KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 May 2025, 04:54

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 20 Sep 2012, 23:00 
Klubbdirektør

Sorry at jeg sier det, men det er tragiks og vondt å se på at noen enkeltmennesker kan ødelegge klubben og føre oss bak lyset i flere måneder. Det gjelder både styret og ansatte.

Rett og slett tragisk at dette skjer.

Men noen kommunal oppgave å redde KIL er det ikke.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 00:06 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Slukk lyset sistemann ut av Gjemselund og sett på hengelåsen.. Nå ser jeg ingen utvei.. :oops: (mirakler skjer, men ikke i KIL) :|

Leit å trist å se og oppleve at KLubben din går mot konkurs. Men da folk styrer med øya igjen gang på gang, så må det si stopp en gang.. :evil:

Ps. Tusen takk alle i KIL`s elendige styre..Takk for rotet og tullet Dere klarer og sette Mitt fotball-lag opp i hvert j... forbanna år. Nå har Dere endelig lykkes med å ta livet av det. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Trist å leit for en supporter som har fulgt laget jevnt å trutt i over 30 år.. :cry:

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 00:14 
Klubbdirektør

Enig, Blir helt taus. Vi lo av Ham Kam da de skyldte penger, men dette er f.............meg verre. Hva skal man egentlig si???

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 00:18 
Klubbdirektør

Roller wrote:
Slukk lyset sistemann ut av Gjemselund og sett på hengelåsen.. Nå ser jeg ingen utvei.. :oops: (mirakler skjer, men ikke i KIL) :|

Leit å trist å se og oppleve at KLubben din går mot konkurs. Men da folk styrer med øya igjen gang på gang, så må det si stopp en gang.. :evil:

Ps. Tusen takk alle i KIL`s elendige styre..Takk for rotet og tullet Dere klarer og sette Mitt fotball-lag opp i hvert j... forbanna år. Nå har Dere endelig lykkes med å ta livet av det. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Trist å leit for en supporter som har fulgt laget jevnt å trutt i over 30 år.. :cry:

Enig, dessverre :cry:

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 07:32 
Reserve

Janko wrote:
Enig, Blir helt taus. Vi lo av Ham Kam da de skyldte penger, men dette er f.............meg verre. Hva skal man egentlig si???

Det er foreløpig(!) ikke verre. 3 mill. < 8 mill.. Så får vi se hva prognosene sier på slutten av dagen/neste uke/neste måned...

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 08:54 
Klubbdirektør

Jeg lurer på om mye av dette tullet er gamle skatter og avgifter som ikke er betalt. På publikumsvikten er det et tap på ca 6-7 hundre tusen. Men hva med resterende milioner. Det sier dem ikke noe om. Hadde hvert morro om de sa hva de skyldte penger på.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 09:19 
Klubbdirektør

En bedrift kan ikke suse og gå så veldig lenge uten og betale skatter og avgifter. Den eneste skatten KIL har er jo forskuddstrekket til de ansatte, i og med at de ikke går med overskudd. Betaler de ikke inn foskuddstrekket til de ansatte så er det faktisk så alvorlig som underslag, i og med at dette er de ansattes penger. Og den gamle momsen ble jo betalt inn for kort tid siden, sannsynligvis fordi de ble truet av konkurs pga av dette.

Ikke lett og bli klok på hva som har skjedd, og hvordan situasjonen kan ha endret seg så voldsomt på så kort tid :?

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 09:21 
Klubbdirektør

Daggers wrote:
Janko wrote:

Det er foreløpig(!) ikke verre. 3 mill. < 8 mill.. Så får vi se hva prognosene sier på slutten av dagen/neste uke/neste måned...

Det er vel verre når Hamar kommune frigir gjelden, mens signalene fra Kongsvinger kommune er at de ikke gjør det ?
Det er helt tragisk det som skjer, jeg har også fulgt laget siden slutten av 70-tallet, men nå er det vel kroken på døra ?

Jeg går fortsatt og drømmer om at en eller annen pengesterk person/firma kommer inn og redder klubben i siste time, men innser vel innerst inne at det er slutt nå :-(
Sett utenfra så ser det ut som det er en oppgitt og resignert stemning som rår, og det forstår jeg vel egentlig veldig godt.

Henrik Mohn: Hva om du og Glåmdal Bilsenter kjøper navnet til Gjemselund for, la oss si ca 3 millioner ?!?! :P
Da skal jeg sporenstreks reise oppover fra Oslo og kjøpe min neste nye bil hos dere. Er sikker på at flere vil følge på.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 09:29 
Reserve

De 6-700.000 var tilskuerunderskuddet pr slutten av august, og at en revurdering nå innebærer et fortsatt tilskuerunderskudd i forhold til budsjett. Videre antar jeg at det nå ikke lenger opereres med en fjerdeplass i Adeccoligaen, og dermed blir mindre penger fra NFF etter sesongslutt, og heller ingen hjemmekamp i kvaliken. Sponsorunderskuddet har vel vært en snau million hele tiden, og også der kan det være snakk om færre kroner fordi man havner lavere på tabellen. Men man kan jo spørre seg om hvorvidt de ønsker å male fanden skikkelig på veggen, ved å "skremme" midler inn.

Ellers kan vi ikke sammenligne det Hamar Kommune gjør i forhold til HamKam og Storhamar med det KIL ber om nå fra kommunen. KIL ber om 2 mill friske kroner inn for å redde klubben, mens Hamar Kommune ettergir ansvarlige lån på 8 mill. Ansvarlige lån er vanskelige å inndrive, og jeg antar Hamar Kommune neppe hadde sett noe til de pengene uansett, da de ikke er gitt med pant. Om HamKam hadde bedt om 8 mill i friske kroner (slik KIL ber om 2 mill nå) er jeg ganske så sikker på at Hamar Kommune hadde gitt et bestemt nei.

I sommer var likviditeten dårlig, men administrasjonen uttalte at budsjettet holdt. Få måneder etter er det 3 mill i manko, og Holth har ikke engang penger til å drive ut sesongen sier han til Glåmdalen idag. Da er det 1 av 2: Enten har man overhodet ikke hatt kontroll over økonomien, noe som nesten er utrolig etter "lærepengene" man har fått de siste årene. Eller så har man gått inn i problemene med åpne øyne, vel vitende om at en gavmild kommune eller noen gavmilde sponsorer/investorer redder dem uansett. Jeg vet ikke hva jeg synes er verst, men ille er det uansett. Hedmarks stolthet?

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 12:04 
Kaptein

http://www.tv2.no/sport/fotball/ny-kris ... 81274.html

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 12:37 
Klubbdirektør

Det blir ikke så lange borteturer på oss da. Så Kil sparer på at dem ikke trenger fly eller hoteller lenger.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 13:08 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article6247577.ece
http://www.glomdalen.no/kil/article6247547.ece

Det skjer da noe på brakka. Vil folk bidra denne gangen da ? :?

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 13:26 
Klubbdirektør

Freddien wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article6247577.ece
http://www.glomdalen.no/kil/article6247547.ece

Det skjer da noe på brakka. Vil folk bidra denne gangen da ? :?

Jeg tror verken det ene eller andre lenger... Men en må selvsagt alltid håpe...

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 14:46 
Forumlegende

Om de ikke klarer inntektsbudsjettet så må de stramme inn på kostnadssiden ikke følge det opprinnelige budsjettet!!!
Quote:
– Ja, så enkelt og så brutalt kan det kanskje sies. Vi har greid å følge budsjett på kostnadssiden, men ikke inntektssiden.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 14:49 
Forumlegende

Det kan da ikke være mye hjelp i NFF sitt system for å ha oversikt over klubbens økonomi dersom man kan hoppe fra en kategori til en annen så raskt. Enten det eller så har man klart å føre det systemet bak lyset.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]