TaigerVudds wrote:
1) Mulig jeg uttrykte meg krøkkete, Ivo, men poenget mitt var at det sannsynligvis ikke er helt enkelt å kommunisere hvor langt man er kommet i forbindelse med fristen 7. juli.
2) En ting er to (minst) parallelle innsamlinger, en annen er loddsalg, en tredje er sponsorer, en fjerde er kommune og investorer, en femte er kostnadsreduksjoner ala Nordlie. Noe er cash, annet er utvidete sponsorater, etc.
3) Eller ta målaksjer. Flere har valgt å støtte klubben de siste ukene ved å kjøpe målaksjer. Men om jeg kjøper aksjer til 100,- pr mål, hvor mye har klubben fått inn da?
4) Men som sagt er det så mange variabler her at det er vanskelig å kommunisere godt, presist og riktig, utover det Mohn sier om at man er et godt stykke på vei i forhold til 7. juli-behovet, men trenger en god helg for å komme i mål.
1. Nei da.
Tvert imot vil jeg berømme innleggene dine i det siste.
2. Synes det burde være relativ greit med tanke på at man har et mål, [1,2 millioner], å holde orden på dette.
Det vil dreie seg om en samordning til en viss grad.
*sitt eget kontonummer er jo greit
*odølingenes burde også kunne være oversiktlig dersom man fra den ene eller andre eller begge sider tenke kommunikasjon.
*billotteriet likeså - statusrapporter burde være en selvfølge.
osv, osv - særlig med tanke på utsagnene om
nå eller aldri!.
3. Der skal man fakturere for 20 mål ved kjøp og ved antall mål - maks 50 - når sesongen er over.
Da er det bare å regne det ut.
4. Jeg forstår dine tanker og vet at kommunikasjon mellom ledd som burde kommunisere oftest er lettere i teorien enn i virkeligheten!
Men med litt "prosjektstyring" mener jeg man kunne ha kommet lenger i så måte.
En slags nevrotisk informasjonsbegjærlighet...
Jeg antar dersom at dersom 1,2 millioner ikke er nådd til 7.juli - la oss bruke beløpet som en slags fasit - så vil man
forlenge denne fristen noen dager dersom det ikke er "altfor langt fram".
På dette tidspunktet må man jo ha et konkret beløp, noe som bør / kan gi de siste spark bak, samt få enkelte som ikke har reagert, til å reagere!