KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 24 Aug 2008, 11:54 
Reserve

Synes denne tråden har sklidd ut litt. Da jeg startet den, før Mohn sendte åpent brev til avia, var det for at jeg ønsker forandringer. Ser at den samme trenerduoen leder laget i dagens kamp. Sogndal er ikke plassen vi har best statistikk, men vi må bare håpe. Med tap i dag, som jeg dessverre frykter, MÅ det skje noe. Vi kan godt si; Det er ikke borte mot Sogndal vi skal ta poeng! Men hvor skal vi egentlig ta poeng lurer jeg da? KIL trenger poeng i hver kamp framover uansett hva motstanderen heter.
Og jeg håper KIL får på plass en skikkelig trener så raskt som mulig. Om den betales av KIL, Henrik Mohn, Glåmdalen, Henning Danielsen eller Jørgen Stang driter jeg en lang marsj i. Vi må ha en trener. PUNKTUM!

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 12:19 
Materialforvalter

Emil Svensson, du har helt rett. Det er viktig å holde fokus. Som Glåmdalen har kartlagt er det flere topp trenere som er ledig. Drømmen er Nordlie! Han har reddet skakkjørte lag tidligere. Og med Nordlie på benken så får KIL garantert en leder som er tydelig. Jeg tror både Thodesen og Nordlie kan ta fatt på jobben i løpet av kort tid. De forandringene du etterlyste da du startet tråden er betydelig nærmere. Styret må gjøre noe nå, og de som har lovet finansiering av trener må levere. => penga og poenga renner snart inn!

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 12:53 
Forumlegende

Stort sett så er det vel ikke mye som ikke ligger innenfor temaets spennvidde.

At det kan bli noen skjevheter tilhører livets virkelighet.
Det retter seg som regel raskt opp innen rimelig tid.

Man har generelt her inne en nevrotisk redsel or at noe skal bli "off topic".
Det er forøvrig veldig interessant når det gjelder et fotballforum.

Fotball ja.
Ute på banen oppstår oftest de avgjørende situasjoner på andre måter enn tenkt og planlagt.
Spillemønster etc. gir i det store og hele bare et trykk som gir muligheter fordi man ikke kan forsvare seg godt nok over tid mot et trykk.
Dog er det sjelden at mulighetene kommer direkte av det teoretiske mønsteret i strømlinjeform.

Uansett hvilket lag det dreier seg om skjer det avgjørende i små magiske øyeblikk av "opp-topic-handlinger".

Derfor er suksessen eller fiaskoen som oftest avhengig av evnen til å takle hendelsene som er "bolts from the blue" (lyn fra klar himmel).
Får man ballen på 5-meteren, men på 'feil' bein, bør man ikke sende den tilbake med bskjed om at favoritbeinet er det andre...

Forøvrig sier vel både Skogheim og Nordlie i sine svar i avisen på lørdag at det såkalt fotballfaglige ikke betyr så mye som mange vil ha det til.

Mao. så er det mer kreativt at man slukker brannen i steikepanna med et teppe man raskt finner om noe skulle skje, enn at man står over panna med skutengapparatet mens man steiker flesket...

F.eks. er en IT-ekspert ikke en som lager et perfekt system, men en som raskt korrigerer feilene når de etterhvert oppstår.

Ellers legger man merke til at en forumist har hevdet at ingen som har hatt MK som trener vil ha ham mer.
Altså er vedkommende udugelig per definisjon.

Men på direkte spørsmål om hvorfor MK egentlig er det, har ikke ES gitt noe som helst svar.
Muligens best.
Men da blir argumentet bare et "ad hominem" og er verdiløst.
(ad hominem kan enkelt forklares med at fokus dreies fra tema til person uten forklaringer).

Ingen bør vel være overrasket over at de 2 leder lager i dag.
Men nærmest all skyld legges på de 2.
Til og med om spillere sitter på en benk på treningen og ikke gidder.
Hva skal trenerne gjøre?
Innføre kinesiske tilstander?

Selvsagt håper vi alle at KIL tar mer enn nok poeng utover til å klatre oppover og innta en trygg posisjon.

Men med det kjøret som har vært mot E & Ks påståtte udugelighet er det nesten som at man hadde håpet at laget rykket ned - og da med en av de som alle skriker etter som trener ut året...
Faktisk kan det skje dersom problemet like mye ligger i materialet...

Men måtte så ikke skje.

;;;

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 13:16 
Reserve

Argumentene til spillere som har hatt Morten Kristiansen er:
* Makter ikke å skape trøkk på treninger og kamp. Trond Amundsen var sævrt dyktig til å få opp innsats og glød. Disse egenskapene hadde ikke MK.
* Taktisk er han mangelfull. Hadde ikke noe klart bilde av hvordan laget skulle opptre offensivt og defensivt.
* Feilretter. Så hele tiden på spillernes feil og kom aldri med positive tilbakemeldinger.

På de fire månedene han har ledet KIL sammen med Eide har han ikke bevist at disse påstandene er feil. Vet ikke hvor eller om du har en jobb Ivo, men hvis alle på arbeidsplassen din bare sitter på ræva om dagen så må arbeidsleder til slutt foreta seg noe. De arbeidslederne som nyter respekt blant de ansatte får ikke ansatte som sitter på ræva.
Ingen av KIL-spillerne har respekt for trenerne. De gjør som de vil, sitter på ræva når de vil og svarer trenerne hvis det blir gitt en beskjed. Skal da trenerne bare la spillerne få fortsette???

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 13:20 
Forumlegende

ivo wrote:
Stort sett så er det vel ikke mye som ikke ligger innenfor temaets spennvidde.

At det kan bli noen skjevheter tilhører livets virkelighet.
Det retter seg som regel raskt opp innen rimelig tid.

Man har generelt her inne en nevrotisk redsel or at noe skal bli "off topic".
Det er forøvrig veldig interessant når det gjelder et fotballforum.

;;;

Tar man en titt på andre fotballforumer rundt omkring, man kan for eksempel ta en titt ti mil fra Kongsvinger retning Mjøsa, så finner man mye dritt rundtomkring. Sånt har vi ikke her! Det er jeg glad for. Forumet er veldig ryddig og det skal det fortsette å være. Sire ikke mer om dette her, det finnes egne tråder for sånt. Back to topic:

To ferske (og talentfulle) trenere som Eide og Kristiansen har trolig ikke den autoriteten som hører med et sterkt lederskap. De har nesten ingen CV og leder nå et lag på utrolig høyt nivå, et nivå som krever mye både fra trneere og spillere. La disse trenertalentene få lov til å jobbe under en sterk leder og motta læring.

Thodesen eller Nordlie kan som andre påpeker ha den autoriteten som skal til for å heve laget det lille ekstra som skal til for å berge plassen. Kommende uke blir svært spennende..den ahr ejg store forventninger til!

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 13:29 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Argumentene til spillere som har hatt Morten Kristiansen er:
* Makter ikke å skape trøkk på treninger og kamp. Trond Amundsen var sævrt dyktig til å få opp innsats og glød. Disse egenskapene hadde ikke MK.
* Taktisk er han mangelfull. Hadde ikke noe klart bilde av hvordan laget skulle opptre offensivt og defensivt.
* Feilretter. Så hele tiden på spillernes feil og kom aldri med positive tilbakemeldinger.

På de fire månedene han har ledet KIL sammen med Eide har han ikke bevist at disse påstandene er feil. Vet ikke hvor eller om du har en jobb Ivo, men hvis alle på arbeidsplassen din bare sitter på ræva om dagen så må arbeidsleder til slutt foreta seg noe. De arbeidslederne som nyter respekt blant de ansatte får ikke ansatte som sitter på ræva.
Ingen av KIL-spillerne har respekt for trenerne. De gjør som de vil, sitter på ræva når de vil og svarer trenerne hvis det blir gitt en beskjed. Skal da trenerne bare la spillerne få fortsette???

Se der.
Du hadde jo noe å si.
Da fikk man svar.
Det tredje stjernepunktet ditt er vel det alvorligste.
De to andre genereres automatisk av det i større eller mindre grad, alt ettersom hvor, når, hvordan.

På den annen side har vel spillerne i KIL sin talsmann som kan si ifra, eller?
Det virker litt tafatt dette også da.
Det er faktisk også vekselsvirkende, at tagere kan løfte leder om man har kreative i systemet.

"Sit back and wait" synes meg å være det KILske-syndromet.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 13:35 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Tar man en titt på andre fotballforumer rundt omkring, man kan for eksempel ta en titt ti mil fra Kongsvinger retning Mjøsa, så finner man mye dritt rundtomkring. Sånt har vi ikke her! Det er jeg glad for. Forumet er veldig ryddig og det skal det fortsette å være. Sire ikke mer om dette her, det finnes egne tråder for sånt. Back to topic:

To ferske (og talentfulle) trenere som Eide og Kristiansen har trolig ikke den autoriteten som hører med et sterkt lederskap. De har nesten ingen CV og leder nå et lag på utrolig høyt nivå, et nivå som krever mye både fra trneere og spillere. La disse trenertalentene få lov til å jobbe under en sterk leder og motta læring.

Thodesen eller Nordlie kan som andre påpeker ha den autoriteten som skal til for å heve laget det lille ekstra som skal til for å berge plassen. Kommende uke blir svært spennende..den ahr ejg store forventninger til!

1) Det er så.
Men det samme argumentet brukte kineserne under OL-reklamen sin også.
Storebror ser deg?
Når utvides det?

Men det ble ikke siktet til direkte krig, men egentlig bare i ytterkantene av tema.

2) Ute i arbeidslivet er det flust av ledere som kommer ferske inn.
Hvordan skulle det gått om undersåttene var liek sytete / hjelpesløse som fotballspillerne i KIL?

3) det er sant. så får man tro at ikke alle spillerne stikker etter 5 kamper da :lol:

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 14:15 
Materialforvalter

Målet er å beholde plassen. Laget sliter og ser dessverre ikke ut til å komme ut av den negative situasjonen og over i flytsonen med egen hjelp.

Det KIL trener er forandringer.

Forandring har den egenskap at det skaper – forandring. Forandringen som er lettest å gjennomføre er tross alt å tilsette en ny trener i trenerteamet – som hovedtrener. Jeg trur at en slik forandring vil kunne fungere som vitamininnsprøytingen KIL trenger. Forandringen vil bidra til at laget gir slipp på de negative tankene de har.

Det er ikke unormalt verken i næringslivet eller i idretten å gjennomføre tiltak som gir umiddelbar forandring. Det er godt lederskap!

Jeg synes også det kan være på sin plass å nevne at de to trenerne som jeg trakk fram tidligere, Thodesen og Nordlie, begge har oppnådd å bli beskrevet som idioter og genier. Jeg trur Drillo også har opplevd å bli genierklært i det ene øyeblikket, for så å få idiotstempelet stemplet rett i panna. Sånn er det, noen ganger stemmer kjemien, andre ganger ikke.

Jeg synes ikke kritikken mot dagens to trenere er rettferdig og kan til tider være veldig unyansert. De har tatt på seg en oppgave de i utgangspunktet ikke skulle ha. De stilte opp for KIL da klubben trengte det. Trenerskiftet da TB fikk fyken gav ikke store nok forandringer. Begge herrene var jo allerede i klubben.

Så derfor – forandring fordi KIL trenger det, ikke fordi dagens trenere er udugelige – for det er de ikke!

Last edited by Ole Oskar Olsen on 24 Aug 2008, 14:21, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 16:15 
Klubbdirektør

"Forøvrig sier vel både Skogheim og Nordlie i sine svar i avisen på lørdag at det såkalt fotballfaglige ikke betyr så mye som mange vil ha det til."

Ja men Skogheim sier også dette " Å satse på at fem-seks mann skal trene en klubb, blir helt feil" og ". I alle klubber trengs det en tydelig sjef som har ansvaret for det som skal presteres. " Og Nordli sier "Autoritet er viktigere enn det fotballmessige. En leder som har ekstrem tro på at det vil gå, kan klare å motivere en gruppe til suksess." Og dette klarer ikke Eide og Kristiansen. Nå har de hatt 3 mnd på seg og ikke fått til noen ting. Spillernes talsmann har vel fått munnkurv regner jeg med. Prat med noen av dem privat så for dere høre litt om hva de syns. Det har jeg gjort.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 18:01 
Forumlegende

Janko wrote:
"
Ja men Skogheim sier også dette " Å satse på at fem-seks mann skal trene en klubb, blir helt feil" og ".

Prat med noen av dem privat så for dere høre litt om hva de syns. Det har jeg gjort

Der er vi helt enige.
Dette gjelder ikke bare innen fotball, men også ellers hvor mange oppgaver skal løses.
For ofte er det "surfere" for eder og ære.

Jeg kjenner ikke noen spillere.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 19:35 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Ole Oskar Olsen wrote:
Jada-Jada – du ser spøkelser på høylys dag! Jeg kan bekrefte at 3XO ikke har andre identiteter her på forumet. Dette kan sikkert også Administratorer bekrefte, IP-adressene blir logget. Så detektivarbeidet var bortkastet, håper du hygget deg med det.

Du ble tatt i verdens eldste knep ivo/Ole "unik skrivemåte"... Foresten hvor i landet bor du Ole? Sømna, Sperrebotn eller Mandal.. IP adresse kan man forandre på et sek hvis man kan litt om data så den var god :D

Men jeg vil bare avkrefte at jeg har 2 nick her inne.

Heller ikke bryr jeg meg all verden om stupide påstander.
Men liker ikke å bli kalt løgner.
Der går grensen for det akseptable.

Derfor Jada-Jada er det nå opp til deg om du vil kalle meg det eller ikke.

Med din påstand og min avkreftelse er det nu ditt valg!

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 19:43 
Kaptein

fru/frøken elle: .... hvis du vil forstsette å ha ræva de i styreleder stolen FORVENTER jeg en trener i løpet av neste uke......... ellers så kan du reise....... NÅ ER DET NOK!!!!!!!!!!!
pengene er lovet (mohen)!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 19:51 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Jada-jada wrote:
Ole Oskar Olsen wrote:
Jada-Jada – du ser spøkelser på høylys dag! Jeg kan bekrefte at 3XO ikke har andre identiteter her på forumet. Dette kan sikkert også Administratorer bekrefte, IP-adressene blir logget. Så detektivarbeidet var bortkastet, håper du hygget deg med det.

Du ble tatt i verdens eldste knep ivo/Ole "unik skrivemåte"... Foresten hvor i landet bor du Ole? Sømna, Sperrebotn eller Mandal.. IP adresse kan man forandre på et sek hvis man kan litt om data så den var god :D

Men jeg vil bare avkrefte at jeg har 2 nick her inne.

Heller ikke bryr jeg meg all verden om stupide påstander.
Men liker ikke å bli kalt løgner.
Der går grensen for det akseptable.

Dette tar forumstyrelsen seg av jeg gidder ikke mer.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 19:54 
Materialforvalter

ivo wrote:

Klapp igjen, ivo! Skjønner du ikke at nok er nok?? Ta skittentøyvasken deres et annet sted og slutt å ødelegge hver eneste tråd som opprettes på dette forumet! Dette får du og Jada-jada bable om på bakrommet!

Og nei, jeg ønsker ingen kommentar, sutring, angrep eller selvforsvar fra deg på dette - grensen er nådd! Det gjelder dere begge!

Last edited by Pulverheksa on 24 Aug 2008, 19:57, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2008, 20:03 
Forumlegende

Pulverheksa wrote:
ivo wrote:

Klapp igjen, ivo! Skjønner du ikke at nok er nok?? Ta skittentøyvasken deres et annet sted og slutt å ødelegge hver eneste tråd som opprettes på dette forumet! Dette får du og Jada-jada bable om på bakrommet!

Og nei, jeg ønsker ingen kommentar, sutring, angrep eller selvforsvar fra deg på dette - grensen er nådd! Det gjelder dere begge!

Mens man klager og syter og nærmest stempler enkelte i KIL-systemet som "skurker", så tåler man ikke ellers at noen vil ha rettferdighet .
Tåler man ikke noe selv, men mener andre skal det...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]