KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 198 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aktuelle trenere
PostPosted: 02 Sep 2009, 21:48 
Reserve

Helt enig i det dere sier.

Hvis noen ny trener skal inn, bør han være god!

Og Sylling spilte vel en av sine beste kamper for sesongen igår (?)
Tror TNs avgang bare er positiv for klubben. Spillerne må ta mer ansvar, og det er jo bare bra!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 21:58 
Grævling

Zezza wrote:
Tror TNs avgang bare er positiv for klubben. Spillerne må ta mer ansvar, og det er jo bare bra!

Mmm, det var ikke helt bra i fjor når Berntsen gikk, men nå er situasjonen tross alt en helt annen. Vi har spillere med selvtillit, enkelte som er mer "sjef" på banen, så dette kan gå fint uten ny trener. Men noen fasit er det jo umulig å gi på dette.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:06 
Forumlegende

Jo, men kapteinen gikk jo i går foran med et prakteksempel da, som seg hør og bør.
Og var jo ikke alene om det heller.

I går var det liksom laget - publikum - benekn og hele pakka sammen - altså for klubben - hvor ikke én skulle være midtpunktet.
I dag er det mange som har snakket om dette - også av "vanlige" tilskuere.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:18 
Trener

ivo wrote:
Jo, men kapteinen gikk jo i går foran med et prakteksempel da, som seg hør og bør.

Ja, kanskje vi skulle satse på "prosjekt Roger", med R.R. som spillende kaptein og manager (er jo snart tilbake på landslaget og tar over kapteinsbindet der også), Eide som hovedtrener, Pat som assistent, taue inn en 5-6 andre trenere og Kaggestad som fysisk trener. Dette må jo bli bra :lol:

Nei, får legge fleipen litt til side. R.R. er en gudegave til KIL, og innsatsen hans er noe av det morsomste i KIL-kampene for tiden. Han SKAL ha ballen og går inn i taklingene med en bestemthet som jeg ikke kan huske å ha sett i KIL noensinne.

Jeg er også blitt litt i tvil om vi i det hele tatt trenger en ny trener etter Alta-kampen. Har merket meg at R.R. skryter Eides innsats opp i skyene, samt roser Eides taktiske grep og pauseprat på en måte jeg ikke har sett en spiller/kaptein rose treneren på før. I år har vi en mye mer voksen spillergruppe enn i fjor, Eide har 1 år mer "på baken", sannsynligvis lært mye av Tom og omstendighetene rundt "forfremmelsen" er helt andre enn når Thomas "makan" Berntsen måtte gå.

Alt i alt begynner jeg å helle til at det skal være en j***** god trener som får tilbud om å ta over før det er et bedre alternativ enn Eide/Pat akkurat nå.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:35 
Kaptein

Raggen wrote:
Zezza wrote:

Mmm, det var ikke helt bra i fjor når Berntsen gikk, men nå er situasjonen tross alt en helt annen. Vi har spillere med selvtillit, enkelte som er mer "sjef" på banen, så dette kan gå fint uten ny trener. Men noen fasit er det jo umulig å gi på dette.

Ja, Eide kan kanskje funke i medgang hvis spillerne tar ansvar. Skulle det begynne å butte imot er jeg derimot mer skeptisk.

Vinner vi mot Hønefoss uten ny trener mener jeg vi kan ta sjansen på Eide og håpe det holder helt inn. Kanskje han har lært nok av Tom til å klare balansen mellom å være sjef og kompis med spillerene.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:36 
Klubbdirektør

Tror det beste er å holde på de vi har. Nå har dem prøvd å få de som er øverst på lista (veit ikke hvordan situasjonen med Bakkemo er men) og de har sagt nei.

Hvis man nå skal gå etter nummer 4,5 og 6 på lista, kan det faktisk hende at det nåværende trenerteamet passer bedre.
Sparer penger gjør man jo også.

Jeg var kritisk til Eide/Kristiansen i fjor, men med ett år med Nordlie på baken, en spillergruppe som gidder å høre etter på trening (i forhold til i fjor), flere lederskikkelser i laget og bedre flyt enn i fjor, tror jeg kanskje Kristiansen/Eide/Pat kan være bra nok, for nå.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:44 
Forumlegende

Hvis de 2 nåværende leder laget til opprykk...
Så er de gode nok neste år også...

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:51 
Klubbdirektør

Vel... Assistenter som tar over med god virkning ut sesongen, har sjeldent lykkes neste sesong igjen..

Petter Myhre i VIF,
Tørum i RBK,
Bjørnebye i Start,
Husker ikke helt hvordan det ble med Trond Henriksen i RBK, men han er da der fortsatt.
Finnes sikkert flere også, men hukommelsen er ikke helt tilstede for øyeblikket.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:54 
Forumlegende

Korslund wrote:
Vel... Assistenter som tar over med god virkning ut sesongen, har sjeldent lykkes neste sesong igjen..

Petter Myhre i VIF,
Tørum i RBK,
Bjørnebye i Start,
Husker ikke helt hvordan det ble med Trond Henriksen i RBK, men han er da der fortsatt.
Finnes sikkert flere også, men hukommelsen er ikke helt tilstede for øyeblikket.

Ingen naturlov.
Barrierer brytes.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 22:58 
Forumlegende

DV wrote:
ivo wrote:

Ja, kanskje vi skulle satse på "prosjekt Roger", med R.R. som spillende kaptein og manager (er jo snart tilbake på landslaget og tar over kapteinsbindet der også), Eide som hovedtrener, Pat som assistent, taue inn en 5-6 andre trenere og Kaggestad som fysisk trener. Dette må jo bli bra :lol:

Nei, får legge fleipen litt til side. R.R. er en gudegave til KIL, og innsatsen hans er noe av det morsomste i KIL-kampene for tiden. Han SKAL ha ballen og går inn i taklingene med en bestemthet som jeg ikke kan huske å ha sett i KIL noensinne.

Jeg er også blitt litt i tvil om vi i det hele tatt trenger en ny trener etter Alta-kampen. Har merket meg at R.R. skryter Eides innsats opp i skyene, samt roser Eides taktiske grep og pauseprat på en måte jeg ikke har sett en spiller/kaptein rose treneren på før. I år har vi en mye mer voksen spillergruppe enn i fjor, Eide har 1 år mer "på baken", sannsynligvis lært mye av Tom og omstendighetene rundt "forfremmelsen" er helt andre enn når Thomas "makan" Berntsen måtte gå.

Alt i alt begynner jeg å helle til at det skal være en j***** god trener som får tilbud om å ta over før det er et bedre alternativ enn Eide/Pat akkurat nå.

Må vel tilbake til Per Gunnar Dalløkken for å finne en like beinhard midtbanespiller i KIL ;)

Enig i at dersom Eide/Pat klarer å ta poeng mot Hønefoss borte så er de gode nok til å lede laget ut sessongen, samt at det blir for få kamper igjen for at det skal være noen vits i å hente folk utenfra. Men som de fleste inne her er man jo litt i seiersrus etter gårsdagen fortsatt.

Stussa litt i begynnelsen av kampen i går fordi den bakre firer'n lå veldig samlet med lite mellomrom mellom her spiller i begynnelsen av kampen, og det ga Alta muligheten til å doble på kant flere ganger, men så vidt jeg så ble dette justert utover i kampen. Også det at de kun satte inn offensive spillere når de bytta stussa jeg ved, men det var jo genialt når det gikk som det gikk, selvfølgelig med høy risiko for at det kunne gått helt motsatt-

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 23:17 
Reserve

ivo wrote:
Hvis de 2 nåværende leder laget til opprykk...
Så er de gode nok neste år også...

Kan dem det da? Har de den utdanninga som kreves i forbindelse med lisenskravene? Ser jo det problemet i VIF også. VIF hadde ikke fått lisens i år, dersom Skullerud hadde gått i fjor.

p.s. Jeg holder forresten en knapp på at Skullerud er mannen for jobben neste år. Kjenner Skullerud som en ærlig og fin type, men vanvittig respekt i landslagsmiljøet. Og jeg er såpass naiv, at sier han at tallene TV kommer med er feil, ja så er de feil.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2009, 00:15 
Klubbdirektør

Jeg synes folk er litt i overkant begeistret over Eide/Pat her inne nå. Tirsdagens match var meget bra. De taktiske grepene som ble gjort når vi fikk en utvist, og i pausen var også veldig bra. Men her snakker vi om en kamp hvor alle omstendigheter lå til rette for at gutta skulle gå i krigen og vise at KIL er mer enn Tom Nordli.

Hvordan vil Eide fungere på treningsfeltet?
Hvordan takler han motgang?
Hvor stor respekt har han i spillergruppa?

Jeg vet ikke...

Nå var vel også Morten Kristiansen med i trenerteamet som holdte på å styre oss mot andredivisjon forrige sesong, så jeg skal ikke legge all skyld på Eide. Men verken Eide eller Pat har noe særlig erfaring på dette nivået.

Når alt dette er sagt så synes også jeg at både Eide, Pat og til og med Morten Kristiansen er veldig sympatiske og flinke mennesker. De er sikkert også gode ressurser å ha med seg i et eventuelt trenerteam. Men jeg vil ha mer pondus på den som skal være øverste sjef!

Jeg håper virkelig at ikke Mohn og de andre slår seg til ro med dette til tross for et meget positivt resultat på tirsdag.

Harald Aabrek har vært nevnt som en mulig kandidat, noe jeg synes høres MEGET fornuftig ut. I Harald Aabrek får vi en trener som har LANG erfaring, både som spiller og trener. Han har vært assistent på landslaget og har til og med nå fått prøvd seg som speider i Brann, noe som bør tilsi at han har god oversikt over spillere.

Han har selv sagt rett ut at han er interessert i en trenerjobb snarest mulig og jeg tviler på at KIL er et dårlig alternativ med den posisjonen de befinner seg i.

Ring denne mannen snarest og skriv en kontrakt som i alle fall strekker seg lengre enn ut denne sesongen!

Last edited by Rød Jævel on 03 Sep 2009, 00:18, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2009, 10:12 
Reserve

En treners muligheter for suksess avhenger ikke bare av hans egen kapasitet, men også av settingen. Nordlie er kanskje det beste eksemplet på det, der han gjentatte ganger er bedre til å sparke igang en prosess for å snu en negativ utvikling enn å gjøre noe som er bra enda bedre. Skogheim lyktes også veldig godt da han kom inn som et friskt pust hos KIL i 2003, men det å arve en Erlandsen-sliten gjeng ikke har vært like enkelt. Prahl har blitt ansett som en meget bra svensk trener, men alt ble galt da han overtok Viking.

Da Eide & co overtok KIL ifjor var settingen allerede helt feil. Han var en del av Berntsen-regimet, og Berntsen hadde ingen heldig hånd med KIL den vinteren. Har man vært assistent til en trener som oppfattes svak, er det selvsagt ikke lett å snu opp på flisa. Bare det å få autoritet nok på feltet blir en stor utfordring. Sånn sett mener jeg Eide fortjener å bli hørt når han ber omgivelsene ikke legge altfor mye vekt på det som skjedde i fjor.

Dette med setting er et argument for Skullerud også. Han fikk veldig gode skussmål for jobber før Vålerenga. Der slet han åpenbart med autoriteten og styringen. Ikke rart, kanskje, når både media og Martin Andresen viste at det var Andresen som var sjefen.

Nå er jeg heldigvis ikke i den situasjonen at mitt syn på hva KIL skal gjøre i trenerspørsmålet får en direkte påvirkning for resten av sesongen. Iblant er det godt å ha en mening, for i ettertid kunne si "ok, jeg tok feil", uten at det har fått konsekvenser. :) Men jeg mener KIL gjør smart i å sitte relativt rolig i båten. Det er gjort et godt håndverk så langt, og det handler mest om å fortsette denne jobben, uten store sprell og endringer. Samt mye mental jobbing selvsagt. Får man inn en sterk trener som ønsker å sette sitt klare stempel på KIL, er det en fare for at han ødelegger mer enn han fikser.

Harald Aabrekk vil være en høyrisiko-ansettelse mener jeg. Blant annet av overnevnte grunn. Men også fordi jeg mener han har hatt en blandet historikk. Han har de siste årene vært tilknyttet Brann, og bortsett fra Huseklepp er det ikke mye fremgang å spore der etter seriegullet. Før det var han i Vålerenga, hvor han heller ikke klarte å sette noe vesentlig positivt stempel på utviklingen. Han har vel også vært tilknyttet landslaget, og der har det ikke blitt skapt mange stolte øyeblikk på en stund. Fra 2002 til 2005 var Aabrekk i Haugesund, hvor han blant annet klarte det kunststykket å rykke ned i 2004 med kanskje det sterkeste mannskapene i Adeccoligaen det året.

For meg er Aabrekk et dyrt og dristig valg. Mulig settingen har preget også Aabrekks resultater negativt de siste årene, men burde det ikke vært minst et positivt CV-bidrag etter tusenårsskiftet? Da tror jeg det er langt bedre med Eide.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2009, 10:36 
Klubbdirektør

Er ikke Aabrekk mannen som bl.a. er kjent for å legge seg ned å spille bevisstløs når det passer sånn?

:lol:

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2009, 22:24 
Reserve

Aabrekk må for Guds skyld ikke bli KIL-trener! Hva har han egentlig å vise til som trener på toppnivå, bortsett fra nevnte "spille-død-situasjon" og andre provoserende gestikuleringer mot dommeren.... Da stemmer jeg heller for Per Anders Sjøvold med Erik Nystuen som assistent.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 198 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]