KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 12:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Author Message
PostPosted: 31 Dec 2009, 13:51 
Kaptein

hvilke spillere er det som egentlig er på ønskelista ?
skal vi klare oss i tippeligaen neste år så må vi ha fler forsterkninger enn adem guven, vidar riseth og martin linnes.
pluss at vi mister mange spillere som digerud, sylling, gouimar og nilsen.
vi må da ha 4-5 gode spillere i tippeligaen.

bode hønefoss og haugesund henter gode spillere.

men jeg tror vi greier oss hvis vi henter noen GODE spillere til :)

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 14:19 
Trener

Et merkelig valg av Bolseth spør du meg. Virker ikke som han har skjønt hvor stor konkurranse han egentlig får i Hønefoss. Midtbanen dems var jo i utgangspunktet en veldig sterk lagdel, samt at de har hentet Obiefule.

Kan heller ikke skjønne at han evt skulle se på Hønefoss som et bedre lag. Vi lå jo foran dem på tabellen stort sett hele tiden denne sesongen, og vi endte på lik poengsum.

kanskje en finere stadion, men hva så? er jo ikke på sittetribuna de sparker fotball vel?

Men er som med Myklebust. Bolle(seth) er ikke uerstattelig han heller. Tror heller at Riseth og Edieer knuse han når han kommer hit :twisted: .

Eneste bekymringen er at de andre nyopprykkede lagene forsterker veldig, men jeg stoler på at Kil har is i magen til å hente de rette spillerne.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 14:30 
Materialforvalter

Er i ferd med å bli litt frustrert hva gjelder nyte spillere til Kil nå.
Har ikke kommet en eneste nyhet på spillersiden på svært lenge, og alle som
burde ha ligget under juletreet ser ut til å ha signert for andre klubber elelr er fortsatt
kontraktsløse (Nystuen som skal trene med SIF over nyttår). Dette lover faktisk ikke bra såfremt klubben
ikke snart kommer med noen gode nyheter.
Håper det beste, men frykter snart det verste.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 15:19 
Grævling

Skal klubben kunne hente spillere må de også ha penger på plass til faktisk å kunne hente dem!

Nå har vi nettopp fullført en sesong med 3 mill i minus, sponsorer redder oss gang på gang fra den totale elendigheta, men folk skriker etter nye spillere. Er det ingen som ser virkeligheten vi lever i?

Vi kommer til å gå inn i TL og trolig være den største dumpekandidaten noen sinne. Det kommer garantert inn noen flere spillere, men neppe så veldig mange, og neppe de store navnene. Vi er avhengig av at alle slår til skal vi ha sjans til å overleve neste sesong, men moro blir det uansett. Og fotball avgjøres fortsatt av 11 spillere på banen, ikke av kroner på bok og flotte navn på benken.

Faen heller, det er bare på hengende håret at vi ikke driver å gjør os klare for nok en sesong mot Alta, Tromsdalen, Nybergsund og det som værre er. I stedet skal vi møte RBK, Voff, LSK, Brann og resten av kapitalistene. Nytt de få restene av 2009, tenk på alle gode minner fra året som har vært, og se fremover til en ny sesong mot de store kanonene, det blir en opplevelse uansett hvordan det ender.

....og godt nytt år, nok en gang ;-)

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 18:13 
Kaptein

Jeg er enig med Raggen. Nå må ledelsen legge en fornuftig plan for neste år. Ikke noen eventyr-poster på budsjettet som spillersalg o.l.. Om jeg har forstått Mohn riktig vet man bedre hvilke midler man har tilgjengelig utover vinteren/våren. Kanskje det da vil bli mulig å hente noen virkelig bra spillere uten å risikere økonomisk uføre. Satsningen i 2009 var egentlig ikke forsvarlig (uten opprykk hadde det sett stygt ut for oss) og det kan vi ikke ha noe av i 2010.

Samtidig må vi ha flere spillere inn i stallen, men det må være spillere som kommer fordi de vil spille i eliteserien og ikke pga lønna. Nå tror jeg ikke Bolseth valgte Hønefoss bare på lønna, og det kan kanskje bli litt av problemet vårt. Spillere med flere tilbud vil kanskje velge den rikeste klubben fordi det er større sjanse til å "overleve" neste år.

Jeg gleder meg litt til å være utfordrere neste år. Får vi økonomien på plass og et tett forsvar (ja, jeg tror de fleste motstandere forventer å overkjøre oss) kan gutta spille uten press og virkelig overraske. Håper og regner med at vi blir tippet nederst før seriestart. De fleste andre glemmer at KIL var like stort sett like gode som Hønefoss og Haugesund i 2009.

Jeg er også meget fornøyd med våre nye signeringer så langt:
Güven: stort potensiale og kan virkelig slå til.
Riseth: Et virkelig kupp. Billig, erfaren og en viktig lagspiller.
Linnes: Distriktets største talent!
Amundsen: Mitt førstevalg som trener i 2010.

Kunne selvsagt også ønsket meg Nystuen, Bolseth, Hoås, Sylling Olsen, men de får vi klare oss uten.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 18:40 
Trener

Mye bra fra Raggen og Saturnus.

I tillegg så er det slik nå at mange klubber sliter. Det vil si at utover vinteren vil mange gode spillere stå som Bosmanspillere og senke lønnskravene sine for å få en kontrakt på høyt nivå. Det er da vi kan hente de siste spillerne vi trenger.

Uansett, nyttårsdrømmen min er nå at vi får P.V.W. Rønning og Førsund som nyttårsgave.

Etter det så hadde en knall midtspiss vært en hyggelig overraskelse (selv om vi med de to evennevnte kan flytte opp Eddy som konkurrent til Tuelo/K.R). Anser at vi kommer til å bruke Guven mer på kant og/eller offensiv midt. Og med knall spiss så er navn som K.Holmen utelukket. Altfor dårlig til en fast plass på et elitelag. Da er de vi har langt bedre.

Med tanke på spissplassen var det også svært synd at Digerud forsvant. Det er vel ikke noe håp om at han ombestemmer seg heller(?). Han er et stort talent og kunne kanskje ha slått gjennom neste år under Amundsen.

EDIT: Glemte å skrive godt nytt år til alle!

Last edited by DV on 31 Dec 2009, 18:40, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 31 Dec 2009, 20:45 
Forumlegende

maggot wrote:
Et merkelig valg av Bolseth spør du meg. Virker ikke som han har skjønt hvor stor konkurranse han egentlig får i Hønefoss. Midtbanen dems var jo i utgangspunktet en veldig sterk lagdel, samt at de har hentet Obiefule.

Kortere vei hjem...

Profile  

PostPosted: 01 Jan 2010, 05:37 
Saftblander

Unnskydl.. godt nytt år..

Slenger meg på med å si: Bolseth? OK spill fotball i Høneføss og kos deg med det ;) Vi har TORP...

Budsjettet til KIL er realistisk og jeg koser meg så hardt med det! Sjøl om Messi ikke kommer så kan vi faen meg klare å holde plassen! Dem som tviler, jaggu har vi sjans til å beholde plassen.. Vi rykka opp i år for faen! Hvem hadde vel trudd det? (bortsett fra meg)... Vi er KIL vi kan klare alt, vi er små, men sammen er vi store...

Skulle ønske jeg var mindre full, men det får bli neste år ell no...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]