KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 00:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 25 Nov 2010, 13:33 
Forumlegende

Vi må huske på hvem som er hovedsponsorer for KIL.

Sparebanken:
Sparebanken sponser KIL med x antall kroner og må doble dette beløpet dersom Riseths firma skal ha 50%.
Det er ganske sikkert uaktuelt.
Og banken vil nok ha problemer med å forsvare at 50% av det de gir KIL ikke går til KIL.

Eidsiva:
Samme som Sparebanken.
Det skulle bli sirkus med høye strømrpiser dersom man i tillegg fra 50% til et 3.parts firma av det som skulle til KIL.

Hedmark Fylekskommune:
Helt uaktuelt med 3.part.
Samme for KOBBL og Odal Sparebank.

se listen og tenk etter: http://www.kil.no/no/sponsor

Selvsagt kan Riseth & CO donere penger til KIL på linje med deg og meg.
Man her snakker vi også om hovedsponsorenes rolle og plass.
De vil sikkert ikke sponse Riseths firma med 50% eller doble ofor at KIL skal få sitt.
Samtidig er de kanskje ikke interesserte i å være 2.fiolinister vs større firma utenfra.
Kanskje forsvinner de da ved en korsvei.
KIL ligger i Kongsvinger og ikke i Oslo eller Bergen eller Trondheim.
For hva hvis de utenbygds som er blitt 1.fiolinister en dag gir beng...skal man da forvente at de nåværende lokale hobvedpsonsorene eventuelt skal redde klubben på nytt?

Det er flere momenter i dette bildetenn å bare telle penger. Desverre!
Her er det også å bygge grunnmurene på sikt.
Og ingen hjelper KIL til høsten om man må hente inn 4 millioner fordi man "gapte" for stort.

Last edited by ivo on 25 Nov 2010, 13:36, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 13:37 
Klubbdirektør

Vidar Riseth skal da vel ikke ha provisjon av andre sponsoravtaler enn de han selger selv? Så hvor kommer Sparebanken og de andre faste sponsorene inn i bildet?

Det ser faktisk ut til at mange tror at han skal ha provisjon av alle sponsorinntekter. Det har aldri falt meg inn at han skal ha provisjon av noe annet enn sitt eget salg.

Last edited by Libra on 25 Nov 2010, 13:50, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 13:58 
Saftblander

Enig med Libra.

Logisk
feilslutning av
ivo.

Riseth skal da ikke ha provisjon av andre sponsoravtaler enn de hans selskap skaffer.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 14:22 
Materialforvalter

Jeg synes egentlig dette var et godt poeng av ivo og et betimelig spørsmål i diskusjonen. Jeg vet ikke hvor mange avtaler som allerede er i boks og hvor lenge avtalene med de store, nåværende sponsorene varer. Men, hvis Riseth ikke skal forhandle med disse, betyr jo det at klubben likevel måtte ha hatt en markedsperson internt i klubben for å reforhandle med eksisterende sponsorer samt til å bedrive sponsorpleie. Alternativt hvis Riseth skulle stå for reforhandling etter at avtalene gikk ut - hvor stor del av beløpene ville da havne i klubben? Hvor har dere det fra at det kun er nye sponsorer Riseth skal ha provisjon av? Er det et faktum eller enda en antagelse?

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 14:29 
Saftblander

Jeg må ærlig innrømme at jeg VET hverken det ene eller det andre i denne saken, som de fleste andre her på forumet. Men at Riseth et al krever provisjon for andre sponsoravtaler enn de selv skaffer klubben har jeg vanskelig for å tro.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 14:31 
Klubbdirektør

Nå sa jo Vidar Riseth i nærradioen at det økonomiske overhodet ikke var diskutert, og at det var selve modellen hans det strandet på. Vi vet ikke noe mer enn før, men at Vidar Riseth skulle kreve provisjon av eksisterende sponsoravtaler - enten de er reforhandlet eller ikke, er for meg totalt utenkelig. Det er ikke slik det er og være selger, og tanken på at dette skulle være en mulighet har som sagt ikke falt meg inn. Men som sagt - det er selve modellen som er avvist, fordi sposorene ikke vil like tanken på at en del av sponsormidlene vil havne "hos et firma i Oslo" ifg. Njøsen.

Og nå går allerede ryktene i Glåmdalens debattforum om at Riseth har 45% provisjon i år. Ja,ja...som jeg trodde.

Last edited by Libra on 25 Nov 2010, 14:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 14:51 
Reserve

Det sies at aktuelle sponsorer neppe ville gitt 50% til Riseth sitt firma.. Men på en måte blir det jo slik uansett, om det gis en del av kaka i provisjon til Riseth sitt firma, eller om det brukes til å betale en hel årslønn (for enkelte, flere årslønner) i markedsstillingen til KIL..

Utgiften må KIL ut med uansett...

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:04 
Klubbdirektør

donald wrote:
Det sies at aktuelle sponsorer neppe ville gitt 50% til Riseth sitt firma.. Men på en måte blir det jo slik uansett, om det gis en del av kaka i provisjon til Riseth sitt firma, eller om det brukes til å betale en hel årslønn (for enkelte, flere årslønner) i markedsstillingen til KIL..

Utgiften må KIL ut med uansett...

Ja, det er jo sånn. Ellers er jo forskjellen mellom og ha ansatte, og bruke et innleid firma til tjenester, at man i det sistnevnte alternativet slipper utgifter som arbeidsgiveravgift, feriepenger og pensjonsforsikring .

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:04 
Materialforvalter

En annen side av saken som ikke er belyst er om Riseth og hans firma ville operert som agent eksklusivt for KIL eller om firmaet skulle ha vært et slags sponsorservice for flere klubber samtidig. Noen som vet noe om det? Det har kanskje ikke så stor betydning annet enn at eventuelle sponsorer kanskje ville foretrukket å gi pengene sine til andre enn KIL hvis de kan velge mellom flere mottagere, og at KIL likevel bare ville blitt sittende igjen med de lokalt forankrede bedriftene.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:10 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
En annen side av saken som ikke er belyst er om Riseth og hans firma ville operert som agent eksklusivt for KIL eller om firmaet skulle ha vært et slags sponsorservice for flere klubber samtidig. Noen som vet noe om det? Det har kanskje ikke så stor betydning annet enn at eventuelle sponsorer kanskje ville foretrukket å gi pengene sine til andre enn KIL hvis de kan velge mellom flere mottagere, og at KIL likevel bare ville blitt sittende igjen med de lokalt forankrede bedriftene.

Jeg vet ikke noe sikkert om det, mer enn om noe annet :wink: Men jeg har forstått det som om de skulle jobbe bare for KIL. Nå er han jo i forhandinger med en annen klubb, så da tyder det i den retningen, synes jeg.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:12 
Reserve

Pulverheksa wrote:

Uansett om det hadde vært tilfelle eller ikke, så nekter jeg å tro at Riseth hadde ringt en potensiell sponsor, og spurt mer eller mindre om de vil sponse KIL eller LSK feks..
Tror nok at de hadde skilt på dette

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:25 
Materialforvalter

donald wrote:
Pulverheksa wrote:

Uansett om det hadde vært tilfelle eller ikke, så nekter jeg å tro at Riseth hadde ringt en potensiell sponsor, og spurt mer eller mindre om de vil sponse KIL eller LSK feks..

Men - hvis de måtte skille på det ville det også bety at netto tiden som ble brukt til å forhandle for KIL ville vært kortere jo flere klubber de forhandler for. Derfor er dette et interessant spørsmål som jeg kunne tenke meg å få svar på.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:27 
Reserve

Pulverheksa wrote:
donald wrote:
Pulverheksa wrote:

Men - hvis de måtte skille på det ville det også bety at netto tiden som ble brukt til å forhandle for KIL ville vært kortere jo flere klubber de forhandler for. Derfor er dette et interessant spørsmål som jeg kunne tenke meg å få svar på.

Det er et godt poeng! Men isåfall, regner jeg med at de hadde hatt enda fler i arbeidsstokken sin.. Og at de to-tre som er nevnt, skulle ha gått mot KIL-jobbing

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:29 
Spiller

Puh....jeg gir opp å prøve å henge med...det er for mye som ikke er belyst.

Gleder meg til treningskampene settes i gang :D

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 15:29 
Klubbdirektør

Jeg skjønner ikke hvorfor han skulle forhandle fram avtale med en spesiell klubb hvis han har tenkt og drive generell sponsorservice.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]