

Ja det fårn si...
De prøvde iaffal å blø alle gangene de kastet seg i bakken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 11:56 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
ManUtd wrote:
Mulig dette blir for dumt, men det er faktisk bare 7.poeng opp til kvalik.. :roll:

.....jeg håper virkelig dette også blir for dumt....men la meg nå bare minne folk på at det faktisk bare er 7 poeng til nedrykk også :shock:

Det er vel ikke dumt, det er vel bare realiteten. Var det ikke Skogheim som sa til Glåmdalen etter seieren mot Moss at nå var plassen i 1.div reddet og man kunne bare se fremover? Ingen tvil om at han tar feil ihvertfall..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 12:43 
Forumlegende

Statistisk sett må vi ha 30 poeng for å klare oss, altså 5 til. Og det klarer vi. Vi har hjemmekamper mot lag som Tromsdalen, Haugesund , Follo, MS Oslo og Hødd igjen. De fleste bør være 3 poengere. Videre borte mot Løvham og Pors. 4 eller 6 poeng fra disse to skulle være mulig. Og så har jeg et sterkt ønske om at vi gir Godset og Kalsæg noe å tenke på på Gjemselund.

Vi har gjort unna bortekamper mot Songdal, Glimt, og Godset denne sesongen, altså trolig de verste bortekampene. Aalesund står riktignok igjen.

Det skal faktisk godt gjøres å rote seg ned i den verste nedrykkstriden. Da må vi tape hjemme mot flere av de bånnlagene. Og det skjer ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 12:46 
Forumlegende

dette var KIL på sitt værste....og som så ofte når man kan få kontakt oppover. sogndal fikk utsatt, bryne bare 1 poeng og hønefoss tapte.

1.omgang viste KIL slik det ofte er når det klikker. lange harde baller mot dørlinja/cornerstolpe som ingen kan ta, eller en eller annen som tar skjeen i egen hånd og prøver å drible mange motstandere. totalt hjelpesløst.
dessuten klar man ikke å slå enkle greie pasninger eller nærmest ta i mot en.

midtstopperne seg imellom, så opp til Stormoen med 3 rundt seg, tilbake til stopperne , ut til vingbakkene og så kan alt (galt) skje......eller en kvitte-seg-med-ballen-feilpasning forover.
knyter spiller seg?

laget mangler en sjef på banen også.....
virker ofte som de ikke er interesserte i kampen når den har kommet i gang.

2.omgang --- mange store sjanser misbrukes. der hvor andre dunker ballen i mål, lirker KIL den ofte utenfor stolpen, like utenfor.

laget har 0 mål i alle seriekampene de har tapt i år............

det er noe rart et eller annet sted i systemet......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 15:32 
Forumlegende

Skogheim oppsumerer kampen i går under Trenerns hjørne under titelen møkkakamp.

Desverre så jeg ikek kampen i går, var kankje like greit, men utrolig surt å ha tapt to kamper mot Sparta.

Syns likevel det ikke er noen grunn til å rope krise, KIL ligger der de aller fleste forventet at de lå, 7 poeng til nedrykk / kvalikplass midt på tabellen. Slik vi har prestert i år kommer vi helt sikkert til å vinne noen flere kamper slik at plassen for neste år er sikra. Vi er nok for ustabile for å ha noen sjans på kvallikplassen, men da må vi se å få gjort noe med scoringsstatestikken vår, å være det nest dårligste laget i divisjonen når det gjedler å score mål er ikke KIL bekjent som gjerne ønsker å være ett offensivt lag, men det fins neppe noen trylleformel for å få til det bortesett fra å fortsette å produsere sjanser og terpe på å sette de innefor stengene istdet for over, i stolpen, under torva eller hvor det er ballen havner når KIL spillerne skyter.

ivo har rett i at KIL ikke har scora mål når de har tapt, man kan også se på det slik at når KIL scorer så tar de poeng ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 15:50 
Forumlegende

Et meget godt innlegg av Skogheim i trenerens hjørne!

http://www.kil.no/trener/vis.php?id=90

Alt han sier om innsats og blø for laget treffer meg midt i hjerterota. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 17:46 
Grævling

mikeb wrote:

....Syns likevel det ikke er noen grunn til å rope krise, KIL ligger der de aller fleste forventet at de lå, 7 poeng til nedrykk / kvalikplass midt på tabellen. Slik vi har prestert i år kommer vi helt sikkert til å vinne noen flere kamper slik at plassen for neste år er sikra....

Nei.....krise er det ikke, og plasseringsmessig så er vi ca der ejg også hadde regnet med før årets sesong.

Det som overrasker meg er egentlig avstandene opp til kvalikk og ned til nedrykk. Hadde trodd det ville blitt større avstander til disse plasseringene.

7 poeng ned er veldig lite, og det viser seg også at lagene i bunn begynner å ta poeng mot de fleste nå. I tillegg har de forsterket seg i sommer......så det kan fort bli skummelt.....hvis alt går rett i dass fremover!!

MEEEEEEN.....jeg tror ikke vi vil gå rett i veggen......de viste senest for 1 uke siden hva som må til av arbeid for å vinne mot bra motstand i Adecco, så selvfølgelig har vi kvaliteter som skal til for å holde plassen.....og det LETT!!....men, så lenge nedrykk faktisk er en trussel, så får jeg ikke fred i sjela før det virkelig er teoretisk umulig å rykke ned!

...slik er det bare!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 18:11 
Grævling

Karlsen wrote:
Et meget godt innlegg av Skogheim i trenerens hjørne!

http://www.kil.no/trener/vis.php?id=90

Alt han sier om innsats og blø for laget treffer meg midt i hjerterota. :twisted:

Skogheim skriver:

"Men det skal ikke være mulig for spillerne ikke å yte maksimalt når de trer på seg en KIL-drakt!!!!!"

AMEN!!

Mot Løv/Ham så er det bare å løpe som om de skulle hatt sennep i ræva!!

STÅ PÅ!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 07:09 
Forumlegende

neida, det er ingen krise, langt derifra, og man bør jo klare plassen.
men ingen av de lagene man har hjemme er noen sikre kamper, se bare på Spartakampen, og lag som kjemper for å overleve er alltid vanskelige.

dessuten plukker jammen bunnlagene en del poeng av de andre om dagen. se på Pors, slått Sogndal borte og nå uavgjort mot Moss. MS tar en del poeng og T'dalen tok i Aalesund..........

KIL har vunnet de rette kampene så langt og bør jo ro dette inn. de er vel 3-4 lag (sif,aafk,glimt,sogndal + ev bryne) som kjemper om plassene for opprykk + kval. men også de 2 sistnevnte er ustabile.

i motsetning til alle som priser Skogheims innlegg, synes jeg ikke det var så veldig mye innhold. egentlig bare omramsete selvfølgeligheter og vasking av egne hender. hvis, gang etter gang, spillerne blir illojale når det butter mot "stilen" burde det kanskje lyse en aldri så liten varsellampe et annet sted også.......

jeg har sagt det før og gjentar at det synes iblant som om spillerne er fornøyde over å ha kommet på laget. slik det sies og skrives virker det nesten som om alt nullstilles søndag kveld og lærer å gå gang etter gang via ukens treninger. laget synes å mangle trygghet.

Skogheim har jo veldig mye godt for KIL...men jeg tror han er en trener som kan gjøre det på denne måten.....heve laget fra sump til noe bra på et par år, men jeg tror ikke det går så bra over tid. det er min mening og oppfattelse av det. andremener helt sikkert noe helt annet og slik vil det bare være.........moro er det lell....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 09:00 
Forumlegende

Jeg håper og tror at Skogen med sitt innlegg satte en stadard som KIL skal ha fra nå av. Det er faktisk ikke akseptabelt å ikke blø for laget, sånt må bankes inn i hodet til spillerne!!

At man varsler kanskje en litt tøffere stil er bare bra. Krav må stille til profesjonelle fotballspillere. Ting har vært vel "snilt" i KIL til tider synes jeg.

Skogen er en ung og relativt fersk trener på så høyt nivå. Han må få lære etterhvert han også.

Men får man nå se en kamp med full skjerping og deretter falle tilbake til gamle synder, da bør det blinke noen varsellamper. En forandring og forbedring bør være konstant. Blir man bedre på noe må det nivået man utvikler seg til holdes. Så må man bli enda bedre derfra igjen.

Jeg skjønner godt din skepsis Ivo. Men jeg TROR faktisk på det Skogen skriver på måten han skriver det på. Jeg tror ikke det vil være tillat for noen KIL spiller å løpe rundt på bana i ørska lenger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 09:54 
Forumlegende

Skogen er på ingen måter noen gud som skal fredes for all kritikk, men jeg syns han har utrettet mye bra for klubben og ungått de helt store blunderne.
Jeg har aldri hatt noen tro på halshugging av trenere, men at resultater kommer av kontinuitet både på trenersiden og stammen av spillerei laget, vi har et relativt ungt lag med spiller som fortsatt har god tid til å utvikle seg.

Klubben eller treneren kan nok kritiseres for at de ikke er like flinke til å ta vare på alle spillere, men en klubb som KIL har jo ikke økonomi til å ha 40 spillere i stallen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 11:12 
Forumlegende

en søkt en:
kanskje ikke spillerne ønsker å rykke opp????

erfaringsmessig blir jo mange ikke lenger så aktuelel for fornying av kontrakt eller aktuelel for laget når et lag rykker opp til TL. da hentes det ofte mange nye, så....................

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 11:33 
Grævling

hehe.....ja......det er vel ikke grenser for hvor egoistiske og kyniske enkelte kan være. Meeeen......er du med å spiller et lag opp fra Adecco til TL så skal det vel åpne seg nye muligheter selv om du skulle få fyken fra laget du har spillt opp. Er vel nok av andre lag i Adecco du da bør kunne komme deg inn på....og de fleste lag betaler vel bedre enn KIL.....så da ;-)

Er jo ikke så mange spillere som har særlig hjerte for klubbene de spiller i om dagen dessverre.....heldigvis har vi en god del av denne utdøende rasen på Kongsvinger......utrolig stolt av at vi er en klubb med mange lokale gutter....gir en ekstra piff å følge et slikt lag!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]