Rød Jævel wrote:
Quote:
dette er et åpent forum, så "realistisk" kan være hvem faen han vil. Så lenge han holder seg innenfor reglene for normal folkeskikk så ser jeg ikke noe problem med det han skriver
Det kan du ikke mene?
Du må vel skjønne at folk reagerer dersom det faktisk er Frode Birkeland som går inn på forumet og rakker ned på laget han har spilt for i to år, og som han ga seg på i fjor. De han "rakker ned på" er tidligere medspillere, og delvis trenerteamet, men det som er verst er at han ikke sier hvem han er!
Nå er det kanskje ikke birken som er denne realistisk, men uansett, aksepter at folk reagerer.
For det første.....den settningen du tok ut av det jeg skrev, så JO......jeg mener at innlegget til "realistisk" holder seg greit innenfor "regelverket" for hva som bør kunne aksepteres....
For det andre..... jeg har ikke tatt stilling til om denne "realistisk" er Birkeland eller Ola Nordmann.....det er det umulig å vite 100% sikkert, ser dermed heller ikke problemet med det "realistisk" skriver......hadde jeg, du, eller noen andre kommet med en tråd om dette så hadde det neppe blitt like mye styr. Skulle det virkelig være Birkeland som har lagt inne dette innlegget så vil jeg egentlig bare ønske han lykke til videre....... hyggelig at han fortsatt er engasjert i hva som skjer med klubben!!!
....men....for å ta innlegget hans i detalj slik at det ikke blir noen missforståelser:
-------------------------------------------------------------------------------------
"VÆR REALISTISKE"
Trenkte kanskje ikke "skrike" så jævlig......og ellers er det litt pussig at "realistisk" starter tråden med denne overskriften.....mener han at noen av oss har overdrevent stor tro på årets lag? Noen vil det alltid være...som det også alltid vil være det motsatte. Det å være fan, eller supporter av et lag, er nødvendigvis ikke det samme som å alltid tro det beste om laget!?....eller? Uansett.....Vi får se om vi får noen forklaring av "realistisk" på hva årsaken var til den "skrikende" overskriften......
"Dere har mistet. Jakko, John Reidar, Frode, Fritz, Einar, Espen, som sannsynlig har over 700 1 div kamper tilsammen. Disse har dere erstattet med.... 4 spillere som spilte på middels 2 div lag, 1 fra albania (tar tid å komme inn i norsk spillestil) og tatt opp endel juniorspillere (juniorspillere er ikke negativt men kan ikke forvente at de skal prestere topp hver gang) Stormoen er usikker pga skade, lindau er usikker pga skade."
Ja.......dette er vel stort sett fakta?....og vi kan i tillegg legge på Kula som også er borte! Jeg ser ingen grunn til å fly i flint av dette!
"Dere har en spillestil som er veldig naiv... dvs god når den fungere men det gjør den som oftest ikke."
Ja vel......vår naive spillestil har ført med seg mye bra i 2004 og 2005....også i perioder i fjor var det bra. Her kommer vel "realistisk" med en påstand som folk sikkert kan klå han på ganske lett......jeg er vel muligens ikke dyktig nok, rent fotballfaglig, til å forstå hva en naiv spillestil er for noe...eller hva han egentlig mener.....men jeg vet i hvert fall såpass at KIL's spillestil har fungert stort sett meget bra det meste av de 3 siste årene......."realistisk" må få mene det han gjør, men kan godt komme med en bedre begrunnelse......
"ønsker dere all lykke i årets sesong...."
Ja....dette får jeg vel tro at "realistisk" faktisk mener......så TAKK!!
"......men forbered dere på å måtte kjempe i bunnen. ."
Ja....dette er vel en mulighet vi alle er klar over? Vi var til tider langt nede i gjørma i fjor, og når vi ser på hvem som har forsvunnet så er det da ikke helt uforsvarlig å tenke tanken før årets sesong? Jeg både tror og håper på noe annet....men har da litt gangsyn!
"alle lag i 1 div bortsett fra sparta har forsterket laget med enten tippeligaspillere eller middels gode 1 div spillere. kil har kun spiller fra 2 div pluss et ubeskrevet blad fra sandefjord."
Ja....igjen....han har vel delvis rett. Må slenge på en Albaner og en Danske. Ser ingen grunn til å hisse meg opp av dette heller....... Jeg har god nok tro på de gutta vi har...... De har bevist tidligere at de holder i massevis, og verken jeg, "realistisk" eller noen andre, kan i dag gi noe svar på hvordan våre nye spillere levere denne sesongen.....det er slik vi finner ut av.....men som nevnt....jeg tror de klarer deg mer enn godt nok..... i hvertfall til å unngå nedrykk......SOLEKLART!!
"LYKKE TIL."
Jo takk....atter en gang!!
-------------------------------------------------------------------------------------
Og da.......selvfølgelig forstår jeg at folk reagerer..... jeg er fullstendig klar over hvor forskjellige folk oppfatter slikt som dette....enkelte tar allt negativt om egen klubb som ren drittslenging..... og da kommer det selvfølgelig reaksjoner deretter.
Men å kommentere dette på bakrunn av om det er Birkeland eller noen annen som er "realistisk" skal jeg vente med til personen selv dukker opp og eventuellt bekrefter at han er Birkeland. I så fall hadde det vært fint å få høre litt mer om hva som får han til å gå så sterkt ut om at vi skal være realistiske....må jo være noe som får han til å mene at vi lever høyt oppe i skyene....av en eller annen grunn!