KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 10 Sep 2025, 02:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tom Nordlie!!
PostPosted: 11 Nov 2008, 12:57 
Reserve

Synes ikke det er pussig i det hele tatt. Jeg er helt sikker på at det blir mulig for alle å bidra etterhvert, også de som skal gi panten etter julebrusen i januar. Men dette haster og dette skal administreres. Da er det like greit at man signalerer at nå tar man imot bidrag på 500 og oppover. Når Nordlie forhåpentligvis er i boks, kan man bare åpne en bankkonto for å ta imot de mindre bidragene.

Dessuten tror jeg det psykologiske betyr litt. Minimum 500,- sier: "nå er det alvor, vi trenger litt mer enn et symbolsk bidrag for å ta neste skritt". Jeg er helt sikker på at dette fører til at endel som hadde gitt en hundrings gir 500 - eller mer.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 13:05 
Forumlegende

jo - det er pussig...
Det gir et dårlig signal egentlig.

Enda verre det du sier...

Først - primær
Så - sekunda vare..

Det går jo an å gjøre det slik, men det er dårlig psykologi...

Ikke det at jeg bryr seg så mye sånn sett, men...

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 13:30 
Reserve

Prima og sekunda vare? Hva er det du vrøver om nå? Alle bidrag er gode bidrag, selvsagt, men en krone er også en krone. Skal man først samle inn 6-700.000 er det enklere med store enn små beløp. Tror du jeg føler at mine penger er sekunda vare fordi Kjøk ikke kontaktet meg i første runde?

Men forsøk å sette deg inn i KILs situasjon. Tiden går, og det er ikke til KILs favør. Plenty av folk her inne - og andre steder - minner dem om det hele tiden. De må skaffe 600.000, og det raskt. Som Lasse Andreassen sier, det viktigste er ikke å få inn pengene akkurat nå, men å få tilsagn om dem NÅ. Om du tror at det går raskere OG er mer effektivt med en vanlig bankkonto-aksjon, så tar du muligens feil. Det er ikke lenge siden KIL gjorde det heller, så muligens har de et visst erfaringsgrunnlag også... Og en bankkontoaksjon vil være kaotisk å håndtere om man når halve beløpet, Nordlie takker nei, og pengene må returneres. Da er det kun en vinner: banken i form av gebyrer.

Ikke vet jeg hvorfor du føler deg så tråkket på tærne av aksjonsformen. Du, i likhet med alle andre, får helt sikkert nok av muligheter til å bidra.

Og sånn generelt: Dette forumet - i likhet med mange andre - inneholder utrolig mye syting og klaging over hva ANDRE ikke får til, og hva andre gjør FEIL. Styret er feige, innsamlere diskrimerer, ledelsen ikke nok pågående, osv osv osv. Syting og gnåling som får SMS-spalten i Glåmdalen til å bli positiv poesi. Spør ikke hva KIL kan gjøre for deg, men spør hva du kan gjøre for KIL. Istedetfor å bruke energien på fx å disse noen som vil sørge for at de omtalte 600.000 er tilgjengelige, så bidra. Finn to kompiser og send mail om at dere gir. Selg platesamlingen. Pant flasker. Gjør noe!

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 13:38 
Klubbdirektør

Men skjønner ikke hvorfor ikke markedssjefen tar seg en tur rundt i butikkene på Kongsvinger og spørr om et bidrag. Vet om mange butikker som ikke har blitt spurt i det hele tatt. De har fortalt at før så kom spillerne eller en i styret innomog spurte. Men kanskje de er for late til å ta en spaser tur rundt om i byen.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 13:48 
Klubbdirektør

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article122411.ece

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 14:24 
Forumlegende

fjernet... lå allerede inne...

Last edited by ivo on 11 Nov 2008, 14:25, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 15:46 
Forumlegende

KIL4ever wrote:
mikeb wrote:
Primærinntekten til KIL er bilettinntekter og jeg syns ikke vi skal slippe den tråden der. Om KIL stiller med noen ekstra sukkertøy til de som kjøper sessongkort, f.eks ett foredrag med Nordlie etter en kamp e.l? Klubben har budsjetert med 1250 tilskuere i snitt, om alle som er villig til å spytte inn penger i kronerullinger kjøper sessongkort slik at man hadde fått opp tallet på antall sikre tilskuere pr. kamp så hadde dette vært verdifulle kr. i kassa. Hadde man solgt 1500 sessongkort hadde dette betydd 375.000,- ekstra i kassa.

Jeg er i hvertfall klar til å kjøpe sessongkort så fort supporterklubben har sine klare.

Primærinntekten til KIL er dessverre (eller heldigvis?) ikke billettinntekter. Skulle KIL klare snittet de har budsjettert med, vil det til sammen være 2,5 mill. Med et budsjett på 11 mill utgjør billettinntektene bare drøyt 20 prosent av budsjettet.
Jeg håper og tror at vi ikke vet alt som foregår på Gjemselund. Jeg har snakket med en sponsor som er fornøyd med den jobben Kjøk har gjort for dem. Kjøk er blodrød KIL-fan og gjør alt det som står i hans makt for å få inn sponsorer. Vi skal ikke være så naive å tro at han sitter på kontoret og ringer rundt. Han er nok stadig på farten i sin råtne japsebil. Til det motsatte er bevist så velger jeg å tro at han har kontroll (i hvert fall til en viss grad i dagen marked)

Må innrømme at jeg forregne meg litt ettersom jeg regnet inntekter på både hjemme og bortekamper, men fikk desverre bare 2 i matte også ;)
Men poenget mitt er at bilettinntekter er den sikre inntektskilden som vi som supportere kan påvirke og gjennom å kjøpe sessongkort er man med på å øke den inntektskilden pr. kamp.
Hadde sessongkort i år, men fikk ikke sett alle hjemmekampene. Var vel på ca. 9,2 hjemmekamper, men siden jeg hadde sessongkort fikk klubben kroner i kassa for de kampene kona ikke ga meg lov til å reise på også ;)
Selvfølgelig er det flere faktorer som bidrar til inntekter, og alle disse må økes for å få bedre vilkår i klubben.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 18:41 
Klubbdirektør

Hvor er ledelsen i KIL opp i alt dette her? Burde ikke styreleder gått ut i media og lagt fram noen synspunkter snart? Her spytter vi private penger inn for å prøve å redde Tom inn som trener men på brakka så er det helt dødt. Jeg fatter egentlig ikke hvordan disse folka tenker men det er vel ikke meningen heller :roll:

Last edited by Jada-jada on 11 Nov 2008, 18:42, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 18:43 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Hvor er ledelsen i KIL opp i alt dette her? Burde ikke styreleder gått ut i media og lagt fram noen synspunkter snart? Her spytter vi private penger inn for å prøve å redde Tom inn som trener men på brakka så er det helt dødt. Jeg fatter egentlig ikke hvordan disse folka tenker men det er vel ikke meningen heller :roll:

De går vel å teller på dimmelenka, er vel årsmøte snart og neppe så mange som satser på gjevalg. Har vært litt av en uriaspost denne sessongen.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 18:57 
Forumlegende

Skogenskonge wrote:
Som en forretningsdrivende håper jeg at Kil ikke sitter og ringer om sponsing,da har man tapt.Man må være kreative og finne på nye ting.Man gi litt tilbake for og få noe igjen,Se på Sundet som tar med seg sponsorer på litt av hvert.Er sikker på at Kil Har (hadde) en person som mange sponsorer kunne tenke seg å høre på i egne rekker (Nordlie).Tenk nytt er sikker på at dere vil lykkes.

Enig i det, viktig at man ikke gir inntrykk av å tigge penger, men at man selger ett produkt. I så måte bør man også ha en pakke som sponsorene får del i når de velger å sponse KIL inkl. kampbiletter, turer, samlinger e.l.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 19:38 
Kaptein

Man kunne vel ønsket seg mere informasjon om ståva i situasjonen iht. både Nordlie og neste år. Dog er det jo problematisk for ledelsen å gå ut med info, dersom denne foreløpig usikker. Noen fugler kvitret om at det faktisk skjer en hel del spennende om dagen, så min innstilling til prosessen som syntes å være meget kritikkverdig har endret seg en hel del. Jeg venter i spenning.

Edit; Misliker å komme med slike vage antakelser. Dog, må bli slik denne gangen. Mest for å spre et lite snev av større håpnader.

Last edited by hNk* on 11 Nov 2008, 19:53, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 20:12 
Klubbdirektør

Ledelsen skulle jo legge frem planene de hadde om fremtiden. Og de oppfordret folk til å være med på det. Men jeg har ikke sett eller hørt noe. Kanskje de ikke har noen planer enda? Eneste gangen de sier noe i media er hvor dårlig det står til. Ikke noe rart folk blir drit lei dem. Virker som om de er handlings lamma for min del.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 20:50 
Reserve

Pri nr. 1 for ledelsen nå er å sikre Nordlie i to nye år, noe som innebærer et stort økonomisk og organisatorisk løft. Så må man anta at de også har minst et bittelitt fokus på en Plan B, dersom Nordlie skulle glippe. Samtidig med dette skal de holde hjulene igang, fornye kontrakter, titte på nye spillere, etc. For knapt en måned siden satte man også igang med å utvikle en treårsplan for klubben, og det er grunn til å tro at vinklingen her har endel med Nordlie-caset å gjøre.

Så for guds skyld - la nå ledelse og styre få jobbe med dette her, uten at de blir beskyldt for å være handlingslammet bare fordi det går et par dager uten at det rapporteres store nyheter fra brakka.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 21:48 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Pri nr. 1 for ledelsen nå er å sikre Nordlie i to nye år, noe som innebærer et stort økonomisk og organisatorisk løft. Så må man anta at de også har minst et bittelitt fokus på en Plan B, dersom Nordlie skulle glippe. Samtidig med dette skal de holde hjulene igang, fornye kontrakter, titte på nye spillere, etc. For knapt en måned siden satte man også igang med å utvikle en treårsplan for klubben, og det er grunn til å tro at vinklingen her har endel med Nordlie-caset å gjøre.

Så for guds skyld - la nå ledelse og styre få jobbe med dette her, uten at de blir beskyldt for å være handlingslammet bare fordi det går et par dager uten at det rapporteres store nyheter fra brakka.

Må jo kunne forlange at de oppdaterer like hyppig som enkelte av oss skriver her inne ;)

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2008, 21:59 
Klubbdirektør

Styret har vel hatt god nok tid til å lage en frmtidig plan. Man begynner ikke med det etter at sesongener over. Det kaller jeg handlingslamma. Klarer man ikke å fokusere på3-4 ting samtidig er dem ikke proffe nok til jobben, Det ser man jo bare nå det.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]