KIL4ever wrote:
mikeb wrote:
Primærinntekten til KIL er bilettinntekter og jeg syns ikke vi skal slippe den tråden der. Om KIL stiller med noen ekstra sukkertøy til de som kjøper sessongkort, f.eks ett foredrag med Nordlie etter en kamp e.l? Klubben har budsjetert med 1250 tilskuere i snitt, om alle som er villig til å spytte inn penger i kronerullinger kjøper sessongkort slik at man hadde fått opp tallet på antall sikre tilskuere pr. kamp så hadde dette vært verdifulle kr. i kassa. Hadde man solgt 1500 sessongkort hadde dette betydd 375.000,- ekstra i kassa.
Jeg er i hvertfall klar til å kjøpe sessongkort så fort supporterklubben har sine klare.
Primærinntekten til KIL er dessverre (eller heldigvis?) ikke billettinntekter. Skulle KIL klare snittet de har budsjettert med, vil det til sammen være 2,5 mill. Med et budsjett på 11 mill utgjør billettinntektene bare drøyt 20 prosent av budsjettet.
Jeg håper og tror at vi ikke vet alt som foregår på Gjemselund. Jeg har snakket med en sponsor som er fornøyd med den jobben Kjøk har gjort for dem. Kjøk er blodrød KIL-fan og gjør alt det som står i hans makt for å få inn sponsorer. Vi skal ikke være så naive å tro at han sitter på kontoret og ringer rundt. Han er nok stadig på farten i sin råtne japsebil. Til det motsatte er bevist så velger jeg å tro at han har kontroll (i hvert fall til en viss grad i dagen marked)
Må innrømme at jeg forregne meg litt ettersom jeg regnet inntekter på både hjemme og bortekamper, men fikk desverre bare 2 i matte også

Men poenget mitt er at bilettinntekter er den sikre inntektskilden som vi som supportere kan påvirke og gjennom å kjøpe sessongkort er man med på å øke den inntektskilden pr. kamp.
Hadde sessongkort i år, men fikk ikke sett alle hjemmekampene. Var vel på ca. 9,2 hjemmekamper, men siden jeg hadde sessongkort fikk klubben kroner i kassa for de kampene kona ikke ga meg lov til å reise på også

Selvfølgelig er det flere faktorer som bidrar til inntekter, og alle disse må økes for å få bedre vilkår i klubben.