KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 13:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Mar 2008, 10:15 
Trener

http://www.glomdalen.no/kil/article3411036.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Mar 2008, 10:56 
Klubbdirektør

Hmm betale Tufte 200,000,- for en gevinst på 3,6 mil samt få igjen de 200,000,- over en perioden av samme person vil jeg kalle en virkelig god DEAL :lol: Gratulerer ledelsen

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Mar 2008, 11:04 
Klubbdirektør

Dette irriterer meg! Her sto KIL fast på at de hadde ALT på sitt tørre, og at det var Tufte som surret. Njøsen gikk ut med høy fane, og er nå regelrett skutt ned. Hvorfor i all verden skulle man gå til forlik om man var så sikker på at ting var gjort etter boka?

Nå viser deg seg at KIL innrømmer at rutiner og kontraklinngåelsene er altfor dårlige. Noe mer paddeflat går det ikke an å legge seg. Jeg trodde vi hadde lært fra 90 tallet, hvor Hans Einar Holt skrev en kontrakt med Andreas Alm hvor det sto han kunne gå for markedspris. Hva er så markedspris? Jo, det som en klubb er villig til å betale.

Hva skjer nå med kontraktbråket rundt Werner Rønning. Jeg tror også her at vi har gjort noen glipp og dermed blir skyldig Levanger penger.

Rett og slett tragisk er dette. Jeg leser i avisa at KIL mener vi ikke har tapt ansikt. Selvfølgelig har vi gjort det. Kanskje ikke styrelederen har tapt ansikt, men Njøsen har virkelig gjort det!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Mar 2008, 14:57 
Reserve

Er det flere enn meg som sitter med følelsen av Njøsen KANSKJE har gjort sitt? At det er påtide å få inn en som virkelig KAN drive en fotballklubb?

for all del, All ære til Njøsen, han har gjort en fabelaktig innsats for å få KIL dit de er i dag!

Mulig det er påtide å innse at ei grense for værra nukk, og at det sees på å få inn noen som har den kompetansen som skal til for å drive en fotballklubb i Adeccoligaen....jeg vet ikke jeg, synes bare det har vært litt vel mye rot rundt denne typen ting i det siste...

Eg berre spyr...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2008, 19:21 
Forumlegende

Stiller litt spørsmål ved at Tufte fortsatt kaller seg KIL supporter når han presser sånn på i denne saken. Og hva er egentlig poengent med denne løsningen at KIL betaler han 200. lapper og han sponser KIL med 50.000 pr. år i 4 år? Merklig forlik og merklig sak, men jeg kjenner den kun gjennom mediene og utifra det som har kommet frem der er det merklig at KIL og Njøsen ikke sto på sine prinsipper.

Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg en eierandel i f.eks lilletåa til Moen for knapper og glansbilder ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2008, 20:08 
Trener

mikeb wrote:
Merklig forlik og merklig sak, men jeg kjenner den kun gjennom mediene og utifra det som har kommet frem der er det merklig at KIL og Njøsen ikke sto på sine prinsipper.

Virker som om det har kommet frem noe som medfører at Tufte muligens kan ha hatt en liten sak. Og at KIL i forliket gikk med på at han har noe rett, som "kompensasjonen" demonstrerer utad, men at det viktigste for ham var at han hadde noe rett, og således "gir tilbake" dette over 4 år. Altså "vinner" Tufte en liten moralsk seier, mens KIL "vinner" på at de i realiteten ikke taper noe økonomisk. (Annet enn renter, og de er jo fortsatt ikke SÅ skyhøye....)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2008, 13:54 
Kaptein

mikeb wrote:
Stiller litt spørsmål ved at Tufte fortsatt kaller seg KIL supporter når han presser sånn på i denne saken. Og hva er egentlig poengent med denne løsningen at KIL betaler han 200. lapper og han sponser KIL med 50.000 pr. år i 4 år? Merklig forlik og merklig sak, men jeg kjenner den kun gjennom mediene og utifra det som har kommet frem der er det merklig at KIL og Njøsen ikke sto på sine prinsipper.

Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg en eierandel i f.eks lilletåa til Moen for knapper og glansbilder ;)

Jeg vil heller hylle Tufte som en stor supporter. At han går med på en sånn løsning viser at hjertet hans banker for klubben. KIL hadde langt fra sitt på det tørre, da hadde de ikke gått med på en slik deal. I denne saken var det Åge Steen som dreit seg ut. Han inngikk en avtale med Tufte (bare signaturen manglet, men de var enige), som gjorde det mulig å signe Pelu. I mellomtiden solgte KIL Per Verner, og da trengte de plutselig ikke Tufte sine penger. Slik går det ikke an å oppføre seg. Takk for alt du gjøre for klubben Tufte!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2008, 15:57 
Forumlegende

KIL4ever wrote:
Jeg vil heller hylle Tufte som en stor supporter. At han går med på en sånn løsning viser at hjertet hans banker for klubben. KIL hadde langt fra sitt på det tørre, da hadde de ikke gått med på en slik deal. I denne saken var det Åge Steen som dreit seg ut. Han inngikk en avtale med Tufte (bare signaturen manglet, men de var enige), som gjorde det mulig å signe Pelu. I mellomtiden solgte KIL Per Verner, og da trengte de plutselig ikke Tufte sine penger. Slik går det ikke an å oppføre seg. Takk for alt du gjøre for klubben Tufte!!!

ok, jeg skal ikke peke ut syndebukk i den saken siden jeg kun kjenner den fra avisa, men det er og blir en merklig sak, bra at den er løst!

håper den nye styrelederen mener noe når hun sier at det skal bli slutt på rot som fører til saker som denne.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]