KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 01:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 31  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 15:08 
Klubbdirektør

Åhhhh.. Er det mulig å være så dum!!!

-Hei Glomdalen. Jeg har bestemt meg for å spille for Lillestrøm jeg. De har ikke snakka med KIL om det enda, men dette ordner seg. Jeg har jo "sagt opp" kontrakten.

At noen i hele tatt vil ha den rævklumpen der er et stort mysterium for meg etter siste dagers hendelser. Han er på linje med John Arne Riise i forhold til å snakke for seg i media, og minner også en del om Mikel i forhold til egoisme. Venligst bli ferdig med denne saken!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 15:10 
Forumlegende

Jeg håper ikke det går så langt som til retten. Selv om manglende lønnsutbetalinger på 14.000,- høres ut som en bagatell for oss så har både KIL og Gundersen sin versjon av saken. Hvilken konklusjon retten trekker er umulig å vite i en slik sak og konsekvensen blir neppe like bra for KIL som om man kommer til enighet med LSK om en overgangssum.

Så kan Gundersen være med på å trekke LSK ned i nedrykkssumpen neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 15:13 
Klubbdirektør

Verste er at Gundersen har en brukbar sak om det går så langt. Men at han skal være bosmanspiller blir for dumt. Håper også det løser seg mellom kil og lsk. Slipper vi å høre gnålet hans i media fremover. Nå har han hatt sine 15 minutes of fame. Nå kan han bare råtne...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 15:26 
Klubbdirektør

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143079 står vel omtrent det samme men det som er så utrolig er at VG bare skriver om Kongsvinger når noe er negativt men det er jo ikke noe nytt for oss som har fulgt laget en stund :roll:

Nå får pokker meg KIL ledelsen komme på banen snart og gi sin versjon samt hva dem akter å gjøre i denne saken :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 16:14 
Klubbdirektør

b) Opphør i avtaleperioden.
Arbeidsavtalen er uoppsigelig i avtaleperioden. Avtalen kan likevel bringes til opphør i av en av partene når forhold nevnt i vedlegg 1 foreligger.
Dette står i en fotballkontrakt. Bonus avtalen er en egen avtale mellom klubb og spiller. Men hvis kil ikke har overholdt den kan dem ryke i en sak. :( :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 16:48 
Kaptein

Janko wrote:
b) Opphør i avtaleperioden.
Arbeidsavtalen er uoppsigelig i avtaleperioden. Avtalen kan likevel bringes til opphør i av en av partene når forhold nevnt i vedlegg 1 foreligger.
Dette står i en fotballkontrakt. Bonus avtalen er en egen avtale mellom klubb og spiller. Men hvis kil ikke har overholdt den kan dem ryke i en sak. :( :(

Greit nok det at man KAN ryke på det, men ikke i denne saken. Hverken KIL eller Gundersen oppdaget at han hadde fått for lite penger, før advokaten hans så det da han fikk kontrakten. KIL ble gjort oppmerksom på det, og betalte straks ut beløpet han hadde til gode. Med andre ord ryddet KIL opp så fort de ble gjort kjent med det, og da ryker de ikke på det.
Ellers er det morsomt å se at duttebassen som på død og liv ville til Viking, likevel ikke vil dit av familiære årsaker som det står på Stavanger Aftenblad. Duttebassen har plutselig sett på kartet og oppdaget at Stavanger er for langt unna mamma...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 19:52 
Trener

Bare ikke Gundersen sier at han ikke tenker penger nå!! Han påstod han ville til Satvanger pga studier, men nå er visst ikke de så viktige lenger, fordi han ville ha nærhet til hjemmet.. Rart..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 20:00 
Trener

Ut fra jeg har hørt fra sikre kilder, var det Njøsen som gjorde Gundersen oppmerksom på at KIL ikke hadde betalt de 14000. Dette ble da gjort med en gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2007, 21:25 
Reserve

Ifølge Njøsen (intervju i Glåmdalen) virker dette helt uproblematisk, ja. Gundersen har vel på sin side uttalt at han har tatt opp dette med disse 14000 en rekke ganger. Hvem som har rett, er det komplett umulig for meg å ha noen formening om. Men det er nå uansett slik at Gundersen ikke kan føre en sak basert på uteblitt betaling uten at det faktisk har kommet noen krav. Skriftlige sådanne.

For meg virker det derfor lite sannsynlig at denne saken kommer til retten i det hele tatt. Eksisterer det ingen krav, har jeg liten tro på at Gundersen vil ha noen rettssak - til det er risikoen for å kaste bort minst en sesong altfor stor. At agentene i Hauge-nettverket prøver å spille hardball, er noe annet. Skulle det foreligge krav som KIL har "oversett", tror jeg de bøyer av i et billig forlik.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2007, 00:37 
Kaptein

Grønlund mener Gunders får ordne opp for seg før de signer noe som helst.. http://www.tips.as/default.asp?menu=6&id=606

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2007, 01:03 
Trener

Jævla bra ......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2007, 03:02 
Klubbdirektør

pokermoen wrote:
Grønlund mener Gunders får ordne opp for seg før de signer noe som helst.. http://www.tips.as/default.asp?menu=6&id=606

Skulle bare mangle.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2007, 09:23 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article2537996.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2007, 12:49 
Reserve

Hva har han egentlig takket Ja til? Har LSK sagt noe som helst, annet enn at "dersom du er Bosman er du hjertelig velkommen til oss"? De signalene LSK gir idag tyder ikke på noen klappet og klar avtale akkurat. På meg ser det ut til at det eneste som har skjedd er at Gundersen har sagt nei til Viking. Men det var visstnok mye Vikings egen skyld, ifølge ham/Glåmdalen.... Godt gjort å trampe på to lags supportere i en slik sak. Her kan det bli mange såre tær innen karrierepunktum.

Noe sier meg at "Rådgiver for TA Gundersen" ikke blir noe vesentlig CV-booster for de impliserte parter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2007, 13:02 
Forumlegende

Bosman-spiller vil ikke lenger ha samme betydning etter dette.

I fremtiden vil vi ha Gundersen-spiller som et hett begrep i overgangsmarkedet ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]