KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 14:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Next
Author Message
PostPosted: 08 Nov 2011, 14:57 
Forumlegende

Libra wrote:
ivo wrote:
De har vel kontrakt ut november.
Da må de trene med klubben hvis klubben sier det, hvis de vil ha lønna si.

Det er forskjell på og måtte og ville mht innsats, motivasjon osv.

I verste fall *måtte*.
Men det er sant som du sier, det er nok nå eller ikke mer for enkelte.
Guven har jo tilbud etter det som er sagt.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 15:01 
Klubbdirektør

[quote="Libra"]Mange av dem venter på treneravklaring. Det er ikke høyere lønn som frister i andre klubber, men muligheter til og utvikle seg som spiller. En bekjent av meg, som snakker en del med gutta, fortalte at de gjerne ville sende et brev til Glåmdalen hvor de presiserte at TN som trener neste sesong var avgjørende for fortsatt spill i KIL. Og denne uttalelsen sto nesten 100% av gutta bak.[/quote

Trener TN Sander i 2012 så blir de med han dit da. :) Bare tull. De spiller fotball for å ha det som levebrød. Noe annet tror jeg ikke på. At de kan utvikle seg bedre med TN kan så være. Men det fins mange som ikke har gjort det. De for altså ikke noen utvikling om de reiser til Molde-Trømsø eller noen annen klubb da. De for den bare med TN. Men for Kil en like tøff trener som TN , som bestemmer på treningene så er det bra. En som sier at det er jeg som er sjef og ikke dere. PB var ikke sjef og da gjør spillerne det de vil. Eide er heller ingen sjef.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 15:01 
Grævling

Det er nok mer som må på plass enn disse 2 millionene det snakkes om, i det minste på lang sikt. Spillere skal helst ha lange kontrakter så vi slipper å miste dem gratis, men da må også sponsorer/investorer/"folket i gata" forplikte seg til å være med i det lange løp. 2-3 mill inn nå, for å beholde TN, fører til at det må inn tilsvarende ekstra beløp neste år, og i årene som kommer, sett i forhold til det de har fått inn i år, og som vel også var utgangspunktet for budsjettet for neste år.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 15:07 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Libra wrote:
Mange av dem venter på treneravklaring. Det er ikke høyere lønn som frister i andre klubber, men muligheter til og utvikle seg som spiller. En bekjent av meg, som snakker en del med gutta, fortalte at de gjerne ville sende et brev til Glåmdalen hvor de presiserte at TN som trener neste sesong var avgjørende for fortsatt spill i KIL. Og denne uttalelsen sto nesten 100% av gutta bak.[/quote

Trener TN Sander i 2012 så blir de med han dit da. :) Bare tull. De spiller fotball for å ha det som levebrød. Noe annet tror jeg ikke på. At de kan utvikle seg bedre med TN kan så være. Men det fins mange som ikke har gjort det. De for altså ikke noen utvikling om de reiser til Molde-Trømsø eller noen annen klubb da. De for den bare med TN. Men for Kil en like tøff trener som TN , som bestemmer på treningene så er det bra. En som sier at det er jeg som er sjef og ikke dere. PB var ikke sjef og da gjør spillerne det de vil. Eide er heller ingen sjef.

Vi får se, Janko :) Tom N. er så mye mer enn en "tøff trener". Jeg må nesten le når jeg ser at andre trenere gjerne vil etterape stilen hans, for det er ikke mulig. Man kan ikke etterligne en stil som går på et menneskes personlighet :wink:

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 16:45 
Spiller

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 32183.html

litt annen fremstilling enn hva Jensby sier....

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 16:56 
Klubbdirektør

"Poenget er at det ikke er min personlige lønn som er problemet. Det er klubbens økonomiske og sportslige slagkraft jeg er opptatt av. Jeg går ikke løs på en trener-oppgave som er dødfødt i utgangspunktet."

Og dermed håper jeg alle slutter og prate om at det er hans lønn som er problemet. Og hvilken trener, med kvaliteter, er villig til og ta på seg en trener-oppgave som er dødfødt? Ingen.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 17:44 
Klubbdirektør

Libra wrote:
"Poenget er at det ikke er min personlige lønn som er problemet. Det er klubbens økonomiske og sportslige slagkraft jeg er opptatt av. Jeg går ikke løs på en trener-oppgave som er dødfødt i utgangspunktet."

Og dermed håper jeg alle slutter og prate om at det er hans lønn som er problemet. Og hvilken trener, med kvaliteter, er villig til og ta på seg en trener-oppgave som er dødfødt? Ingen.

Men Tom Nordlie er vel så rutinert at han stiller litt hardt mot hardt for å kanskje oppnå økt støtte fra sponsorene også? Han vil selvsagt ha et så bra lag som mulig, men at det er en død-født treneroppgave å trene KIL med de nåværende ressursene har han vel motbevist selv i høst... :wink: . Håper at det kan bli litt lysere økonomisk veldig snart, og at avtalen med Nordlie kan skrives. Spennende som vanlig denne tiden på året...

Og Danielsen hadde mange gode tips.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 18:00 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Libra wrote:

Men Tom Nordlie er vel så rutinert at han stiller litt hardt mot hardt for å kanskje oppnå økt støtte fra sponsorene også? Han vil selvsagt ha et så bra lag som mulig, men at det er en død-født treneroppgave å trene KIL med de nåværende ressursene har han vel motbevist selv i høst... :wink: . Håper at det kan bli litt lysere økonomisk veldig snart, og at avtalen med Nordlie kan skrives. Spennende som vanlig denne tiden på året...

Og Danielsen hadde mange gode tips.

Det er jo nettopp for og beholde de ressursene han har hatt i høst at han mener at det trengs mer penger:

"Forutsetningen er at budsjettet presses opp fra tolv til femten millioner så vi i hvert fall kan beholde Bosman-spillerne, sier Nordlie"

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 18:49 
www.kilsk.com

KIL Styret burde tørre å satse litt!

Eller så skjønner jeg Tom godt om han forlater klubben. Satses det ikke nå blir vi kanskje en 2. Div klubb om noen år!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 19:02 
Klubbdirektør

Og da blir det ikke Nordlie på Gjemselund neste år.
http://www.glomdalen.no/kil/article5800346.ece

Forbasket ergerlig at det ikke skal gå an å få til noenting i dette distriktet........ :twisted:

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 19:05 
www.kilsk.com

Samfunnet vil ikke satse så da er det like greit!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 19:13 
Klubbdirektør

Bra ikke styret ble med på dette sirkuset uten å ha penger til det. Hadde ikke Jensby sittet der hadde de nok gjort det. Men synd ikke noen ble med Tufte på innsamlingen. Men kanskje sponsorene er redde han skulle stikke av midt i sesongen. Men da er det bare å få hit en trener fra Sverige da. Har hatt mange fine stunder med dem.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 19:14 
Spiller

Bare å gratulere!
Kan dem ikke snart finne ut om det er noen vits i å ha et lag i adeccoen eller ikke.
Ligge midt på tabellen og nedover i adecco, kan man like gjerne være i 2. div, det er mye billigere.
Da får kanskje disse såkalte "investorene" det slik dem vil, BRUKE MINST MULIG PENGER!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 19:18 
Kaptein

tragisk!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 19:21 
Kaptein

blir vel 500-1000 tilskuere på hjemmekampene neste år tenker jeg

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]