KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 24 May 2006, 06:28 
Reserve

Hva med å "rappe" en ide som det gjøres i hovedstaden. Der har de fått bussene i Oslo til å flagge hver eneste kampdag med enten Vif flagg i øst og Lyn i Vest.
Det er vel ikke rare forslaget jeg kommer med her, men det hadde vært litt artigere å se. Det burde vel ikke være noe problem det.

Nå har jeg tidligere bodd i en bydel i Oslo (Vålerenga) og der henger de ut Vif flagg hver eneste gang Vif spiller kamp. Dette bidrar nok til mer liv rundt klubben. For de som har kjørt gjennom denne bydelen eller besøkt den når det har vært kamp kan underskrive på at det er veldig fargerikt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 07:34 
Forumlegende

selv om det er mange veldig fine ideer, må vi kanskje snu litt på det også og stille spørsmålet....

sviketer publikum laget eller er det laget som svikter publikum?
siste tanke vil neppe ekstistrere for den harde kjerne av supportere, men sannsynligvis for folk flest.

det er litt pussig at de siste par årene, gang på gang kan rapporterne fortelle om at nå rlaget spilte borte, virket det som om spillerne nærmest ikke ønsket å være på laget, men sov minst 1 omgang før de våkner, ofte for sent. det er jo ikke all verdens reklame foran neste hjemmekamp hvis laget heller ikke er i toppen --- slik er det bare.

"never change a winning team" var et gammelt godt uttrykk. ikke min filosofi, sier treneren, og man får iblant inntrykka vat treningene er viktigere enn kampene, om man setter det litt på spissen.. legg også merke til at ofte når man fra KIL's hold skryter om fantastisk trøkk og tæl på trening i uka, slik det da refereres til i media, så spiller laget ofte bånnkamper, særlig borte.
i blant kan man lure på om det for enkelte er viktigst med tælen i uka på treningene slik at man kommer på laget...og så er den borte når kampen
opprinner.......

publkikumssvikten, den såkalte, er ikke bare publikums feil.......om noen trodde det da.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 07:45 
Forumlegende

ivo wrote:
publkikumssvikten, den såkalte, er ikke bare publikums feil.......om noen trodde det da.....

Eh nei, det er det vel sagt noe om flere ganger tidligere på denne debatten allerede. Blant annet av undertegnede.

Om jeg ikke har uttrykt meg klart nok i de forrige postene så er det kun en eneste aktør som kan trekke folk til Gjemselund: KIL Toppfotball selv!

Ikke bare gutta på banen, det sitter også noen på noen kontorer som har et produkt å selge.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 10:55 
Forumlegende

jeg synes faktisk at kontorfolket har gjort veldig mye bra........det kan sikkert gjøres mer, men hvor går grensen for at det blir virkende som masete og panisk..........folk har som har vært her på kamper og som ikke er her nå, vet at det spilles her......og de vet hvorfor de ikke er her nå.......

* det er jo stor annonse i avisa før kampene
* det er plakater rundt i byen (som henger der i ukesvis etterpå også)
* man har gått ut til bedrifter etc. med forskjellige rabatter o.l.
* intervjuer i avisa rundt dette

Honnør til Lund &CO. på kontorene. de selger et produkt de egentlig får opp i hånda for å selge....ikke sant, de former ikke produktet og jeg synes sånn sett de har prøvd å selge det på en fin måte.

husk også konkurransen fra de direktesendte tippeligakampene på tv. fotballinteresse er ikke automatisk det samme som at man bryr seg om KIL selv om man bor i Kongsvinger.

alle disse kampene klokka 18:00 på TV er jo noe nytt. det er ikke mange år tilbake det ikke var særlig med norsk direktesendte kamper..........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 11:47 
Forumlegende

nye utfordringer som direkte forball på TV samtididg med at det går live match på Gjemselund betyr at man må tenke nytt, det vil si at man må forsøke å ha noe mer enn bare fotballen for å trekke fler folk på kamp, noe som gjør at de som heller sitter hjemme tenker: "oj, dette kan jeg ikke gå glipp av". Det kan være knallbra spill, men jeg tror ikke det holder for de som sitter hjemme vet jo ikke hvor bra/dårlig KIL spiller, det at vi har spillt bra i en kamp har jo ikke ført til mer folk neste eller omvendt, tilskuertallet ligger ganske stabilt mellom 900-1000 personer. Så det må være noe som trekker den jevne forball intereserte personene som heller velger å sitte i sofaen fremfor å gå på stadion. Jeg har ikke noe fasitsvar på dette siden jeg syns det holder lenge med å komme å se gutta spille, og få meg en pølse og gode vafler, men alle er ikke like lette å tilfredsstille som det jeg er ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 14:23 
Klubbdirektør

Hvor mange ganger har vi ikke hørt at vi skal gi gutta tid til å bygge seg opp. Jeg har hørt det i minst 4-5 år. Folk gidder ikke komme til Gjemslund for å se Kil spille om 6-8 plassen hvert år. Ser ut som om dem ikke kommer lenger heller. Hadde Kil hatt litt mer penger til å kjøpe 1 eller 3 spillere med kjente navn hadde det kommet fler på kampen også. Sånn er det bare. Hørte i går at det kanskje blir nytt dekke og varmekabler på gjemslund. Det var i fra en som arbeider der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 15:49 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Hørte i går at det kanskje blir nytt dekke og varmekabler på gjemslund. Det var i fra en som arbeider der.

Om det skjer så er vel ikke det noen bombe. For det MÅ vel på plass, for at KIL kal få spille i 1.divisjon også i årene framover...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 18:15 
Klubbdirektør

Da går nok penga som dem fikk for Nystuen da. Lindau hadde lyst til å være her 1 år til hvis Kil var innteresert og han holdt seg skadefri. Hans kone har fått jobb og liker seg veldig godt i Kongsvinger. Kjøpt rekkehus i Lia har dem også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2006, 23:23 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Hvor mange ganger har vi ikke hørt at vi skal gi gutta tid til å bygge seg opp. Jeg har hørt det i minst 4-5 år. Folk gidder ikke komme til Gjemslund for å se Kil spille om 6-8 plassen hvert år. Ser ut som om dem ikke kommer lenger heller. Hadde Kil hatt litt mer penger til å kjøpe 1 eller 3 spillere med kjente navn hadde det kommet fler på kampen også. Sånn er det bare.

Helt enig, her ligger problemet. Folk dukker opp når de får forventninger slik som i 2003 og 2004. Før årets sesong hadde ikke en gang de mest "fanatiske" av oss høyere forventninger enn at KIL skulle beholde plassen. Det ble også flagget i media at dersom inntektene ikke økes drastisk innen få år så vil ikke KIL ha noe i Adeccoligaen å gjøre, dette er jeg også enig i. For at forventningene skal øke og folk finne tilbake til Gjemselund, må nok en eller flere investorer som har alt for mye penger spytte inn middler i klubben. Jeg har vanskelig for å se at KIL som sponsorobjekt alene er verdt rundt 15 mill i året.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jun 2006, 10:08 
Forumlegende

Det kan jo også være det at folks forventninger ikke ble innfridd i fjor, enkelte hauset opp KIL og sa at de skulle kjempe i toppen av norsk fotball (15 beste?) uten at det var et snev av realisme i den satsingen som ble gjort, og når folks forventninger ikke blir innfridd så blir de skuffa og kommer ikke tilbake.

Tror derfor det er bedre at man forsøker å styre forventningene i tråd av det som er realistiks å klare så blir heller publikum positivt overrasket og istedet for å snakke dritt om laget når de går fra kamp så forteller de nabon at gutta faktisk ikke var så dårlig som de prata om i forkant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2006, 15:39 
Klubbdirektør

Foruten om det som er nevnt tidligere her kan vi også kaste et glimt på et lag fra Drammen. Husker godt at vell 8-900 tilskuere fulgte Godset i fjor når det gikk dårlig. Hva har skjedd? Jo, penger har kommet inn, Godset har blitt et topplag og 4000 tilskuere har blitt "vanlig"

At fasilitetene har en stor betydning tviler vell heller ingen på. Ny stadio, flere tilskuere, så latterlig og kvalmt er det. CLS i Ålesund er et bevist, tross stor engasjement rundt klubben fra før av, Viking har fått et større publikum og regner med at Brann vil også ha en økning når stadion er ferdig. Nå er jo alle lagene fra storbyer, men at stadioannlegg har mye å si er vell de fleste enige.. Bortsett fra FC Lyn Oslo da..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 09:15 
Forumlegende

stadionanlegget er jo ikke det dårligste her da. tross alt er jo hele sittetribrunen under tak. de som ikke er her idag er neppe uansett av de som vil ha ståplass ute i regnvær......synes selv det er viktigere med tak over hodet enn kafeteriaer........

det er grunnfjellet som er her idag ---700 til 1000. det kommer folk til kamper om topplassering eller for å unngå nedrykk. midt på tabellen er lite interessant for de som ikke har "laget i sitt hjerte" nå som det er kamper hele tiden på TV samtidig.

selvsagt ville en fullt toppmoderne stadion dra folk, men for hvor lenge om lager seilte cirka midt på tabellen i 1.div?. jeg vet ikke......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 09:19 
Forumlegende

Jeg savner også en klarere profil fra KIL Toppfotball sin side. En visjon. Hvor skal vi være om et år? Eller tre eller fem år?

Dersom de turte å gå ut med en visjon om for eksempel Tippeliga 2010 og markedsførte den ville det kanskje vært lettere for folk å støtte opp. Og da ville folk forstått at vi nå¨bygger et lag for å nå målet og at champagnefotballen hverken skal komme i år eller neste år. Men på litt lengre sikt.

Ambisjoner og visjoner selger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 11:56 
Forumlegende

fotball er noe av det mest kortsioktige som finnes. "vi skal være i TL i 2010" vil neppe fenge den jamne byborgeren her......mener jeg.....
da ville jeg tenkt...."ok, da dropper jeg innom da".......

ellers er jeg egentlig enig med Karlsen her. de siste par sesongene har man gentlig ikke kunne forstå hva målet for sesongen var. heller ikke før 2005 etter den fine 2004 fikk man liksom tak i hva et uttalt mål var, i alle fall ikke før man kjøpte første programmet i året. slik var det i alle fall folk som ikke er "innenfor" systemet.

foran årets sesong var det heller ikke snakk om noe som kunne fenge.
det virket nesten som om man drev for seg selv borte i en krok uten at publikum var ofret særlig tanke...

dessuten blir treners stadige utsagn (også i gdalen i dag) om det uninteressante nærmest i tabellposisjon og antall poeng i forhold til 2005.
sikkert faglige greie vurderinger bak, men utad, ja utad virker det komisk.
Skogheim er uten tvil dyktig og sikkert en kjekk kar, men mange av hans uttalelser inspirrerer neppe det jevne publikummet i byen.....

her er noe av visjoner og klarhet utad som karlsen etterlyser.
det blir, ja enig, noe nærmest defansivt småarrogant over klubben. det virker som om, iblant at folk heller ikke skal bry seg, og skal de bry seg skal de bry seg slik klubben (som vi her kaller det) mener at demå forstå at de skal bry og forvente.....

snart kommer Aalesund hit...........den skal vi vinne...også på tribunen?!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 12:21 
Forumlegende

kan ikke helt si meg enig med deg der ivo, Stabæk er vel den klubben som klarest har vist at det lønner seg å tenke langsiktig, men det holder ikke å bare bruke dette som et tomt slagord, klubben må vise både i det de gjør sportslig og økomomisk at de holder på å bygge et lag for fremtiden.

Det Stabæk satte seg som visjon var at de skulle spille cupfinale innen et vista antall år og det klarte de, fra å ha omtrent null fotballinteresse i Bærum klarer de nå å dra flere tusen på hver kamp, nå bor det en del fler i Bærum men med en offensiv satsing med klare mål for hvor man vil med klubben tror jeg fler finner frem de følelsene de hadde for KIL for noen år tilbake.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]