KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 May 2025, 00:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 06 Oct 2012, 11:35 

I have followed the Kil supporters website for a number of years and have decided to give my opinion on the current financial mess - sorry for writing in English.

Kil should have made the decision some time ago to develop players of their own rather than attempting to buy a team. Kil (like many lower division clubs in England and most Norwegian clubs) is not a buying club. They should have then employed a trainer/manager with the skills to do that job.
As I see it TN is a good motivator (for a period of time) but his strength doesn't seem to be the development of young players - quite the opposite!!
Kil have a number of very promising youngsters who have not been given the chance to develop at a higher level. Young players cost the club less and if developed correctly will be a financial asset to the club in the future.

Kil need to bring in a manager who is prepared to develop the youth along side certain experienced players. The supporters must then accept that results make take time, but surely this is a better solution that what Kil have had for the past few seasons (financial problems and poor results).

BUT MAYBE ITS ALREADY TOO LATE!!

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 10:39 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article6276398.ece

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 15:34 
Reserve

To artikler fra Sunnmørsposten om konkursspørsmålet og KIL - første med trenern til Hødd, den andre med Myklebust.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 253169.ece

For å finne noe positivt i detta, så ser det ut til at KIL er flinkere enn Hødd til å fokusere utgiftene mot det sportslige (i dette tilfellet spillerlønninger), hvis det stemmer at Myklebust fikk et mye bedre tilbud av KIL og at de fleste på KIL kun trenger fokusere på fotball. Hødd har jo bare halvannen million mindre i budsjett enn KIL.

(Nå veit jeg ikke om KIL har hatt "kontroll på utgiftene" ved å la være å betale tilbake penger de skylder kommunen, men...)

Satser forøvrig på at alle med stemmerett i kveld kommer seg hjem fra elgjakt og liknende i tide til å lese gjennom samfunnsrapporten før avstemninga finner sted. (Og at de slutter å fokusere på tulletallet på 300+ millioner som har null relevans for konklusjonen.)

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 15:55 
Kaptein

Daggers wrote:
To artikler fra Sunnmørsposten om konkursspørsmålet og KIL - første med trenern til Hødd, den andre med Myklebust.

For å finne noe positivt i detta, så ser det ut til at KIL er flinkere enn Hødd til å fokusere utgiftene mot det sportslige (i dette tilfellet spillerlønninger), hvis det stemmer at Myklebust fikk et mye bedre tilbud av KIL og at de fleste på KIL kun trenger fokusere på fotball. Hødd har jo bare halvannen million mindre i budsjett enn KIL.

(Nå veit jeg ikke om KIL har hatt "kontroll på utgiftene" ved å la være å betale tilbake penger de skylder kommunen, men...)

Satser forøvrig på at alle med stemmerett i kveld kommer seg hjem fra elgjakt og liknende i tide til å lese gjennom samfunnsrapporten før avstemninga finner sted. (Og at de slutter å fokusere på tulletallet på 300+ millioner som har null relevans for konklusjonen.)

"Jeg var trygg på at Kongsvinger hadde lært" sier Myklebust. Det trudde jeg også. Meeeeeen ingen er vel sjokkert over at vi nok en gang sliter med penga.

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 16:53 
Grævling

"– Jeg tror ikke mange i Fotball-Norge ville ha blitt trist om en klubb som drives på den måten gikk under, sier Nilsen. "

Tja.... folk flest blir vel trist på vegne av supportere og alle andre mennesker som faktisk bryr seg om disse klubbene. Derimot har vel også folk flest lite til overs for folk som fører klubbene inn i uføret. Jeg har enda tilgode å faktisk høre en seriøs supporter av en annen klubb kose seg med andre klubbers økonomiske elendighet. Når Raufoss måtte ned så var det jævlig trist, når Lyn forsvant var det også ganske tragisk... for alle som bryr seg om klubben. Når du så summerer opp hvor mange i personer det er i "Fotball-Norge" som faktisk bryr seg om en eller annen klubb, på ett eller annet nivå, så blir det nok jaggu en hel del folk skal du se, som syns dette er trist!

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 18:20 
Trener

http://www.glomdalen.no/kil/article6277561.ece
Ikke noe hjelp å få der nei... dett var dett?

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 19:10 
Kaptein

OVER OG UT er jeg redd.....Tusen takk til alle i styret året 2012.. Håper Dere er stolte av jobben ..

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 19:17 
Reserve

Dette var som forventet, trenger de rike onklene nå! :roll:

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 19:21 
Klubbdirektør

Bra Kommunen ikke sier ja. Det har hvert for enkelt å gå til Kommunen hver gang Kil er i minus. Så nå må man lære å regne nede på brakka. Det går ikke an å leke stor klubb når man ikke har penger til det. Slik er det i alle bedrifter ellers. Men jeg syns de 4-6 tullingene som har styrt i år burde ta opp private lån, og betale de 3 mill dem skylder. Ikke bare skylde på publikum hver gang. Glad jeg ikke ga noen kr i år gitt.

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2012, 23:55 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Bra Kommunen ikke sier ja. Det har hvert for enkelt å gå til Kommunen hver gang Kil er i minus. Så nå må man lære å regne nede på brakka. Det går ikke an å leke stor klubb når man ikke har penger til det. Slik er det i alle bedrifter ellers. Men jeg syns de 4-6 tullingene som har styrt i år burde ta opp private lån, og betale de 3 mill dem skylder. Ikke bare skylde på publikum hver gang. Glad jeg ikke ga noen kr i år gitt.

Greit du syns at kommunen ikke bør gi penger, men å rakke ned på alt og alle løser vel fint lite? :roll: Jeg unner ikke akkurat de som sitter i styre og stell jobben. Alle som stiller opp for KIL gjør det vel for å hjelpe/gjøre sitt beste håper jeg. Hvis man skal stå personlig økonomisk ansvarlig for eventuelle underskudd vil INGEN ta på seg oppgaver i framtida.

Profile  

PostPosted: 10 Oct 2012, 06:45 
Klubbdirektør

Er det alltid vi som skal dekke underskuddet til Kil hvert år eller? Eller Kommunen. Hvis man ikke klarer å holde et budsjett for man holde seg unna det. Eller melde seg på luksusfellen for å lære seg å holde et budsjett. Samme om det er frivillig eller ikke. Du hadde ikke tatt på deg en jobb du ikke har peiling på heller. Jeg beundrer de som jobber gratis nede på Gjemslund. Har mange timer der selv også. Er de siste årene jeg ikke har hvert der å jobba. Styret må tåle å få kritikk og kjeft for den slette jobben de har gjort de siste 2-3 årene. Hadde de jobbet i en annen bedrift hadde de fått sparken for lengst.

Profile  

PostPosted: 10 Oct 2012, 10:07 
Spiller

Kan vel starte med å si at formannskapet i kommunen tok et riktig valg. Hans Einar Holth skal til Ordføreren og vil ha dialog skriver Glåmdalen. Det må vel bli sammen med styre i KB- gruppen? Kan ikke se noe annet håp for fremtiden i KIL toppfotball, og husk å ta med eiendomsmegleren;-)

Profile  

PostPosted: 10 Oct 2012, 11:00 
Materialforvalter

Mitt forslag er at KIL selger noen attraktive spillere! Hvilke spillere kunne vi fått noen kroner for i dagens kil-tropp?
Vil tro vi kan få litt for Solum og Holmen Johansen ettersom de er unge og lovende, kanskje tuelo...
Noen forslag til andre aktuelle?
Men spørsmålet er vel om noen vil gi noe for de nå, når alle kan fristilles fra kantrakten og gå gratis om noen dager.

http://www.tv2.no/sport/fotball/kil-maa ... 93130.html

Profile  

PostPosted: 10 Oct 2012, 11:52 

Kil spiller Aas nevnt i; http://www.dagbladet.no/2012/10/10/spor ... /23797016/

Profile  

PostPosted: 10 Oct 2012, 21:41 
Forumlegende

I Østnytt på NRK i kveld (link virker naturligvis ikke...) opplyses det at hovedsponsorene ikke vil gi mer nå.
KB-gruppen som gir 1 million i året ville kunne gi mer i år, men så mindre neste år som følge av det.

Styrleder hadde ikke gitt opp,men var bekymret.
Thomassen fra PP snakket om skolevedlikehold og omsorgstjenester kontra KIL.

Hhhmmm, kanskje på tide å skifte strømleverandør og bank (om jeg hadde hatt Sparebank 1)...etc.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]