KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 23:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 19 Nov 2010, 12:58 
Grævling

Camilla wrote:
Føler vi er 10 år tilbake i tid både med trener, ledere og trenings kultur.....

Får liksom en litt RETRO følelse av alt om dagen ja, har opplevd alt før på en måte! Men da får jeg bare håper det er de tidlige årene på 90-tallet som kommer tilbake, ikke slutten!

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 13:13 
Forumlegende

Camilla wrote:
Føler vi er 10 år tilbake i tid både med trener, ledere og trenings kultur. Da Tom Nordlie var her så ble det fokusert på måltider i fellesskap riktig spising blant annet og nå er vi tilbake til gutta må innom bensinstasjonen å hente seg en baguette igjen snakk om å ta mange skritt bakover. Brogeland blir ansatt grunnet Åge Steen er tilbake og mikeb du liker vel dette bare grunnet du selv er fra Eidsvoll. Huff nei dette ser rett og slett ikke bra ut og vi er som skrevet satt flere år tilbake grunnet flere ting og dette vil vi lide skikkelig for på den sportslige delen. Jeg tror faktisk at vi har god mulighet for å rykke ned i 2 div med alt som skjer rundt klubben nå :cry: :cry:

Klart jeg syns dette er ekstra gøy, særlig også siden jeg kjenner Per godt, sportslig sett tror jeg absolutt han kan ha mye å tilføre. Når Per var trener tidligere kjørte de spillermøter med felles måltider 3 timer før kamp og ingen som kunne ta en Pelu og komme 15 min. inn i kampen på den tiden. Selv opplevde jeg dette da jeg skulle få skyss med ham til kamp, men var desverre 5. min for sen til avreise, så da måtte jeg finne alternativ skyss. Tror ikke disiplinen kommer til å bli noe problem.
Jeg tar i hvertfall ingen sorger på forskudd, eneste faren jeg ser er at de dramatiske endringene for spillerne med tanke på lønnsreduksjon og deltidskontrakter vil forstyrre for mye, men mange av dagens spillere er jo vant til dette fra før Nordlie kom til klubben.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 13:48 
Forumlegende

mikeb wrote:
Selv opplevde jeg dette da jeg skulle få skyss med ham til kamp, men var desverre 5. min for sen til avreise, så da måtte jeg finne alternativ skyss. Tror ikke disiplinen kommer til å bli noe problem.

Kan jo slå begge veier dette.
Feil brukt blir i alle fall tøff disiplin bare tull og hindrer utvikling.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 13:52 
Klubbdirektør

femoen wrote:
Mangler vel bare at Jørgen Neumann blir hjelpetrener nå ;)
Brogeland er en fin kar, så vi får gi han en sjanse til å vise hva han er god for.

Skrekk og gru. Får håpe han i så fall har mer greie på det enn som spiller. :?

Var alltid på hæla i mesteparten av målene KIL slapp inn i hans "storhetsperiode". Han var vel nabo med Brogeland var han ikke ? Får håpe han har mer talentfulle naboer nå. :wink:

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 14:04 
Reserve

Selvsagt har klubben tatt noen steg i en retning som på mange måter kan tolkes som tilbakesteg fra det Nordlie innførte. Men han ønsket jo at vi brukte penger som fulle sjømenn, og Lillestrøm sliter fremdeles med de økonomiske ettervirkningene etter at han kjørte løpet der i halvannet år. Det er bare å stikke fingeren i jorda og innse at Kongsvinger er ikke stort og rikt nok til å satse etter Nordlie-modellen. Det bor vel ca. 30.000 i passende avstand fra Gjemselund, og næringslivet er ikke spesielt rikt. Enkel matematikk at vi ikke kan operere med budsjetter som konkurrerer med de store byene og sentrale regioner. Ihvertfall ikke om vi ikke klarer å selge spillere, og isåfall må vi bruke ressursene på å fremdyrke talenter i aldersgruppen 15-22 og ikke på unngå at spillere som Niang, Risholt, Holmen, Sturød og deres like skal unngå deltidsarbeid og studier.

Om vi strekker dette over på et nasjonalt plan er jeg hellig overbevist om at norsk fotball har vært på alldeles ville veier noen år. Aldri har norsk fotball hatt så mye penger, men resultatene internasjonalt er svake (med unntak for landslaget siden Drillo kom tilbake). Klubbene drar inn massivt med penger, men går likevel dundrende underskudd. Helt middelmådige spillere som knapt nok kan kalles dusinvare hever millioninntekter. Samtidig skorter det vesentlig på ressurser innen barne- og ungdomsfotballen. Trenere uten kompetanse, nedslitte og overbookede anlegg, etc. Jeg ser gjerne at norsk fotball sparer inn 200-300 mill på å gjøre deltidsspillere ut av de aller fleste Adeccospillere og en god del av Tippeligaspillerne - særlig de over 25, og bruker disse på spillerutvikling i alderen 6-16.

Og for å bringe dette til trådens tema igjen: Om KIL kan være blant foregangsklubbene i å gjeninnføre deltidsspilleren blant de som har passert "talent-alderen" (og isåfalll får en sunnere økonomi som de igjen bruker til å investere for fremtiden) så betyr det mye mer for meg enn om klubben blir nr. 5 kontra nr. 10 i 2011.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 16:40 
Trener

Det var vel en grei pressekonferanse ut i fra referatet å dømme hvorav jeg synes det mest gledelig var at Vidar Riseth var tilstede og det minst gledelige at det ikke ble sagt noe om han fortsetter.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 17:07 
Klubbdirektør

Ja, det var en grei pressekonferanse, som gir et godt inntrykk av en ryddig og grei kar. Akkurat slik jeg husker han. Vi får håpe dette blir bra, og det tror jeg faktisk :wink:

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 19:05 
Klubbdirektør

Brogeland tilbake. Noe overraskende, men hvorfor ikke? Han har vist seg som en solid trener tidligere. Man blir jo litt nostalgisk, og det er nesten så man venter på at Geir Frigård eller Øyvind Tomteberget dukker opp igjen også.

Lykke til Brogis! :wink:

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2010, 12:57 
Forumlegende

Eide sier i avisen i dag at han ikke er fremmed for å være "assistent" under Brogeland, slik jeg tolker det.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2010, 13:29 
Saftblander

Dersom Øyvind Eide finner seg i å være Brogelands assistenttrener, så har han rett og slett ingen andre tilbud. Han har jo tross alt sagt i media mange ganger at han føler det er hans tur nå. Hva slags ambisjoner har han egentlig? Han fikk jo ikke ta over etter hverken Nordlie, Amundsen eller nå Gustavsson. I alle tilfellene ville han vært det desidert mest lønnsomme, og kanskje tryggeste, alternativet.

Eide har rett og slett ikke tillit hos styret eller sportslig utvalg. Hvis han fortsetter i KIL nå blir jeg meget overasket.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2010, 13:40 
Saftblander

...og når det er sagt, så må jeg få lov til å si at jeg gleder meg til å se hva Brogeland kan få til på lengre sikt. Her har KIL fått en trener som kommer til å være på treningsfeltet hver dag, og som kommer til å "pese" spillere som ikke viser proff holdning.

Jeg tilhører ikke den delen av supporterene som roser Gustavsson opp i skyene. Synes ikke han fikk dreisen på det i det hele tatt, og tror en annen trener kunne ha sanket sammen 5-6 ekstra poeng. For sesongen 2010 hadde vi aldri marginene på vår side. Man kan si at det var udyktighet, men jammen var det mye uflaks involvert også. Uflaks rett og slett. Det er kjipt å se Hønefoss spille kvalifisering. Den plassen burde ha vært vår!

Men de to siste årene har i alle fall gitt oss troen på at vi kan menge oss på aller øverste nivå i blant. Tippeliga på Gjemselund var det ikke mange som trodde kunne skje igjen hvis vi går noen år tilbake i tid. Klubben har fått en real ansiktsløftning.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2010, 14:03 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Eide sier i avisen i dag at han ikke er fremmed for å være "assistent" under Brogeland, slik jeg tolker det.

Ja, det er jo akkurat det han sier. Han sier at han tok seg vann over hodet da han krevde og få bli Gustavssons erstatter, og at mye har skjedd i og rundt klubben siden den uttalelsen. Og at man må se på datoen for når han sa det. Han sier også at han har mye og lære av Brogeland, og at han har vært innstilt på og være assistenttrener i 10 år, og at det nå bare har gått 3. Han føler seg heller ikke klar for den store rollen som den nye treneneren skal ha, som er en kombinasjon av trener og sportslig leder.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2010, 15:05 
Forumlegende

King Kong Svinger wrote:
Eide har rett og slett ikke tillit hos styret eller sportslig utvalg. Hvis han fortsetter i KIL nå blir jeg meget overasket.

Det er mulig du har rett.
Jeg kjenner ikke forholdene der nede, men vi ser jo hva som skjer da.

Uansett - så må man aldri glemme at han coachet laget til opprykk.
Uansett om han telefonerte med Nordlie var det han som stod på linja i de beste kampene i 2009, på hjemmebane, og faktisk også i årets beste hjemmekamp, den mot Rosenborg.

Jeg synes det er spennende med Brogeland og det som skjer når man tross alt må restrukturere KIL.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2010, 23:47 
Klubbdirektør

ivo wrote:

Eide vil være en som kan stå for kontinuitet og han kjenner KIL godt etter hvert. Hvis han finner tonen med Brogeland kan det bli et bra team. Eide uttaler til Glåmdalen at han hadde sett for seg å være ass trener i 10 år da han kom til KIL, og etter 3 år er det jo noen år igjen...

Blir spennende å følge spillerstall og utviklingen videre :wink:

Profile  

PostPosted: 21 Nov 2010, 15:01 
Forumlegende

Roll wrote:
ivo wrote:

Eide vil være en som kan stå for kontinuitet og han kjenner KIL godt etter hvert. Hvis han finner tonen med Brogeland kan det bli et bra team. Eide uttaler til Glåmdalen at han hadde sett for seg å være ass trener i 10 år da han kom til KIL, og etter 3 år er det jo noen år igjen...

Blir spennende å følge spillerstall og utviklingen videre :wink:

Ja, ikke sikkert dette blir dårlig neste år.
Litt avhengig av hvilke spillere som blir med videre og som kommer inn da.
Per i dag har man jo knapt 11 stykker inne.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]