KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 14:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 370 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Next
Author Message
PostPosted: 09 Aug 2010, 21:52 
Zezza wrote:
Alle meninger fra trener, sportslig leder, daglig leder, styreleder, spillere etc. kan ikke publiseres på trykk vet dere. Jeg er helt sikker på at ingen i klubben er glad for at overgangene drøyer...

Hmmm. Man skal aldri være for sikker. Mange maktsyke mennesker som internt kan motarbeide hverandre, og rett og slett ødelegge.
Håper og tror det ikke er tilfelle i KIL.

Om NFF: De er like triste som Tv2. Rett og slett pinlig.

For og ikke snakke om NFFs retningslinjer for spillerutvikling. Skal ikke ta det her, men det måtte nevnes.

PostPosted: 09 Aug 2010, 21:54 
Reserve

Man burde samle en totalliste over NFF og dommerne sine saker som har gått i KIL sin disfavør.

Profile  

PostPosted: 09 Aug 2010, 21:59 
Klubbdirektør

borgen wrote:
Man burde samle en totalliste over NFF og dommerne sine saker som har gått i KIL sin disfavør.

Det var en god ide!

Profile  

PostPosted: 09 Aug 2010, 22:10 
Reserve

Opprett en egen tråd så kan vi legge inn alle som husker.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2010, 00:29 
Reserve

Libra wrote:
Zezza wrote:
Alle meninger fra trener, sportslig leder, daglig leder, styreleder, spillere etc. kan ikke publiseres på trykk vet dere. Jeg er helt sikker på at ingen i klubben er glad for at overgangene drøyer...

Hm..snakker vi om det samme nå? Det er vel noe alle begynner og forstå at dette ligger langt utenfor både treners, sportslig leders, daglig leders, styreleders og spillernes muligheter for og påvirke. Tvert i mot: Det er NFF som har bukta og begge endene - som de da muligens misbruker i KIL's disfavør.

Jeg svarer på følgende post: (spesielt: og slike ting kan bare få pågå? Uten at noen reagerer og sier i fra? Ettersom du nevner Tony i neste setning regner jeg med at det er i klubben du sikter til. Men er selvsagt helt enig i dine omtalelser om NøFF)

Libra wrote:
Og slike ting kan bare få pågå? Uten at noen reagerer og sier i fra? Tony var jo inne på det i Glåmdalen, da han sa at det neppe var tilfeldig at akkurat KILs kamp måtte flyttes- til dagen før overgangsvinduet åpnet. Og slik manipulerer de sannsynligvis hele veien. Det får meg til å tro at uansett hvordan vi spiller framover, så vil de rette kreftene sørge for at det blir nedrykk på KIL, og at vi ikke har en sjangse til og beholde plassen i TL.

Erikg wrote:
Zezza wrote:

Hmmm. Man skal aldri være for sikker. Mange maktsyke mennesker som internt kan motarbeide hverandre, og rett og slett ødelegge.
Håper og tror det ikke er tilfelle i KIL.

Haha. Det er nok ikke tilfellet i KIL...

Last edited by Zezza on 10 Aug 2010, 00:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2010, 18:41 
Trener

Har det dukket opp noen nye prøvespillere denne uken da?

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2010, 20:34 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Er vel lov å håpe at de tar gjør det snart. Det er som overrasker meg er at vi får lite drahjelp i en organisasjon der det jobber haugevis med Kongsvinger-folk.

Men disse må jo trå veldig forsiktig ettersom de nettopp er fra Kongsvinger eller har hatt tilknytning til klubben.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2010, 20:43 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Dette tror jeg ordner seg. All sunn fornuft og likebehandling tilsier det. Kjenner jeg KIL rett har de slurvet med ting de har lagt frem og ikke vist hvordan hele opplegget rundt spilleren skal finansieres.

Nå kjenner ikke jeg den som i praksis er ansvarlig her.
Men ifølge kilde som kjenner ham godt, så er daglig leder en som gjør sin jobb skikkelig og seriøst, uansett hva.

Slike nemder er ofte veldig treige.
Men NFF sendte faks til Nybergsund på lørdags kvelden med beskjed om at ankemuligheten varte 1 døgn (om omkamp mot Alta).
Så alternativet til bevisst spekulasjon er --- dumhet...
Og skulle dette så kombineres...
Og ofte havner de mest utrolige i stillinger hvor de kan bestemme.

Mest sannsynlig er det vranghet og maktarroganse overfor en liten klubb.
NFF bør snarest fjerne pjattet sitt om Fair Play fra sine nettsider.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2010, 22:02 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Neil Lennon wrote:
Dette tror jeg ordner seg. All sunn fornuft og likebehandling tilsier det. Kjenner jeg KIL rett har de slurvet med ting de har lagt frem og ikke vist hvordan hele opplegget rundt spilleren skal finansieres.

Nå kjenner ikke jeg den som i praksis er ansvarlig her.
Men ifølge kilde som kjenner ham godt, så er daglig leder en som gjør sin jobb skikkelig og seriøst, uansett hva.

Slike nemder er ofte veldig treige.
Men NFF sendte faks til Nybergsund på lørdags kvelden med beskjed om at ankemuligheten varte 1 døgn (om omkamp mot Alta).
Så alternativet til bevisst spekulasjon er --- dumhet...
Og skulle dette så kombineres...
Og ofte havner de mest utrolige i stillinger hvor de kan bestemme.

Mest sannsynlig er det vranghet og maktarroganse overfor en liten klubb.
NFF bør snarest fjerne pjattet sitt om Fair Play fra sine nettsider.

Tror ikke det er daglig leder som har ansvaret men andre.

Bjørneby synger ut mot NøFF etter Alta-sundet-saken: http://www.ostlendingen.no/sport/saken- ... -1.5522157

På tide at noen fra vårt styre sier noe om NøFFs behandling av småklubber.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 00:01 
Reserve

Dette har nok ikke noe med daglid leder eller sportslig leder å gjøre, det er nok rett og slett NFF som er treige og vanskelige.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 07:55 
Forumlegende

Hvi man har en haug med penger, hvordan kan da NFF nekte dem å hente inn en spiller elller flere?
Vi er jo faktisk underlagt fri flyt av arbeidskraft...som innebærer å kunne bli ansatt der og der...

Sannheten, den som ikke kan påvises direkte, er at man ikke ønsker KIL i toppserien.
Da kan administativ "oppførsel" hjelpe til å så måte.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 09:32 
Klubbdirektør

Dette med fri flyt av arbeidskraft skulle vært morsomt og prøvd rettslig. Tror NøFF hadde tapts som bare det.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 12:25 
Materialforvalter

Dette er avhengig om investorgruppen betaler både overgangssummen og lønnen til spilleren. Dersom de kun betaler for overgangen og KIL Toppfotball må betale lønnen, så kan dessverre NFF sette foten ned dersom de anser at et kjøp/leie vil svekke egenkapitalen ytterligere (særlig dersom egenkapitalen på nåværende tidspunkt er marginalt positiv).

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 12:46 
Forumlegende

Det er vel ikke "overgangssum" ved leie...

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2010, 13:04 
Materialforvalter

Du betaler noen mindre beløp til NFF (bl.a. utlånsgebyr på kr. 2 000), men det er rett at det ikke er noen overgangssum ved leie. Men merk at dersom en investorgruppe gir klarsignal til å betale lønnen til spilleren, og senere trekker seg (frivillig eller f.eks. ved konkurs) fra denne avtalen, så vil klubben allikevel ha arbeidsgiveransvaret overfor denne spilleren. Den økonomiske risikoen vil alltid ligge hos klubben. For det andre så er vel ikke en investorgruppe særlig interessert i å leie spillere? De ønsker jo avkastning ved et evt. videresalg og da er det kjøp som er aktuelt, og derfor er det vesentlig å vite om investorene dekker både overgang og lønn til spilleren(e).

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 370 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]